[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
myśle nad zmianą wałków ale o używkę ciężko
[ Dodano: 2011-11-02, 23:21 ]
no i sezon zakończony, a powoli ruszają prace aby przygotować do następnego. Co prawda na chwile obecną polegają na zbieraniu elementów układanki ale cały czas do przodu.
W weekend wywaliłem deskę i zacząłem porządki pod nią (sorry za jakość foto ale robione przez szybę i komurką).
Auto powinno jeszcze w tym miesiącu trafić na warsztat gdzie wylatuje cały napęd aby obspawać budę do końca i zabezpieczyć nadwozie od spodu oraz pomalować kabinę.
Natomiast przy okazji wyjęcia silnika, chce się pozbyć resztek ABS-u i położyć nowe przewody hamulcowe. A sam silnik dostanie kurację wzmacniającą. Planuję pełen porting (głowica i kolektory), splanowanie głowy 1,2-1,3mm, wycieniować zawory ssące na wzór tych z VZR N1, oraz powiększyć przepustnicę (tu pytanie jaką średnicę motyla da się wycisnąć z oryginalnej obudowy?? ). Z innych rzeczy, które już są:
Regulowane kółka rozrządu:
Wtryski z SR20VE - wydajność 330cc
wałki rozrządu 270* Made by Świątek - tak znam opinię że ilu użytkowników tyle opinii na temat jego produktów, ale przesądziły o ich zakupie 3 rzeczy: 1) są używane od 2005r i mają pełny wymiar; 2) dają przyrost 12-15KM; 3) tylko takie były dostępne w rozsądnej cenie
Odchudzone i wyważone koło zamachowe Made by Otoczak. seria waży 9,1KG a to 6,4KG (Otoczak stwierdził że jeszcze sporo mógł zdjąć z niego ale ja taką wagę chciałem).
Na chwilę obecną brakuje mi jeszcze ECUmastera a reszta to już praca przy głowicy, zaworach, przepustnicy. Te zabiegi definitywnie zamykają temat SR20VE przynajmniej na najbliższe 2-3 lata. a jak się uda zrobić taką moc jaką bym chciał to myślę że nie będzie tego tematu nigdy.
Jak się coś ruszy dalej z autem będę opisywał
[ Dodano: 2011-11-02, 23:21 ]
no i sezon zakończony, a powoli ruszają prace aby przygotować do następnego. Co prawda na chwile obecną polegają na zbieraniu elementów układanki ale cały czas do przodu.
W weekend wywaliłem deskę i zacząłem porządki pod nią (sorry za jakość foto ale robione przez szybę i komurką).
Auto powinno jeszcze w tym miesiącu trafić na warsztat gdzie wylatuje cały napęd aby obspawać budę do końca i zabezpieczyć nadwozie od spodu oraz pomalować kabinę.
Natomiast przy okazji wyjęcia silnika, chce się pozbyć resztek ABS-u i położyć nowe przewody hamulcowe. A sam silnik dostanie kurację wzmacniającą. Planuję pełen porting (głowica i kolektory), splanowanie głowy 1,2-1,3mm, wycieniować zawory ssące na wzór tych z VZR N1, oraz powiększyć przepustnicę (tu pytanie jaką średnicę motyla da się wycisnąć z oryginalnej obudowy?? ). Z innych rzeczy, które już są:
Regulowane kółka rozrządu:
Wtryski z SR20VE - wydajność 330cc
wałki rozrządu 270* Made by Świątek - tak znam opinię że ilu użytkowników tyle opinii na temat jego produktów, ale przesądziły o ich zakupie 3 rzeczy: 1) są używane od 2005r i mają pełny wymiar; 2) dają przyrost 12-15KM; 3) tylko takie były dostępne w rozsądnej cenie
Odchudzone i wyważone koło zamachowe Made by Otoczak. seria waży 9,1KG a to 6,4KG (Otoczak stwierdził że jeszcze sporo mógł zdjąć z niego ale ja taką wagę chciałem).
Na chwilę obecną brakuje mi jeszcze ECUmastera a reszta to już praca przy głowicy, zaworach, przepustnicy. Te zabiegi definitywnie zamykają temat SR20VE przynajmniej na najbliższe 2-3 lata. a jak się uda zrobić taką moc jaką bym chciał to myślę że nie będzie tego tematu nigdy.
Jak się coś ruszy dalej z autem będę opisywał
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No pięknie pięknie chciało by to się pogarniać w jeden dzień na następny dzień skoczyć na hamownie postroić a na trzeci dzień na tor spradzić jak nowe zabawki wpłynęły na czasy
Ps. maks wejdzie Ci 63mm w seryjny korpus do tego nie zapomnij wycieniować ośki...
Ps. maks wejdzie Ci 63mm w seryjny korpus do tego nie zapomnij wycieniować ośki...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
dzięki za info na temat przepustnicy, ośke mi już cieniowałeś ale pod większy motylek docieniuje do końca. co do ogarniecia i strojenia to nie martw się dużo bedzie zależeć od twojej pracy - ustawienie wałków, zapłonu i wystrojenia tego wszystkiego. My to poskłądamy mechanicznie a później lawet i do ciebie. ale to na wiosnę.Coobcio pisze:No pięknie pięknie chciało by to się pogarniać w jeden dzień na następny dzień skoczyć na hamownie postroić a na trzeci dzień na tor spradzić jak nowe zabawki wpłynęły na czasy
Ps. maks wejdzie Ci 63mm w seryjny korpus do tego nie zapomnij wycieniować ośki...
Berry listopad, grudzień powinna ruszyc głowica najpóźniej styczeń.
Odnośnie wałków dla mnie w pewien sposób obroniły się one faktem że jeździły w 3-4 autach i nadal są OK.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W silnikach z dzwigienkami z Rolkami te wałki się w ogóle nie wycierają
Ps. zębatki które CI wysłałem mają wstępnie wyregulowane położenia, ten z napisem EX to na wydechowy montuj
Ps. zębatki które CI wysłałem mają wstępnie wyregulowane położenia, ten z napisem EX to na wydechowy montuj
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Fotki mojej przepustnicy postaram się wrzucić jutro jeśli zdążę i jeśli jesteś jeszcze zainteresowany. Ostatnio w ogóle nie miałem styczności z moim samochodem niestety.
Co do gratów to przyznam szczerze, że wg mnie 180KM powinno pęknąć spokojnie, bo potencjał jest, a ilośc modyfikacji będzie większa niż u mnie obecnie, więc powinno hulać grubo Radziłbym Ci tylko obrobić głowicę porządnie, a nie robić porting, bo szybko się przekonasz, że na tym setupie głowica zacznie być już wąskim gardłem i są tam ukryte konie
Poza tym uważam, że stosowanie większych wtrysków jest niezbyt dobrym zabiegiem, bo dużo łatwiej i zarazem ekonomiczniej można wystroić auto na seryjnych wtryskach z podniesionym ciśnieniem na listwie przez regulator ciśnienia paliwa. Ja u siebie miałem wrzucone 370ccm z 200sx i nie mam pojęcia po co skoro paliwa wciąż nie brakuje na serii, a zbliżam się do granicy 200KM powolutku.
Co do wałków Świątka to znam różne opinie, jak się spiszą to zobaczysz w praniu, ale interesuje mnie, czy Świątek przewiduje tak jak każdy producent wałków, jak powinny być ustawione żeby faktycznie ten zysk był właściwy? Bo tak naprawdę to rzadko się zdarza żeby producent się mylił, a ustawianie na chybił trafił to niełatwa sprawa - sam się o tym przekonałem, że teoria niektórych "speców" rozmijała się dość z ustawieniem optymalnym
Skoro poszedłeś też na grubo z kołem zamachowym to załatw sobie jeszcze lekkie kółka pasowe, bo też dają fajny efekt
Pozdro!
Co do gratów to przyznam szczerze, że wg mnie 180KM powinno pęknąć spokojnie, bo potencjał jest, a ilośc modyfikacji będzie większa niż u mnie obecnie, więc powinno hulać grubo Radziłbym Ci tylko obrobić głowicę porządnie, a nie robić porting, bo szybko się przekonasz, że na tym setupie głowica zacznie być już wąskim gardłem i są tam ukryte konie
Poza tym uważam, że stosowanie większych wtrysków jest niezbyt dobrym zabiegiem, bo dużo łatwiej i zarazem ekonomiczniej można wystroić auto na seryjnych wtryskach z podniesionym ciśnieniem na listwie przez regulator ciśnienia paliwa. Ja u siebie miałem wrzucone 370ccm z 200sx i nie mam pojęcia po co skoro paliwa wciąż nie brakuje na serii, a zbliżam się do granicy 200KM powolutku.
Co do wałków Świątka to znam różne opinie, jak się spiszą to zobaczysz w praniu, ale interesuje mnie, czy Świątek przewiduje tak jak każdy producent wałków, jak powinny być ustawione żeby faktycznie ten zysk był właściwy? Bo tak naprawdę to rzadko się zdarza żeby producent się mylił, a ustawianie na chybił trafił to niełatwa sprawa - sam się o tym przekonałem, że teoria niektórych "speców" rozmijała się dość z ustawieniem optymalnym
Skoro poszedłeś też na grubo z kołem zamachowym to załatw sobie jeszcze lekkie kółka pasowe, bo też dają fajny efekt
Pozdro!
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Przepraszam że w punktach odpowiem ale łatwiej mi tak:ammaimon pisze:............
1) co do przepustnicy nadal jestem zainteresowany więc czekam na fotki ( wiesz 70mm to zawsze więcej niż 63mm ), a że się nie spieszy aż tak bardzo to czekam cierpliwie;
2) głowice będziemy robić na wzór tej z VE, na 100% nie sam porting. po portingu by było pewnie +1-2KM a po to nie warto ściągać dobrego łba, więc jak robić to max.
3) co do wtrysków, dlatego wolałem 330 z VE bo nie są aż tak duże, swoją droga nie jestem fanem podnoszenia ciśnienia na listwie do granic możliwości bo wtryski pracują 150-175% swoich możliwości przez co łatwiej żeby się uszkodziły/zużyły.
4) co do wałków, niestety nie mam oryginalnych dokumentów od tych wałków, one są troche pucharem przechodnim a osoba która je pierwsza kupiła jako nowe w 2005 lub 2006 jest nie uchwytna, a zdaje się że ona ma pełną dokumentację do nich. Dlatego niestety czeka mnie a w zasadzie Coobcia mordęga na hamowni żeby je optymalnie ustawić.
5) co do koła pasowego też jest w planach, czekam na odpowiedź z USA ile przesyłka wyjdzie lub aż zdejmiemy ori i damy znajomemu tokarzowi żeby się wypowiedział czy dorobi i za ile, dlatego nic o tym na razie nie pisałem co by nie zapeszyć.
Pozdro
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
głowe sam robie lub kumpel w zależności jak będe czasowy.
http://www.ebay.com/itm/OBX-UD-Crank-Pu ... 2315c1cdb8 plus koszt przesyłki i opcjonalne cło. to najtaniej co znalazłem jeszcze jest innej firmy chyba za 120-140$
http://www.ebay.com/itm/OBX-UD-Crank-Pu ... 2315c1cdb8 plus koszt przesyłki i opcjonalne cło. to najtaniej co znalazłem jeszcze jest innej firmy chyba za 120-140$
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
jeżeli bedziecie robić zakup grupowy to +1 dla mnie .
zastanawiam się czy nie mam kogoś kto by takie kółko wytoczył dla nas... a może ktoś z was ma ?
sory za offtopa ale ja bede robił zakup grupowy na laminaty do Sunnego (ta firma niestety nie robi nic do Almery)
jak wygląda porównanie wagowe kóła pasowego seria GTI vs ten OBX ? tanią opcją jest koło pasowe od Primery p11.144, bo ma 4 otwory, czyli lżejsze
Puma pomierz wtryski czy równo podają
zastanawiam się czy nie mam kogoś kto by takie kółko wytoczył dla nas... a może ktoś z was ma ?
sory za offtopa ale ja bede robił zakup grupowy na laminaty do Sunnego (ta firma niestety nie robi nic do Almery)
jak wygląda porównanie wagowe kóła pasowego seria GTI vs ten OBX ? tanią opcją jest koło pasowe od Primery p11.144, bo ma 4 otwory, czyli lżejsze
Puma pomierz wtryski czy równo podają
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
yapko nie wiem ile wazy OBX ale pewnie poniżej 1kg. seria 1,8 (n15GTI) więc róznica znaczna. Ja mam firme która wstępnie powiedziała ze zrobi kopie ale proszą o pokazanie oryginału to podejmą decyzję. Ile waży to kólko z P11,144??
wtryski są po przebiegu poniżej 80kkm więc nie sądzę żeby coś im było.
[ Dodano: 2011-11-04, 21:43 ]
Ali-En, jak bym coś kombinował to będę pamiętał
Jesli nissan4u.com ma poprawne dane to N15GTI ma lżejsze koło pasowe od P11.144 o nie całe 100g ale jednak. a Sunny GTI ma cięższe o prawie 200g
wtryski są po przebiegu poniżej 80kkm więc nie sądzę żeby coś im było.
[ Dodano: 2011-11-04, 21:43 ]
Ali-En, jak bym coś kombinował to będę pamiętał
Jesli nissan4u.com ma poprawne dane to N15GTI ma lżejsze koło pasowe od P11.144 o nie całe 100g ale jednak. a Sunny GTI ma cięższe o prawie 200g
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
To w jaka moc celujesz?? tak z Ciekawości masz zamiar kombinować coś jeszcze z wydechem?? Ciekawi mnie czy zostawiasz stary kolektor.Kibicuje i życzę powodzeniaPumaRST pisze: Na chwilę obecną brakuje mi jeszcze ECUmastera a reszta to już praca przy głowicy, zaworach, przepustnicy. Te zabiegi definitywnie zamykają temat SR20VE przynajmniej na najbliższe 2-3 lata. a jak się uda zrobić taką moc jaką bym chciał to myślę że nie będzie tego tematu nigdy.
Jak się coś ruszy dalej z autem będę opisywał
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
wydech jest oparty o kolektor z P10GT i reszta w miedzy czasie przerobiona z fi48 na fi55 zgodnie z tym jak wychodzi z portek w kolektorze. Na chwile obecną wydech zostaje jak jest. Może kiedyś pomyśle o innym kolektorze. Generalnie uważam że w seryjnym zakresie obrotowym ta średnica układu jest wystarczająca. A że w poprzedniej N15GTI miałem chiński kolektor z wydechem 60mm to mam porównanie i sądzę że teraz jest lepiej.
co do celowania, niestety to nie rzucanie lotkami do tarczy, a życie nauczyło mnie nie strzelania w ciemno. więc odpowiem dyplomatycznie, jakby się udało zrobić 180KM 200Nm to będe zadowolony choć znaczenie bedzie też miała krzywa momentu od kiedy na jakim poziomie bedzie i wszystko bez przesuwania odcinki. a że na dzień dzisiejszy jest 160-162KM 196-198Nm (ostatni wynik na 158KM 196Nm na hamowni ale doszedł wydech i jakieś inne drobiazgi) to mam nadzieje na te 180KM
co do celowania, niestety to nie rzucanie lotkami do tarczy, a życie nauczyło mnie nie strzelania w ciemno. więc odpowiem dyplomatycznie, jakby się udało zrobić 180KM 200Nm to będe zadowolony choć znaczenie bedzie też miała krzywa momentu od kiedy na jakim poziomie bedzie i wszystko bez przesuwania odcinki. a że na dzień dzisiejszy jest 160-162KM 196-198Nm (ostatni wynik na 158KM 196Nm na hamowni ale doszedł wydech i jakieś inne drobiazgi) to mam nadzieje na te 180KM
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Puma zrobie Ci free bump bo Cie lubie
Powiedz co tam sie dzieje z twoją Almerą, oprócz snu zimowego ?
Z innych tematów wyczytuje że modzisz z zawieszeniem, choć nie ukrywam że bardziej interesuje mnie strona silnikowa.
Wtryski? Wałki? Osprzęt ? przeczytałem co masz i co chcesz zrobić ale przecież zawsze wychodzi coś dodatkowego
Nie chce drażnić ale nie byłbyś pierwszą w Polsce Almerą VE gdybyś teraz wyjechał
Powiedz co tam sie dzieje z twoją Almerą, oprócz snu zimowego ?
Z innych tematów wyczytuje że modzisz z zawieszeniem, choć nie ukrywam że bardziej interesuje mnie strona silnikowa.
Wtryski? Wałki? Osprzęt ? przeczytałem co masz i co chcesz zrobić ale przecież zawsze wychodzi coś dodatkowego
Nie chce drażnić ale nie byłbyś pierwszą w Polsce Almerą VE gdybyś teraz wyjechał