Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Neptuna JUŻ NIE Bordo Strzała SR20DE+T

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-11-15, 23:55

ja moge w bagażniku jechać :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-11-16, 01:00

najgorzej jak sie zima uruchomi na dobre :-P
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-11-16, 07:36

Pierdu pierdu :P Nikt nie będzie ciskał primy. Szkoda naszej pracy aby coś się wysrało podczas pałowania.
Z Robertem musimy poprawić parę pierdółek. Zespawać wydech, wymienić elementy zawieszenia, pozbyć się wycieków oraz najważniejsze sprzęgło. Potem solidne strojenie :)

Po tych zabiegach ewentualne upalanie -> wiosna :D

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2011-11-16, 10:04

Ryba pisze: Po tych zabiegach ewentualne upalanie -> wiosna :D
na szczescie ma byc krotka zima, szybko zleci ;-)

az przyjdzie sobotni sloneczny poranek, gdzie nie gdzie jeszcze nie dotopiony snieg, wiosenny powiew wiatru i... sie czlowiek rozmarzyl w ten zimny i ponury dzionek :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-11-16, 18:42

haha... powinieneś pisać poematy :P dziś robson troche grzebie zobaczymy co z tego wyniknie :)

W sobotę trochę zadbamy o wnętrze Primy. Wlecą nowe zegary, odświeżymy cały środek, zlutujemy diody do podświetlenia wszystkich przełączników :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-11-17, 09:00

Ryba pisze:Wlecą nowe zegary, odświeżymy cały środek, zlutujemy diody do podświetlenia wszystkich przełączników
sam bym chętnie nad tym pogrzebał .. jakby był czas :) Pogadajcie ze Skażonym .. może on Wam pomoże przy podświetlaniu .. diody w przyciskach robi "pro!" :)

apropos przejażdżki . .to ja proszę o rezerwacje miejsca z tyłu .. przy oknie :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-11-17, 10:27

Oj tam oj tam. Bez podniety panowie... piszecie jak by Prima zapierdzielała jak wściekła. Rozumiem Sunny 4x4 VE+T lekkie i 350 kuca to jest szok ale Prima to nie auto wyścigowe.

Auto jeździło fajnie na 0,8-0,9 bara, ciekawe co teraz wyjdzie i jak się to będzie zbierać. Chcemy uzyskać minimum 13,xx na ćwiartkę ale wszystko w swoim czasie.

Tak poważnie nie mam zamiaru mieć kogoś na sumieniu czy kogoś rodziny. Stary samochód z Turbo jest wyzwaniem niebezpiecznym dla kierowcy i pasażerów. Bez żadnego doświadczenia nie można sobie po prostu wciskać gazu w dechę i dlatego nie jestem za użyczaniem samochodu. Przejażdżka owszem.

Wczoraj próbowałem wymienić osłonę przegubu wewnętrznego ale w sklepie się rypnęli i za małą dali :/. Wleciał nowy wahacz górny. Normalnie jak bym pół zawiechy zmienił takie odczucie :D Wreszcie nie puka i gładko po dziurach podaje... od tej pory zmieniam same wahacze górne :-P

PS. Autku na prawdę potrzeba poświęcić chwilę bo dużo diod po prostu nie świeci i w aucie ciemno :P Prędkościomierz po remoncie nie działa, w kierownicy coś przeskakuje, w drzwiach coś popukuje jak się jedzie itd. Tak to jest jak się prywatnie mało km robi a jak już robi to tylko dla funu ;)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-11-17, 11:04

Neptune pisze: Wczoraj próbowałem wymienić osłonę przegubu wewnętrznego
Neptune! niedawno w jednym wozie widziałem taki myk :mrgreen:

Obrazek
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-11-17, 12:18

Neptune, powoli do przodu i będzie baja <okok>


Szalony, jak polskie drogi łata na łacie a i tak gówno z tego jest <idiota>

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-11-17, 17:49

Fakt, z tymi łatami nie zły hardcor :P

Neptun... ale ty mi coś obiecałeś :roll:

Środek samochodu robimy w środę. Odkurzacz piorący jest już załatwiony, zegary na czekają na półce a diody się ogarnie między czasie. :)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-11-21, 16:00

W sobotę posiedzieliśmy ze 2-3h. Osłona przegubu wymieniona... zawiecha wreszcie cieszy :) poza tym prowadnica drzwi zdemontowana i przestało pukać co wkurzało mnie od lat :D Zegary wymienione z diodami i łądnie świeci jeszcze pozostało powymieniać w konsoli głównej. Prędkościomierz dalej nie działa. Prawdopodobnie coś ze ślimakiem to linka na wiertarce daje speeda.

Poza tym daliśmy się ponieść na 3-pasmówce i poskakaliśmy między pasami na 3-5 tyś/obr. na wyższych biegach. Ładnie chodzi maszyna i na 0,6 bara trudno zostać z kimś w tyle. Sprzęgło niestety ostro zmęczone i trzeba przyspieszać z rolki. Generalnie banan na twarzy jest trzeba teraz dojechać te 180 km pozbyć się wycieków i zmienić oliwę :) Auto gotowe do snu zimowego :D
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-11-21, 23:54

Jeździjcie jeśli sniegu jeszcze nie ma :mrgreen:

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-12-05, 22:22

Prima jakiś czas temu przekroczyła magiczną barierę 1000 km i nic się nie posypało... to chyba dobrze?! :D Pozwoliłem sobie na kilka depnięć do 5 tyś auto by cieszyło gdyby nie kilka mankamentów.

Trzeba teraz ogarnąć wycieki i zmienić oliwę... co proponujecie? Po wsadzeniu turbo wlany był chyba Gulf 10w60.

Z rażących rzeczy pozostaje pospawać nowy wydech 2,5" no i to sprzęgło kurcze. Teraz od 3,5- 4 tys obr. turbo wkręca z 0,6 na 0,9 bar i od razu ostry uslizg bez przyśpieszenia. Pozostaje chyba przezimować na niższym doładowaniu i pomyśleć o jakieś opcji :-| Boję się że sama tarcza spiekowa sobie nie poradzi ;-)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-05, 22:28

Neptune pisze:Po wsadzeniu turbo wlany był chyba Gulf 10w60.
Ja bym dalej go lał. Taki sam mam
Neptune pisze:Teraz od 3,5- 4 tys obr. turbo wkręca z 0,6 na 0,9 bar i od razu ostry uslizg bez przyśpieszenia.
Wystrojone masz te 0.9 bara?? Pytam by nic nie padło

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-12-05, 22:35

Sam spiek made in poland spokojnie da radę :D
A Olej tak jak napisał Bombel
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-12-05, 22:41

Spoko nie zamierzam auta katować na razie na tym doładowaniu. Poza tym że sprzęgło to z Coobciem było mniej więcej tak wostrojone. WG Ecumajstra jest nieco niższe... zegar lekko zawyża. Fakt że po remoncie parametry mogły się zmienić płaskie tłoki wleciały, nie ma przedmuchów na zaworach i pierścieniach ale za to wyższa uszczelka.

Strojenie bedzie po zrobieniu wydechu i sprzęgła żeby uzyskać to co się uda na doładowaniu do 1 bar. Lepsze gumy na przód i jakoś to powinno jechać ;) ... jak na "soft turbo" 8-)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-12-05, 22:44

RÓB RÓB.. BO KONKURENCJA NIE SPI ;P

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-12-05, 23:03

Dobrze wiesz, że nie dam Ci się objechać :D Miano Najszybszej P10 w Łodzi należy do mnie :P ... ojojoj będzie się działo :mrgreen:


BTW no chyba że auto padnie :hah:
Ostatnio zmieniony 2011-12-05, 23:09 przez Neptune, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-12-05, 23:08

soft turbo dobre :-)
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-03-31, 20:39

Dawno nic się nie działo zatem odświeżę temat.

Wraz z Rybą w międzyczasie coś tam sobie grzebiemy :P Po docieraniu zebrało się parę rzeczy do ogarnięcia.

- uszczelniliśmy miski olejowe oraz pompę oleju na paście Reinza
- ponownie zalaliśmy poduszki silnika Bollem
- wsadziliśmy czerwoną z GT pokrywę zaworów z furki Ryby
- wymieniliśmy olej na docelowy GULF 10w60
- wpięliśmy jak trzeba ślimaka od linki prędkościomierza
- no i najważniejsze wleciała tarcza sprzęgłowa by Radzikowski oraz spasowane szlifem starego zamachu i docisku EXEDY
- uszczelnienia węży wodnych i inne duperele
- kable zapłonowe "blue" do wsadzenia

Obrazek

Obrazek

W najbliższym czasie do ogarnięcia wydech kwas 2,5 cala,dwa sworznie wahacza, zimmering półosi, gruntowne czyszczenie wszystkiego, powywalanie gratów, butli gazowej itd. Później jeśli dobrze pójdzie pozostanie tylko i aż blacharka.

Pierwsze doznania... zanim zima wróciła. Jak się okazało turbo dmuchało 1,3 bara :D bo niepotrzebnie chyba naciągnęliśmy wastegate'a. Nagle z Rybą usłyszeliśmy jak sprzęgło zarzyna i nie daje rady... auto aż rwało do przodu no ale jednak chyba za mocne było :P . Od zeszłego roku nie było jak sprawdzić dziada bo ciągły ślizg. 0,7 bar jak sprawdzaliśmy wytrzymało, nie zdążyliśmy sprawdzić 0,8-0,9 bar na autogauge.

Jak to jest z tym sprzęgłem? Spiek się jakoś dociera? powierzchnia styku po szlifie była chropowata i ciekawe czy jak pojeżdżę to będzie lepiej jeszcze. Z samego sprzęgła bez gazu trudno ruszyć :D Na starych poduszkach to pewnie silnik by wyleciał już, tak telepie budą ;-)

Po przejażdżce musieliśmy z Ryba odetchnąć trochę bo nogi zmiękły i łapy się trzęsły ;D Człowiek się odzwyczaił troszkę :-> Na co dzień 1,3 cdti pod nogą :D
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-31, 21:04

Neptune pisze: Z samego sprzęgła bez gazu trudno ruszyć :D Na starych poduszkach to pewnie silnik by wyleciał już, tak telepie budą ;-)
Radzikowski robi sprzegla zero jedynkowe i dlatego nie ruszysz, ale za to kleją. Generalnie spieki mają też inną wadę. Muszą być dobrze rozgrzane bo sie inaczej slizgaja :/

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-03-31, 21:18

No po skręceniu zestawu słoneczko się w zasadzie wyprostowało i jest mały zakres ruchu pod pedałem. Mam nadzieje że tego jednego bara będzie ogarniać bez problemu ;)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-04-01, 05:00

Spieki się dociera pełną sprawność łapią znacznie wcześniej jak klasyczne sprzęgła, także znacznie szybciej schodzą :P
1.3 bara bez bólu przeniesie, obstawiam wówczas jakieś 430Nm :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-01, 08:58

Potwierdzam, przed wczorajsza śnieżycą w łodzi udało nam się chwile sprawdzić nowe sprzęgło :) Dźwięk jest jak z jakiegoś statku kosmicznego :) 160 na zegarze to już nie krótka chwila ale sekunda :D

Martwię się jednak o poduszki które mogą wkrótce nie wytrzymać.

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-04-01, 09:20

Wielkie gratulacje. Z czerwoną pokrywą dużo lepiej sie pod maska silnik prezentuje :)
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-02, 05:46

http://www.youtube.com/watch?v=0YZHlJ1N ... e=youtu.be

Bardzo proszę nie zwracać uwagi na nasze w szczególności moje komentarze, ja nie byłem sobą :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-02, 05:59

ładnie podaje jak na 0,6-0,7

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-02, 06:02

wskaźnik przekłamuje 0,1 bar. Prędkościomierz mierzony GPS - przekłamania w granicach 3-4 km/h.

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-04-02, 06:38

Wczoraj z killerem na de.. rozmawialiśmy że mógł byś przyjechać sprzęgło przetestować. ^^
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-02, 06:40

samochód jest na chwilę obecną do testów. musimy wszystko posprawdzać. następnie czeka nas strojenie a dopiero potem upalanie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”