[ Almera] [N15 GTi] nysa by borewicz
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Almera] [N15 GTi] nysa by borewicz
Auto mam już od ponad roku, pierwsze wiosenne woskowanie skłoniło mnie do pochwalenia się nyską na forum
1. NICK: borewicz
2. IMIĘ: Michał
3. MODEL: Nissan Almera
4. WERSJA: GTi
5. ROK PRODUKCJI: 1999r.
6. SILNIK: SR20DEH 2,0 16V 142,2KM 174,3Nm (zmierzone)
7. OPIS AUTA:
Czarna almera w słusznej wersji GTi, przyjemne auto wykorzystywane do jazdy na co dzień.
8. DOKONANE NAPRAWY / ZMIANY :
a) wizualnie
- pełne body kit od wersji UK/JP,
- grill 2-slat JDM,
- amber corners - bezskutecznie szukałem dlatego home made,
- położona tylna wycieraczka,
- owiewki
b) silnik
- instalacja LPG, tak już kupiłem więc korzystam
c) dolot
- wywalony tłumi szmerów,
-rura doprowadzająca zimne powietrze ze zderzaka
d) wydech
- ebayowy kolektor wydechowy 4-2-1 2,5"
e) zawieszenie
- sprężyny Eibach ProKit –40mm (w rzeczywistości obniżenie -30mm)
9. PLANY:
Pozostać w stylu JDM, więcej mocy. Budżet raczej skromy, ale kolejne zmiany na pewno nastąpią
a) wizualnie
- tylne lampy z lucino, lub przeróbka na podwójne podświetlanie
- jakieś stickery
- ładna felga (już płynie )
b) silnik
- przesunięcie zapłonu
- mod rozrządu
c) dolot
- kompletne CAI ze stożkiem w nadkolu (najpewniej gotowy zestaw od Sentry)
d) wydech
- jakiś fajny tłumik końcowy
- może wycięcie katalizatora
e) zawieszenie
- auto musi pozostać funkcjonalne więc plan większej gleby ma małe szanse realizacji. Szczególnie ze względu na słabo dostępne i drogie kity do N15
f) hamulce
- nacinane nawiercane tracze przód + tył
- malowania i regeneracja zacisków przód + tył
10. FOTKI AUTA
widzę że z Picasa nie banglają wrzucę na jakiś serwer
1. NICK: borewicz
2. IMIĘ: Michał
3. MODEL: Nissan Almera
4. WERSJA: GTi
5. ROK PRODUKCJI: 1999r.
6. SILNIK: SR20DEH 2,0 16V 142,2KM 174,3Nm (zmierzone)
7. OPIS AUTA:
Czarna almera w słusznej wersji GTi, przyjemne auto wykorzystywane do jazdy na co dzień.
8. DOKONANE NAPRAWY / ZMIANY :
a) wizualnie
- pełne body kit od wersji UK/JP,
- grill 2-slat JDM,
- amber corners - bezskutecznie szukałem dlatego home made,
- położona tylna wycieraczka,
- owiewki
b) silnik
- instalacja LPG, tak już kupiłem więc korzystam
c) dolot
- wywalony tłumi szmerów,
-rura doprowadzająca zimne powietrze ze zderzaka
d) wydech
- ebayowy kolektor wydechowy 4-2-1 2,5"
e) zawieszenie
- sprężyny Eibach ProKit –40mm (w rzeczywistości obniżenie -30mm)
9. PLANY:
Pozostać w stylu JDM, więcej mocy. Budżet raczej skromy, ale kolejne zmiany na pewno nastąpią
a) wizualnie
- tylne lampy z lucino, lub przeróbka na podwójne podświetlanie
- jakieś stickery
- ładna felga (już płynie )
b) silnik
- przesunięcie zapłonu
- mod rozrządu
c) dolot
- kompletne CAI ze stożkiem w nadkolu (najpewniej gotowy zestaw od Sentry)
d) wydech
- jakiś fajny tłumik końcowy
- może wycięcie katalizatora
e) zawieszenie
- auto musi pozostać funkcjonalne więc plan większej gleby ma małe szanse realizacji. Szczególnie ze względu na słabo dostępne i drogie kity do N15
f) hamulce
- nacinane nawiercane tracze przód + tył
- malowania i regeneracja zacisków przód + tył
10. FOTKI AUTA
widzę że z Picasa nie banglają wrzucę na jakiś serwer
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:34 przez borewicz, łącznie zmieniany 3 razy.
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
No i jest kolejna black GTi . Widzę, że mamy podobne plany co do modów Marzy mi się takie body, robi na prawdę dobrą robotę. I zazdroszczę Ci springów, zupełnie inne auto. Tylko brakuje porządnego alu, pochwal się jak już będziesz miał na aucie. Ja choruję na czarne DragWheels'y DR-9 z polerowanym rantem. Powodzenia w realizacji projektu
QG15+
Jeszcze autka nie przerejestrowałeś czy jesteś z sandomierskiego?? Podoba mi się ta przeróbka przodu z tym grillem, fajna sprawa.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Jestem z Sandomierza stąd tablice TSA, raczej tak zostaną.
Kierunki kupiłem dodatkowe (żeby nie niszczyć tych od GTi) rozkleiłem w piekarniku i prysnąłem z wierzchu transparentnym lakierem do kloszy lamp. Zdziwiło mnie że tak trudno było znaleźć kolor pomarańczowy, czerwony, czarny, niebieski i zielony bez problemu.
Efekt naprawdę bardzo dobry, lampy przepuszczają światło, dodatkowo dałem pomarańczowe żarówki.
Kierunki kupiłem dodatkowe (żeby nie niszczyć tych od GTi) rozkleiłem w piekarniku i prysnąłem z wierzchu transparentnym lakierem do kloszy lamp. Zdziwiło mnie że tak trudno było znaleźć kolor pomarańczowy, czerwony, czarny, niebieski i zielony bez problemu.
Efekt naprawdę bardzo dobry, lampy przepuszczają światło, dodatkowo dałem pomarańczowe żarówki.
Skoro jesteś z sandomierza to może kiedyś na weekendzie zrobimy spota jakiegoś to zobaczę na żywo alme co ty na to
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Felga to fake Advan RG II, takie jak na zdjęciu:
Mimo że chińszczyzna to zbiera dobre opinie. Wzór podoba mi się strasznie, a oryginał to podwojenie wartości auta Zobaczymy jak będzie się to spisywać na naszych drogach.
[ Dodano: 2011-03-14, 09:03 ]
Pawel18PL w Sandomierzu bywam ledwo kilka razy w roku raczej ciężko będzie coś zorganizować.
Mimo że chińszczyzna to zbiera dobre opinie. Wzór podoba mi się strasznie, a oryginał to podwojenie wartości auta Zobaczymy jak będzie się to spisywać na naszych drogach.
[ Dodano: 2011-03-14, 09:03 ]
Pawel18PL w Sandomierzu bywam ledwo kilka razy w roku raczej ciężko będzie coś zorganizować.
- Andrzejek_21
- aktywny forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
- Lokalizacja: Warszawa - SM
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Myślę, że odpowiednie alu z odpowiednim ET + np. opony 205 poprawią ten efekt. Dystanse skracają żywotność piast, a to nie mały koszt - wiem bo sam wymieniałem...p'xxl pisze:Niestety o ile przód wygląda ok to na tył dystanse to chyba konieczność. Gleba i body chowają tylne koła i wygląda to dziwnie.
Poza tym zwróciliście może uwagę jak trudno dostępne są dystanse z średnicą otworu 59.1mm? Sam się kiedyś nad nimi zastanawiałem i szukałem (max. 10mm ) ale nic z tego nie wyszło. Chyba że na zamówienie...
QG15+
Z tymi dystansami to mnie zagięliście, kompletnie tego nie widziałem. Być może felgi mają inne ET, bo z pewnością są inne tzn. tylne nie wchodzą na przód - stykają się z zaciskami. Wszystkie są ori nissana, ale nie koniecznie od n15. Zobaczymy jak będzie to wyglądać na nowej feldze.
BTW felgi już mam, trzeba wybrać jeszcze jakieś faje oponki. Myślałem o BF Goodrich g-force profiler lub Uniroyal rainexpert 2, choć te ostatnie mogą być troszkę za miękkie. Miały być Yokohamy Prada spec2, ale ostatecznie nabrałem wątpliwości do sensu tego bieżnika. Szkoda że w moim rozmiarze nie ma Potenzy RE050.
BTW felgi już mam, trzeba wybrać jeszcze jakieś faje oponki. Myślałem o BF Goodrich g-force profiler lub Uniroyal rainexpert 2, choć te ostatnie mogą być troszkę za miękkie. Miały być Yokohamy Prada spec2, ale ostatecznie nabrałem wątpliwości do sensu tego bieżnika. Szkoda że w moim rozmiarze nie ma Potenzy RE050.
dystanse skracają żywotność piast? chyba łożysk bardziej <no offence>
Co do opon to ja z własnego doświadzczenia wiem że toyo t1r 195 lepią w ciepłe dni rewelacyjnie przy takich osiągach- ale to nie wątek o oponach
Auto klasa- wiecej mocy by sie przydało ale ogolnie pozytyw za outlook
Co do opon to ja z własnego doświadzczenia wiem że toyo t1r 195 lepią w ciepłe dni rewelacyjnie przy takich osiągach- ale to nie wątek o oponach
Auto klasa- wiecej mocy by sie przydało ale ogolnie pozytyw za outlook
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nadeszły długie wieczory i jest wreszcie czas na podsumowanie zmian w nysce
Z planów udało się zrealizować:
- montaż kolektora 4-2-1, wcześniej owinięty bandażem termoizolacyjnym (w sumie na kolektor i dwururkę do plecionki poszło 15 metrów),
- regeneracja tylnich zacisków,
- odnowienie zacisków tył + przód, zielony lakier Foliatec,
- nawiercane i nacinane tarcze hamulcowe Mikoda na tył + nowe klocki hamulcowe ATE, przód póki co seria. Szkoda było wyrzucać dobrych tarcz z prawie nowymi klockami.
- przy okazji wymiana płyny hamulcowego - również ATE na moje potrzeby w zupełności wystarczy.
...i na koniec to co mnie najbardziej ciszy nowe kółka, co do opon to ostatecznie wybór padł na Uniroyal RainSport 2 - po całym sezonie mogę, że się na nich nie zawiodłem.
[center]
[/center]
Z planów udało się zrealizować:
- montaż kolektora 4-2-1, wcześniej owinięty bandażem termoizolacyjnym (w sumie na kolektor i dwururkę do plecionki poszło 15 metrów),
- regeneracja tylnich zacisków,
- odnowienie zacisków tył + przód, zielony lakier Foliatec,
- nawiercane i nacinane tarcze hamulcowe Mikoda na tył + nowe klocki hamulcowe ATE, przód póki co seria. Szkoda było wyrzucać dobrych tarcz z prawie nowymi klockami.
- przy okazji wymiana płyny hamulcowego - również ATE na moje potrzeby w zupełności wystarczy.
...i na koniec to co mnie najbardziej ciszy nowe kółka, co do opon to ostatecznie wybór padł na Uniroyal RainSport 2 - po całym sezonie mogę, że się na nich nie zawiodłem.
[center]
[/center]
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 168
- Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
- Lokalizacja: krk
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 168
- Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
- Lokalizacja: krk