Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-05, 12:58

JackobQ, VE jest homologowany jako silnik ale przerzuca mnie w takiej sytuacji od razu do klasy Open./E1 bo nie występował w tym nadwoziu. Zdaje się że Japończycy to załatwili. Niemniej jednak było by to utrudnienie.

Ali-En, dzieki rozjaśniłeś mi troszkę to sprawę
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-05, 15:03

Nie zapominaj też ze pod wałki n1 koniecznie trzeba wsadzic tytanowe talerzyki i twardsze sprężynki ;P ;) Moim zdaniem na poczatku byś sie zadwolił serią VE ;) Dolot juz masz i wydech wiec zawsze to by była odmulona seria ;) No i trzeba by dorwać skrzynie od almery vzr ;)

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-05, 16:39

Teraz to juz sam nie wiem co jest wazniejsze: moc, skrzynia, czy koszty? Jesli do takiego setupu jak pisalem wczesniej dodalbys jeszcze porzadnie obrobiona glowice (a nie lizniete kanaly :mrgreen: ) to mysle, ze spokojnie mozna by dobic do 19xKM. Wazne tylko, zeby zrobic to z glowa, nie doprezac silnika przez przesadzone planowanie glowicy, itd... Uwazam, ze taki setup ze skrzynia z almy vzr sprawowalby sie swietnie. Nie musialbys nawet przesuwac odcinki, bo DE na niezbyt zwariowanych walkach generuje moc max w granicach 7200-7300rpm. I nie wymaga do tego tytanowych sprezynek czy talerzykow. Poza tym wciaz przystaje przy tym, ze moze i owszem silnik zdlubany ma krotsza zywotnosc niz seria z wydechem, ale 180KM w DE =/= 180KM VE.

Pozdr

P.S. 210KM u kiviego patrzac na zakres modyfikacji tego silnika to naprawde malo! Fakt, projekt pionierski i najmocniejszy DE w PL chyba, ale na takim setupie nie ma sie czym zachwycac.

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2011-10-05, 17:01

Tak, tylko skąd wziąć skrzynię z almy vzr ;) Chyba już łatwiej będzie z sentry ze szperą...
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-05, 17:35

a z sentry latwiej? i jaki koszt takiej skrzyni? :)

Pozdr

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2011-10-05, 18:44

Sentr wyszło chyba więcej. Czasami da się kupić samochód cały z 2-3k ;)

[ Dodano: 2011-10-05, 20:02 ]
Takie coś znalazłem:
Non lsd gearbox RS5F32A (for fwd car)
Lsd gearbox RS5F32V (for fwd car)

Non lsd gearbox of this code will be found in-Non lsd gearbox RS5F32A (for fwd car)

N14 Nissan Sunny 2.0 Gti SR20DE
P10 Nissan Primera 2.0 Gt SR20DE
P11 Nissan Primera Gt SR20DE

The Lsd gearbox will of this code will be found in-Lsd gearbox (for fwd car)

N14 Nissan Pulsar 1.8 Gti SR20DE (import)
Nissan Sentra Ser B13 SR20DE (Mainly in America)
Nissan Sentra Ser B14 SR20DE (Mainly in America)
Nissan NX2000 SR20DE (rare as fap)
Nissan G20 Infiniti SR20DE (Primera) (Mainly in America)
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2011-10-05, 19:07

Już wysłałem Pumie pw z wiadomością o możliwościach w skrzyni (szperowaniu). Niech się zapozna i pewnie się odniesie do mojego tekstu.

Przeniesienie Almery do klas Open/E1 troche na wyrost ale cóż...
A czy ITB przenosi do innej klasy ? może w to pójsć ?
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2011-10-05, 19:11

yapko pisze:możliwościach w skrzyni (szperowaniu).
Ja chętnie też się dowiem :)
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-05, 19:37

Yapko mi też napisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-05, 19:40

ammaimon, ciekawe pytanie zadałeś. Koszta są istotne bo mnie jak każdego z was $$$ ograniczają. Z racji tego ze nie lubię źle inwestować w auto rozpatruje wszystko pod kątem stosunek korzyści do ceny danego setup-u/modyfikacji. swoją droga uwazam ze 180KM z DE na krótkiej skrzyni bedzie szybsze od lekko dłubnietych VE (+/- 200KM) na oryginalnej skrzyni .

Co miales na myśli mówiąc o doprężaniu przez planowanie głowy??

Ali-En, sa w Polsce 3 lub 4 skrzynie z N15 VZR. a po drugie da się ściagnąć z Irlandii lub Japonii. Koszt takiej skrzyni +/- 3tyś. Ta tabelka która podałeś jest mi znana ale wszystko to trzeba ściągać USA lub Azji.

yapko, fajne info podałeś i dziękuję. Skoro to wytrzymuje u ciebie to w każdym N/A też wytrzyma ;-) , Jak nie bede miał wyjścia i bede musiał pozostać przy swojej skrzyni na razie to się odezwę w tej sprawie.

Limon, a te talerzyki i sprężynki dają pewnie kolejne 2tyś PLN. Czyli wymiana walków w VE kosztuje tyle samo co samo VE a zysk jest 30KM ??
Ostatnio zmieniony 2011-10-05, 19:44 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-05, 19:42

ja tez poprosze :) co do ITB to nie wiem jak to wyglada ze strony prawno/zawodniczej, ale kosztowo wychodzi troche wiecej niz same przepustnice zeby to mialo jakis sens, tak sadze...

Pozdr

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-05, 19:47

Homologacja A raczej na 100% nie pozwala na ITB, ale Open już tak ;-) Choć z 2 strony silniki w Primach BTCC i w N15 KitCar były na ITB, wiec kto wie. Trzeba by przeczytać dopuszczalne zmiany w układzie dolotowym dla SR20DE i bedzie wiadomo.

Zresztą Panowie do oficjalnych imprez gdzie bede musiał spelnić wymogi Homologacji to bardzo mi jeszcze daleko. więc tak daleko się nie zagłębiam. Na pewno Homologacji na "N" już nie spełni moje auto. więc jak by się coś udało to pozostaje A-grupa lub Open/E1 2000.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-05, 19:52

Co do dostepnosci skrzyni to moze za miesiac albo dwa jak przypłynie kontener to możliwe ze bedzie taka na sprzedanie ;)

Sprężynki i tależyki trzeba jak sie wsadza walki z n1, można tez wsadzić wałki ze zwyklego sr16ve ;) Najlepszej to by było kupic cały komplet silnik sr16ve ze skrzynią i potem zrobić go na 2.0 :mrgreen:

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-05, 19:58

PumaRST co do planowania, to nie jest to po prostu dobry sposob na doprezanie silnika jakiegokolwiek, a wiem, ze jest on stosowany w SR20DE przez niektorych nagminnnie :) dla przykladu w aucie kiviego od kopa glowa byla zjechana o 1,8mm :-|
Obstawiam, ze m.in dlatego wynik mocowy byl taki slaby, bo musial byc bardzo wycofany zaplon przez takie zabiegi...

Limon A da rade na takiej skrzynce smigac tez na codzien? rozumiem, ze zeby byla dluzsza pomaga tylko zmiana przelozenia glownego?

Pozdr

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-05, 20:08

ammaimon, ja rozpatruje 1-1,4mm plan głowy nie więcej. Z tego co Coobcio mówi powinno być 11,0:1 (czy coś koło tego) czyli tyle co sam Nissan zrobił w takim dziwnym aucie jak Pulsar AUTECH (175KM w serii)

i na skrzyni z VZRa da się latać normalnie
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-05, 21:37

yhym, pytam z ciekawosci czy nie jest za krotka i np przy 80km/h na 5 ma juz 3tys rpm :)
z tego co sie orientuje to autech jest firma tuningowa zajmujaca sie nissanem w japonii, aczkolwiek ten stopien sprezania osiagali przez planowanie glowicy i tyle? nie znalazlem nigdzie informacji na ten temat w necie niestety...

Pozdr

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-05, 22:25

Czy na codzień to ciezko mi powiedzieć ;P Kurde aż musze Coobciowi sunnego wykraść na tydzień po smigać bede mogł coś wiecej powiedzieć :mrgreen: Mi sie wydaje ze na codzien tez da rade ta skrzynia smigac bo coobcio najnizsze spalanie jakie osiagnał sunnym to cos ponizej 8 litrów wiec jak na taka moc to dobry wynik ;-)

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-06, 07:03

ammaimon, masz racje że autech to tuner Nissana. Generalnie był to bazowo silnik z Pulsara GTi sr18de, z pojemnością 2,0 z CR 11,1:1 (11,3:1 nie pamiętam jak bardzo) oczywiście tłokami, do tego wałki i program. z ciekawostek kolektory były z N14GTI. Do tego skrzynia taka jak w N14/P10/B13 GTI ale z szperą. Ogólnie info na temat tego auta są bardzo słabe. Też kiedyś poświęciłem weekend lub dwa na znalezienie szerszych informacji i trudno z tym. Najprawdopodobniej dlatego ze auto było produkowane tylko do wyjścia Pulsara VZR czyli niecałe 2 lata.

Przy założeniu że masz opony 195/50/15 na 5 biegu przy 3000rpm bedzie 97km/h

BTW: opisał byś tu też swoje auto jak również wpadł byś kiedyś na SuperOes do Kielc, nie masz daleko i sporo aut z KR przylatuje do nas więc pewnie jacyś znajomi jeżdżą ;-)

co to za szpera OBX do naszych skrzyń. Bo kiedyś szukałem info i nie znalazłem
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-06, 07:28

Mozna kupic szpere u gre. Kiedys mówił ze koszt to 1000 €

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-06, 07:29

bombel pisze:Mozna kupic szpere u gre. Kiedys mówił ze koszt to 1000 €
główne z PARa również za kolejne 1000Euro, tylko ja nie mam zamiaru i możliwości pakowac 10tyś w skrzynie.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-10-06, 10:10

NX2000 też miały szperę i czasami na mobile.de się pojawiają....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2011-10-06, 22:23

Ja jeszcze dodam aspekt awaryjności...200km z ve to seryjny silnik i seryjna wytrzymałość,no może trochę mniejsza.200km z de to już inna bajka.Ponad 50km więcej niż seria to nie przelewki,stać może się wszystko.No i zakres użytecznych obrotów się kurczy bardzo.I nie mówcie ze na Polskich pseudo cartingowych torach dół nie jest ważny bo często są nawroty i ciasne wąskie łuki z których trzeba odejść 2ką...Ve wyjdzie taniej w zakupie i eksploatacji,jest bardziej bezproblemowe,rozwojowe(kanały w głowie),łatwiejsze w obyciu i genialnie drze ryja :P De to raczej hobby i fun z robienia czegoś hardkorowego bo nie jest to łatwy i przyjemny motor do grubych modów.ps pozdrawiam wszystkich fanów DE do których tez sie w koncu zaliczam ;-)
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-10, 19:07

Mysle, ze skoro tloki byly inne, to stopien sprezania nie wzial sie z planowania glowicy... moze i efekt liczbowy ( tzn wartosc stopnia sprezania) bedzie ten sam, ale niebylbym taki pewien, ze przelozy sie to na performance.
Moze niedlugo sie zdecyduje opisac swoje auto, poki co nie jezdzi, wiec na razie daje mu spokoj. nad kielcami juz myslalem pare razy, ale jakos nie moge sie zdecydowac - w sumie tor jest fajny i faktycznie jest blisko :)

Pozdr

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-10, 20:39

ammaimon pisze:ale niebylbym taki pewien, ze przelozy sie to na performance.
możesz rozwinąć?? ciekawi mnie ta teoria.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-11, 12:16

Wg mnie przy duzym splanowaniu glowicy, pojawi sie stukowe i bedziesz musial cofac zaplon. Jak ustawisz go optymalnie to okaze sie, ze planowanie glowy dalo jednak wymierne korzysci. Bez wzgledu na to jak pancerne sa SR20DE to z takimi modyfikacjami, zaplonem "z lapy" i innymi pomyslami bylbym ostrozny. Ja do dzisiaj bujam sie z roznymi niedociagnieciami po poprzednikach :P

Pozdro

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-11, 12:29

rozumiem i też się zgadzam z opinią że zapłon trzeba wyregulować dokładnie a nie na pałę, ale co do stukowego nie specjalnie widzę różnice czy podniesiemy wysokość tłoków czy obniżymy wysokość głowicy, tak czy inaczej podnosimy CR. i bez korekty zapłonu będziemy mieli stukowe na 99%.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-10-11, 12:44

I pewnie paliwo ze 100 oktanów wartałoby lać ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Berry
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2010-11-06, 07:52
Lokalizacja: ZWC

Post autor: Berry » 2011-10-13, 10:00

Wszystko zawsze zależy od tego na jakiej granicy finansowej właściciel chce się zmieścić no i oczywiście w czym/gdzie startować, jednak nie ma co się oszukiwać że najważniejszy jest "spód auta" zawias, opony i hamulce + oczywiście dobry kierownik (a to już mamy ;) )

Może i dłubane DE wychodzi tyle co wpakowanie VE, za to już samo wpakowane VE wyniesie dużo $, po takim zabiegu dostajesz coś 180KM+ i 190NM, to nie jest szał... tym bardziej nie zrobi to wrażenia po przesiadce z obecnej mocy którą ma Puma. Przyznam że jeździłem kilkoma samochodami przed i po modach i tak naprawdę KM nie robiły takiej roboty jak NM.

Więc szał robiony wokół VE jest fajny jak ktoś ma grube $ aby przygotować go na full wypas jak to mówiono i te 230KM -230NM , jednak nie ma nic ważniejszego niż przyczepność i elastyczność jazdy na torze, czyli właśnie w tym wypadku krótka skrzynia i dobry NM, a do tego spód auta i jest recepta na dobra zabawę, ograniczamy częste hamowanie,a i z zakrętu wychodzi się dużo przyjemniej...

Ja nadal obstawiam DE i dłubanie powoli przy nim, a graty z niego zawsze sprzedaż jak będzie Cię już stać na full wypas VE


tak odchodząc od tematu, kumpel, fanatyk zresztą samochodów powiedział mi kiedyś tyle, że miał dłubane wolnossaki jednak żaden nie zrobił mu tak dobrze jak turbo ;)

Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany ;(
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-23, 19:34

W sobotę 22.10.2011 zakończyłem sezon 2011 ( tak mi się przynajmniej wydaje :hahaha: ).

X eliminacja SO Kielce była udana, nawet bardzo udana :yes: Dojechałem na 6/16 pozycji w klasie, 30/75 w generalce oraz 10/46 w FWD. Wynik uznaję za bardzo dobry i optymistycznie rokujący na Sezon 2012. Filmu nie bedzie bo ekipa nie dojechała a jak beda jakieś fotki to wsadzę później.

Co do planów na zimę, jest ich trochę ale co się uda zrobić zależy głównie od $$$$. Na pewno przydało by się z 20KM więcej w tym samym zakresie obrotowym, czyli do 7100rpm.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-23, 20:03

Gratulacje! :)

Możliwe, że będę sprzedawał w zimie swoje wałki, więc się może jakoś dogadamy - Tobie by się przydały, tylko regulowane kółka musiałbyś sobie kupić ;)

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”