[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
JackobQ, VE jest homologowany jako silnik ale przerzuca mnie w takiej sytuacji od razu do klasy Open./E1 bo nie występował w tym nadwoziu. Zdaje się że Japończycy to załatwili. Niemniej jednak było by to utrudnienie.
Ali-En, dzieki rozjaśniłeś mi troszkę to sprawę
Ali-En, dzieki rozjaśniłeś mi troszkę to sprawę
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Teraz to juz sam nie wiem co jest wazniejsze: moc, skrzynia, czy koszty? Jesli do takiego setupu jak pisalem wczesniej dodalbys jeszcze porzadnie obrobiona glowice (a nie lizniete kanaly
) to mysle, ze spokojnie mozna by dobic do 19xKM. Wazne tylko, zeby zrobic to z glowa, nie doprezac silnika przez przesadzone planowanie glowicy, itd... Uwazam, ze taki setup ze skrzynia z almy vzr sprawowalby sie swietnie. Nie musialbys nawet przesuwac odcinki, bo DE na niezbyt zwariowanych walkach generuje moc max w granicach 7200-7300rpm. I nie wymaga do tego tytanowych sprezynek czy talerzykow. Poza tym wciaz przystaje przy tym, ze moze i owszem silnik zdlubany ma krotsza zywotnosc niz seria z wydechem, ale 180KM w DE =/= 180KM VE.
Pozdr
P.S. 210KM u kiviego patrzac na zakres modyfikacji tego silnika to naprawde malo! Fakt, projekt pionierski i najmocniejszy DE w PL chyba, ale na takim setupie nie ma sie czym zachwycac.
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pozdr
P.S. 210KM u kiviego patrzac na zakres modyfikacji tego silnika to naprawde malo! Fakt, projekt pionierski i najmocniejszy DE w PL chyba, ale na takim setupie nie ma sie czym zachwycac.
Sentr wyszło chyba więcej. Czasami da się kupić samochód cały z 2-3k
[ Dodano: 2011-10-05, 20:02 ]
Takie coś znalazłem:
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
[ Dodano: 2011-10-05, 20:02 ]
Takie coś znalazłem:
Non lsd gearbox RS5F32A (for fwd car)
Lsd gearbox RS5F32V (for fwd car)
Non lsd gearbox of this code will be found in-Non lsd gearbox RS5F32A (for fwd car)
N14 Nissan Sunny 2.0 Gti SR20DE
P10 Nissan Primera 2.0 Gt SR20DE
P11 Nissan Primera Gt SR20DE
The Lsd gearbox will of this code will be found in-Lsd gearbox (for fwd car)
N14 Nissan Pulsar 1.8 Gti SR20DE (import)
Nissan Sentra Ser B13 SR20DE (Mainly in America)
Nissan Sentra Ser B14 SR20DE (Mainly in America)
Nissan NX2000 SR20DE (rare as fap)
Nissan G20 Infiniti SR20DE (Primera) (Mainly in America)
N14 GTI NEO VVL
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-jT6uEC0u_Q4/UeF8pjuQ2LI/AAAAAAAACRs/Kl9Th1J4qH4/s357/top1.1.jpg)
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-jT6uEC0u_Q4/UeF8pjuQ2LI/AAAAAAAACRs/Kl9Th1J4qH4/s357/top1.1.jpg)
Już wysłałem Pumie pw z wiadomością o możliwościach w skrzyni (szperowaniu). Niech się zapozna i pewnie się odniesie do mojego tekstu.
Przeniesienie Almery do klas Open/E1 troche na wyrost ale cóż...
A czy ITB przenosi do innej klasy ? może w to pójsć ?
Przeniesienie Almery do klas Open/E1 troche na wyrost ale cóż...
A czy ITB przenosi do innej klasy ? może w to pójsć ?
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
ammaimon, ciekawe pytanie zadałeś. Koszta są istotne bo mnie jak każdego z was $$$ ograniczają. Z racji tego ze nie lubię źle inwestować w auto rozpatruje wszystko pod kątem stosunek korzyści do ceny danego setup-u/modyfikacji. swoją droga uwazam ze 180KM z DE na krótkiej skrzyni bedzie szybsze od lekko dłubnietych VE (+/- 200KM) na oryginalnej skrzyni .
Co miales na myśli mówiąc o doprężaniu przez planowanie głowy??
Ali-En, sa w Polsce 3 lub 4 skrzynie z N15 VZR. a po drugie da się ściagnąć z Irlandii lub Japonii. Koszt takiej skrzyni +/- 3tyś. Ta tabelka która podałeś jest mi znana ale wszystko to trzeba ściągać USA lub Azji.
yapko, fajne info podałeś i dziękuję. Skoro to wytrzymuje u ciebie to w każdym N/A też wytrzyma
, Jak nie bede miał wyjścia i bede musiał pozostać przy swojej skrzyni na razie to się odezwę w tej sprawie.
Limon, a te talerzyki i sprężynki dają pewnie kolejne 2tyś PLN. Czyli wymiana walków w VE kosztuje tyle samo co samo VE a zysk jest 30KM![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Co miales na myśli mówiąc o doprężaniu przez planowanie głowy??
Ali-En, sa w Polsce 3 lub 4 skrzynie z N15 VZR. a po drugie da się ściagnąć z Irlandii lub Japonii. Koszt takiej skrzyni +/- 3tyś. Ta tabelka która podałeś jest mi znana ale wszystko to trzeba ściągać USA lub Azji.
yapko, fajne info podałeś i dziękuję. Skoro to wytrzymuje u ciebie to w każdym N/A też wytrzyma
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Limon, a te talerzyki i sprężynki dają pewnie kolejne 2tyś PLN. Czyli wymiana walków w VE kosztuje tyle samo co samo VE a zysk jest 30KM
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Ostatnio zmieniony 2011-10-05, 19:44 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Homologacja A raczej na 100% nie pozwala na ITB, ale Open już tak
Choć z 2 strony silniki w Primach BTCC i w N15 KitCar były na ITB, wiec kto wie. Trzeba by przeczytać dopuszczalne zmiany w układzie dolotowym dla SR20DE i bedzie wiadomo.
Zresztą Panowie do oficjalnych imprez gdzie bede musiał spelnić wymogi Homologacji to bardzo mi jeszcze daleko. więc tak daleko się nie zagłębiam. Na pewno Homologacji na "N" już nie spełni moje auto. więc jak by się coś udało to pozostaje A-grupa lub Open/E1 2000.
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Zresztą Panowie do oficjalnych imprez gdzie bede musiał spelnić wymogi Homologacji to bardzo mi jeszcze daleko. więc tak daleko się nie zagłębiam. Na pewno Homologacji na "N" już nie spełni moje auto. więc jak by się coś udało to pozostaje A-grupa lub Open/E1 2000.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Co do dostepnosci skrzyni to moze za miesiac albo dwa jak przypłynie kontener to możliwe ze bedzie taka na sprzedanie
Sprężynki i tależyki trzeba jak sie wsadza walki z n1, można tez wsadzić wałki ze zwyklego sr16ve
Najlepszej to by było kupic cały komplet silnik sr16ve ze skrzynią i potem zrobić go na 2.0 ![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Sprężynki i tależyki trzeba jak sie wsadza walki z n1, można tez wsadzić wałki ze zwyklego sr16ve
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
PumaRST co do planowania, to nie jest to po prostu dobry sposob na doprezanie silnika jakiegokolwiek, a wiem, ze jest on stosowany w SR20DE przez niektorych nagminnnie
dla przykladu w aucie kiviego od kopa glowa byla zjechana o 1,8mm
Obstawiam, ze m.in dlatego wynik mocowy byl taki slaby, bo musial byc bardzo wycofany zaplon przez takie zabiegi...
Limon A da rade na takiej skrzynce smigac tez na codzien? rozumiem, ze zeby byla dluzsza pomaga tylko zmiana przelozenia glownego?
Pozdr
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:-|](./images/smilies/ysz.gif)
Obstawiam, ze m.in dlatego wynik mocowy byl taki slaby, bo musial byc bardzo wycofany zaplon przez takie zabiegi...
Limon A da rade na takiej skrzynce smigac tez na codzien? rozumiem, ze zeby byla dluzsza pomaga tylko zmiana przelozenia glownego?
Pozdr
yhym, pytam z ciekawosci czy nie jest za krotka i np przy 80km/h na 5 ma juz 3tys rpm ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
z tego co sie orientuje to autech jest firma tuningowa zajmujaca sie nissanem w japonii, aczkolwiek ten stopien sprezania osiagali przez planowanie glowicy i tyle? nie znalazlem nigdzie informacji na ten temat w necie niestety...
Pozdr
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
z tego co sie orientuje to autech jest firma tuningowa zajmujaca sie nissanem w japonii, aczkolwiek ten stopien sprezania osiagali przez planowanie glowicy i tyle? nie znalazlem nigdzie informacji na ten temat w necie niestety...
Pozdr
Czy na codzień to ciezko mi powiedzieć ;P Kurde aż musze Coobciowi sunnego wykraść na tydzień po smigać bede mogł coś wiecej powiedzieć
Mi sie wydaje ze na codzien tez da rade ta skrzynia smigac bo coobcio najnizsze spalanie jakie osiagnał sunnym to cos ponizej 8 litrów wiec jak na taka moc to dobry wynik ![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
ammaimon, masz racje że autech to tuner Nissana. Generalnie był to bazowo silnik z Pulsara GTi sr18de, z pojemnością 2,0 z CR 11,1:1 (11,3:1 nie pamiętam jak bardzo) oczywiście tłokami, do tego wałki i program. z ciekawostek kolektory były z N14GTI. Do tego skrzynia taka jak w N14/P10/B13 GTI ale z szperą. Ogólnie info na temat tego auta są bardzo słabe. Też kiedyś poświęciłem weekend lub dwa na znalezienie szerszych informacji i trudno z tym. Najprawdopodobniej dlatego ze auto było produkowane tylko do wyjścia Pulsara VZR czyli niecałe 2 lata.
Przy założeniu że masz opony 195/50/15 na 5 biegu przy 3000rpm bedzie 97km/h
BTW: opisał byś tu też swoje auto jak również wpadł byś kiedyś na SuperOes do Kielc, nie masz daleko i sporo aut z KR przylatuje do nas więc pewnie jacyś znajomi jeżdżą
co to za szpera OBX do naszych skrzyń. Bo kiedyś szukałem info i nie znalazłem
Przy założeniu że masz opony 195/50/15 na 5 biegu przy 3000rpm bedzie 97km/h
BTW: opisał byś tu też swoje auto jak również wpadł byś kiedyś na SuperOes do Kielc, nie masz daleko i sporo aut z KR przylatuje do nas więc pewnie jacyś znajomi jeżdżą
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
co to za szpera OBX do naszych skrzyń. Bo kiedyś szukałem info i nie znalazłem
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
NX2000 też miały szperę i czasami na mobile.de się pojawiają....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Ja jeszcze dodam aspekt awaryjności...200km z ve to seryjny silnik i seryjna wytrzymałość,no może trochę mniejsza.200km z de to już inna bajka.Ponad 50km więcej niż seria to nie przelewki,stać może się wszystko.No i zakres użytecznych obrotów się kurczy bardzo.I nie mówcie ze na Polskich pseudo cartingowych torach dół nie jest ważny bo często są nawroty i ciasne wąskie łuki z których trzeba odejść 2ką...Ve wyjdzie taniej w zakupie i eksploatacji,jest bardziej bezproblemowe,rozwojowe(kanały w głowie),łatwiejsze w obyciu i genialnie drze ryja
De to raczej hobby i fun z robienia czegoś hardkorowego bo nie jest to łatwy i przyjemny motor do grubych modów.ps pozdrawiam wszystkich fanów DE do których tez sie w koncu zaliczam ![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
![:P](./images/smilies/razz.png)
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...
Mysle, ze skoro tloki byly inne, to stopien sprezania nie wzial sie z planowania glowicy... moze i efekt liczbowy ( tzn wartosc stopnia sprezania) bedzie ten sam, ale niebylbym taki pewien, ze przelozy sie to na performance.
Moze niedlugo sie zdecyduje opisac swoje auto, poki co nie jezdzi, wiec na razie daje mu spokoj. nad kielcami juz myslalem pare razy, ale jakos nie moge sie zdecydowac - w sumie tor jest fajny i faktycznie jest blisko![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Pozdr
Moze niedlugo sie zdecyduje opisac swoje auto, poki co nie jezdzi, wiec na razie daje mu spokoj. nad kielcami juz myslalem pare razy, ale jakos nie moge sie zdecydowac - w sumie tor jest fajny i faktycznie jest blisko
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Pozdr
Wg mnie przy duzym splanowaniu glowicy, pojawi sie stukowe i bedziesz musial cofac zaplon. Jak ustawisz go optymalnie to okaze sie, ze planowanie glowy dalo jednak wymierne korzysci. Bez wzgledu na to jak pancerne sa SR20DE to z takimi modyfikacjami, zaplonem "z lapy" i innymi pomyslami bylbym ostrozny. Ja do dzisiaj bujam sie z roznymi niedociagnieciami po poprzednikach ![:P](./images/smilies/razz.png)
Pozdro
![:P](./images/smilies/razz.png)
Pozdro
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
rozumiem i też się zgadzam z opinią że zapłon trzeba wyregulować dokładnie a nie na pałę, ale co do stukowego nie specjalnie widzę różnice czy podniesiemy wysokość tłoków czy obniżymy wysokość głowicy, tak czy inaczej podnosimy CR. i bez korekty zapłonu będziemy mieli stukowe na 99%.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
I pewnie paliwo ze 100 oktanów wartałoby lać ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wszystko zawsze zależy od tego na jakiej granicy finansowej właściciel chce się zmieścić no i oczywiście w czym/gdzie startować, jednak nie ma co się oszukiwać że najważniejszy jest "spód auta" zawias, opony i hamulce + oczywiście dobry kierownik (a to już mamy
)
Może i dłubane DE wychodzi tyle co wpakowanie VE, za to już samo wpakowane VE wyniesie dużo $, po takim zabiegu dostajesz coś 180KM+ i 190NM, to nie jest szał... tym bardziej nie zrobi to wrażenia po przesiadce z obecnej mocy którą ma Puma. Przyznam że jeździłem kilkoma samochodami przed i po modach i tak naprawdę KM nie robiły takiej roboty jak NM.
Więc szał robiony wokół VE jest fajny jak ktoś ma grube $ aby przygotować go na full wypas jak to mówiono i te 230KM -230NM , jednak nie ma nic ważniejszego niż przyczepność i elastyczność jazdy na torze, czyli właśnie w tym wypadku krótka skrzynia i dobry NM, a do tego spód auta i jest recepta na dobra zabawę, ograniczamy częste hamowanie,a i z zakrętu wychodzi się dużo przyjemniej...
Ja nadal obstawiam DE i dłubanie powoli przy nim, a graty z niego zawsze sprzedaż jak będzie Cię już stać na full wypas VE
tak odchodząc od tematu, kumpel, fanatyk zresztą samochodów powiedział mi kiedyś tyle, że miał dłubane wolnossaki jednak żaden nie zrobił mu tak dobrze jak turbo![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Może i dłubane DE wychodzi tyle co wpakowanie VE, za to już samo wpakowane VE wyniesie dużo $, po takim zabiegu dostajesz coś 180KM+ i 190NM, to nie jest szał... tym bardziej nie zrobi to wrażenia po przesiadce z obecnej mocy którą ma Puma. Przyznam że jeździłem kilkoma samochodami przed i po modach i tak naprawdę KM nie robiły takiej roboty jak NM.
Więc szał robiony wokół VE jest fajny jak ktoś ma grube $ aby przygotować go na full wypas jak to mówiono i te 230KM -230NM , jednak nie ma nic ważniejszego niż przyczepność i elastyczność jazdy na torze, czyli właśnie w tym wypadku krótka skrzynia i dobry NM, a do tego spód auta i jest recepta na dobra zabawę, ograniczamy częste hamowanie,a i z zakrętu wychodzi się dużo przyjemniej...
Ja nadal obstawiam DE i dłubanie powoli przy nim, a graty z niego zawsze sprzedaż jak będzie Cię już stać na full wypas VE
tak odchodząc od tematu, kumpel, fanatyk zresztą samochodów powiedział mi kiedyś tyle, że miał dłubane wolnossaki jednak żaden nie zrobił mu tak dobrze jak turbo
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
![;(](./images/smilies/placze.gif)
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
W sobotę 22.10.2011 zakończyłem sezon 2011 ( tak mi się przynajmniej wydaje :hahaha: ).
X eliminacja SO Kielce była udana, nawet bardzo udana :yes: Dojechałem na 6/16 pozycji w klasie, 30/75 w generalce oraz 10/46 w FWD. Wynik uznaję za bardzo dobry i optymistycznie rokujący na Sezon 2012. Filmu nie bedzie bo ekipa nie dojechała a jak beda jakieś fotki to wsadzę później.
Co do planów na zimę, jest ich trochę ale co się uda zrobić zależy głównie od $$$$. Na pewno przydało by się z 20KM więcej w tym samym zakresie obrotowym, czyli do 7100rpm.
X eliminacja SO Kielce była udana, nawet bardzo udana :yes: Dojechałem na 6/16 pozycji w klasie, 30/75 w generalce oraz 10/46 w FWD. Wynik uznaję za bardzo dobry i optymistycznie rokujący na Sezon 2012. Filmu nie bedzie bo ekipa nie dojechała a jak beda jakieś fotki to wsadzę później.
Co do planów na zimę, jest ich trochę ale co się uda zrobić zależy głównie od $$$$. Na pewno przydało by się z 20KM więcej w tym samym zakresie obrotowym, czyli do 7100rpm.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm