Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Neptuna JUŻ NIE Bordo Strzała SR20DE+T

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2011-09-08, 21:40

Neptune doszedł smsek?? czy nr zmieniłeś??? jescze raz napisze ,..odnosnie ścieku oliwy,. zrobcie śrube przelotowa z krućcem na wąż do spływu i tyle, powinno być dobrze rozmiaru gwintu nie pamiętam. :-)

Awatar użytkownika
*Kazik*
fanatyk nissana
Posty: 440
Rejestracja: 2010-03-09, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: *Kazik* » 2011-09-10, 16:25

ale cudujecie, czasami mam wrażenie że Neptune bardziej rajcuje reaktywacja niż S** :-P, mam nadzieje że w końcu usłyszę bordo strzałkę pod oknem ;-)
Patrol GR Y61 2.8TDI
Primera P11 2.0SLX
Primera P11 2.0 SLX+T(spalona)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-10-01, 20:55

Od wczoraj prace idą pełną parą :) W czwartek jak i piątek przygotowaliśmy samochód pod transfer serca :0 Oto foto relacja :)

Piątek

Przygotowanie samochodu do transferu.
-Odkręcenie poduszek silnika,
-Ogarniecie stanowiska pracy,
-Wstępne umycie komory silnika z brudu i smaru który nagromadził się od 300 tys KM

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sobota

Dziś rozpoczęliśmy prace od 8 rano. Z godzinę trwało ogarniecie samego właściciela Primy który wczoraj przesadził z % :mrgreen: Mówiłem zawsze że ty głowy do vodki nie masz :P
Na poważnie. Plan dnia to wywalenie wszystkiego co zbędne z komory silnika i założenie nowego silnika wraz ze skrzynia. Udało się ! Co dziwne, w tych warunkach udało nam się pod koniec dnia włożyć skrzynie w przeciągu 30 minut. ;-)

Największy problem sprawiły nam nakrętki mocujące przegub do zwrotnicy. Z tym najwięcej czasu się bujaliśmy. :roll:

Finał prac dzisiejszego dnia zamyka się pod tytułem że nowe serce bordo strzały jest już na miejscu i czeka aż damy jej zagadać. Poduszki są wzmocnione masą poliuretanową albo jak kto woli klejem do szyb. Jutro praca idzie w kierunku poskładania klocków już do końca i pierwszej jazdy próbnej.

Oto fotorelacja:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trzymać kciuki za nas i powodzenia naszej pracy :)

pozdro

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-10-01, 21:29

Ryba, Ja to Cię chyba zatrudnię jak sam będę "serce" zmieniał ..
Robota pro .. auto też takie będzie ..
żeby jeszcze inny kolor :)) żarcik ... Super że "bordas" będzie żył .. też bym tak chciał się "ubabrać" przy swoim :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-10-02, 07:14

Fajnie się patrzy na taką robotę :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-02, 07:46

Turbo nowe czy tylko takie oczyszczone??

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2011-10-02, 11:52

No fajnie to wszystko wygląda ,świeżo, czysto ,. ale długo wam schodzi te składanie ;-) ,.. w końcu jak zrobiliście ten ściek z turbiny?

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-10-02, 12:59

RYBA wszystko pięknie ogarnia ma łeb skubany
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-10-03, 00:04

lukasz84 pisze:No fajnie to wszystko wygląda ,świeżo, czysto ,. ale długo wam schodzi te składanie ;-) ,.. w końcu jak zrobiliście ten ściek z turbiny?
Faktycznie schodzi nam... jednak patrząc na warunki oraz czas jaki temu poświęcamy ( głównie popołudnia, po pracy i czasem weekendy ) efekty pracy posuwają się do przodu.


Dzisiejszy dzień dał nam w kość. JEDNAK WSZYSTKO SIĘ UDAŁO ! Wszystko zamontowane "profi" Zrobiliśmy nowe odpływy i dopływy do turbiny. Uporządkowaliśmy okablowanie, spływy oraz resztę pierdół które miały duży wpływ na efekt całość prac.

Razem z Neptunem sprawdziliśmy się. Cieszyła nas zabawa oraz zafascynowanie składania dużych "klocków lego"

Oto foty i filmik z pierwszego kręcenia silnikiem.

Obrazek

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=6mZO3LN2SqY
Ostatnio zmieniony 2011-10-03, 00:22 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-10-03, 00:16

Bardzo to czyściutko i elegancko wygląda pod maską, zero druta ;)

Ale jedna rzecz mi się nie podoba- odma z pokrywy zaworów wpięta przed turbinę- będą tam lecieć syfy w postaci par oleju i turbinę zasyfiać, lepiej by to było puścić tak jak w oryginale przed przepustnicę.

Tak w ogóle to wrzucacie MAP, czy BOV będzie z recyrkulacją?
Czy może MAF i BOV i przelewanko?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-10-03, 00:26

Nad tym się będziemy jeszcze zastanawiać.

Odma została tak sklecona jak to Coobcio zrobił. Przed przepustnicą również jest wyjcie na odmę - na zdjęciu tego nie widać zbytnio :)

Ciesze się że nasza praca zyskuje uznanie wśród forumowiczów. :-)

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2011-10-03, 00:32

Robota piękna wygląda jak nówka sztuka:)) Jakby takie wychodziło z fabryki:))

Szacunek chlopaki :-o
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2011-10-03, 11:51

Nie no profi robota :) Poszliście jak burza....gratulacje, jestem pełen podziwu :mrgreen: Bezawaryjności teraz życzę i osiągnięcia tych 300 KM :)
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-10-03, 12:03

Profeska, mocy przybywaj <okok>
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-10-03, 12:31

Odma musi tak być bo nie można ładować ciśnienia pod dekiel :P.
PS ciężko będzie łape wygiąć, żeby wpiąć linkę od prędkościomierza ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-10-03, 13:51

Ale to zawór zwrotny można dać.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-10-03, 20:46

Odma w silniku doładowanym musi być przed turbiną, zawsze można dołożyć Oil chach tanka...
Ale jak silnik odświeżony to ja bym pozostawił jak jest :)

No to teraz żmudny proces docierania :P

Ps. Gratuluje czyściutkiej i ładnej roboty robionej bez pośpiechu :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-10-04, 13:39

Dzięki wszystkim a przede wszystkim Rybie za wspólne ogarnięcie tematu. Miejmy nadzieje że to co zrobiliśmy przeżyje jakiś czas :D Szacun dla Ryby, który spędził od cholery czasu przy nie swoim aucie kierował robotą, kiedy ja niedomagałem :P i wspierał duchem. Należy się "POMÓGŁ" w 100%.

Odpalenie silnika było podniecające, "pierwszy" olej mienił się jak cholera i w zasadzie był nieprzezroczysty... dla potomnych nie ma opcji żeby nie zlać pierwszej oliwy ;)

Żeby nie było za różowo to pomimo ogromnych starań wyszedł babol w postaci wycieku oleju spod michy głównej :/ sprawdzimy i trzeba będzie pewnie zdjąć.
Poza tym trzeba wyregulować/naciągnąć sprzęgło, wymienić końcówkę drążka bo obraca się i nie można nakrętki przymocować i jest problem z dokręceniem śruby na przegubie do piasty... także na razie auto stoi :( Do tego jeszcze kilka śrubek, podkładek, osłonek, pranie środka i można śmigać. Generalnie 2-3 tys obr. później drugą 500-tkę do 3-4 tys.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-04, 14:44

Neptune pisze:Generalnie 2-3 tys obr. później drugą 500-tkę do 3-4 tys.
ZObaczysz jak bedzie kusic :D

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-10-04, 16:18

Przy 2krpm to może nie, prędzej do 3krpm coby ciśnienie oliwy było w miarę ok.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-10-04, 16:39

Luzik Neptun :) Fajna zabawa :) można było się czegoś nauczyć. Wycieki to normalka... nic musimy sprawdzić czy to na pewno z pod miski leci.

To mój drugi udany swap - remont SR :)

Co do obrotów Paweł ma racje. 3000 obr.. co by cisnienie trzymał

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-04, 19:36

No elegancko chłopaki ;) Docierać teraz sobie spokojnie, oliwke tez warto pare razy zmienić jak mowiłem wczesniej ze koniecznie trzeba po 1 odpaleniu zmienić olej i filtr bo zawiera pełno syfów ze skladania itp :-)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-10-09, 12:42

Auto od piątku porusza się po łódzkich ulicach :D Jest jeszcze kilka rzeczy do ogarnięcia ale sukcesywnie do przodu.

-końcówka drążka wymieniona
-zbieżność zrobiona
-sprzęgło naciągnięte
-nakrętka przegub-piasta jest
-układ chłodniczy odpowietrzony
-WG podczepiony

Po podpięciu WG-ta do tych 3000 obr. idzie jeździć bo turbinka zaczęła dmuchać. Jeszcze tylko >900 km :lol:
Trzeba ogarnąć przedni zderzak, wycieki oleju spod pompki chyba i spływu z Turbo, do tego szumi coś jakby łożysko :/ Może za długi okres auto stało... przydał by się jeszcze patent na przednią poduszkę silnika, reszta zaklejona i jest dobrze ale w P11 siostry jakoś sztywniej :-?
Póki co oliwa czyściutka i ciężko ją na bagnecie ujrzeć zobaczymy po 500 km czy jeszcze raz się nie wymieni... poza tym PB98 strasznie drogie :-P Przyzwyczaiłem się do firmowego diesla :lol:
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-09, 12:56

Jak na docieranie to mozesz przeciez 95 zalać ;) grunt zeby nie wchodzić na doładowanie zeby motor nie zastukał ( spalanie stukowe) ;)

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-10-09, 13:03

Co do poduszki to w USA dają z przodu tzn dogbone, czyli takie metalowe, sztywne połączenie, bo tą przednią poduchę ciężko usztywnić jakkolwiek. Ja mam wszystkie poduchy zaklejone, a i tak silnik się buja przód/tył.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-10-09, 13:24

Najlepsze i najbardziej komfortowe rozwiązanie jakie można przeprowadzić w P10 jeśłi chodzi o porządne trzymanie silnika to przeszczep belki wraz z obiema poduszkami silnika z P11 oraz z P11.144 z silnikami 2.0.

Komfort masz jak serii a silnik praktycznie nie przemieszcza sie w budzie :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-10-09, 17:50

Więc tego Coobcio zabrakło :)

Ja zrobiłem taka modyfikacje - tyle że robiłem rzeźbę w belce i jest git :)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-10-09, 17:56

Ryba wreszcie dzisiaj miałeś okazję się przejechać Primą ;) Po dotarciu wiszę Ci wieczór upalania... ja stawiam :D
Masz teraz porównanie do swojej P10... z turbo jednak bardziej elastycznie i to do 3 tys. :)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-10-09, 18:06

Ja ostatnio też wsadziłem do siebie belke z P11 i jedynie co trzeba było zrobić to podkładki pod przednia poduche a tak to wszystko P&P co do tylnej poduszki to jak by co ta od P10 nie pasuje do belki z P11 niby na "oko" to samo ale różni sie miejscem mocowań...
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-10-09, 18:22

masz racje KTR.. Jednak wystarczy pokombinować i nawet nie trzeba ściągać belki :) jak na razie Neptun musi inne sprawy załatwić..

Prima ładnie się zbiera, jest elastycznie i męsko to brzmi pod maską. :)

Jestem przekonany że na przyszły sezon będziesz miał konkurenta :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”