[ Primera] Neptuna JUŻ NIE Bordo Strzała SR20DE+T
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Fakt, Neptun dobrze pisze robota nie szła tak jak byśmy chcieli. Jednak nie ma co się martwić. Załatwi się potrzebne narzędzia i walczymy dalej
Oto fotki
Tłoki wyczyszczone z nagaru, założone nowe pierścionki, wymyty i oczyszczony blok.
Czyszczenie bloku w toku.
Nasze miejsce pracy
Blok po oczyszczeniu z resztek seryjnej uszczelki.
Oto fotki
Tłoki wyczyszczone z nagaru, założone nowe pierścionki, wymyty i oczyszczony blok.
Czyszczenie bloku w toku.
Nasze miejsce pracy
Blok po oczyszczeniu z resztek seryjnej uszczelki.
No i dobrze najważniejsze że do przodu
Nie ma się co spieszyć lepiej powoli i dokładnie
Nie ma się co spieszyć lepiej powoli i dokładnie
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Płaskie tłoki z GT widzę nie najlepsze pod turbo z racji 10:1 a żeby wyszły zacne mocy to pasowało by tylko na V-power 100 racingu latać
Ps. jak silnik ma być perfekt to mam u siebie set tłoków z SR20DET STD - pierścionki sobie przełożycie
Ps. jak silnik ma być perfekt to mam u siebie set tłoków z SR20DET STD - pierścionki sobie przełożycie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Silnik wewnątrz jak i zewnątrz bardzo ładnie wyszedł. Fakt że przydało by się komorę ogarnąć ale to może na później zostawię. Póki co przyrząd do pierścieni potrzebny i trzeba tłoki w cylindry wsadzić później można dalej działać. Brak warsztatu i potrzebnych gratów przekłada się na czas i potrzebę kombinowania
Co do tłoków z DETa to nie wiem czy są konieczne bo setup pod 300 kucy ma być poza tym bardzo krucho z kasą Do tych tłoków zamówiłem uszczelkę odprężającą i myślę że będzie ok... V-Power 100 już nie raz się zalewało
[ Dodano: 2011-08-30, 20:54 ]
Pierścienie nie chciały wejść bo okazało się że przez pomyłkę są za duże (na szlif) także nie było szans żeby się zmieściły... 2 popołudnia, szukanie i załatwianie sprzętu poszły na marne. Możliwe że silnik byłby o tej pory skręcony
W weekend z nudów wyczyściłem dużą miskę z masy uszczelniające i silikonu oraz pompę... w sumie pozostaje już wszystko klecić tylko ja w ciągłej delegacji
Co do tłoków z DETa to nie wiem czy są konieczne bo setup pod 300 kucy ma być poza tym bardzo krucho z kasą Do tych tłoków zamówiłem uszczelkę odprężającą i myślę że będzie ok... V-Power 100 już nie raz się zalewało
[ Dodano: 2011-08-30, 20:54 ]
Pierścienie nie chciały wejść bo okazało się że przez pomyłkę są za duże (na szlif) także nie było szans żeby się zmieściły... 2 popołudnia, szukanie i załatwianie sprzętu poszły na marne. Możliwe że silnik byłby o tej pory skręcony
W weekend z nudów wyczyściłem dużą miskę z masy uszczelniające i silikonu oraz pompę... w sumie pozostaje już wszystko klecić tylko ja w ciągłej delegacji
Nissan Primera SR20DE+T
Niedziela oraz dzisiejszy dzień był pełny pracy nad silnikiem. Od godziny 15 zabraliśmy się za skręcanie wszystkich puzzli w całość Oto relacja...
Niedziela.
- wyczyszczenie czopów głównych oraz korbowodowych, zamontowanie panewek.
- Na zdjęciu można zauważyć piękny "prawie nowy" wał
- widzimy jak ładnie panewka wału przylega
- uszczelniony i zaadaptowany nowy uszczelniacz wału
- uszczelniona, wyczyszczona oraz zamontowana pompa wody i oleju.
- wał ustawiony na godzinie "12", pierwszy tłok w punkcie GMP, łańcuch ustawiony w punkcie "0" -godzina 4
-zamontowany nowy uszczelniacz wału
- porównanie nowej i starej uszczelki ( grubość starej - 1.13 grubość nowej 2.15 ) jak obliczyliśmy po ułożeniu nowej uszczelki łeb poszedł w górę o jakieś 0.80 -0.85 w górę z uwzględnieniem splanowania głowicy
- uśmiechnięty Neptun udaje że przykręca głowice
- ciężko pracujący Ryba, przykręcający uszczelkę
Na tym dzień zakończyliśmy.
Poniedziałek
- ustawiony rozrząd
- zamontowany kolektor ssący,
- zamontowana listwa wtryskowa,
- oczyszczone elementy z wyciśniętej masy uszczelniającej
- zamontowanie "Y"-ówk, hydraulicznych popychaczy, czopów wałków rozrządu oraz natrysk oleju,
- zamontowany alternator,
- zamontowana pompa wspomagania,
- zamontowane zewnętrzne kanały układu chłodzenia ( nowe rurki - stare były już zmęczone żywotem )
- zamontowane turbo wraz z kolektorem
- wszystkie elementy zostały oczyszczone ze starych smarów oraz zabrudzeń
Wszystkie etapy pracy przerabialiśmy wraz z serwisówką którą mieliśmy zawsze pod ręką Tak więc dzisiejszy dzień zakończyliśmy pomyślnie. 85% silnika jest już gotowe Podziękowania dla Szalonego którego niepokoiłem w niedzielę, za pomoc
CDN
Pozdr Ryba
Niedziela.
- wyczyszczenie czopów głównych oraz korbowodowych, zamontowanie panewek.
- Na zdjęciu można zauważyć piękny "prawie nowy" wał
- widzimy jak ładnie panewka wału przylega
- uszczelniony i zaadaptowany nowy uszczelniacz wału
- uszczelniona, wyczyszczona oraz zamontowana pompa wody i oleju.
- wał ustawiony na godzinie "12", pierwszy tłok w punkcie GMP, łańcuch ustawiony w punkcie "0" -godzina 4
-zamontowany nowy uszczelniacz wału
- porównanie nowej i starej uszczelki ( grubość starej - 1.13 grubość nowej 2.15 ) jak obliczyliśmy po ułożeniu nowej uszczelki łeb poszedł w górę o jakieś 0.80 -0.85 w górę z uwzględnieniem splanowania głowicy
- uśmiechnięty Neptun udaje że przykręca głowice
- ciężko pracujący Ryba, przykręcający uszczelkę
Na tym dzień zakończyliśmy.
Poniedziałek
- ustawiony rozrząd
- zamontowany kolektor ssący,
- zamontowana listwa wtryskowa,
- oczyszczone elementy z wyciśniętej masy uszczelniającej
- zamontowanie "Y"-ówk, hydraulicznych popychaczy, czopów wałków rozrządu oraz natrysk oleju,
- zamontowany alternator,
- zamontowana pompa wspomagania,
- zamontowane zewnętrzne kanały układu chłodzenia ( nowe rurki - stare były już zmęczone żywotem )
- zamontowane turbo wraz z kolektorem
- wszystkie elementy zostały oczyszczone ze starych smarów oraz zabrudzeń
Wszystkie etapy pracy przerabialiśmy wraz z serwisówką którą mieliśmy zawsze pod ręką Tak więc dzisiejszy dzień zakończyliśmy pomyślnie. 85% silnika jest już gotowe Podziękowania dla Szalonego którego niepokoiłem w niedzielę, za pomoc
CDN
Pozdr Ryba
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
No no no profesjonalna robota
Czystość roboty normalnie poraża a to mi się podoba
Czystość roboty normalnie poraża a to mi się podoba
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Wiem że czasochłonne ale opłacalne
Wyobraź sobie nakład środków czasu kasy, a później montaż w syfie, piasku itp ble
Wyobraź sobie nakład środków czasu kasy, a później montaż w syfie, piasku itp ble
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Szczerze to większość tych tak zwanych "mechaników" na czystość nie zwraca uwagi:( Tylko prawdziwi pasjonaci potrafią tak doczyścić tak ciężki brud
Chwała wam za to
A efekt będzie wam się wdzięczył długo pod maską
Chwała wam za to
A efekt będzie wam się wdzięczył długo pod maską
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Czyszczenie silnika to była sama przyjemność Gorzej będzie z komorą silnika oraz skrzynią Tam jest SYF ! Smar brud olej z przebiegiem 300tys heh kercher chyba nawet nie pomoże
[ Dodano: 2011-09-05, 23:18 ]
Tak na serio Neptun robi to z nudów jak widać na zdjęciach obo stoi jego druga fura którą kupił jakieś dwa tygodnie temu Audi A8 4.2 4x4
[ Dodano: 2011-09-05, 23:18 ]
Tak na serio Neptun robi to z nudów jak widać na zdjęciach obo stoi jego druga fura którą kupił jakieś dwa tygodnie temu Audi A8 4.2 4x4
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Dimerem potraktujcie i wszystko zejdzie ;P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
no no prace ostro ruszyły... kurcze sami byliśmy pod wrażeniem że 2 amatorom udało się rozłożyć silnik co do śrubki i złożyć spowrotem. Nauka nie pójdzie w las teraz wiemy że to nic strasznego chociaż doświadczenie pomogło by zaoszczędzić trochę czasu tak samo jak zaplecze techniczne.
Do pełni szczęścia brakuje żurawia żeby wsadzić silnik pod maskę reszta jest do ogarnięcia... ahhh jak my jesteśmy ciekawi pierwszego odpału Ono zdecyduje o sukcesie albo porażce
Silnik przybiera masy i ciężko jest już go ruszyć z miejsca Po dotarciu ma ważyć 300 koni
Do pełni szczęścia brakuje żurawia żeby wsadzić silnik pod maskę reszta jest do ogarnięcia... ahhh jak my jesteśmy ciekawi pierwszego odpału Ono zdecyduje o sukcesie albo porażce
Silnik przybiera masy i ciężko jest już go ruszyć z miejsca Po dotarciu ma ważyć 300 koni
Nissan Primera SR20DE+T
Zakładajcie miske olejową jak najszybciej coby piach nie leciał !
Przed odpaleniem nie wkrecajcie świec, zalejcie motor olejem i kręcie rozrusznikiem aż kontrolka oleju zgaśnie Najlepiej zalejcie jakiś półsyntetyk najtańszy na 1 odpał coby wypłukać silnik z syfów po składaniu, odpalic zagrzać porzadnie, zrobić powolną rundkę wokół chaty i wymienić oliwe
Przed odpaleniem nie wkrecajcie świec, zalejcie motor olejem i kręcie rozrusznikiem aż kontrolka oleju zgaśnie Najlepiej zalejcie jakiś półsyntetyk najtańszy na 1 odpał coby wypłukać silnik z syfów po składaniu, odpalic zagrzać porzadnie, zrobić powolną rundkę wokół chaty i wymienić oliwe
Świetnie że nam o tym powiedziałeś Bardzo pomocna wiadomość ! Dzięki wielkie Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś pomocne porady, bardzo bym prosił o ich podanie na PW lub na forum, aby nie zmarnować naszej pracy którą włożyliśmy w remont.
Musimy jednak jeszcze wymyślić kwestię spływu oleju z turbiny.
Otóż w bloku z sunnygo na jego przedniej ścianie na dole po prawej stronie znajduje się otwór z niewiadomym gwintem średnica koło 200-230mm. Prawdopodobnie był to spływ oleju z turbo, problem w dobraniu odpowiedniego króćca który pasował by do otworu. Z resztą nie będzie problemu
Musimy jednak jeszcze wymyślić kwestię spływu oleju z turbiny.
Otóż w bloku z sunnygo na jego przedniej ścianie na dole po prawej stronie znajduje się otwór z niewiadomym gwintem średnica koło 200-230mm. Prawdopodobnie był to spływ oleju z turbo, problem w dobraniu odpowiedniego króćca który pasował by do otworu. Z resztą nie będzie problemu
Silnik położony jest na zwiniętej kilka razy folii i do tego owinięty także bezpośredniego otworu na piach nie ma. Wszak jak jest wiatr itd to zawsze coś tam może wlecieć. Mam nadzieje że prace niebawem zostaną wznowione i będzie git.
Z tym olejem to chce zalać półsyntetyka, pokrążyć kilkadziesiąt kilometrów i dopiero wymieć. Jakoś odpał i od razu zrzucenie oleju do mnie nie przemawia zważywszy że staraliśmy się naprawdę wszystko wyczyścić dokładnie wewnątrz jak i zewnątrz. Niech się chociaż coś dotrze żeby spuścić pierwsze opiłki.
Ten spływ z turbo (otwór) wygląda jakby był z gwintem od hydraulicznego króćca i chcemy go wykorzystać. Lukasz84 może będzie wiedział co tam za gadżet był wkręcony
Z tym olejem to chce zalać półsyntetyka, pokrążyć kilkadziesiąt kilometrów i dopiero wymieć. Jakoś odpał i od razu zrzucenie oleju do mnie nie przemawia zważywszy że staraliśmy się naprawdę wszystko wyczyścić dokładnie wewnątrz jak i zewnątrz. Niech się chociaż coś dotrze żeby spuścić pierwsze opiłki.
Ten spływ z turbo (otwór) wygląda jakby był z gwintem od hydraulicznego króćca i chcemy go wykorzystać. Lukasz84 może będzie wiedział co tam za gadżet był wkręcony
Nissan Primera SR20DE+T
Zalej olej jak mówi Limon... nie zbiedniejesz o te 80zł za najgorszy olej a przynajmniej dokładnie się wyczyści jak nie z piasku to z opiłków metalu gdyby się gdzieś coś zapodziało...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Dobrze gada zmienić po pierwszym odpaleniu pozbędziesz się syfu a koszt w tej sytuacji i przy tych nakładach to się nawet w promilach nie liczy
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Zobaczysz ze wyczyściliscie wszystko niby zajebiscie a zlejcie olej w przezroczystą czystą bańke np po płynie do spryskiwaczy i zobaczysz ile bedzie syfu Silikony nie silikony zawsze bedzie coś My z Coobciem zawsze tak robimy i jak by sie nie czyściło to zawsze coś sie znajdzie
Co do spływu to do jakiegoś sklepu hydraulicznego a jak nie to wspawajcie w miske i zamykajcie silnik jak najszybciej
Co do spływu to do jakiegoś sklepu hydraulicznego a jak nie to wspawajcie w miske i zamykajcie silnik jak najszybciej
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kurcze wszytko fajnie ale trzeba było przełożyć ze starego silnika wklęsłe tłoki na sprężaniu 9,5:1 na tych płaskich 10:1 to będzie ciężki kompromis miedzy boostem a zapłonem by te 300KM było...
Im silnik bardziej odprężony tym można dowalić więcej zpałonu i boostu a z tego się bierze moc, no nic powalczy się i zobaczy najwyżej V-power Racing 100 będzie grany
Ps. Na pierwszy odpał najtańszy minerał, i po rozgrzaniu silnika, odpowietrzeniu układu wodnego natychmiast z nim won do czystego pojemnika by podziwiać niesamowitą zawartość syfu i opiłków w nim się znajdującą
Im silnik bardziej odprężony tym można dowalić więcej zpałonu i boostu a z tego się bierze moc, no nic powalczy się i zobaczy najwyżej V-power Racing 100 będzie grany
Ps. Na pierwszy odpał najtańszy minerał, i po rozgrzaniu silnika, odpowietrzeniu układu wodnego natychmiast z nim won do czystego pojemnika by podziwiać niesamowitą zawartość syfu i opiłków w nim się znajdującą
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM