Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Neptuna JUŻ NIE Bordo Strzała SR20DE+T

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-20, 21:23

Fakt, Neptun dobrze pisze robota nie szła tak jak byśmy chcieli. Jednak nie ma co się martwić. Załatwi się potrzebne narzędzia i walczymy dalej :)

Oto fotki :)

Tłoki wyczyszczone z nagaru, założone nowe pierścionki, wymyty i oczyszczony blok.
Obrazek
Czyszczenie bloku w toku.
Obrazek
Nasze miejsce pracy :)
Obrazek
Blok po oczyszczeniu z resztek seryjnej uszczelki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-08-20, 21:38

No i dobrze najważniejsze że do przodu :)
Nie ma się co spieszyć lepiej powoli i dokładnie :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-21, 05:43

Umyjcie komorę silnika porzadnie przed wrzuceniem. U mie nie zrobione i nie widac efektu czystego silnika :(

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-08-21, 08:40

Płaskie tłoki z GT widzę nie najlepsze pod turbo z racji 10:1 a żeby wyszły zacne mocy to pasowało by tylko na V-power 100 racingu latać :P

Ps. jak silnik ma być perfekt to mam u siebie set tłoków z SR20DET STD - pierścionki sobie przełożycie :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-08-21, 14:22

Silnik wewnątrz jak i zewnątrz bardzo ładnie wyszedł. Fakt że przydało by się komorę ogarnąć ale to może na później zostawię. Póki co przyrząd do pierścieni potrzebny i trzeba tłoki w cylindry wsadzić później można dalej działać. Brak warsztatu i potrzebnych gratów przekłada się na czas i potrzebę kombinowania ;-)

Co do tłoków z DETa to nie wiem czy są konieczne bo setup pod 300 kucy ma być poza tym bardzo krucho z kasą :-? Do tych tłoków zamówiłem uszczelkę odprężającą i myślę że będzie ok... V-Power 100 już nie raz się zalewało :D

[ Dodano: 2011-08-30, 20:54 ]
Pierścienie nie chciały wejść bo okazało się że przez pomyłkę są za duże (na szlif) także nie było szans żeby się zmieściły... 2 popołudnia, szukanie i załatwianie sprzętu poszły na marne. Możliwe że silnik byłby o tej pory skręcony :-/

W weekend z nudów wyczyściłem dużą miskę z masy uszczelniające i silikonu oraz pompę... w sumie pozostaje już wszystko klecić tylko ja w ciągłej delegacji ;-)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-09-05, 21:25

Niedziela oraz dzisiejszy dzień był pełny pracy nad silnikiem. Od godziny 15 zabraliśmy się za skręcanie wszystkich puzzli w całość :) Oto relacja...

Niedziela.

- wyczyszczenie czopów głównych oraz korbowodowych, zamontowanie panewek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

- Na zdjęciu można zauważyć piękny "prawie nowy" wał :)

Obrazek

- widzimy jak ładnie panewka wału przylega

Obrazek

- uszczelniony i zaadaptowany nowy uszczelniacz wału

Obrazek

Obrazek

- uszczelniona, wyczyszczona oraz zamontowana pompa wody i oleju.
- wał ustawiony na godzinie "12", pierwszy tłok w punkcie GMP, łańcuch ustawiony w punkcie "0" -godzina 4
-zamontowany nowy uszczelniacz wału

Obrazek

Obrazek

- porównanie nowej i starej uszczelki ( grubość starej - 1.13 grubość nowej 2.15 ) jak obliczyliśmy po ułożeniu nowej uszczelki łeb poszedł w górę o jakieś 0.80 -0.85 w górę z uwzględnieniem splanowania głowicy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

- uśmiechnięty Neptun udaje że przykręca głowice :)

Obrazek

- ciężko pracujący Ryba, przykręcający uszczelkę :)

Obrazek

Na tym dzień zakończyliśmy.

Poniedziałek

- ustawiony rozrząd
- zamontowany kolektor ssący,
- zamontowana listwa wtryskowa,
- oczyszczone elementy z wyciśniętej masy uszczelniającej
- zamontowanie "Y"-ówk, hydraulicznych popychaczy, czopów wałków rozrządu oraz natrysk oleju,
- zamontowany alternator,
- zamontowana pompa wspomagania,
- zamontowane zewnętrzne kanały układu chłodzenia ( nowe rurki - stare były już zmęczone żywotem )
- zamontowane turbo wraz z kolektorem
- wszystkie elementy zostały oczyszczone ze starych smarów oraz zabrudzeń

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszystkie etapy pracy przerabialiśmy wraz z serwisówką którą mieliśmy zawsze pod ręką :) Tak więc dzisiejszy dzień zakończyliśmy pomyślnie. 85% silnika jest już gotowe :) Podziękowania dla Szalonego którego niepokoiłem w niedzielę, za pomoc

CDN

Pozdr Ryba :-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-09-05, 21:33

ajajaja fajnie bardzo fajnie
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-09-05, 21:34

bardzo ładnie :)
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-09-05, 21:48

No no no profesjonalna robota :)
Czystość roboty normalnie poraża a to mi się podoba :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-09-05, 21:50

To właśnie było najbardziej czasochłonne :)

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-09-05, 21:53

Wiem że czasochłonne ale opłacalne :)
Wyobraź sobie nakład środków czasu kasy, a później montaż w syfie, piasku itp :( ble :(
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-09-05, 21:55

Staraliśmy się o to dbać. nasze warunki nie były z punktu widzenia mechanika "sterylne" dlatego tez każdy wyczyszczony element został zawijany w folię i pakowny do pudełka kartonowego :)

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-09-05, 22:00

Szczerze to większość tych tak zwanych "mechaników" na czystość nie zwraca uwagi:( Tylko prawdziwi pasjonaci potrafią tak doczyścić tak ciężki brud :)
Chwała wam za to :)
A efekt będzie wam się wdzięczył długo pod maską :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2011-09-05, 22:06

Piękna robota, fajne fotki :) Jestem pełen podziwu :D
Trzymam kciuki za szybkie ukończenie projektu :cool:
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2011-09-05, 22:14

Hoho tak jak lubie, aby tak do końca <okok>

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-09-05, 22:15

Czyszczenie silnika to była sama przyjemność :P Gorzej będzie z komorą silnika oraz skrzynią !! :shock: Tam jest SYF ! Smar brud olej z przebiegiem 300tys :) heh kercher chyba nawet nie pomoże :P

[ Dodano: 2011-09-05, 23:18 ]
Tak na serio Neptun robi to z nudów jak widać na zdjęciach obo stoi jego druga fura którą kupił jakieś dwa tygodnie temu Audi A8 4.2 4x4 :P

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-09-05, 22:52

Tak na serio Neptun robi to z nudów jak widać na zdjęciach obo stoi jego druga fura którą kupił jakieś dwa tygodnie temu Audi A8 4.2 4x4 :P

No co jak co ale nie uwiezyl bym w to aby on kupil Audi :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-09-06, 08:58

Dimerem potraktujcie i wszystko zejdzie ;P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2011-09-06, 09:08

Kawał dobrej roboty z silnikiem
Ryba pisze: [ Dodano: 2011-09-05, 23:18 ]
Tak na serio Neptun robi to z nudów jak widać na zdjęciach obo stoi jego druga fura którą kupił jakieś dwa tygodnie temu Audi A8 4.2 4x4 :P
Prima na obecnym setupie juz jezdzila podobnie zapewne

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-09-06, 12:36

no no prace ostro ruszyły... kurcze sami byliśmy pod wrażeniem że 2 amatorom udało się rozłożyć silnik co do śrubki i złożyć spowrotem. Nauka nie pójdzie w las teraz wiemy że to nic strasznego :D chociaż doświadczenie pomogło by zaoszczędzić trochę czasu tak samo jak zaplecze techniczne.

Do pełni szczęścia brakuje żurawia żeby wsadzić silnik pod maskę reszta jest do ogarnięcia... ahhh jak my jesteśmy ciekawi pierwszego odpału :D Ono zdecyduje o sukcesie albo porażce ;-)

Silnik przybiera masy i ciężko jest już go ruszyć z miejsca :-D Po dotarciu ma ważyć 300 koni :D
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
nismojoe
fanatyk nissana
Posty: 503
Rejestracja: 2010-01-25, 12:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nismojoe » 2011-09-06, 12:46

no to oby była ta 3 z przodu :)
Project: Midnight puprle Twin Turbo Z32 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-09-06, 15:35

Zakładajcie miske olejową jak najszybciej coby piach nie leciał !!! :-P

Przed odpaleniem nie wkrecajcie świec, zalejcie motor olejem i kręcie rozrusznikiem aż kontrolka oleju zgaśnie :-) Najlepiej zalejcie jakiś półsyntetyk najtańszy na 1 odpał coby wypłukać silnik z syfów po składaniu, odpalic zagrzać porzadnie, zrobić powolną rundkę wokół chaty i wymienić oliwe ;-)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-09-06, 17:17

Świetnie że nam o tym powiedziałeś :) Bardzo pomocna wiadomość ! Dzięki wielkie :) Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś pomocne porady, bardzo bym prosił o ich podanie na PW lub na forum, aby nie zmarnować naszej pracy którą włożyliśmy w remont.

Musimy jednak jeszcze wymyślić kwestię spływu oleju z turbiny.
Otóż w bloku z sunnygo na jego przedniej ścianie na dole po prawej stronie znajduje się otwór z niewiadomym gwintem średnica koło 200-230mm. Prawdopodobnie był to spływ oleju z turbo, problem w dobraniu odpowiedniego króćca który pasował by do otworu. Z resztą nie będzie problemu :)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-09-06, 17:26

Silnik położony jest na zwiniętej kilka razy folii i do tego owinięty także bezpośredniego otworu na piach nie ma. Wszak jak jest wiatr itd to zawsze coś tam może wlecieć. Mam nadzieje że prace niebawem zostaną wznowione i będzie git.

Z tym olejem to chce zalać półsyntetyka, pokrążyć kilkadziesiąt kilometrów i dopiero wymieć. Jakoś odpał i od razu zrzucenie oleju do mnie nie przemawia zważywszy że staraliśmy się naprawdę wszystko wyczyścić dokładnie wewnątrz jak i zewnątrz. Niech się chociaż coś dotrze żeby spuścić pierwsze opiłki.

Ten spływ z turbo (otwór) wygląda jakby był z gwintem od hydraulicznego króćca i chcemy go wykorzystać. Lukasz84 może będzie wiedział co tam za gadżet był wkręcony ;)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-09-06, 17:39

Lukasz84 Pomóż.... !!

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2011-09-06, 21:27

zróbcie fote to też pomożemy :)
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-09-06, 21:59

Zalej olej jak mówi Limon... nie zbiedniejesz o te 80zł za najgorszy olej a przynajmniej dokładnie się wyczyści jak nie z piasku to z opiłków metalu gdyby się gdzieś coś zapodziało...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-09-06, 22:15

Dobrze gada :) zmienić po pierwszym odpaleniu :) pozbędziesz się syfu a koszt w tej sytuacji i przy tych nakładach to się nawet w promilach nie liczy :D :D
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-09-06, 22:27

Zobaczysz ze wyczyściliscie wszystko niby zajebiscie a zlejcie olej w przezroczystą czystą bańke np po płynie do spryskiwaczy i zobaczysz ile bedzie syfu :mrgreen: Silikony nie silikony zawsze bedzie coś :-P My z Coobciem zawsze tak robimy i jak by sie nie czyściło to zawsze coś sie znajdzie ;) :mrgreen:

Co do spływu to do jakiegoś sklepu hydraulicznego a jak nie to wspawajcie w miske ;-) i zamykajcie silnik jak najszybciej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-09-07, 10:36

Kurcze wszytko fajnie ale trzeba było przełożyć ze starego silnika wklęsłe tłoki na sprężaniu 9,5:1 na tych płaskich 10:1 to będzie ciężki kompromis miedzy boostem a zapłonem by te 300KM było...
Im silnik bardziej odprężony tym można dowalić więcej zpałonu i boostu a z tego się bierze moc, no nic powalczy się i zobaczy najwyżej V-power Racing 100 będzie grany :D

Ps. Na pierwszy odpał najtańszy minerał, i po rozgrzaniu silnika, odpowietrzeniu układu wodnego natychmiast z nim won do czystego pojemnika by podziwiać niesamowitą zawartość syfu i opiłków w nim się znajdującą :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”