[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Kubcia, fajny artykuł a auto znam z forum brytyjskiego
co do "Chrupka" wygląda na to że w najbliższy weekend wróci do domu.
na razie szpiegowskie fotki, a dokładniejszy opis jak już będzie w domu.
Jeśli odbiorę auto to w następnym tygodniu czekają 2 imprezy na torze Kielce
1) Poniedziałek - zlot GSI klubu - wielkie dzięki Kenet,
2) Sobota - SuperOes.
Zobaczymy jak to wyjdzie na nowym zawiasie oraz po pozbyciu się z przodu kolejnych KG
co do "Chrupka" wygląda na to że w najbliższy weekend wróci do domu.
na razie szpiegowskie fotki, a dokładniejszy opis jak już będzie w domu.
Jeśli odbiorę auto to w następnym tygodniu czekają 2 imprezy na torze Kielce
1) Poniedziałek - zlot GSI klubu - wielkie dzięki Kenet,
2) Sobota - SuperOes.
Zobaczymy jak to wyjdzie na nowym zawiasie oraz po pozbyciu się z przodu kolejnych KG
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
No to czas opisać zmiany które zaszły w aucie.
W czerwcu Chrupek trafił do Opola na budowę zawieszenia. Plan był prosty, ma być Gwint w pełni naprawialny, złożony z dobrych i serwisowalnych elementów. baza do powstania były wkłady Bilstein B6 na grubej rurze, które zostały skrócone oraz ustawione na Rajdy asfaltowe (nie zdecydowałem się na typowo wyścigowe nastawy amorów ponieważ bałem się że bedzie za twardo). następnie do tych wkładów dorobiona zostały obudowy, sprężyny i wszystkie pozostałe elementy potrzebne do powstania gwintu. w raz z zawieszeniem dorobiony został tylny stabilizator o grubości 20mm. Hamulce dostały przewody w oplocie stalowym firmy Hel.
to tyle jesli chodzi o zmiany mechaniczne.
przewody:
zawieszenie:
Wszystko w aucie:
Samo rozwiązanie tylnego stabilizatora to kopia tego co było w Almerze KitCar.
Prace wykonał Czajnik z http://www.ckmotorsport.eu/
Równocześnie zdobyłem maskę karbonową (dzięki Coobcio) oraz zaślepki halogenów i z lewego zrobiłem wlot powietrza do filtra.
Do maski dokupiłem ale jeszcze nie założyłem zapinki zamiast sterczących bo ich nigdy nie lubiłem - ani w fieście ani teraz w n15. więc wybór padł na coś takiego.
Na ten sezon to raczej koniec z inwestycjami, jedynie planuję wywalić do końca zbędne kilogramy i liczę ze zejdę poniżej 1 tony.
W ostatni poniedziałek byłem na zlocie Klubu GSI na torze Kielce (jeszcze raz wielkie dzięki Kenet), auto prowadzi się bardzo fajnie, zupełnie inaczej niż wcześniej. Co prawda trochę dałem ciała z ustawieniami ciśnienia w kołach ale i tak było OK. Najważniejsze że potrenowałem przed sobotnim SuperOesem, bo teraz to jest zupełnie inne auto i muszę się go uczyć na nowo.
Na chwilę obecną mam jedną fotkę :
to tyle na dziś, napisze coś po sobocie
W czerwcu Chrupek trafił do Opola na budowę zawieszenia. Plan był prosty, ma być Gwint w pełni naprawialny, złożony z dobrych i serwisowalnych elementów. baza do powstania były wkłady Bilstein B6 na grubej rurze, które zostały skrócone oraz ustawione na Rajdy asfaltowe (nie zdecydowałem się na typowo wyścigowe nastawy amorów ponieważ bałem się że bedzie za twardo). następnie do tych wkładów dorobiona zostały obudowy, sprężyny i wszystkie pozostałe elementy potrzebne do powstania gwintu. w raz z zawieszeniem dorobiony został tylny stabilizator o grubości 20mm. Hamulce dostały przewody w oplocie stalowym firmy Hel.
to tyle jesli chodzi o zmiany mechaniczne.
przewody:
zawieszenie:
Wszystko w aucie:
Samo rozwiązanie tylnego stabilizatora to kopia tego co było w Almerze KitCar.
Prace wykonał Czajnik z http://www.ckmotorsport.eu/
Równocześnie zdobyłem maskę karbonową (dzięki Coobcio) oraz zaślepki halogenów i z lewego zrobiłem wlot powietrza do filtra.
Do maski dokupiłem ale jeszcze nie założyłem zapinki zamiast sterczących bo ich nigdy nie lubiłem - ani w fieście ani teraz w n15. więc wybór padł na coś takiego.
Na ten sezon to raczej koniec z inwestycjami, jedynie planuję wywalić do końca zbędne kilogramy i liczę ze zejdę poniżej 1 tony.
W ostatni poniedziałek byłem na zlocie Klubu GSI na torze Kielce (jeszcze raz wielkie dzięki Kenet), auto prowadzi się bardzo fajnie, zupełnie inaczej niż wcześniej. Co prawda trochę dałem ciała z ustawieniami ciśnienia w kołach ale i tak było OK. Najważniejsze że potrenowałem przed sobotnim SuperOesem, bo teraz to jest zupełnie inne auto i muszę się go uczyć na nowo.
Na chwilę obecną mam jedną fotkę :
to tyle na dziś, napisze coś po sobocie
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Almera bardzo bojowo z tą maską się prezentuje
Ps. z zawieszenia jesteś zadowolony ?
Koniecznie daj znać jak wpłyneło to na czasy
Na mieście idzie jeszcze pośmigać nie odrywając się od drogi
Ps. z zawieszenia jesteś zadowolony ?
Koniecznie daj znać jak wpłyneło to na czasy
Na mieście idzie jeszcze pośmigać nie odrywając się od drogi
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
bullitt, dzięki staram się jak moge rozwijać to auto. choć czasem mnie deprymują jego słabości. teraz jedną mam już usunietą.
Coobcio, oj maska jest gigant, a zawias jets OK tylko musze się go nauczyć, bo śmiali się ze mnie w poniedziałek że jeździłem jak ze starym, a nowy pozwala na dużo więcej. A co do jazdy po mieście, właśnie dlatego nastawy amorków są takie żeby się dało latać po polskich drogach. choć jest nisko i musze uważać na studzienki i koleiny
Berry, oj zobaczymy co się bedzie działo, ale fakt faktem ja postawiłem najpierw na przyczepność, później w planie hamulce i skrzynia a do mocy dojdziemy za jakiś czas.
Coobcio, oj maska jest gigant, a zawias jets OK tylko musze się go nauczyć, bo śmiali się ze mnie w poniedziałek że jeździłem jak ze starym, a nowy pozwala na dużo więcej. A co do jazdy po mieście, właśnie dlatego nastawy amorków są takie żeby się dało latać po polskich drogach. choć jest nisko i musze uważać na studzienki i koleiny
Berry, oj zobaczymy co się bedzie działo, ale fakt faktem ja postawiłem najpierw na przyczepność, później w planie hamulce i skrzynia a do mocy dojdziemy za jakiś czas.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Kurde wiedziałem, że zawias jest fajny jak patrzyłem na auto na torze. Super, szkoda że do Astry nie idzie tak fajnie billa przerobić, bo same wkłady się wymienia Almera wygląda mega bojowo i bardzo fajnie jeździ. Walka była dobra w poniedziałek, masz może gdzieś wyniki klasy Gość ? Bo ja mam tylko klubowe zestawienie. Pozdro i do zobaczenia następnym razem w Kielcach.
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
oj niestety nie mam wyników gości, a też szukałem.
co do zawiasu, to wszystko się da napisz lub zadzwoń do Czajnika.
co do walki była równa i fajna, co prawda więcej dostałem w 2 próbie od ciebie ale nie jest to dla mnie żadna ujma, bo naprawde płynnie i szybko latasz Astrą. Co prawda licze na rewanż w przyszłości.
co do zawiasu, to wszystko się da napisz lub zadzwoń do Czajnika.
co do walki była równa i fajna, co prawda więcej dostałem w 2 próbie od ciebie ale nie jest to dla mnie żadna ujma, bo naprawde płynnie i szybko latasz Astrą. Co prawda licze na rewanż w przyszłości.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
KTR, miło czytać że ktoś uważa ten projekcik za jeden z ciekawszych
w sobotę przejechaliśmy z Chrupiesławem kolejną eliminację SO. wystartowało chyba 105 aut a ukończyło 95. Próba była dość szybka jak na możliwości toru i muszę przyznać że mi odpowiadała. Nasz wynik to 39 generalce, 13/33 (zgłoszonych było 34) w klasie oraz 18/62 w klasyfikacji FWD. wszystkie przejazdy poprawiałem o 2s i zacząłem od 2.39 a kończąc na 2,35. Z zawieszenia jestem zadowolony, auto prowadzi się jak po szynach. Trochę ubolewam że nie udało się wskoczyć do 10 w klasie ale prawda jest taka że mnie nie było na to stać. Jednak jeszcze się badam z nowym zawieszeniem i przełamuję się że on może więcej niż mi się wydaje. Udało mi się dołączyć do grupy która się bije o pozycje od 5-10 co raczej pozytywnie nastawia na przyszłość.
Zdjęć jeszcze żadnych nie mam ale jest już film.
http://www.youtube.com/watch?v=s5i_7MmP ... ideo_title
Następny oes 24.09.2011 i plan ten sam co zawsze, atak na pierwszą 10 w klasie.
co do wad, niestety po zmianie zawieszenia jeszcze bardziej uwidoczniła się kiblowatość skrzyni biegów. Niestety po raz kolejny potwierdziło się że jest zdecydowanie za długa.
to tyle z pola boju, sezon powoli zaczyna dobiegać końca i czas się zacząć zastanawiać jakie zmiany są potrzebne/konieczne w przerwie zimowej aby jeszcze bardziej zbliżać się do czołówki klasy. W tym sezonie w planach mam 1 lub 2 starty i na tym kończymy.
w sobotę przejechaliśmy z Chrupiesławem kolejną eliminację SO. wystartowało chyba 105 aut a ukończyło 95. Próba była dość szybka jak na możliwości toru i muszę przyznać że mi odpowiadała. Nasz wynik to 39 generalce, 13/33 (zgłoszonych było 34) w klasie oraz 18/62 w klasyfikacji FWD. wszystkie przejazdy poprawiałem o 2s i zacząłem od 2.39 a kończąc na 2,35. Z zawieszenia jestem zadowolony, auto prowadzi się jak po szynach. Trochę ubolewam że nie udało się wskoczyć do 10 w klasie ale prawda jest taka że mnie nie było na to stać. Jednak jeszcze się badam z nowym zawieszeniem i przełamuję się że on może więcej niż mi się wydaje. Udało mi się dołączyć do grupy która się bije o pozycje od 5-10 co raczej pozytywnie nastawia na przyszłość.
Zdjęć jeszcze żadnych nie mam ale jest już film.
http://www.youtube.com/watch?v=s5i_7MmP ... ideo_title
Następny oes 24.09.2011 i plan ten sam co zawsze, atak na pierwszą 10 w klasie.
co do wad, niestety po zmianie zawieszenia jeszcze bardziej uwidoczniła się kiblowatość skrzyni biegów. Niestety po raz kolejny potwierdziło się że jest zdecydowanie za długa.
to tyle z pola boju, sezon powoli zaczyna dobiegać końca i czas się zacząć zastanawiać jakie zmiany są potrzebne/konieczne w przerwie zimowej aby jeszcze bardziej zbliżać się do czołówki klasy. W tym sezonie w planach mam 1 lub 2 starty i na tym kończymy.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Widzę znaczy postęp w twojej jeżdzie, o wiele wszytko płynniej ciaśniej częściej słyszę silnik pracujący przy gazie w podłodze dobrze czujesz moment hamownia - no kurde pozazdrościć, ja też muszę się jeszcze w tym sezonie wybrać gdzieć bo czuję że zapominam wsyztkiego hehe
PS. Najkrótsza skrzynia w normalnej cenie i dostępności to z P11 GT, ew. możesz zapodać krótsze przełożenie głowne, mam gdzieś namiary na coś takiego - jak coś to PW albo GG
Chłopak oferuje 4,75 - wydaje mi się że by było idealnie.
PS. Najkrótsza skrzynia w normalnej cenie i dostępności to z P11 GT, ew. możesz zapodać krótsze przełożenie głowne, mam gdzieś namiary na coś takiego - jak coś to PW albo GG
Chłopak oferuje 4,75 - wydaje mi się że by było idealnie.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Witam po przerwie,
ostatnio zaliczyłem dwa wypady na tor wiec napisze coś chronologicznie:
17.09.2011 byłem na torze w Radomiu na zlocie MiniKlubPolska. Tor jest fajny, ciasny i techniczny. czasów nie podam dokładnie ale robiłem poniżej 40s wiec raczej OK jak na pierwszy pobyt na tym obiekcie. W generalnym rozrachunku wygrałem klase GOŚĆ oraz byłem 2 w generalce (pierwsza 2 generalki na poniższym foto). Wbrew pozorom to Mini jest strasznie szybkie 1,3 ponad 100KM i waga poniżej 700KG a do tego kierowca który kilka dekad się ściga
W ostatnią sobotę tj. 24,09,2011 pojechałem 9 eliminacje SuperOesu w Kiecach. Próba była bardzo szybka i dość ciasna miejscami a zarazem najdłuższa jaką pamiętam z tej imprezy.
Chyba w końcu dogaduję się coraz lepiej z N15 bo wynik w sumie mnie zaskoczył pozytywnie. 11/26 w klasie, 35/87 w generalce i 15 w klasie FWD. Po raz pierwszy brakowało mi Mocy i w odcinku leśnym prosiłem Chrupka żeby jechał szybciej ale on nie chciał
o to film: http://www.youtube.com/watch?v=JIc_8B4l ... ideo_title
Z ciekawostek, to był czarny Sunny VE ( dawne auto pulp-a ) i całkiem sympatycznie sobie poradził jak na pierwsze starcie z tym torem.
Jesli chodzi dalsze plany to może pojadę eliminacje październikową a później auto idzie na warsztat. Trzeba skończyć obspawanie nadwozia, zrobić porządek z resztką rzeczy zbędnych w aucie, na 99% wstawimy podstawową klatkę zgodną z załącznikiem "J".
Zakupiłem już 2 koło zamachowe które trzeba stoczyć troszkę i rozmyślam nad silnikiem - Coobcio czekam na twoje sugestie na temat który ci napisałem na GG.
ostatnio zaliczyłem dwa wypady na tor wiec napisze coś chronologicznie:
17.09.2011 byłem na torze w Radomiu na zlocie MiniKlubPolska. Tor jest fajny, ciasny i techniczny. czasów nie podam dokładnie ale robiłem poniżej 40s wiec raczej OK jak na pierwszy pobyt na tym obiekcie. W generalnym rozrachunku wygrałem klase GOŚĆ oraz byłem 2 w generalce (pierwsza 2 generalki na poniższym foto). Wbrew pozorom to Mini jest strasznie szybkie 1,3 ponad 100KM i waga poniżej 700KG a do tego kierowca który kilka dekad się ściga
W ostatnią sobotę tj. 24,09,2011 pojechałem 9 eliminacje SuperOesu w Kiecach. Próba była bardzo szybka i dość ciasna miejscami a zarazem najdłuższa jaką pamiętam z tej imprezy.
Chyba w końcu dogaduję się coraz lepiej z N15 bo wynik w sumie mnie zaskoczył pozytywnie. 11/26 w klasie, 35/87 w generalce i 15 w klasie FWD. Po raz pierwszy brakowało mi Mocy i w odcinku leśnym prosiłem Chrupka żeby jechał szybciej ale on nie chciał
o to film: http://www.youtube.com/watch?v=JIc_8B4l ... ideo_title
Z ciekawostek, to był czarny Sunny VE ( dawne auto pulp-a ) i całkiem sympatycznie sobie poradził jak na pierwsze starcie z tym torem.
Jesli chodzi dalsze plany to może pojadę eliminacje październikową a później auto idzie na warsztat. Trzeba skończyć obspawanie nadwozia, zrobić porządek z resztką rzeczy zbędnych w aucie, na 99% wstawimy podstawową klatkę zgodną z załącznikiem "J".
Zakupiłem już 2 koło zamachowe które trzeba stoczyć troszkę i rozmyślam nad silnikiem - Coobcio czekam na twoje sugestie na temat który ci napisałem na GG.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
przydałby się jakiś on-board z twoich wypadów:mrgreen:
widzę że bierzesz się konkretnie za autko, miał być spokój na ten rok, a tu widzę się rozkręca Zostaniesz przy modowanym DE czy zmienne fazy?
widzę że bierzesz się konkretnie za autko, miał być spokój na ten rok, a tu widzę się rozkręca Zostaniesz przy modowanym DE czy zmienne fazy?
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Jeśli zawody nie wymagają SR20DE pod maską to nie ma co się zastanawiać tylko VE pakować
VE ma lepszy dół, mniej pali i kosztuje mniej niż grzebanie w DE...
VE ma lepszy dół, mniej pali i kosztuje mniej niż grzebanie w DE...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
zawody nie wymagają DE. amatarka mozę mieć wszystko pod maską a jesli plan by się udał i by pojawiły jakieś starty w GSMP to i tak E1/Open gdzie mogę mieć pod maską również wszystko. Bo homologacja N czy A do N15 jest i tak bardzo słaba.
W VE co innego mnie martwi.
1) nie do końca wiem czy do wyścigów potrzebuje zmienną fazę.
2) on kręci się do 8500rpm przez co dobór skrzyni jest jeszcze trudniejszy niż do DE, bo każda nawet ta z VZR-a jest dużo za długa do tego sportu.
3) zakładając że złamało by się 200KM przy pierwszym wsadzeniu tego silnika to nic dalej nie dłubnie się bo części są cholernie drogie.
choć pierwsze N15VE w PL też jest kuszące
W VE co innego mnie martwi.
1) nie do końca wiem czy do wyścigów potrzebuje zmienną fazę.
2) on kręci się do 8500rpm przez co dobór skrzyni jest jeszcze trudniejszy niż do DE, bo każda nawet ta z VZR-a jest dużo za długa do tego sportu.
3) zakładając że złamało by się 200KM przy pierwszym wsadzeniu tego silnika to nic dalej nie dłubnie się bo części są cholernie drogie.
choć pierwsze N15VE w PL też jest kuszące
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm