Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Neptuna JUŻ NIE Bordo Strzała SR20DE+T

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

ramzes
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-06-25, 11:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ramzes » 2011-06-25, 11:34

a ja pozwolę sobie wrzucić taką fotkę z wczoraj ;-)
Obrazek
etatowy beemkowicz w klubie i pomoc drogowa

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-06-25, 11:38

ramzes pisze:a ja pozwolę sobie wrzucić taką fotkę z wczoraj ;-)
[url=http://images45.fotosik.pl/941/a8c120b9b2e104bcm.jpg]Obrazek[/URL]
"Złośliwość rzeczy martwych" ;)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-06-25, 11:45

Neptune pisze:Witam powrót do domu trwał 12 godzin. Uratował nas Ramzes swoją Bemką holując 250 km mojego szrota. Wku*wienie, zmęczenie, szkoda kasy i ogromny dół. Takie odczucie po Zlocie.
Zdążyłem zrobić dwa starty próbne przy czym za drugim razem strata mocy na wyższych obrotach i stuki. Dostałem do Coobcia ze 3 długości i czas 15.2. To sobie pojeździłem.

Początkowo 70 km próbowałem jeszcze jechać ale panewe obróciło i zaczął klepać jak szalony. poźniej jeszcze 6h czekania i 6h jazdy na odpalonym klekocie co by były hamulce i światła przez 250 km holu na 4 metrowej lince która w trasie się też poddała :P

na razie nissana mam dosyć im więcej serca i wkładu tym większe problemy robi. Póki co postoi sobie pod blokiem zanim nabiorę chęci i cza$ na jakieś grzebanie. A jak to zwykle bywa najgorsze myśli chodzą po głowie. Trzeba zapomnieć o sprawie, odpocząć, może za jakiś czas nabiorę chęć na wyprostowanie sytuacji.


To tyle w temacie jak na razie.
Glowa do góry, będzie dobrze. Mialem to samo i przeżyłem :-P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-06-25, 13:47

To już tradycja... nie było zlotu żeby na zlocie w jakimś Nissanie nie oddała panewka puki co ofiary to 3 primery i jedno sunny GTi :D

PS. jak napisał xTomek głowa do góry, dół jakiś ma Lukasz trzeba by się z nim jakoś dogadać i wskrzesić primę :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2011-06-25, 14:13

a chciałem zobaczyć jak taka Primera jedzie obok mnie. Mocowo bardzo podobnie wyszło. Szlak :-/
Mam nadzieje że w tym temacie nie bedzie pytan jakiego silikonu termicznego używać - Czy tego za 8zł czy za 12zł ?
Teraz masz przynajmniej pewność że nikt Ci nie ukradnie samochodu - popatrz pozytywnie
Odczekaj i rób
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-06-25, 20:11

Neptune nie przejmuj się. Ja już dawno powinienem swoja zezłomować, ale daje jej szansę.

3mam kciuki

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2011-06-27, 10:24

bombel pisze:Neptune nie przejmuj się. Ja już dawno powinienem swoja zezłomować, ale daje jej szansę.

3mam kciuki
niestety taka rzeczywistosc turbionych wozow, trzeba sie liczyc na zwiekszone i nieoczekiwane wydatki. Ale glowa do gory, nie zniechecaj sie, ogarniesz silnik, zrob soft setup i na pewno polatasz bezawaryjnie dlugi czas.

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-06-27, 10:36

Neptune współczuję, ale ......

jesli mam być szczery to nie rozumiem czemu wszyscy się dziwią że silnik który ma naście lat i przebieg ponad 300kkm się poddał jak nagle dostał +100KM. Cieszyc się należy że się nie poddał na strojeniu i nie dostał orgazmu podczas hamowania. Wiem że sr20 są udaroodporne ale bez jaj. to tylko silnik który się zużywa. Rozumiał bym rozczarowanie gdyby był po pełnym remoncie lub gdyby Korba strzeliła ale w takiej sytuacji to chyba Neptun był świadom tego co ma pod maską. więc moim zdaniem nie czas się obrażać tylko podmienic dół lub wyremontować ten (co ja osobiście polecam - bo nie wiesz co kupisz) i latać dalej.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-06-27, 11:04

Nie no racja panowie... że >300-tysięczny silnik mógł nie podołać to każdy zdawał sobie sprawę. Szkoda tylko że skończyło się w taki sposób i narobiło się sporo problemów. Fakt ze robione mody na ostatnią chwilę i osobiście wolał bym żeby padło od razu.

Wydaje mi się że skończy się na remoncie, który doda trochę pewności w to czym się jeździ, bo teraz to była kwestia czasu. Niech trochę odpocznę i znajdę motywację to się rozbierze i zobaczy co tam z dołem jest. Wał, panewy i pierścienie to podstawa... na następny zlot może uda się zająć jakieś miejsce ;-)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-06-27, 12:54

Najbardziej chyba boli, że stało się to na Zlocie :-/
Idąc w czwartek na oficjalne przywitanie, rozmawialiśmy z Neptune o piątkowych ustawkach.
Miała być konfrontacja z moja maximą z zatrzymanego oraz z rolki.
Trzymam kciuki, aby Prima jak najszybciej wróciła na ulicę !!!
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-06-27, 16:16

Szalony, nauka kosztuje zawsze i wszędzie. Ja mam nadzieje ze Neptun nie porzuci projektu i odbuduje dół a jego przypadek posłuży jako kierunkowskaz w drodze do modzenia sr20 ;-)
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2011-06-27, 18:35

lepiej na zlocie zonk niż na ulicy ścigając się z jakąś hondą, ale wtedy byl by wstyd :\
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-06-27, 18:37

Jastrząb pisze:lepiej na zlocie zonk niż na ulicy ścigając się z jakąś hondą, ale wtedy byl by wstyd :\
a z VW czy Oplem to już by nie był zonk ?? Przestań
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2011-06-27, 19:16

PumaRST ehhh toć to tylko przykład, wszystkich marek nie będę wymieniał :-/ tylko lepiej na zlocie niż na drodze (np podczas wyprzedzania).
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-07-23, 20:50

Dzięki lukasz84 stałem się posiadaczem silniczka od Sunny GTI. Zwieziony pod wiatę garażową niezwłocznie z wielką pomocą Ryby ogarnęliśmy rozbiórkę dziada :mrgreen: Skromny ale wystarczający zestaw narzędzi, pożyczony z innego garażu kilof i jakoś się udało wykonać pierwszą w życiu rozbiórkę, 3,5 h i po krzyku :-P Stan wydaje się być ok. auto jeździło aż do samego końca tłoki w zasadzie bez nagaru, przepaleń, uszczela w porządku jeszcze by na pewno pożył no ale coż lepiej odświeżyć wszystko tym bardziej że to wsadzamy go do Turbowoza.

Planowo wrzucamy mój łep i tłoki od slx-a. Wał i panewki std bez większych przerysowań i rysek (w zasadzie znikome ślady użytkowania) trzeba teraz ogarnąć mierzenie i zdecydować o szlifie. Po tym będziemy działać dalej... :lol:

Jakieś fotki po demontażu ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ciąg dalszy nastąpi... :-D
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-07-23, 22:08

przyznaje się bez bólu... byłem na kacu :P Koza coś o tym wie :)

Grzebanie bardzo przyjemne. Dziekuje że mogłem uczestniczyć w rozbiórce :)

Zbieramy kolejne doświadczenia :)

Przy pomocy rury od kilofa oraz jeszcze paru patentów nie mieliśmy problemu z odkręceniem zębatek od rozrządu oraz śruby mocującej koło pasowe. ;)

Z narzędzi potrzebowaliśmy głównie 19, 14, 12, 10, 16 oraz 26 :P

lukasz84 silnik w świetnym stanie ! silikon którym był uszczelniony silnik potężnie trzymał elementy miski olejowej. Musieliśmy brecha ją podważać :-P

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-07-23, 22:23

Hmm chłopaki świetna robota :)
Aczkolwiek z tą rurą to mnie zaskoczyliście ja koło pasowe i zębatki od rozrządu odkręciłem zwykłą tryczka z silnika od Maxi J30 leżakującego rok czasu na zewnątrz :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-07-23, 22:39

może i tak jednak w tym przypadku tego chyba nikt nie ruszał przez długi okres i śruby dawały dość duży opór a silnik będą na zewnątrz nie pomagał ;p

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-07-23, 23:09

Ryba, spoko każdy silnik jest inny A w moim wiem na pewno że go nikt nie ruszał bardzo dawno :) Ja tylko jestem pod wrażeniem jakości śrub nissana bo wcześniej jak miałem Uno (kupiłem w salonie) to po 2 latach wszystkie śruby się urywały zamiast odkręcać

[ Dodano: 2011-07-24, 00:10 ]
Sorry za OT :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-24, 06:10

Neptune pisze:Planowo wrzucamy mój łep i tłoki od slx-a
Sunny ma najmocniejsze tłoki z całej rodziny SR20, wiec bym zostawił

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-07-24, 10:06

No w przypadku tłoków z GTI trzeba by odprężać uszczelką, zobaczymy jeszcze co i jak.
Zdejmiemy moją głowę i zobaczymy w jakim stanie są moje tłoki. Na razie priorytetem jest pomierzenie wału... jak już ogarniemy temat to będziemy dalej działać ;)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-07-24, 10:20

Hehe większy problem mieliście z miską czy półmisą odkręcić?? Bo z własnego doświadczenia wiem, że miska to pikuś przy tym elemencie co jest wyżej.... Może rozważ jakąś grubszą uszczelkę i zostaw te tłoki jak sugeruje Ci bombel??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Małolat
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2011-07-23, 16:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Małolat » 2011-07-24, 10:24

Fajna Bordo Strzała ;)
Powodzenia :)
Nissan Primera P10 94' 2.0
Nissan Primera P10 95' 2.0
BMW E39 540i
BMW E46 330CI

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-07-24, 10:46

bombel pisze:
Neptune pisze:Planowo wrzucamy mój łep i tłoki od slx-a
Sunny ma najmocniejsze tłoki z całej rodziny SR20, wiec bym zostawił
A nie czasem z sunny GTiR ? W Sunny GTi były identyczne tłoki co w P 10 GT

Te co ma Neptune są wklęsłe stopnień sprężania 9,5:1 z tego co wiadomo bardzo dobry setup pod turbo

Gdyby zmienić tłoki na GTI zwiększy kompresja ;/ jednak przy zastosowaniu grubej uszczelki powiększymy komorę spalania co pójdzie na plus dla bezpieczeństwa ;]


Trzeba przemyśleć sprawę

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-07-24, 11:06

Neptun dobrze, że sie nie poddajesz ;-) życzę jak najszybszej reanimacji projektu!!!! swoja droga jestem ciekawy jaki czasz na ćwiartke udało by sie pojechać taka 280 konna turbo Primera...
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-07-24, 11:08

sądzę ze niskie 14 udało by się ustrzelić.. :P Ale to sprawdzi się za około jakieś 2000 km zapewne :P

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-07-24, 18:11

No myślę nad poskładaniem tego silnika z Sunnego bo faktycznie ciężko się do czegokolwiek przyczepić ;) Tłoki w dobrym stanie bez nagaru praktycznie prócz chyba 2 garka leki nalot był. Uszczelkę jak u Bombla dorwać i składamy do kupy. Chciałbym pod koniec wakacji już docierać furkę :-?
Potrzebne są info o wale, części plus tarcza spiekowa.

Co do ćwiartki to konie koniami ale niut był słaby. Z coobciem w dwie osoby robiliśmy średnie 14-tki. Myślę że z dobrym sprzęgłem, wydechem 2.5", ogarniętym kierownikiem i normalną krzywą na wykresie idzie 13-tkę ustrzelić Primerą.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-07-24, 18:46

no ale do tego potrzebne jest przede wszystkim zdrowe serce. Wał jest w moich rekach postaram się uruchomić wszelkie kontakty :) W tym tygodniu musi być to ogarnięte :)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-07-26, 20:51

dziś kolejne grzebanie przy aucie :D Z pomocą Ryby udało się wydobyć spod maski moją głowicę :P Oczywiście było troszkę problemów i puszczonych słów na wiatr ale jakoś dało radę. Warunki przydomowe rzekł bym chodnikowe koło bloku :-o

Generalnie moja głowiczka jest spoko przy czym na tłoku widać ślady bicia o głowię także już wiem skąd te stuki podczas powrotu do domu ze Zlotu :-P

Teraz trzeba podjąć decyzję którą głowę i kolektor wkładamy czy z P10 czy z Sunnego GTI i trzeba ogarnąć fruty :roll:
Byliśmy z wałem korbowym w dwóch miejscach i wymiary te same... na korbach 47.93 główne 54.95 bez jaj... generalnie facet mówi ze nominał ale to trzeba zweryfikować i zdecydować o panewkach.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-26, 20:55

Neptune pisze:generalnie facet mówi ze nominał ale to trzeba zweryfikować i zdecydować o panewkach.
Podobno jak silnik ma ponad 200 tys to i tak warto zrobić szlif. Panewki ACL RAcing oczywiście??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”