[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
No trudno raczej zakupić VE z zerowym przebiegiem . ” A, że czasami trzeba uzupełnić stan oleju, trudno. Z drugiej strony to nawet lepiej bo dolewam świeżej oliwy.” No wcale tak lepiej nie jest bo do utlenionego i starszego oleju dodajesz świeży olej który procentowo stanowi niewielką ilość stanu a szybszy wzrost temperatury prowadzi do utraty lepkości oleju co z kolei powoduje zanik filmu olejowego a w konsekwencji powiększenie obszarów smarowania granicznego…
Ale żeby nie było, że się przy……… to tak z ciekawości zapytam o jakich utratach oleju rozmawiamy, możesz mi odpowiedzieć na PW jak coś.
Ale żeby nie było, że się przy……… to tak z ciekawości zapytam o jakich utratach oleju rozmawiamy, możesz mi odpowiedzieć na PW jak coś.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Hehe mój oleju nie brał bo nigdy nie zdążył bowiem co ok 2000-2200km mu go zmieniałem i ciągle był to 15w50 MOTUL - tyle rocznie robię tym autem
Teraz budować mu będę nowy doprężony i luźno pasowany motor na bazie kolejnego SR16VE...
Wracając do tematu to wyścigowe porshaki biorą 1Litr oleju na godzinę i 12-15minut wyścigu pasowane tłoków na 13 setek i mają po dwa pierścienie, suchą miskę + 20 litrowy karnisterek oleju z dozownikiem, kręcą się do 8700obr.min...
Teraz budować mu będę nowy doprężony i luźno pasowany motor na bazie kolejnego SR16VE...
Wracając do tematu to wyścigowe porshaki biorą 1Litr oleju na godzinę i 12-15minut wyścigu pasowane tłoków na 13 setek i mają po dwa pierścienie, suchą miskę + 20 litrowy karnisterek oleju z dozownikiem, kręcą się do 8700obr.min...
Ostatnio zmieniony 2011-02-24, 23:40 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
nie do końca zrozumiałem co napisałeś z tym wzrostem temperatury i dolewkami świeżego oleju
[ Dodano: 2011-02-24, 23:41 ]
Na hali mamy 911 przygotowywane do wyścigów oldtimerów. Ostatnio zalałem mu 12l oleju i było mało. Sucha miska oczywiście.
[ Dodano: 2011-02-24, 23:41 ]
Na hali mamy 911 przygotowywane do wyścigów oldtimerów. Ostatnio zalałem mu 12l oleju i było mało. Sucha miska oczywiście.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Z tego co pamieam to ja ten silnik skłądałem ci na bazie SR16VE + wał z SR20DEH nowe pierścienie + frezowane tłoki z SR20DEH...
Tak więc nie miał powodu do brania oleju.
Tam pomijam 100ml na 5 tyś km ciężkiej jazdy...
Ps. Jest zima a więc zimno fajnie by było Bodku jakbyś Hamkę odwiedził ciekawe co z tego w sumie wyszło - jesteś pierwszą osobą w Polsce która położyła łep z VE na dół z DEH i to z pełnym sukcesem...
Tak więc nie miał powodu do brania oleju.
Tam pomijam 100ml na 5 tyś km ciężkiej jazdy...
Ps. Jest zima a więc zimno fajnie by było Bodku jakbyś Hamkę odwiedził ciekawe co z tego w sumie wyszło - jesteś pierwszą osobą w Polsce która położyła łep z VE na dół z DEH i to z pełnym sukcesem...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Dzisiaj pół dnia odchrupiałem heble i pomimo obaw tylne zaciski są w stanie idealnym jedynie lewa linka ręcznego stoi.. Korektory zostały rozruszane. Trytytki na których to kiedyś zostało złożone zdjąłem i dorobiłem porządne mocowania. Przesmarowałem tłoczki i prowadnice, odgruzowałem jarzma, wymieniłem płyn na Ferodo. Hamuje trochę mocniej ale dopiero w streecie powinno być różnica. Dodatkowo zrobiona rewizja piast czyli wszystko na co nie miałem czasu od ponad roku
No i oczywiście sprawdziłem stan oleju. 200km nalatane na VR1 i zero ubytku, hehe. To wiadomość dla co poniektórych
Co do hamowni to czasu już chyba na to nie znajdę a szkoda bo przydało by się dostroić wałki i zapłon...
No i oczywiście sprawdziłem stan oleju. 200km nalatane na VR1 i zero ubytku, hehe. To wiadomość dla co poniektórych
Co do hamowni to czasu już chyba na to nie znajdę a szkoda bo przydało by się dostroić wałki i zapłon...
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Nie mardudz już tak czas się zawsze znajdzie jednak z regóły znacznie gorzej jest z chęciami, dobrze że auto już nie pobiera oleju...
Pamiętam jak Machoń się skarżył że VR1 racing 5w50 mu pobierał ok 1 litra na 5000km bowiem co tyle wymieniał olej, jazda dość bardzo ciężka (w tym liczne wypady na tor ale głownie to ostry street) a po przejściu na 10w60 ze stajni hmmm (coś na estrach oparte ale nie motul) Ani kropli...
Pamiętam jak Machoń się skarżył że VR1 racing 5w50 mu pobierał ok 1 litra na 5000km bowiem co tyle wymieniał olej, jazda dość bardzo ciężka (w tym liczne wypady na tor ale głownie to ostry street) a po przejściu na 10w60 ze stajni hmmm (coś na estrach oparte ale nie motul) Ani kropli...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Czasu nie było i pewnie już go nie znajdę bo wóz wstępnie zarezerwowany ale może przyszły właściciel się pofatyguje i dostroi się to i tamto Auto idzie w dobre ręce (przynajmniej mam takie wrażenie) i mam też nadzieję, że jeszcze kiedyś się nim zajmę
Co do oleju to napisałem to trochę z przymrużeniem oka ale może tak być, że Valvoline VR1 10W60 okaże się lepszy od Mobil1 5W50. Tego Mobila również Corolla mojej matki lubiła wypić jak i kilka wozów, które mieliśmy na warsztacie.
Co do oleju to napisałem to trochę z przymrużeniem oka ale może tak być, że Valvoline VR1 10W60 okaże się lepszy od Mobil1 5W50. Tego Mobila również Corolla mojej matki lubiła wypić jak i kilka wozów, które mieliśmy na warsztacie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Tak sobie czasami dłubie w Sunnym. Coś tam przy wałkach, coś tam w Ecumasterze, profi tekturowa osłona stożka (która, szczelna niesamowicie poprawiła reakcje na pedał) kosmetyczne wiosenne tematy ale przy okazji uszczelniłem nieco silnik. Przewód od zmiennej fazy na łączeniu z adapterem filtra dość mocno lał (loctite nie nadaje się do uszczelniania takich połączeń...). 3-4bary, gorąca oliwa i w czasie jazdy dobrze sikało. Poza tym odwaliłem u ziomka pranie tapicery, syfu wylazło a wczoraj odmalowałem fele (czarny mat oczywiście) i z pomocą kolegi Kreatora Marki Maćka jdm stylera i Keneta zrobiliśmy małą foto sesję. Coś tam się obrobi i wóz po świętach stanie na allegro.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Szyman
- doświadczony forumowicz
- Posty: 211
- Rejestracja: 2009-12-09, 12:53
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
potwierdzam, miałem przyjemność przejażdżki bolidem i do tej pory mi banan z twarzy nie schodziKenet pisze:Kurde potwierdzam, jeździłem wczoraj bolidem i za te pieniądze nie znajdzie się nic lepszego i szybszego. Fura naprawdę pięknie wygląda w bieli, a banan z twarzy nie schodzi podczas jazdy. Pozdro
Hehe, mam nadzieję, że to nie słodzenie dla ewentualnego kupca tylko obiektywne opinie No fela w połączeniu z naczernionymi oponami podoba mi się najbardziej. Profi osłonę stożka, na okoliczność foto, zdjąłem ale polecam każdemu kto jeździ z takim filtrem bo różnica w reakcji na pedał jest kolosalna (co zresztą było wiadomo od zawsze).
Jak foty zaakceptuję to na pewno je tu zamieszczę.
Przy okazji odświeżyłem nieco Sentrę. Również ona dostała kilka fotek i tak jak Sunny zostanie wystawiona na sprzedaż.
Jak foty zaakceptuję to na pewno je tu zamieszczę.
Przy okazji odświeżyłem nieco Sentrę. Również ona dostała kilka fotek i tak jak Sunny zostanie wystawiona na sprzedaż.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!