Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-02-24, 21:44

Ziomek, gdzie temu suniaczowi byłoby lepiej niż w Boca Motors :) ps. a sesyjkę jakąś jak chcesz to będzie można któregoś cieplejszego dnia strzelić maszynie.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

JackobQ
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-02-13, 19:20
Lokalizacja: Seroc,W-wa

Post autor: JackobQ » 2011-02-24, 23:28

No trudno raczej zakupić VE z zerowym przebiegiem :). ” A, że czasami trzeba uzupełnić stan oleju, trudno. Z drugiej strony to nawet lepiej bo dolewam świeżej oliwy.” No wcale tak lepiej nie jest bo do utlenionego i starszego oleju dodajesz świeży olej który procentowo stanowi niewielką ilość stanu a szybszy wzrost temperatury prowadzi do utraty lepkości oleju co z kolei powoduje zanik filmu olejowego a w konsekwencji powiększenie obszarów smarowania granicznego…
Ale żeby nie było, że się przy……… to tak z ciekawości zapytam o jakich utratach oleju rozmawiamy, możesz mi odpowiedzieć na PW jak coś.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-02-24, 23:33

Hehe mój oleju nie brał bo nigdy nie zdążył bowiem co ok 2000-2200km mu go zmieniałem i ciągle był to 15w50 MOTUL - tyle rocznie robię tym autem :D

Teraz budować mu będę nowy doprężony i luźno pasowany motor na bazie kolejnego SR16VE...

Wracając do tematu to wyścigowe porshaki biorą 1Litr oleju na godzinę i 12-15minut wyścigu pasowane tłoków na 13 setek i mają po dwa pierścienie, suchą miskę + 20 litrowy karnisterek oleju z dozownikiem, kręcą się do 8700obr.min...
Ostatnio zmieniony 2011-02-24, 23:40 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-02-24, 23:37

nie do końca zrozumiałem co napisałeś z tym wzrostem temperatury i dolewkami świeżego oleju

[ Dodano: 2011-02-24, 23:41 ]
Na hali mamy 911 przygotowywane do wyścigów oldtimerów. Ostatnio zalałem mu 12l oleju i było mało. Sucha miska oczywiście.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

JackobQ
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-02-13, 19:20
Lokalizacja: Seroc,W-wa

Post autor: JackobQ » 2011-02-24, 23:42

Kuba doskonale wiesz, że u mnie wymiana oleju też była częsta, co około 4-5k (olej gulf racing 10w60), pobór oleju zerowy :). A porównywanie lekko tuningowanego hot-hatcha do profesjonalnego auta wyścigowego to trochę nie ten kaliber.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-02-25, 00:20

Z tego co pamieam to ja ten silnik skłądałem ci na bazie SR16VE + wał z SR20DEH nowe pierścienie + frezowane tłoki z SR20DEH...
Tak więc nie miał powodu do brania oleju.
Tam pomijam 100ml na 5 tyś km ciężkiej jazdy...

Ps. Jest zima a więc zimno fajnie by było Bodku jakbyś Hamkę odwiedził ciekawe co z tego w sumie wyszło - jesteś pierwszą osobą w Polsce która położyła łep z VE na dół z DEH i to z pełnym sukcesem...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-03-06, 00:12

Dzisiaj pół dnia odchrupiałem heble i pomimo obaw tylne zaciski są w stanie idealnym jedynie lewa linka ręcznego stoi.. Korektory zostały rozruszane. Trytytki na których to kiedyś zostało złożone zdjąłem i dorobiłem porządne mocowania. Przesmarowałem tłoczki i prowadnice, odgruzowałem jarzma, wymieniłem płyn na Ferodo. Hamuje trochę mocniej ale dopiero w streecie powinno być różnica. Dodatkowo zrobiona rewizja piast czyli wszystko na co nie miałem czasu od ponad roku :-)
No i oczywiście sprawdziłem stan oleju. 200km nalatane na VR1 i zero ubytku, hehe. To wiadomość dla co poniektórych 8-)

Co do hamowni to czasu już chyba na to nie znajdę a szkoda bo przydało by się dostroić wałki i zapłon...
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-03-06, 01:44

Nie mardudz już tak czas się zawsze znajdzie jednak z regóły znacznie gorzej jest z chęciami, dobrze że auto już nie pobiera oleju...
Pamiętam jak Machoń się skarżył że VR1 racing 5w50 mu pobierał ok 1 litra na 5000km bowiem co tyle wymieniał olej, jazda dość bardzo ciężka (w tym liczne wypady na tor ale głownie to ostry street) a po przejściu na 10w60 ze stajni hmmm (coś na estrach oparte ale nie motul) Ani kropli...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Sedric
wiem o czym pisze
Posty: 56
Rejestracja: 2010-06-11, 22:13
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Sedric » 2011-03-06, 12:47

Coobcio mowa o Millersie z serii Motor Sport. Sunniak do tej pory śmiga na tej oliwie i ani kropli ubytku.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-03-06, 15:30

Czasu nie było i pewnie już go nie znajdę bo wóz wstępnie zarezerwowany ale może przyszły właściciel się pofatyguje i dostroi się to i tamto :-) Auto idzie w dobre ręce (przynajmniej mam takie wrażenie) i mam też nadzieję, że jeszcze kiedyś się nim zajmę :-)
Co do oleju to napisałem to trochę z przymrużeniem oka ale może tak być, że Valvoline VR1 10W60 okaże się lepszy od Mobil1 5W50. Tego Mobila również Corolla mojej matki lubiła wypić jak i kilka wozów, które mieliśmy na warsztacie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2011-03-06, 16:01

sprójujcie tak poganiać hondami ostrzej--tam nawet nowe biorą oliwę,a tu takie prawie pełnoletnie nismoki nie biorą
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-04-23, 09:03

Tak sobie czasami dłubie w Sunnym. Coś tam przy wałkach, coś tam w Ecumasterze, profi tekturowa osłona stożka 8-) (która, szczelna niesamowicie poprawiła reakcje na pedał) kosmetyczne wiosenne tematy ale przy okazji uszczelniłem nieco silnik. Przewód od zmiennej fazy na łączeniu z adapterem filtra dość mocno lał (loctite nie nadaje się do uszczelniania takich połączeń...). 3-4bary, gorąca oliwa i w czasie jazdy dobrze sikało. Poza tym odwaliłem u ziomka pranie tapicery, syfu wylazło a wczoraj odmalowałem fele (czarny mat oczywiście) i z pomocą kolegi Kreatora Marki Maćka jdm stylera i Keneta zrobiliśmy małą foto sesję. Coś tam się obrobi i wóz po świętach stanie na allegro.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-04-23, 14:08

może Bodku byś zapodał foto tej profi osłony :D ? bądź całą sesję :)

macc
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-13, 12:04
Lokalizacja: WWA

Post autor: macc » 2011-04-23, 14:54

Sesja kreatoramarki z białą strzałą wyszła mega, jak bodek zdecyduje będzie wrzucona:)
Złapałem zajawkę na to auto. rarytas.

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-04-23, 22:35

Kurde potwierdzam, jeździłem wczoraj bolidem i za te pieniądze nie znajdzie się nic lepszego i szybszego. Fura naprawdę pięknie wygląda w bieli, a banan z twarzy nie schodzi podczas jazdy. Pozdro

Awatar użytkownika
Szyman
doświadczony forumowicz
Posty: 211
Rejestracja: 2009-12-09, 12:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Post autor: Szyman » 2011-04-24, 09:32

Kenet pisze:Kurde potwierdzam, jeździłem wczoraj bolidem i za te pieniądze nie znajdzie się nic lepszego i szybszego. Fura naprawdę pięknie wygląda w bieli, a banan z twarzy nie schodzi podczas jazdy. Pozdro
potwierdzam, miałem przyjemność przejażdżki bolidem i do tej pory mi banan z twarzy nie schodzi :D
Obrazek

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-04-25, 08:55

Hehe, mam nadzieję, że to nie słodzenie dla ewentualnego kupca tylko obiektywne opinie :-) No fela w połączeniu z naczernionymi oponami podoba mi się najbardziej. Profi osłonę stożka, na okoliczność foto, zdjąłem ;-) ale polecam każdemu kto jeździ z takim filtrem bo różnica w reakcji na pedał jest kolosalna (co zresztą było wiadomo od zawsze).
Jak foty zaakceptuję :-> to na pewno je tu zamieszczę.
Przy okazji odświeżyłem nieco Sentrę. Również ona dostała kilka fotek i tak jak Sunny zostanie wystawiona na sprzedaż.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-04-25, 10:34

poka poka te sweetfocie :-P szkoda Twojego Sunnego bo kawał dobrej histori 8-) ale miejmy nadzieje ze znajdzie godnego właściciela :mrgreen: jaki plan na nastepne auto??
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-04-25, 14:14

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”