[ Sunny GTI-R] Nadeszła era GTI-Ra
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
może być wina aku. Wystarczy, że któraś z płyt jest oberwana lub w inny sposób uszkodzona - np. w taki, że aku w spoczynku nadal zachowuje się jak powinien, a w czasie jazdy (ładowanie), kiedy zachodzą inne procesy chemiczne niż podczas poboru prądu przez rozrusznik lub po wstrząsach, następuje przerwanie obwodu ogniwa, czy też jego zwarcie. To generuje spore wahania napięcia - wręcz udarowe (przecież akumulator jest cały czas podłączony równolegle do obwodu), które mają wpływ na funkcjonowanie całej elektryki, a ponieważ są dość krótkie, mogą być niezauważalne na żarówkach (włókno ma sporą bezwładność), a robić bigos na reszcie.
Choć powiem szczerze, na 100 przypadków z "pojawia się i znika" w 99 obstawiałbym zimny lut.
Choć powiem szczerze, na 100 przypadków z "pojawia się i znika" w 99 obstawiałbym zimny lut.
--
K.
K.
Kejk, Miałem aku z oberwaną celą i z opadem masy czynnej i rożne inne przypadki padnięcia aku i żaden nie powodował szarpania. Nadal twierdzę że to nie aku a jedynie zbieg okoliczności
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Ja miałem podobnie, czasami tylko od momentu złapania temp. przez silnik, czasami i na zimnym i po nagrzaniu.
Obstawiałem czujnik położenia wału i takie tam.
Okazało się, że nie łączy przewodzik lub pin od aparatu zapłonowego.
Musiałem cały aparat kupić (od klubowicza) bo w GA16DE nie da rady samej kostki wym.
Później problemy z szarpaniem były jak padł całkiem reg. ciś. paliwa.
Wymiana na zwyczajny nowy reg. również załatwiła temat w 100%.
Pozdro
Obstawiałem czujnik położenia wału i takie tam.
Okazało się, że nie łączy przewodzik lub pin od aparatu zapłonowego.
Musiałem cały aparat kupić (od klubowicza) bo w GA16DE nie da rady samej kostki wym.
Później problemy z szarpaniem były jak padł całkiem reg. ciś. paliwa.
Wymiana na zwyczajny nowy reg. również załatwiła temat w 100%.
Pozdro
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
TPS to normalnie woltomierzem się sprawdza... na wolnych ok 0,2-0,5V powinieneś mieć a przy gazie w podłogę ciut ponad 4V...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W DET jest innaczej... np. 200SX S14 ma fabrycznie ok. 0,2V, GTI-R jakoś pośrednio...MacGayver pisze:0,42-0,44V
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
A czy po wysprzęgleniu na sekundę rosną obroty i spadają? Bo u mnie tak właśnie było przy źle ustawionym tps`ie.
PS przy WOT 4,3V podaje serwisówka.
PS przy WOT 4,3V podaje serwisówka.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Coobcio pisze:TPS to normalnie woltomierzem się sprawdza... na wolnych ok 0,2-0,5V powinieneś mieć a przy gazie w podłogę ciut ponad 4V...
A serwisówka mówi:Jarzyn pisze:Z Autodaty:
- na puszczonym pedale - 0,4 - 0,6V
- na wciśniętym na max - 4V
0,45-0,55V przy zamkniętej przepustnicy
no i 4 przy max otwartej
"co kraj, to obyczaj"
czyli jak będzie 0,5 do 4 - będzie git, pod warunkiem, że pomiędzy nie głupieje
--
K.
K.
Na razie to jest jakieś dziwadło:
- tps nie dawał znaku życia, wywalało błąd
- brakowało jednego połączenia czujnik-ecu - zrobione, błąd TPSa skasowany
- rezystancja całego czujnika ok. 12 kilo (powinna mieć chyba 5 - podobnie jak w GA)
- na zamkniętej przepustnicy było ok. 2 kilo, więc lekki wychył był (2/12)
- mimo tego, po odpaleniu, na zamkniętej przepustnicy jest 0V, dopiero po wciskaniu buta pokazuje się jakieś napięcie i zaczyna się dotychczasowa jazda z obrotami.
Dziwne, bo 0V mogłoby pokazywać przy całkowicie zamkniętym potencjometrze, a jednak jest ok. 17% wychyłu (chyba, że soft ecu interpretuje taki dzielnik jako zero - tego nie wiem).
Nic to - trza wymontować, obejrzeć, sprawdzić, czy był dobrze zamontowany (bo zachowanie co najmniej dziwne), ponownie podłączyć i przekręcić przeciwnie do ruchu przepustnicy (albo tylko przekręcić). Może mu ciut brakowało do tych 0,5V. No i najlepiej w takich sytuacjach sprawdzają się zapasowe części bliźniacze. Niestety TPSa mam tylko do mojego GA - porównywałem, jest trochę inna konstrukcja. W SR20DET jest chyba taki sam jak w wolnossącym.
A potem ustawimy precyzyjnie na kompie napięcie na zamkniętej. Mam nadzieję, że to tylko kwestia tego g.
- tps nie dawał znaku życia, wywalało błąd
- brakowało jednego połączenia czujnik-ecu - zrobione, błąd TPSa skasowany
- rezystancja całego czujnika ok. 12 kilo (powinna mieć chyba 5 - podobnie jak w GA)
- na zamkniętej przepustnicy było ok. 2 kilo, więc lekki wychył był (2/12)
- mimo tego, po odpaleniu, na zamkniętej przepustnicy jest 0V, dopiero po wciskaniu buta pokazuje się jakieś napięcie i zaczyna się dotychczasowa jazda z obrotami.
Dziwne, bo 0V mogłoby pokazywać przy całkowicie zamkniętym potencjometrze, a jednak jest ok. 17% wychyłu (chyba, że soft ecu interpretuje taki dzielnik jako zero - tego nie wiem).
Nic to - trza wymontować, obejrzeć, sprawdzić, czy był dobrze zamontowany (bo zachowanie co najmniej dziwne), ponownie podłączyć i przekręcić przeciwnie do ruchu przepustnicy (albo tylko przekręcić). Może mu ciut brakowało do tych 0,5V. No i najlepiej w takich sytuacjach sprawdzają się zapasowe części bliźniacze. Niestety TPSa mam tylko do mojego GA - porównywałem, jest trochę inna konstrukcja. W SR20DET jest chyba taki sam jak w wolnossącym.
A potem ustawimy precyzyjnie na kompie napięcie na zamkniętej. Mam nadzieję, że to tylko kwestia tego g.
Ostatnio zmieniony 2011-04-20, 05:54 przez Kejk, łącznie zmieniany 1 raz.
--
K.
K.
Dobra, znalazłem w sieci. Przepustnica zamknięta - rezystancja TPS ok. 1k, otwarta - ok. 10 k.
U Ciebie bonzo jest 2 k na zamkniętej, ale napięcie mierzone przez kompa - 0V (i to jest dziwne).
Jak podłączysz czujnik, zmierz jeszcze napięcia woltomierzem na czujniku - na skrajnych pinach i między środkowym, a skrajnymi (przepustnica zamknięta, silnik nagrzany).
U Ciebie bonzo jest 2 k na zamkniętej, ale napięcie mierzone przez kompa - 0V (i to jest dziwne).
Jak podłączysz czujnik, zmierz jeszcze napięcia woltomierzem na czujniku - na skrajnych pinach i między środkowym, a skrajnymi (przepustnica zamknięta, silnik nagrzany).
--
K.
K.