 ps. a sesyjkę jakąś jak chcesz to będzie można któregoś cieplejszego dnia strzelić maszynie.
 ps. a sesyjkę jakąś jak chcesz to będzie można któregoś cieplejszego dnia strzelić maszynie.[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
No trudno raczej zakupić VE z zerowym przebiegiem  . ” A, że czasami trzeba uzupełnić stan oleju, trudno. Z drugiej strony to nawet lepiej bo dolewam świeżej oliwy.”  No wcale tak lepiej nie jest bo do utlenionego i starszego oleju dodajesz świeży olej który procentowo stanowi niewielką ilość stanu a szybszy wzrost temperatury prowadzi do utraty lepkości oleju co z kolei powoduje zanik filmu olejowego a w konsekwencji powiększenie obszarów smarowania granicznego…
. ” A, że czasami trzeba uzupełnić stan oleju, trudno. Z drugiej strony to nawet lepiej bo dolewam świeżej oliwy.”  No wcale tak lepiej nie jest bo do utlenionego i starszego oleju dodajesz świeży olej który procentowo stanowi niewielką ilość stanu a szybszy wzrost temperatury prowadzi do utraty lepkości oleju co z kolei powoduje zanik filmu olejowego a w konsekwencji powiększenie obszarów smarowania granicznego…
Ale żeby nie było, że się przy……… to tak z ciekawości zapytam o jakich utratach oleju rozmawiamy, możesz mi odpowiedzieć na PW jak coś.
			
									
									
						 . ” A, że czasami trzeba uzupełnić stan oleju, trudno. Z drugiej strony to nawet lepiej bo dolewam świeżej oliwy.”  No wcale tak lepiej nie jest bo do utlenionego i starszego oleju dodajesz świeży olej który procentowo stanowi niewielką ilość stanu a szybszy wzrost temperatury prowadzi do utraty lepkości oleju co z kolei powoduje zanik filmu olejowego a w konsekwencji powiększenie obszarów smarowania granicznego…
. ” A, że czasami trzeba uzupełnić stan oleju, trudno. Z drugiej strony to nawet lepiej bo dolewam świeżej oliwy.”  No wcale tak lepiej nie jest bo do utlenionego i starszego oleju dodajesz świeży olej który procentowo stanowi niewielką ilość stanu a szybszy wzrost temperatury prowadzi do utraty lepkości oleju co z kolei powoduje zanik filmu olejowego a w konsekwencji powiększenie obszarów smarowania granicznego…Ale żeby nie było, że się przy……… to tak z ciekawości zapytam o jakich utratach oleju rozmawiamy, możesz mi odpowiedzieć na PW jak coś.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Hehe mój oleju nie brał bo nigdy nie zdążył bowiem co ok 2000-2200km mu go zmieniałem i ciągle był to 15w50 MOTUL - tyle rocznie robię tym autem 
Teraz budować mu będę nowy doprężony i luźno pasowany motor na bazie kolejnego SR16VE...
Wracając do tematu to wyścigowe porshaki biorą 1Litr oleju na godzinę i 12-15minut wyścigu pasowane tłoków na 13 setek i mają po dwa pierścienie, suchą miskę + 20 litrowy karnisterek oleju z dozownikiem, kręcą się do 8700obr.min...
			
													
Teraz budować mu będę nowy doprężony i luźno pasowany motor na bazie kolejnego SR16VE...
Wracając do tematu to wyścigowe porshaki biorą 1Litr oleju na godzinę i 12-15minut wyścigu pasowane tłoków na 13 setek i mają po dwa pierścienie, suchą miskę + 20 litrowy karnisterek oleju z dozownikiem, kręcą się do 8700obr.min...
					Ostatnio zmieniony 2011-02-24, 23:40 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
nie do końca zrozumiałem co napisałeś z tym wzrostem temperatury i dolewkami świeżego oleju 
[ Dodano: 2011-02-24, 23:41 ]
Na hali mamy 911 przygotowywane do wyścigów oldtimerów. Ostatnio zalałem mu 12l oleju i było mało. Sucha miska oczywiście.
			
									
									[ Dodano: 2011-02-24, 23:41 ]
Na hali mamy 911 przygotowywane do wyścigów oldtimerów. Ostatnio zalałem mu 12l oleju i było mało. Sucha miska oczywiście.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
						512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Z tego co pamieam to ja ten silnik skłądałem ci na bazie SR16VE + wał z SR20DEH nowe pierścienie + frezowane tłoki z SR20DEH... 
Tak więc nie miał powodu do brania oleju.
Tam pomijam 100ml na 5 tyś km ciężkiej jazdy...
Ps. Jest zima a więc zimno fajnie by było Bodku jakbyś Hamkę odwiedził ciekawe co z tego w sumie wyszło - jesteś pierwszą osobą w Polsce która położyła łep z VE na dół z DEH i to z pełnym sukcesem...
			
									
									Tak więc nie miał powodu do brania oleju.
Tam pomijam 100ml na 5 tyś km ciężkiej jazdy...
Ps. Jest zima a więc zimno fajnie by było Bodku jakbyś Hamkę odwiedził ciekawe co z tego w sumie wyszło - jesteś pierwszą osobą w Polsce która położyła łep z VE na dół z DEH i to z pełnym sukcesem...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Dzisiaj pół dnia odchrupiałem heble i pomimo obaw tylne zaciski są w stanie idealnym jedynie lewa linka ręcznego stoi.. Korektory zostały rozruszane. Trytytki na których to kiedyś zostało złożone zdjąłem i dorobiłem porządne mocowania. Przesmarowałem tłoczki i prowadnice, odgruzowałem jarzma, wymieniłem płyn na Ferodo. Hamuje trochę mocniej ale dopiero w streecie powinno być różnica. Dodatkowo zrobiona rewizja piast czyli wszystko na co nie miałem czasu od ponad roku  
No i oczywiście sprawdziłem stan oleju. 200km nalatane na VR1 i zero ubytku, hehe. To wiadomość dla co poniektórych 
 
Co do hamowni to czasu już chyba na to nie znajdę a szkoda bo przydało by się dostroić wałki i zapłon...
			
									
									
No i oczywiście sprawdziłem stan oleju. 200km nalatane na VR1 i zero ubytku, hehe. To wiadomość dla co poniektórych
 
 Co do hamowni to czasu już chyba na to nie znajdę a szkoda bo przydało by się dostroić wałki i zapłon...
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
						512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Nie mardudz już tak czas się zawsze znajdzie jednak z regóły znacznie gorzej jest z chęciami, dobrze że auto już nie pobiera oleju...
Pamiętam jak Machoń się skarżył że VR1 racing 5w50 mu pobierał ok 1 litra na 5000km bowiem co tyle wymieniał olej, jazda dość bardzo ciężka (w tym liczne wypady na tor ale głownie to ostry street) a po przejściu na 10w60 ze stajni hmmm (coś na estrach oparte ale nie motul) Ani kropli...
			
									
									Pamiętam jak Machoń się skarżył że VR1 racing 5w50 mu pobierał ok 1 litra na 5000km bowiem co tyle wymieniał olej, jazda dość bardzo ciężka (w tym liczne wypady na tor ale głownie to ostry street) a po przejściu na 10w60 ze stajni hmmm (coś na estrach oparte ale nie motul) Ani kropli...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Czasu nie było i pewnie już go nie znajdę bo wóz wstępnie zarezerwowany ale może przyszły właściciel się pofatyguje i dostroi się to i tamto   Auto idzie w dobre ręce (przynajmniej mam takie wrażenie) i mam też nadzieję, że jeszcze kiedyś się nim zajmę
 Auto idzie w dobre ręce (przynajmniej mam takie wrażenie) i mam też nadzieję, że jeszcze kiedyś się nim zajmę   
 
Co do oleju to napisałem to trochę z przymrużeniem oka ale może tak być, że Valvoline VR1 10W60 okaże się lepszy od Mobil1 5W50. Tego Mobila również Corolla mojej matki lubiła wypić jak i kilka wozów, które mieliśmy na warsztacie.
			
									
									 Auto idzie w dobre ręce (przynajmniej mam takie wrażenie) i mam też nadzieję, że jeszcze kiedyś się nim zajmę
 Auto idzie w dobre ręce (przynajmniej mam takie wrażenie) i mam też nadzieję, że jeszcze kiedyś się nim zajmę   
 Co do oleju to napisałem to trochę z przymrużeniem oka ale może tak być, że Valvoline VR1 10W60 okaże się lepszy od Mobil1 5W50. Tego Mobila również Corolla mojej matki lubiła wypić jak i kilka wozów, które mieliśmy na warsztacie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
						512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Tak sobie czasami dłubie w Sunnym. Coś tam przy wałkach, coś tam w Ecumasterze, profi tekturowa osłona stożka   (która, szczelna niesamowicie poprawiła reakcje na pedał) kosmetyczne wiosenne tematy ale przy okazji uszczelniłem nieco silnik. Przewód od zmiennej fazy na łączeniu z adapterem filtra dość mocno lał (loctite nie nadaje się do uszczelniania takich połączeń...).  3-4bary, gorąca oliwa i w czasie jazdy dobrze sikało. Poza tym odwaliłem u ziomka pranie tapicery, syfu wylazło a wczoraj odmalowałem fele (czarny mat oczywiście) i z pomocą kolegi Kreatora Marki Maćka jdm stylera i Keneta zrobiliśmy małą foto sesję. Coś tam się obrobi i wóz po świętach stanie na allegro.
 (która, szczelna niesamowicie poprawiła reakcje na pedał) kosmetyczne wiosenne tematy ale przy okazji uszczelniłem nieco silnik. Przewód od zmiennej fazy na łączeniu z adapterem filtra dość mocno lał (loctite nie nadaje się do uszczelniania takich połączeń...).  3-4bary, gorąca oliwa i w czasie jazdy dobrze sikało. Poza tym odwaliłem u ziomka pranie tapicery, syfu wylazło a wczoraj odmalowałem fele (czarny mat oczywiście) i z pomocą kolegi Kreatora Marki Maćka jdm stylera i Keneta zrobiliśmy małą foto sesję. Coś tam się obrobi i wóz po świętach stanie na allegro.
			
									
									 (która, szczelna niesamowicie poprawiła reakcje na pedał) kosmetyczne wiosenne tematy ale przy okazji uszczelniłem nieco silnik. Przewód od zmiennej fazy na łączeniu z adapterem filtra dość mocno lał (loctite nie nadaje się do uszczelniania takich połączeń...).  3-4bary, gorąca oliwa i w czasie jazdy dobrze sikało. Poza tym odwaliłem u ziomka pranie tapicery, syfu wylazło a wczoraj odmalowałem fele (czarny mat oczywiście) i z pomocą kolegi Kreatora Marki Maćka jdm stylera i Keneta zrobiliśmy małą foto sesję. Coś tam się obrobi i wóz po świętach stanie na allegro.
 (która, szczelna niesamowicie poprawiła reakcje na pedał) kosmetyczne wiosenne tematy ale przy okazji uszczelniłem nieco silnik. Przewód od zmiennej fazy na łączeniu z adapterem filtra dość mocno lał (loctite nie nadaje się do uszczelniania takich połączeń...).  3-4bary, gorąca oliwa i w czasie jazdy dobrze sikało. Poza tym odwaliłem u ziomka pranie tapicery, syfu wylazło a wczoraj odmalowałem fele (czarny mat oczywiście) i z pomocą kolegi Kreatora Marki Maćka jdm stylera i Keneta zrobiliśmy małą foto sesję. Coś tam się obrobi i wóz po świętach stanie na allegro.BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
						512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Szyman
- doświadczony forumowicz
- Posty: 211
- Rejestracja: 2009-12-09, 12:53
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
potwierdzam, miałem przyjemność przejażdżki bolidem i do tej pory mi banan z twarzy nie schodziKenet pisze:Kurde potwierdzam, jeździłem wczoraj bolidem i za te pieniądze nie znajdzie się nic lepszego i szybszego. Fura naprawdę pięknie wygląda w bieli, a banan z twarzy nie schodzi podczas jazdy. Pozdro


Hehe, mam nadzieję, że to nie słodzenie dla ewentualnego kupca tylko obiektywne opinie   No fela w połączeniu z naczernionymi oponami podoba mi się najbardziej. Profi osłonę stożka, na okoliczność foto, zdjąłem
 No fela w połączeniu z naczernionymi oponami podoba mi się najbardziej. Profi osłonę stożka, na okoliczność foto, zdjąłem   ale polecam każdemu kto jeździ z takim filtrem bo różnica w reakcji na pedał jest kolosalna (co zresztą było wiadomo od zawsze).
 ale polecam każdemu kto jeździ z takim filtrem bo różnica w reakcji na pedał jest kolosalna (co zresztą było wiadomo od zawsze).
Jak foty zaakceptuję to na pewno je tu zamieszczę.
 to na pewno je tu zamieszczę.
Przy okazji odświeżyłem nieco Sentrę. Również ona dostała kilka fotek i tak jak Sunny zostanie wystawiona na sprzedaż.
			
									
									 No fela w połączeniu z naczernionymi oponami podoba mi się najbardziej. Profi osłonę stożka, na okoliczność foto, zdjąłem
 No fela w połączeniu z naczernionymi oponami podoba mi się najbardziej. Profi osłonę stożka, na okoliczność foto, zdjąłem   ale polecam każdemu kto jeździ z takim filtrem bo różnica w reakcji na pedał jest kolosalna (co zresztą było wiadomo od zawsze).
 ale polecam każdemu kto jeździ z takim filtrem bo różnica w reakcji na pedał jest kolosalna (co zresztą było wiadomo od zawsze).Jak foty zaakceptuję
 to na pewno je tu zamieszczę.
 to na pewno je tu zamieszczę.Przy okazji odświeżyłem nieco Sentrę. Również ona dostała kilka fotek i tak jak Sunny zostanie wystawiona na sprzedaż.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
						512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!









 szkoda Twojego Sunnego bo kawał dobrej histori
  szkoda Twojego Sunnego bo kawał dobrej histori  jaki plan na nastepne auto??
  jaki plan na nastepne auto?? 
  
  
  
  
  
  
 