[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
I kolejny start za mną, w sobotę 26.02.2011 pojechałem 2 eliminację sezonu 2011.
Wynik to 13/19 (jeden nie ukończył) w klasie i 49/70 w generalce. Jestem zadowolony bo spodziewałem się że bedzie gorzej. Chyba zaczynam coraz pewniej się czuć w N15. Wydaje mi się że jade coraz szybciej - nie liczac błędów które popełniam
O to film:
http://www.youtube.com/watch?v=iPqQG9GTrd8
Fotek na razie żadnych ciekawych nie trafiłem więc nie wsadzam.
Pierwszy raz poczułem że ABS mi przeszkadza i gdyby nie on i nie 2 ratowania się w 2 przejeździe myśle ze wbiłbym się 10 w klasie. Więc trzeba bedzie pomyśleć nad wywaleniem ABS-u.
To tyle na chwilę obecną
PS: jak wam się podoba nowy dźwięk mojego wydechu??
Wynik to 13/19 (jeden nie ukończył) w klasie i 49/70 w generalce. Jestem zadowolony bo spodziewałem się że bedzie gorzej. Chyba zaczynam coraz pewniej się czuć w N15. Wydaje mi się że jade coraz szybciej - nie liczac błędów które popełniam
O to film:
http://www.youtube.com/watch?v=iPqQG9GTrd8
Fotek na razie żadnych ciekawych nie trafiłem więc nie wsadzam.
Pierwszy raz poczułem że ABS mi przeszkadza i gdyby nie on i nie 2 ratowania się w 2 przejeździe myśle ze wbiłbym się 10 w klasie. Więc trzeba bedzie pomyśleć nad wywaleniem ABS-u.
To tyle na chwilę obecną
PS: jak wam się podoba nowy dźwięk mojego wydechu??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ogromne stary postępy widzę w twojej jeździe coś czuję że jak pokarze się na torze w Kielcach to bęcki dostane konkretne...
Brawo !
Ps. wydech Rajdowo - jak chłopaki powyżej pisali, coś mocy doszło ?
Brawo !
Ps. wydech Rajdowo - jak chłopaki powyżej pisali, coś mocy doszło ?
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Dzięki chłopaki za miłe słowo
co do wydechy to tak jak chyba wyżej pisałem, cały 55mm na 2 przelotach AWG oraz końcowym RM - Motors. Czy mocy dosżło, hmmm moja dupohamownia twierdzi że troche ale nie chce spekulować. Mam nadziej że te 2km barakujące do 160 już są
co do jazdy to za cel numer jeden obrałem start we wszystkich eliminacjach 2011 bez względu na pogodę - im więcej km przejechanych tym większe doświadczenie.
w najbliższym czasie wskakuje zawias żeby zdążyć przed kolejną eliminacją i chyba już pojade na letnich kołach.
co do wydechy to tak jak chyba wyżej pisałem, cały 55mm na 2 przelotach AWG oraz końcowym RM - Motors. Czy mocy dosżło, hmmm moja dupohamownia twierdzi że troche ale nie chce spekulować. Mam nadziej że te 2km barakujące do 160 już są
co do jazdy to za cel numer jeden obrałem start we wszystkich eliminacjach 2011 bez względu na pogodę - im więcej km przejechanych tym większe doświadczenie.
w najbliższym czasie wskakuje zawias żeby zdążyć przed kolejną eliminacją i chyba już pojade na letnich kołach.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
chyba najpierw wskoczy ten set co mam żeby zobaczyć róznice i czy warto kupić to o czym myślisz, ale nie bój się, przelatam na nim góra 500-600km bo jak się sprawdzi to szybko bede ściągał to o czym myśliszsergiej pisze:czyli to o czym mysle napewno pare sekund urwiesz ale nie namawiam wiecej
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
który dokładnie końcowy wybrałeś z oferty RM - Motors, no i jak oceniasz jego jakość wykonania?sergiej pisze:co do wydechy to tak jak chyba wyżej pisałem, cały 55mm na 2 przelotach AWG oraz końcowym RM - Motors. Czy mocy dosżło, hmmm moja dupohamownia twierdzi że troche ale nie chce spekulować. Mam nadziej że te 2km barakujące do 160 już są
N15 GTI
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Przez ostatni czas kilka drobnych zmian zaszło, ale od początku.
w końcu założyłem StrongFlexa na przód - jest fajny, auto nie gubi geometrii przy ostrym starcie, i jest dużo precyzyjniejsze w zakręcie - Polecam do każdej seryjnej N15, nie są mega twarde i nawet nie skrzypią za specjalnie. Ja mam Żółte czyli te twardsze.
Wsadziłem komplet przerobionych amorków seryjnych z N15GTi utwardzili je fajnie, auto jest sztywniejsze i nadwozie przestało być huśtawką fajnie wybierają nierówności dróg ale za bardzo wzieli sobie do serca że auto lata na codzień. Jest lepiej ale jeszcze za mięko, fajny set do jazdy codziennej.
W końcu zrobiłem dolot zimnego powietrza do filtra i kupiłem kable WN Magnecor.
W sobotę tj. 26-03-2011 był kolejny start w 3 eliminacji SuperOes Toru Kielce - wynik pominę bo jestem Mega Cienias
http://www.youtube.com/watch?v=nhRsJ2PETRs
No i nastąpiła najważniejsza moim zdaniem sprawa w kwestii szykowania auta do amatorskiego sportu, kupiłem dupowóz. Jest to Toyota Corolla Tsport z 2003 roku. Takie fajnie nietuningowalne auto do jazdy na co dzień które nie ma problemów z wyprzedzaniem a zarazem dość mało pali jak na moc katalogową 192KM.
W każdym bądź razie teraz muszę podjąć decyzję co do "Chrupka" czy z uporem maniaka będę próbował N15 nawiązać walkę z Clio/CTR czy jednak dam sobie spokój. Myśle ze przynajmniej ten sezon bede próbował wiec bedzie trzeba odchudzić tego tuściocha. Niestety mój budżet nie przewiduje większych wydatków w tym roku bo spłukałem się na Corolle a lada moment bedą wakacje które przy 10-cio letnim dziecku przestały być tanie a sam też bym gdzieś pojechał wiec jakiś dużych zmian w N15 nie bedzie. Chciałbym skrzynie z p11GT i chyba na tym się skończy. Do tego brakuje mi treningu i tu raczej środki wolne bede inwestował - bo na chwile obecną to auto na torze i tak jest za szybkie dla mnie.
to tyle, następny start 16.04 może będzie sucho.
w końcu założyłem StrongFlexa na przód - jest fajny, auto nie gubi geometrii przy ostrym starcie, i jest dużo precyzyjniejsze w zakręcie - Polecam do każdej seryjnej N15, nie są mega twarde i nawet nie skrzypią za specjalnie. Ja mam Żółte czyli te twardsze.
Wsadziłem komplet przerobionych amorków seryjnych z N15GTi utwardzili je fajnie, auto jest sztywniejsze i nadwozie przestało być huśtawką fajnie wybierają nierówności dróg ale za bardzo wzieli sobie do serca że auto lata na codzień. Jest lepiej ale jeszcze za mięko, fajny set do jazdy codziennej.
W końcu zrobiłem dolot zimnego powietrza do filtra i kupiłem kable WN Magnecor.
W sobotę tj. 26-03-2011 był kolejny start w 3 eliminacji SuperOes Toru Kielce - wynik pominę bo jestem Mega Cienias
http://www.youtube.com/watch?v=nhRsJ2PETRs
No i nastąpiła najważniejsza moim zdaniem sprawa w kwestii szykowania auta do amatorskiego sportu, kupiłem dupowóz. Jest to Toyota Corolla Tsport z 2003 roku. Takie fajnie nietuningowalne auto do jazdy na co dzień które nie ma problemów z wyprzedzaniem a zarazem dość mało pali jak na moc katalogową 192KM.
W każdym bądź razie teraz muszę podjąć decyzję co do "Chrupka" czy z uporem maniaka będę próbował N15 nawiązać walkę z Clio/CTR czy jednak dam sobie spokój. Myśle ze przynajmniej ten sezon bede próbował wiec bedzie trzeba odchudzić tego tuściocha. Niestety mój budżet nie przewiduje większych wydatków w tym roku bo spłukałem się na Corolle a lada moment bedą wakacje które przy 10-cio letnim dziecku przestały być tanie a sam też bym gdzieś pojechał wiec jakiś dużych zmian w N15 nie bedzie. Chciałbym skrzynie z p11GT i chyba na tym się skończy. Do tego brakuje mi treningu i tu raczej środki wolne bede inwestował - bo na chwile obecną to auto na torze i tak jest za szybkie dla mnie.
to tyle, następny start 16.04 może będzie sucho.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zazdroszczę że tak blisko masz do tak fajnego toru...
Skrzynia krótka, koło zamachowe odelżyć i wyważyć u Otoczka coby dynamika na I i II się poprawiła - to najtańsza moc no i koniecznie redukcja masy zwłaszcza z przodu.
Klima, ABS, jakieś wsporniczki do piekła
Skrzynia krótka, koło zamachowe odelżyć i wyważyć u Otoczka coby dynamika na I i II się poprawiła - to najtańsza moc no i koniecznie redukcja masy zwłaszcza z przodu.
Klima, ABS, jakieś wsporniczki do piekła
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
ABS to zło w Sunnym wiec pewnie w Almie też bardzo poprawiłoby hamulec.
Ogolnie to respect że Almerą ganiasz po kajtkach. Nie ukrywam że dobrze popatrzeć z boku jak zachowuje się auto, no i jak jest wyżej w tabeli niż Hondy.
Z odelżanie zamachu też nie można przesadzić
Mase wirowalną zredukować i bedzie jeszcze szybsze.
Cały czas zastanawiam się czy ktoś próbowal szpery OBX ? coś wiesz na ten temat?
Ogolnie to respect że Almerą ganiasz po kajtkach. Nie ukrywam że dobrze popatrzeć z boku jak zachowuje się auto, no i jak jest wyżej w tabeli niż Hondy.
Z odelżanie zamachu też nie można przesadzić
Mase wirowalną zredukować i bedzie jeszcze szybsze.
Cały czas zastanawiam się czy ktoś próbowal szpery OBX ? coś wiesz na ten temat?
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
o szperze OBX nic nie wiem
co do skrzyni to poluje na tanią z P11GT, była ale za długo się zastanawiałem
co do walki z wagą, zacząłem ją rozbierać, środka prawie nie ma, do nastepnej eliminacji wyleci jeszcze klima oraz wzmocnienie maski zostanie wycięte. Niestety jestem dość mocno nie czasowy więc wygłuszenie ściany grodziowej oraz dokończenie wywalanie Airbag-ów pozostanie na następny okres między zawodami.
Niestety spóźniłem sie z odrywaniem mat bitumicznych z podłogi, a że nie chce mi się z tym bawić mechanicznie musze poczekać do następnej zimy co by wpaść tam z młotkiem ale przy -15/20* bo w tedy zajmie to rozsądny czas.
generalnie, po dość długiej burzy mózgu zapadal decyzja że jednak bedę z uporem ćwiczył N15 bo upieram się przy tym że jest to dość dobra baza do amatorskiej zabawy.
Więc walczymy dalej z koalicją Renault/Honda w superoesie toru kielce
co do skrzyni to poluje na tanią z P11GT, była ale za długo się zastanawiałem
co do walki z wagą, zacząłem ją rozbierać, środka prawie nie ma, do nastepnej eliminacji wyleci jeszcze klima oraz wzmocnienie maski zostanie wycięte. Niestety jestem dość mocno nie czasowy więc wygłuszenie ściany grodziowej oraz dokończenie wywalanie Airbag-ów pozostanie na następny okres między zawodami.
Niestety spóźniłem sie z odrywaniem mat bitumicznych z podłogi, a że nie chce mi się z tym bawić mechanicznie musze poczekać do następnej zimy co by wpaść tam z młotkiem ale przy -15/20* bo w tedy zajmie to rozsądny czas.
generalnie, po dość długiej burzy mózgu zapadal decyzja że jednak bedę z uporem ćwiczył N15 bo upieram się przy tym że jest to dość dobra baza do amatorskiej zabawy.
Więc walczymy dalej z koalicją Renault/Honda w superoesie toru kielce
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
nie poszerzałem dziury w nadkolu, a zasys powietrza jest ze zderzaka przed chłodnicą.
upDATE 18.04.2011
Zaczynając od początku:
Auto zgubiło trochę KG, wywaliłem:
1) Klime - wszystko spod maski
2) wnętrze - fotel, dywan, podsufitaka, boczki maty bitumiczne, troche kabli.
Zostało jeszcze to co jest zbędne pod deską.
W sobotę 16.04.2011 zaliczyłem kolejną eliminacje. Próba była bardzo fajna, zabawa też a wynik do dupy. Oes stał pod znakiem błędów przy dohamowaniach oraz zaliczonej szykanie = kara. Reasumując - nic nie zwojuje w tej imprezie do puki nie znajdę czasu na treningi. Bo jesli zawody mają być też treningami to wychodzi to tak jak wychodzi tym bardziej że auto się zmienia cały czas.
O to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=MRhRN_XZoEk
jak będę miał jakieś foty to je wsadzę.
Pozdrawiam
upDATE 18.04.2011
Zaczynając od początku:
Auto zgubiło trochę KG, wywaliłem:
1) Klime - wszystko spod maski
2) wnętrze - fotel, dywan, podsufitaka, boczki maty bitumiczne, troche kabli.
Zostało jeszcze to co jest zbędne pod deską.
W sobotę 16.04.2011 zaliczyłem kolejną eliminacje. Próba była bardzo fajna, zabawa też a wynik do dupy. Oes stał pod znakiem błędów przy dohamowaniach oraz zaliczonej szykanie = kara. Reasumując - nic nie zwojuje w tej imprezie do puki nie znajdę czasu na treningi. Bo jesli zawody mają być też treningami to wychodzi to tak jak wychodzi tym bardziej że auto się zmienia cały czas.
O to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=MRhRN_XZoEk
jak będę miał jakieś foty to je wsadzę.
Pozdrawiam
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Zdjecie podsufitki to chyba najbardziej hardkorowy mod Troche napinki bylo na wynik chyba bo niektore hamowania troche spuznione.Generalka sie nie przejmoj.jezdzisz po tej samej trasie to porównuj czasy swoje i aut w klasie na poszczególnych próbach.Moze nie lezy ci jakis element ukladanki tzn. szykana,nawrot,punkt hamowania i psuje czas.Podpatrz jak ida w tych punktach szybcy kierowcy i jezdzij,trenuj i trenuj i..... narzekasz na zawieszenie ale mimo przechyłów opony nie piszcza mocno,nie jest nad,podsterowna wiec nie jest zle.Ale na Kielce nizej by sie przydalo to fakt.fajnie ze tyle startujesz,ja mocno zaspalem...ale juz cos sie dzieje z czarnuchem tak trzymaj:)
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Tam przyczepności brakuje i niczego więcej jak widzę
W jakieś większe koła z szerszym laczem pasowło by zainwestować...
W jakieś większe koła z szerszym laczem pasowło by zainwestować...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
pulp z tą napinką to raczej był inny problem, auto zgubiło troche kg przez co zrobiło sie szybsze i czasem mnie zaskoczyło miejscami ogólnie wiem że dużo moich błędów. co do zawiasu to się zgadza że jest ok ale nie pod tor, na rajdy byłby zajebisty i prowadzi się OK. ale na tor jest za wysoko i za miękko. Co do tras to są zawsze trochę inne ale pewne elementy są powtarzalne. A staram się startować regularnie bo to tak naprawdę najlepszy trening jest.
Coobcio opon brakuje najlepiej slicka ale myślałem nad 16" i doszedłem do wniosku że nie bo mi zmuli auto. a jest to jedno z najsłabszych aut w stawce i zarazem najcięższe.
a wy obaj szykujcie "czarnuchy" i wpadajcie do Kielc na oes, następny 21.05.2011
i po obejżeniu na spokojnie filmu stwierdziłem że musze wywalić ten seryjny rozdzielacz do ABSu i wstawić regulator bo za mocno mi tył hamuje.
upDate 22.04.2011
dziś byłem w końcu na wadze złomowej, już jest dobrze bo wyszło 1050kg a że jeszcze trochę jest do wyjęcia zejdę poniżej 1 tony
Dwie fotki z walki z wagą:
Jeszcze decha cały czas do zdjęcia i tam mam kilka KG do wyjęcia.
Coobcio opon brakuje najlepiej slicka ale myślałem nad 16" i doszedłem do wniosku że nie bo mi zmuli auto. a jest to jedno z najsłabszych aut w stawce i zarazem najcięższe.
a wy obaj szykujcie "czarnuchy" i wpadajcie do Kielc na oes, następny 21.05.2011
i po obejżeniu na spokojnie filmu stwierdziłem że musze wywalić ten seryjny rozdzielacz do ABSu i wstawić regulator bo za mocno mi tył hamuje.
upDate 22.04.2011
dziś byłem w końcu na wadze złomowej, już jest dobrze bo wyszło 1050kg a że jeszcze trochę jest do wyjęcia zejdę poniżej 1 tony
Dwie fotki z walki z wagą:
Jeszcze decha cały czas do zdjęcia i tam mam kilka KG do wyjęcia.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No no waga już fajna jak na almerkę, ciekawe ile mój sunny wydmuszka ważył
Ps. Do czarnego wrzucę stabilizator na tył, osłabie heble to pojechał bym w sumie oesa jakiegoś
Ps. Do czarnego wrzucę stabilizator na tył, osłabie heble to pojechał bym w sumie oesa jakiegoś
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Hehe a ja tak z ciekawości zapytam jak akustyka wewnątrz jak ciśniesz oes??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Calkiem fajnie to wychodzi.Fajnym modem jest zastosowanie najmniejszego aku jaki tylko przekreci rozrusznik(nawet tylko na zawody) przeniesionego do wneki kola zapasowego.No i z tylnej klapy wyciac cala wewnetrza czesc,zdjac lotke i wnitowac kawalek poliweglanu.Mody tanie i mysle ze z 30kg do urwania tak optymistycznie maty bitumiczne ja zrywalem kiedys u siebie w civicu 3gen w lato przecinakiem,z godzine czasu i cale wiadro 5kg wiec nie ma tragedi.
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...
Wygląda to już prawie jak profesjonalna rajdówka, tylko mnie zastanawia czy to nie pogorszy prowadzenia almery, do wyścigów na 1/4 wiadomo im niższa masa tym lepiej, ale w przypadku auta które lata po zakrętach wydaje mi się że równie ważnym czynnikiem może być odpowiedni rozkład masy między przodem a tyłem, nie wiem czy taki odciążony do granic tył samochodu nie pogorszy prowadzenia po zakrętach, oczywiście wiadomo że nadmiar kg niczemu dobremu nie służy, ale po czasach będzie widać czy nie zostało za mało masy na tylnej ośce.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61