Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-06, 22:14

swifta tez rozpatruje i klase do 1300.

ale widzę że wszyscy kochamy Hondy :mrgreen: :lol:
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Pgaz
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2009-12-20, 11:58
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Pgaz » 2011-02-08, 00:08

PumaRST pisze:ale widzę że wszyscy kochamy Hondy :mrgreen: :lol:
ehhehee i je pozdrawiamy.

PS. niezłe te filmiki i na śniegu też fajnie sie patrzy.

Pozdro

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-27, 20:17

I kolejny start za mną, w sobotę 26.02.2011 pojechałem 2 eliminację sezonu 2011.

Wynik to 13/19 (jeden nie ukończył) w klasie i 49/70 w generalce. Jestem zadowolony bo spodziewałem się że bedzie gorzej. Chyba zaczynam coraz pewniej się czuć w N15. Wydaje mi się że jade coraz szybciej - nie liczac błędów które popełniam :lol:

O to film:

http://www.youtube.com/watch?v=iPqQG9GTrd8

Fotek na razie żadnych ciekawych nie trafiłem więc nie wsadzam.

Pierwszy raz poczułem że ABS mi przeszkadza i gdyby nie on i nie 2 ratowania się w 2 przejeździe myśle ze wbiłbym się 10 w klasie. Więc trzeba bedzie pomyśleć nad wywaleniem ABS-u.

To tyle na chwilę obecną

PS: jak wam się podoba nowy dźwięk mojego wydechu??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2011-02-27, 21:50

Mocno rajdowo-rasowo :mrgreen: fajnie ze upalasz zima,dużo sie można nauczyc.pzdr
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-02-27, 22:14

Ogólnie fajnie wygląda Twoja Alma - N15 na torze to na prawdę rzadkość :). Wydech brzmi super, dokładnie tak, jak napisał kolega wyżej- rasowo :). Powodzenia w dalszych zmaganiach z N15 ;-)
QG15+
;-)

Sob
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-01-03, 11:38
Lokalizacja: www

Post autor: Sob » 2011-02-28, 01:48

co tam w wydechu zmodziles ze tak ladnie brzmi? chwal sie.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-02-28, 02:10

Ogromne stary postępy widzę w twojej jeździe coś czuję że jak pokarze się na torze w Kielcach to bęcki dostane konkretne...
Brawo !
Ps. wydech Rajdowo - jak chłopaki powyżej pisali, coś mocy doszło ?
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-28, 08:34

Dzięki chłopaki za miłe słowo :mrgreen:

co do wydechy to tak jak chyba wyżej pisałem, cały 55mm na 2 przelotach AWG oraz końcowym RM - Motors. Czy mocy dosżło, hmmm moja dupohamownia twierdzi że troche ale nie chce spekulować. Mam nadziej że te 2km barakujące do 160 już są :D

co do jazdy to za cel numer jeden obrałem start we wszystkich eliminacjach 2011 bez względu na pogodę - im więcej km przejechanych tym większe doświadczenie.

w najbliższym czasie wskakuje zawias żeby zdążyć przed kolejną eliminacją i chyba już pojade na letnich kołach.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-02-28, 08:54

czyli to o czym mysle ?? napewno pare sekund urwiesz :) ale nie namawiam wiecej :P

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-28, 09:11

sergiej pisze:czyli to o czym mysle ?? napewno pare sekund urwiesz :) ale nie namawiam wiecej :P
chyba najpierw wskoczy ten set co mam żeby zobaczyć róznice i czy warto kupić to o czym myślisz, ale nie bój się, przelatam na nim góra 500-600km bo jak się sprawdzi to szybko bede ściągał to o czym myślisz :-D
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
calatrava
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-08-27, 10:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: calatrava » 2011-02-28, 11:59

sergiej pisze:co do wydechy to tak jak chyba wyżej pisałem, cały 55mm na 2 przelotach AWG oraz końcowym RM - Motors. Czy mocy dosżło, hmmm moja dupohamownia twierdzi że troche ale nie chce spekulować. Mam nadziej że te 2km barakujące do 160 już są
który dokładnie końcowy wybrałeś z oferty RM - Motors, no i jak oceniasz jego jakość wykonania?
N15 GTI

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-28, 13:08

RM5 jakość wykonania jest Ok. teraz też nie wiem czy bym nie kupił środkowego jednego od nich. ale juz maiłem 2x AWG wiec tak zostało.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2011-03-08, 23:01

druga furka? Czym się będziesz woził na co dzień?

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-03-09, 08:24

Przez ostatni czas kilka drobnych zmian zaszło, ale od początku.

w końcu założyłem StrongFlexa na przód - jest fajny, auto nie gubi geometrii przy ostrym starcie, i jest dużo precyzyjniejsze w zakręcie - Polecam do każdej seryjnej N15, nie są mega twarde i nawet nie skrzypią za specjalnie. Ja mam Żółte czyli te twardsze.

Wsadziłem komplet przerobionych amorków seryjnych z N15GTi utwardzili je fajnie, auto jest sztywniejsze i nadwozie przestało być huśtawką fajnie wybierają nierówności dróg ale za bardzo wzieli sobie do serca że auto lata na codzień. Jest lepiej ale jeszcze za mięko, fajny set do jazdy codziennej.

W końcu zrobiłem dolot zimnego powietrza do filtra i kupiłem kable WN Magnecor.

W sobotę tj. 26-03-2011 był kolejny start w 3 eliminacji SuperOes Toru Kielce - wynik pominę bo jestem Mega Cienias ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=nhRsJ2PETRs

No i nastąpiła najważniejsza moim zdaniem sprawa w kwestii szykowania auta do amatorskiego sportu, kupiłem dupowóz. Jest to Toyota Corolla Tsport z 2003 roku. Takie fajnie nietuningowalne auto do jazdy na co dzień które nie ma problemów z wyprzedzaniem a zarazem dość mało pali jak na moc katalogową 192KM.
W każdym bądź razie teraz muszę podjąć decyzję co do "Chrupka" czy z uporem maniaka będę próbował N15 nawiązać walkę z Clio/CTR czy jednak dam sobie spokój. Myśle ze przynajmniej ten sezon bede próbował wiec bedzie trzeba odchudzić tego tuściocha. Niestety mój budżet nie przewiduje większych wydatków w tym roku bo spłukałem się na Corolle a lada moment bedą wakacje które przy 10-cio letnim dziecku przestały być tanie :evil: a sam też bym gdzieś pojechał wiec jakiś dużych zmian w N15 nie bedzie. Chciałbym skrzynie z p11GT i chyba na tym się skończy. Do tego brakuje mi treningu i tu raczej środki wolne bede inwestował - bo na chwile obecną to auto na torze i tak jest za szybkie dla mnie.

to tyle, następny start 16.04 może będzie sucho.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-04-02, 01:50

Zazdroszczę że tak blisko masz do tak fajnego toru...
Skrzynia krótka, koło zamachowe odelżyć i wyważyć u Otoczka coby dynamika na I i II się poprawiła - to najtańsza moc no i koniecznie redukcja masy zwłaszcza z przodu.

Klima, ABS, jakieś wsporniczki do piekła :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2011-04-02, 07:39

ABS to zło w Sunnym wiec pewnie w Almie też bardzo poprawiłoby hamulec.
Ogolnie to respect że Almerą ganiasz po kajtkach. Nie ukrywam że dobrze popatrzeć z boku jak zachowuje się auto, no i jak jest wyżej w tabeli niż Hondy.
Z odelżanie zamachu też nie można przesadzić :-P
Mase wirowalną zredukować i bedzie jeszcze szybsze.
Cały czas zastanawiam się czy ktoś próbowal szpery OBX ? coś wiesz na ten temat?
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-04-03, 00:26

o szperze OBX nic nie wiem :-(

co do skrzyni to poluje na tanią z P11GT, była ale za długo się zastanawiałem :cry:

co do walki z wagą, zacząłem ją rozbierać, środka prawie nie ma, do nastepnej eliminacji wyleci jeszcze klima oraz wzmocnienie maski zostanie wycięte. Niestety jestem dość mocno nie czasowy więc wygłuszenie ściany grodziowej oraz dokończenie wywalanie Airbag-ów pozostanie na następny okres między zawodami.

Niestety spóźniłem sie z odrywaniem mat bitumicznych z podłogi, a że nie chce mi się z tym bawić mechanicznie musze poczekać do następnej zimy co by wpaść tam z młotkiem ale przy -15/20* bo w tedy zajmie to rozsądny czas.

generalnie, po dość długiej burzy mózgu zapadal decyzja że jednak bedę z uporem ćwiczył N15 bo upieram się przy tym że jest to dość dobra baza do amatorskiej zabawy.


Więc walczymy dalej z koalicją Renault/Honda w superoesie toru kielce :hah:
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2011-04-03, 13:06

Tak trzymaj ;-) powodzonka
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-04-03, 22:05

PumaRST pisze:W końcu zrobiłem dolot zimnego powietrza do filtra
Puma możesz wrzucić jakieś foto tego CAI? Ciekawi mnie jak to rozwiązałeś, poszerzałeś może tę dziurę w nadkolu?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-04-04, 07:38

nie poszerzałem dziury w nadkolu, a zasys powietrza jest ze zderzaka przed chłodnicą.

upDATE 18.04.2011

Zaczynając od początku:

Auto zgubiło trochę KG, wywaliłem:

1) Klime - wszystko spod maski
2) wnętrze - fotel, dywan, podsufitaka, boczki maty bitumiczne, troche kabli.


Zostało jeszcze to co jest zbędne pod deską.

W sobotę 16.04.2011 zaliczyłem kolejną eliminacje. Próba była bardzo fajna, zabawa też a wynik do dupy. Oes stał pod znakiem błędów przy dohamowaniach oraz zaliczonej szykanie = kara. Reasumując - nic nie zwojuje w tej imprezie do puki nie znajdę czasu na treningi. Bo jesli zawody mają być też treningami to wychodzi to tak jak wychodzi tym bardziej że auto się zmienia cały czas.

O to filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=MRhRN_XZoEk

jak będę miał jakieś foty to je wsadzę.

Pozdrawiam
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2011-04-18, 22:36

Zdjecie podsufitki to chyba najbardziej hardkorowy mod :mrgreen: Troche napinki bylo na wynik chyba bo niektore hamowania troche spuznione.Generalka sie nie przejmoj.jezdzisz po tej samej trasie to porównuj czasy swoje i aut w klasie na poszczególnych próbach.Moze nie lezy ci jakis element ukladanki tzn. szykana,nawrot,punkt hamowania i psuje czas.Podpatrz jak ida w tych punktach szybcy kierowcy i jezdzij,trenuj i trenuj i..... ;-) narzekasz na zawieszenie ale mimo przechyłów opony nie piszcza mocno,nie jest nad,podsterowna wiec nie jest zle.Ale na Kielce nizej by sie przydalo to fakt.fajnie ze tyle startujesz,ja mocno zaspalem...ale juz cos sie dzieje z czarnuchem :D tak trzymaj:)
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-04-19, 00:37

Tam przyczepności brakuje i niczego więcej jak widzę :)
W jakieś większe koła z szerszym laczem pasowło by zainwestować...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-04-19, 09:20

pulp z tą napinką to raczej był inny problem, auto zgubiło troche kg przez co zrobiło sie szybsze i czasem mnie zaskoczyło miejscami :mrgreen: ogólnie wiem że dużo moich błędów. co do zawiasu to się zgadza że jest ok ale nie pod tor, na rajdy byłby zajebisty i prowadzi się OK. ale na tor jest za wysoko i za miękko. Co do tras to są zawsze trochę inne ale pewne elementy są powtarzalne. A staram się startować regularnie bo to tak naprawdę najlepszy trening jest.


Coobcio opon brakuje najlepiej slicka ale myślałem nad 16" i doszedłem do wniosku że nie bo mi zmuli auto. a jest to jedno z najsłabszych aut w stawce i zarazem najcięższe.

a wy obaj szykujcie "czarnuchy" i wpadajcie do Kielc na oes, następny 21.05.2011

i po obejżeniu na spokojnie filmu stwierdziłem że musze wywalić ten seryjny rozdzielacz do ABSu i wstawić regulator bo za mocno mi tył hamuje.


upDate 22.04.2011


dziś byłem w końcu na wadze złomowej, już jest dobrze bo wyszło 1050kg a że jeszcze trochę jest do wyjęcia zejdę poniżej 1 tony :lol:

Dwie fotki z walki z wagą:

ObrazekObrazek


Jeszcze decha cały czas do zdjęcia i tam mam kilka KG do wyjęcia.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-07, 21:47

No no waga już fajna jak na almerkę, ciekawe ile mój sunny wydmuszka ważył :D
Ps. Do czarnego wrzucę stabilizator na tył, osłabie heble to pojechał bym w sumie oesa jakiegoś :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-05-07, 21:51

21 maja - zapisy ruszają w najbliższy poniedziałek lub 11 czerwca to dwie najbliższe imprezy
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-05-08, 09:31

wiesz może ile udało sie urwać wagi?? ;-)
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-05-08, 10:04

według tego co wiem to N15 GTi po lifcie waży 1270kg (pewnie z połową baku lub całym) i tyle mam w dowodzie wbite, wiec wychodzi na to że 220KG
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-05-08, 10:36

Hehe a ja tak z ciekawości zapytam jak akustyka wewnątrz jak ciśniesz oes??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2011-05-08, 10:42

Calkiem fajnie to wychodzi.Fajnym modem jest zastosowanie najmniejszego aku jaki tylko przekreci rozrusznik(nawet tylko na zawody) przeniesionego do wneki kola zapasowego.No i z tylnej klapy wyciac cala wewnetrza czesc,zdjac lotke i wnitowac kawalek poliweglanu.Mody tanie i mysle ze z 30kg do urwania tak optymistycznie ;-) maty bitumiczne ja zrywalem kiedys u siebie w civicu 3gen w lato przecinakiem,z godzine czasu i cale wiadro 5kg wiec nie ma tragedi. :-)
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-05-08, 10:49

Wygląda to już prawie jak profesjonalna rajdówka, tylko mnie zastanawia czy to nie pogorszy prowadzenia almery, do wyścigów na 1/4 wiadomo im niższa masa tym lepiej, ale w przypadku auta które lata po zakrętach wydaje mi się że równie ważnym czynnikiem może być odpowiedni rozkład masy między przodem a tyłem, nie wiem czy taki odciążony do granic tył samochodu nie pogorszy prowadzenia po zakrętach, oczywiście wiadomo że nadmiar kg niczemu dobremu nie służy, ale po czasach będzie widać czy nie zostało za mało masy na tylnej ośce.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”