Co dziś zrobiłeś w swoim autku ;)

Moderatorzy: Seba WWA, bombel

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-12, 17:45

Zdemontowalem "pokrywę"... Stawu w palcu wskazującym podczas prac przy setce, staw wyczyszczony wodą utlenioną i zabezpieczony plastrem. :mrgreen: a w setce wysprzątane i dołożona gąbka w fotel kierowcy. Jutro może pospawam podłogę.

Swoją drogą, jak widzicie spawanie progów elektrodą? Broń Boże, czy da radę?

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-04-12, 20:21

garygary pisze:

... Swoją drogą, jak widzicie spawanie progów elektrodą? Broń Boże, czy da radę?
Szkoda nerwów i zachodu - bardzo łatwo poprzepalać blachę i będziesz miał sito :-> . Drugie - to b.niska wytrzymałość takiego spawu.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-12, 20:38

Czy ja wiem czy niska, to raczej kwestia przygotowania przed spawaniem i umiejętności spawacza... W przemysłówce często widzę jak spawają elektrodą i to tematy o wiele poważniejsze od progów w samochodzie....
garygary, jeśli spawacz do którego masz zaufanie lepiej się czuje w elektrodzie to niech tak spawa.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-13, 06:56

Pawel18PL, mam porostu spawarkę do ogarnięcia :->

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-13, 07:12

Sam będziesz spawał ?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-13, 07:45

Tak planuje, wiesz to nie ma być jak z fabryki, ważne żeby progi nie odpadły bo i tak są nakładki z gti.
Dziś polecam podłogę bo jakiś kretyn, wężyk z butli gazowej przykrecil blachowkretami do podłogi, a ze instalacja LPG była w setce od 2009, to dziś mam dziury.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-04-13, 12:07

garygary pisze: ... ważne żeby progi nie odpadły bo i tak są nakładki z gti.
Ludzie!!! Życie wam nie miłe??? Progi są elementem konstrukcyjnym i mają być zrobione porządnie, żeby samochód nie złożył się jak scyzoryk w trakcie jazdy.
Sorry, ale nie lubię druciarstwa, i to zagrażającego życiu innych użytkowników dróg!!!
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-13, 18:03

polo32, źle się wyraziłem. Zewnętrzne poszycia progów.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-13, 18:16

polo32, masz utrwalone błędne skojarzenia pana kazia co spawa własnej roboty spawarką elektrodową....
garygary, próg trzeba rozpatrywać jako całość i cały przekrój poprzeczny pracuje a nie tylko pionowa ściana progu.
Sam próg w 100nxie jest zgrzewany fabrycznie co jakiś odcinek i ma zaklepany rant. Pospawanie poprawne spawarką elektrodową na pewno nie okaże się słabsze od fabrycznego ani mniej bezpieczne.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-13, 18:20

Pawel18PL, tez tak myślę. Spawarkę juz mam, jakie elektrody kupić?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-13, 19:52

Poszukaj sklepu gdzie sprzedają na sztuki, kup parę 1,6 i 2mm i popróbuj, możesz jakiś termos na elektrody dać...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-13, 20:05

Pawel18PL, w sensie tego żeby ciepłe były, tak?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-13, 20:14

Też, ale żeby wilgoci nie było i zanieczyszczeń..
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-13, 20:20

Właśnie coś czytałem, że też podobno można owinąć folią Alu, i do piecyka podgrzać.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-13, 20:28

Przy obecnych temperaturach spokojnie wystarczy termos bez dodatkowego wstępnego ogrzewania
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8345
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-04-13, 20:51

Przesmarowałem górne wahacze, bo france już zaczynały popiskiwać :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-04-13, 22:18

Pawel18PL, różne już widziałem w praktyce progi (zalane pianką lub gipsem, łączone na nity, dziury załatane siatką tynkarską i szpachlą) - teraz przychodzi czas na "spawanie". Owszem, będąc początkującym można popróbować swoich sił spawając podłogę lub błotnik, ale nie próg czy podłużnicę!!! (skądś biorą się przypadki przełamania kabiny przy zdawałoby się niewielkich kolizjach). Ten przysłowiowy pan Kazio (poniekąd każdy nim jest na forum), "co spawa własnej roboty spawarką elektrodową" ma naście lat doświadczenia (i zazwyczaj migomat do tego służący) oraz z reguły wie co robi (próg to nie tylko blacha wewnętrzna i zewnętrzna ale i wzmocnienia wewnątrz oraz na słupkach - nie tylko dla lewarka). Nie może to być zrobione na zasadzie jakoś to będzie lub "nakładka od gti przytrzyma".
Początkujacy, spawając elektrodą cienką blachę karoseryjną, to tylko przepali blachę i będzie miał durszlak. Nie lepiej odżałować parę złotych i mieć to zrobione dobrze na lata?
Kończąc, pozostanę przy swoim zdaniu odnośnie tego typu prac.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-14, 06:11

A ja zostanę przy swoim zdaniu ;)
Równie dobrze można durszlak można zrobić spawając metodą MIG, wszystko rozbija się o umiejętność spawacza do spawania i ustawienia spawarki.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-14, 07:53

polo32, musze się tu wtrącić,
różne już widziałem w praktyce progi (zalane pianką lub gipsem, łączone na nity, dziury załatane siatką tynkarską i szpachlą) - teraz przychodzi czas na "spawanie"


Mniej więcej tak wyglądają moje progi. I uwierz, że też widziałem różne progi. Z "ulepow" które mam obecnie po zimie wylewałem wodę.

Przysłowiowy pan Kazio może i spawa własnej roboty spawarką, ja mam sprzęt firmy Miflex S.A. Nie znam się i nie wiem co toza firma.

Co do trzymania progu dokładną, to źle mnie zrozumiałeś, próg wyspawany, mniejsza o estetykę bo i tak przykrywa go ori dokładna z gti.

Idąc dalej, elementy akurat jak klocki, amortyzatory, wahacze, sprężyny, drobna elektronikę zawsze robie, sam. Nie ufam fachową, nie wszystkim. Po za tym na "świetnym blacharzu" juz się przejechałem

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-04-14, 09:13

Pawel18PL pisze: Równie dobrze można durszlak można zrobić spawając metodą MIG, wszystko rozbija się o umiejętność spawacza do spawania i ustawienia spawarki.
- i tu się z Tobą wyjątkowo zgodzę :-D
Garygary, chodziło mi o robieniu rzeczy z głową i przewidzeniu skutków swoich prac.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-14, 09:23

polo32, tak też planuje to zrobić ;-)

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-04-14, 09:43

Tylko do spawania weź kogoś bardziej doświadczonego w te klocki <piwo> (mówię o spawaniu) a to ostatnie to oczywiście po... :) Inaczej wszystkie WPR będą dla mnie podejrzane
LPG Lovato Smart

foo
fanatyk nissana
Posty: 1762
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-04-14, 11:01

Przewidywana jest gdzieś transmisja z tego spawania? Wydam choćby na PPV :lol:

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-14, 13:28

polo32, foo, na razie Ćwiczę na starym blotniku, a efekty na pewno przedstawię :)

foo
fanatyk nissana
Posty: 1762
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-04-14, 16:47

Na początek weź kawałek płaskownika i spróbuj punktów, zajarzenia, napawania, paniki jak złapie elektrodę, jak trzymać w tedy maskę i uchwyt i jak ich nie podrywać by sobie oka nie wydziabać jak obsrasz się tlącym uchwytem, no i poczytaj też BHP... Przy początkach MMA to fajnie jakby ktoś drugi koło Ciebie się kręcił w razie "w" jakby Cię na pieszczoty wzięło.

Później pociągnij kilka cm jednym ciągiem. Później to samo przejdź na blachę 2 i coś cieńszego docelowo do 0.8. Dalej jedną na drugą z przesunięciem i zrób pachwinę, później T'ownik.

Stage II to przygotuj sobie pseudo stanowisko w takiej pozycji w jakiej będziesz miał postawione auto w momencie prac. Obstawiam, że w większości będą to pozycje 4F i 4G, które są z natury trudne, bo można się pokapać i uszkodzić ;) Błotnik/blachę wytnij i wygnij sobie w jakiś hipotetyczny kształt do wypełnienia jak na aucie, a do tego dotnij właściwą reperaturkę wypełniającą. I ogień. Pamiętaj by po każdym spawie, odczyścić i odtłuścić. Jak robisz dużo odprysków to dokup sobie spray OPN, ułatwia życie z elektrodą i nie tylko.

ps. generalnie uważam to za niezły dowcip MMA i Nissan, no ale kto nie próbuje ten nie ma ;) W uj lepiej jakbyś poszedł w metodę 114.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-14, 17:08

foo,najchętniej bym to migiem opie*dolil, ale nie mam takiej możliwości. Dziś się nauczyłem spawac punktowo mniejsze blaszki grubości blotnika, dość cienkie, co ważne praktycznie nie robię przy tym dziur. Co do ciągłych spawow to ciężko - dziurawie na rogach, zauważyłem, że jak spawam ciągiem, zataczając koła to nie a dziur, staw wychodzi płaski ale dużej średnicy. Spawalek elektrodą 2.0 mniejszych nie dostałem. Myślę, że 1.5 bez problemu można pospawam na cacy, kwestia wprawy

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-04-14, 17:24

garygary pisze:co ważne praktycznie nie robię przy tym dziur.
a to jest trwały spaw czy tylko smarki na blaszce? ;> musisz to zweryfikować młotkiem i uginać, patrzeć czy pęka itp :)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-14, 17:32

DubSon, raczej trwały, po zeszlifowaniu jest jednolity. Egzaminem będzie dla mnie podłoga :->

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-04-18, 14:34

Wymieniony lewy przedni łącznik stabilizatora w Sabinie..w aucie z lewarkiem w logo wymienione tylne klocki hamulcowe.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2016-04-18, 16:37

- wymiana oleju i filtrów
- sprawdzenie stanu paska rozrządu
- wymiana cylinderka hamulcowego
- wymiana lampek podświetlenia tablicy rejestracyjnej, oraz montaż żarówek LED
- naprawa zamka tylnej klapy
viewtopic.php?p=417459#417459
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Życie Klubowe”