Światła mijania do Trybunału
Światła mijania do Trybunału
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... rowcy.html
Nareszcie, mam nadzieje ze Trybunal przychyli sie do wzniosu i uchyla ten debilny nakaz.
Nareszcie, mam nadzieje ze Trybunal przychyli sie do wzniosu i uchyla ten debilny nakaz.
Ostatnio zmieniony 2010-05-04, 03:06 przez DiLGT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kreyzol WPR
- fanatyk nissana
- Posty: 614
- Rejestracja: 2009-12-08, 23:57
- Lokalizacja: Pruszków
PiS klasycznie ściągnął tą kwotę od kolesia który, gdy weszła ta ustawa, wyliczył że jazda z zapalonymi światłami to dodatkowy koszt 300 zł rocznie i na dowód tego przedstawił jakieś wyliczenia nie pamiętam już jakie.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs

Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Najlepsze i taj jest to "że uchwalone w 2007 roku przepisy zostały przyjęte "z naruszeniem procesu legislacyjnego" i "nie powinny być obowiązujące"." A przez caly 2007 (rozporzadzenieu uchwalono 17 kwietnia 2007) rzadzil nie kto inny jak Jarek Kaczynski. Najpierw zarobili na lobby, ktoremu zalezalo na wprowadzenieu tego przepisu teraz znowu pod publike chca unieważnić przepis.
No coz z kosztami przestrzelili totalnie o jakies 180zl.
No coz z kosztami przestrzelili totalnie o jakies 180zl.
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dobrze jest jak jest. Znacznie wcześniej widać nadjeżdżające z naprzeciwka pojazdy gdy mają włączone światła.
Co do kosztów to nawet nie wiem jakie z tego tytułu ponoszę. Wolę zapłacić te 10 czy 20zł miesięcznie więcej i czuć się bezpieczniej.
Co do kosztów to nawet nie wiem jakie z tego tytułu ponoszę. Wolę zapłacić te 10 czy 20zł miesięcznie więcej i czuć się bezpieczniej.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
15 minut temu widziałem takiego między Bożęcinem a BabicamiTOMMY1981 pisze:Moim skromnym zdaniem powinno zostać tak jak jest.Nie wiem ile to kosztuje ale dzięki temu unikniemy "samochodów widmo" tzn. kierowców którzy jeżdżą przy blasku księżyca twierdzących , że jeszcze nie jest ciemno.Chyba każdy na swojej drodze spotkaŁ kierowcę który jechał bez świateł po zmroku.

Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester

Mam nadzieje, ze zostanie tak jak jest, poczatkowo bylem przeciwny, ale teraz sie przekonałem, ze właczone swiatla pomagaja
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
" Posłowie wyliczyli, że kosztuje to dodatkowo każdego kierowcę około 300 złotych rocznie"
Znaleźli się obrońcy naszych portfeli
Znaleźli się obrońcy naszych portfeli

W 100% racjaTOMMY1981 pisze:.Nie wiem ile to kosztuje ale dzięki temu unikniemy "samochodów widmo" tzn. kierowców którzy jeżdżą przy blasku księżyca twierdzących , że jeszcze nie jest ciemno
- Kreyzol WPR
- fanatyk nissana
- Posty: 614
- Rejestracja: 2009-12-08, 23:57
- Lokalizacja: Pruszków
Jeżdżę ze światłami od ponad 20 lat i nie jest mi wszystko jedno. A w korku warto mieć włączone, żeby później o nich nie zapomnieć.IvanH pisze:Właściwie to mi wszystko jedno, ale jak się toczę 40 min. w korku do domu, to po co mi te światła...
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 303
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Twierdzę, że powinno się w tej kwestii zostawić wolną rękę kierowcom. Temu przepisowi jestem w 100% przeciwny. Po cholere marnować sobie odbłyśniki w dzień i potem w nocy narzekać że "światła marne". Światło mijania- jest po to żeby oświetlało dobrze drogę po zmroku a nie od tego żeby być widocznym w dzień!(od tego są dzienne, mające dużo mniejszą moc ale inny rozkład strumienia).
A przeciwny jestem dlatego iż istnieje takie zjawisko jak efekt Peltzmana- poczytajcie sobie o tym i dobrze się zastanówcie.
Miłej niedzieli
A przeciwny jestem dlatego iż istnieje takie zjawisko jak efekt Peltzmana- poczytajcie sobie o tym i dobrze się zastanówcie.
Miłej niedzieli

Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
A czymże są te odbłyśniki wobec Twojego (i innych) życiastefino pisze:... Po cholere marnować sobie odbłyśniki w dzień i potem w nocy narzekać że "światła marne"....


Więc nie pisz proszę, że zużyjesz sobie żarówki, odbłyśniki czy trochę więcej paliwa, bo to ma się nijak do bezpieczeństwa,a tak naprawdę te koszta są znikome w ciagu roku dla naszych portfeli.
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 303
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Czyżbyś może miał na myśli 2 fotki od boscha albo helli przedstawiające alfę 156- z lewej ma włączone światła z prawej nie (albo odwrotnie)? Odpowiem Ci tak: Bosch i Hella są formami które produkują części samochodowe a w tym żarówki. Żadne, nawet najlepsze zdjęcie nie odda tego jak dana sytuacja wygląda w rzeczywistości-dlatego nie wierzę że nie było one "poprawiane" przez komputer.maniek_NKP pisze:Jedzie przykładowo po łuku z naprzeciwka (w ciągu dnia) czarne auto szosą biegnącą przez środek lasu.
A tym, że jeżeli są one w dobrej kondycji, więcej światła trafi na drogę wtedy kiedy jest to rzeczywiście potrzebne- a więc istnieje większa szansa że dostrzegę szybciej np ciemno ubranego pieszego po zmroku mając sprawne odbłyśniki niż jak zużyte.maniek_NKP pisze:A czymże są te odbłyśniki wobec Twojego (i innych) życia
Niestety, żarówki padają szybciej- dopóki nie założyłem dziennych musiałem przez rok wymienić 2 komplety (a kupuję Philipsy więc nie kosztują one 5zł/sztuka)maniek_NKP pisze:zużyjesz sobie żarówki, odbłyśniki czy trochę więcej paliwa, bo to ma się nijak do bezpieczeństwa,a tak naprawdę te koszta są znikome w ciagu roku dla naszych portfeli.
Odbłyśniki- jak wyżej
Jadąc z włączonymi światłami spalanie wzrosło mi o jakie 0.3l na każde 100km, a jeżdżę spokojnie- więc nie jest to tak jak obiecywał "Auto Świat" i "Motor" że brak różnicy w spalaniu. Z czegoś te 150-200W musi się wziąć.
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Odnośnie tej Alfy 156 to nie wiem za bardzo o czym piszesz, przedstawiłem tylko hipotetyczną sytuację, którą kiedyś sam miałem i pewnie nie tylko ja.
Ja też nie kupuje najtańszych żarówek tak jak innych podzespołów, bo jak się ma auto to trzeba się liczyć z wydatkami.
Co do zużycia odbłyśników to moja Alina N15 ma już 13 lat i odbłyśniki są bdb stanie.
Z tym 0,3 l to coś za dużo ci chyba wzrosło.... ale ok może tak u Ciebie jest, nie wnikam.
Zaznaczam, że przedstawiam tylko swoje zdanie i nawet jeśli (do czego pewnie nie dojdzie) zdejmą ten przepis to i tak będę jeździł na światłach mijania. A teraz czy się to komuś podoba czy nie mądrzejsze głowy ustaliły, że mamy jeździć na światłach cały rok i trzeba się dostosować
Ja też nie kupuje najtańszych żarówek tak jak innych podzespołów, bo jak się ma auto to trzeba się liczyć z wydatkami.
Co do zużycia odbłyśników to moja Alina N15 ma już 13 lat i odbłyśniki są bdb stanie.
Z tym 0,3 l to coś za dużo ci chyba wzrosło.... ale ok może tak u Ciebie jest, nie wnikam.
Zaznaczam, że przedstawiam tylko swoje zdanie i nawet jeśli (do czego pewnie nie dojdzie) zdejmą ten przepis to i tak będę jeździł na światłach mijania. A teraz czy się to komuś podoba czy nie mądrzejsze głowy ustaliły, że mamy jeździć na światłach cały rok i trzeba się dostosować

Komu szkoda na paliwo zawsze może kupić zestaw świateł do jazdy dziennej, dużo mniejszy pobór prądu i zużycia żarówek, moim zdaniem dzięki jeździe na światłach 24h jest dużo lepsza widoczność innych użytkowników, szczególnie tych poruszających się autami szarymi, czarnymi i w innych kolorach zlewających się z jezdnia 

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/48114 ->Nismo na PJ
Y10 -> Skyline Combi:)
Y10 -> Skyline Combi:)
ja uwazam ze swiatła powinny zostac. jest lepiej. ososbiscie jezdziłem na swiatłach cały rok nawet gdy tego przepisu nie było.
[ Dodano: 2010-05-02, 23:59 ]
[ Dodano: 2010-05-02, 23:59 ]
wolałbym zeby np składke na zus zmniejszyli86mateusz pisze:" Posłowie wyliczyli, że kosztuje to dodatkowo każdego kierowcę około 300 złotych rocznie"
Znaleźli się obrońcy naszych portfeli
W 100% racjaTOMMY1981 pisze:.Nie wiem ile to kosztuje ale dzięki temu unikniemy "samochodów widmo" tzn. kierowców którzy jeżdżą przy blasku księżyca twierdzących , że jeszcze nie jest ciemno

Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 303
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
To jest dokładnie to o czym piszę. Ludzie se myślą.."ee mam światła to mogę popier***ć 150kmh. Właśnie że nie! Zachęcam gorąco do zapoznania się z pojęciem "efektu Peltzmana" i spokojnego, racjonalnego zastanowienia się nad tym zjawiskiem.DiLGT pisze:Kiedys jak nie trzeba bylo jezdzic ze światłami przez caly rok byles bardziej wyczulony na to ze moze cos wyjechac a teraz to coraz wieksze rozkojarzenie lub brak skopienia.
maniek_NKP pisze:Odnośnie tej Alfy 156 to nie wiem za bardzo o czym piszesz
Wszystkie te śmieszne "Koalicje na rzecz jazdy z włączonymi światłami" i inne magazyny motoryzacyjne drukowały to zdjęcie, może jeszcze google znajdzie.
Też miewałem sporo takich sytuacji i bez problemu dostrzegałem jadący pojazd.maniek_NKP pisze:przedstawiłem tylko hipotetyczną sytuację, którą kiedyś sam miałem
Zgadzam się, ale niech to będą uzasadnione i logiczne wydatki.maniek_NKP pisze:bo jak się ma auto to trzeba się liczyć z wydatkami.
Okej, ale nie wszystkie auta mają tak dobre i wytrzymałe odbłyśniki jak Almera N15 oraz nie wszystkie auta jeżdżące po polskich drogach to N15. Weź też pod uwagę to, że jeździ jeszcze sporo aut w wieku znacznie przekraczającym 13 lat, ale to już inna historia...maniek_NKP pisze:moja Alina N15 ma już 13 lat i odbłyśniki są bdb stanie.
I bardzo dobrze że masz własne zdanie, masz do tego święte prawo. Ja się po prostu z nim nie do końca zgadzam. Masz też prawo jeździć z włączonymi światłami nawet jeżeli nie będzie w przyszłości tego przepisu.maniek_NKP pisze:Zaznaczam, że przedstawiam tylko swoje zdanie i nawet jeśli (do czego pewnie nie dojdzie) zdejmą ten przepis to i tak będę jeździł na światłach mijania
Właśnie taki manewr zastosowałem. Względy oszczędności paliwa były akurat na ostatnim miejscu, przed nimi było jeszcze wyżej wspomniane zużycie reflektorów i żarówek. Warto dodać że dzienne traktuję jako wybór "mniejszego zła".Plawgo pisze:Komu szkoda na paliwo zawsze może kupić zestaw świateł do jazdy dziennej, dużo mniejszy pobór prądu i zużycia żarówek
Co to znaczy lepsza? Lepsza od czego? Skoro inni użytkownicy drogi są widoczni to po co jeszcze włączać światła?Plawgo pisze:dużo lepsza widoczność innych użytkowników
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
ale dajecie no
zużycie paliwa, odbłyśników, żarówek i nie wiem czego tam jeszcze pewno tak - ściszcie radio to zaoszczędzicie to paliwo na oświetlenie
stefino, efekt Peltzmana to raczej ma odniesienie do - pasów bezpieczeństwa/poduszek powietrznych/stref zgniotu itp - nie wiem jaki trzeba mieć lęki żeby włączone światło wyzwalało w kimś aż taką brawurę
co do świateł to osobiście jestem za jazdą z włączonymi - głównie dlatego że prościej jest rozróżnić pojazd jadący od stojącego (szzcególnie z daleka - a ułatwia to podejmowanie różnych decyzji na drodze) - z drugiej strony jestem przeciwny wszelkim obowiązkom/zakazom itp
niestety POpierdułki, PISdowcy, eSLDowciarze i PSawLaczki uważają że ludzie są na tyle "ynteligentni" żeby ich wybrać do parlamentu - ale pozatym jednym faktem są to kompletni debile a więc wprowadzają cała masę zakazów, nakazów itd. żebyśmy nie robili sobie kuku a oni mieli stałą pracę
zużycie paliwa, odbłyśników, żarówek i nie wiem czego tam jeszcze pewno tak - ściszcie radio to zaoszczędzicie to paliwo na oświetlenie

stefino, efekt Peltzmana to raczej ma odniesienie do - pasów bezpieczeństwa/poduszek powietrznych/stref zgniotu itp - nie wiem jaki trzeba mieć lęki żeby włączone światło wyzwalało w kimś aż taką brawurę
co do świateł to osobiście jestem za jazdą z włączonymi - głównie dlatego że prościej jest rozróżnić pojazd jadący od stojącego (szzcególnie z daleka - a ułatwia to podejmowanie różnych decyzji na drodze) - z drugiej strony jestem przeciwny wszelkim obowiązkom/zakazom itp
niestety POpierdułki, PISdowcy, eSLDowciarze i PSawLaczki uważają że ludzie są na tyle "ynteligentni" żeby ich wybrać do parlamentu - ale pozatym jednym faktem są to kompletni debile a więc wprowadzają cała masę zakazów, nakazów itd. żebyśmy nie robili sobie kuku a oni mieli stałą pracę
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Nie kazdy jezdzi z wlaczonymi swiatlami (zapominalstwo) i wiekszosc nie gasi swiatel podczas postoju, wiec jest to ostatnia rzecz jaka bym sie kierowal przy ocenie takiej sytuacji.jawert pisze:głównie dlatego że prościej jest rozróżnić pojazd jadący od stojącego (szzcególnie z daleka - a ułatwia to podejmowanie różnych decyzji na drodze)
Ja tam popieram jazdę na światłach w dzień. Może jak za 50 lat będą już bezpieczne drogi to to zniosą. Choć wtedy pewnie drogi wybudowane teraz się już rozwalą...
Ostatnio testowałem podłączając laptopa do auta i programem sprawdzałem spalanie. Wyszło mi że z włączonymi światłami spalanie wzrosło o 0,2l/h, co lepsze o tyle samo wzrosło spalanie gdy włączyłem ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Tak samo nawiew praktycznie nie było różnicy wielkiej w spalaniu czy nawiew był na biegu 1 czy też 4. Jedynie klima spowodowała wzrost spalania o 0,3l/h. Radio mocno rozkręcone to tak z 0,05l/h
Wiem, że dane podawane przez komputer są mocno orientacyjne, ale zawsze coś można z nich wywnioskować np że trzeba 5h na postoju z zapalonymi światłami aby spalić 1l paliwa
I jeżeli te moje włączone światła ustrzegą kogoś przed wjechaniem we mnie/lub odwrotnie to ten 1l(~5zł) na 5h to malutko. Często wydam więcej na jakieś nie potrzebne bzdury do auta w 1 min
A jeszcze co do utraty 300zł rocznie to ja więcej kasy tracę stoją w korkach przez źle zorganizowany ruch drogowy, beznadziejnie ustawioną sygnalizację świetlną, kierowców którzy nie potrafią ruszyć z zielonego światła i te wszelkie podatki w paliwie..... Niech się tym PiSowscy zajmą
Ostatnio testowałem podłączając laptopa do auta i programem sprawdzałem spalanie. Wyszło mi że z włączonymi światłami spalanie wzrosło o 0,2l/h, co lepsze o tyle samo wzrosło spalanie gdy włączyłem ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Tak samo nawiew praktycznie nie było różnicy wielkiej w spalaniu czy nawiew był na biegu 1 czy też 4. Jedynie klima spowodowała wzrost spalania o 0,3l/h. Radio mocno rozkręcone to tak z 0,05l/h

Wiem, że dane podawane przez komputer są mocno orientacyjne, ale zawsze coś można z nich wywnioskować np że trzeba 5h na postoju z zapalonymi światłami aby spalić 1l paliwa

I jeżeli te moje włączone światła ustrzegą kogoś przed wjechaniem we mnie/lub odwrotnie to ten 1l(~5zł) na 5h to malutko. Często wydam więcej na jakieś nie potrzebne bzdury do auta w 1 min

A jeszcze co do utraty 300zł rocznie to ja więcej kasy tracę stoją w korkach przez źle zorganizowany ruch drogowy, beznadziejnie ustawioną sygnalizację świetlną, kierowców którzy nie potrafią ruszyć z zielonego światła i te wszelkie podatki w paliwie..... Niech się tym PiSowscy zajmą