Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

HR16DE dodatkowy czujnik temperatury

Moderator: mimier

krzysiek1705
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2014-10-24, 20:04
Lokalizacja: wrocław

HR16DE dodatkowy czujnik temperatury

Post autor: krzysiek1705 » 2016-02-19, 19:50

witam
chce założyć do swego auta czujnik temperatury silnika i stąd moje pytanie na który wąż od chłodnicy trzeba go założyć by pokazywał temperaturę cieczy która wyszła z silnika ale jest jeszcze przed chłodnica......górny wąż czy dolny ??

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-19, 19:53

To jest bez sensu, bo przez chłodnicę płyn nie przepływa w sposób ciągły, tylko wtedy, kiedy otworzy się termostat :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

krzysiek1705
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2014-10-24, 20:04
Lokalizacja: wrocław

Post autor: krzysiek1705 » 2016-02-19, 19:58

no tak tylko że mnie interesuje temp silnika gdy np. stoję w korku lub gdy jadę załadowany wtedy termostat jest na pewno otwarty

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-19, 20:14

krzysiek1705, nie do końca, bo jak jedziesz powyżej 80km/h to termostat jest raczej zamknięty :] Jakbyś jechał 90-100km/h z otwartym termostatem to wskazówka na blacie dość szybko by Ci opadła :]
W autach są zazwyczaj 2 czujniki temperatury - jeden na blat, a drugi na ECU.

Jeśli chcesz sobie dorzucić czujnik temperatury to trójnik i wkręcasz w miejsce oryginalnego czujnika. Do trójnika wrzucasz OEM i własny.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

krzysiek1705
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2014-10-24, 20:04
Lokalizacja: wrocław

Post autor: krzysiek1705 » 2016-02-19, 21:12

takiego trójnika chyba nie kupię w sklepie wiec chyba trzeba będzie go jakoś wykonać

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-19, 21:16

krzysiek1705, jak znasz skoki gwintów to myślę, że kupisz. Potem pozostaje tylko odpowiednie rozwiercenie kanałów w trójniku :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

krzysiek1705
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2014-10-24, 20:04
Lokalizacja: wrocław

Post autor: krzysiek1705 » 2016-02-19, 21:27

jak będę w domu to podjade do jakiegoś tokarza to mysle ze mi to zrobi jaki tam może być gwint nie mam pojęcia zastanawiam się jaki zestaw z termometrem kupić
mysle nad firma auto-gauge w sumie maja wskaźniki do wszystkiego

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-02-20, 08:50

krzysiek1705, autogauge jest ok

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-02-22, 10:35

Termostat działa szybko. Załóżmy że masz termostat 90C. Temperatura w małym obwodzie wzrasta powyżej 90C, termostat się otwiera, dochodzi chłodny płyn i temperatura w okolicy termostatu spada, jak spadnie np. poniżej 85C, to się zamyka. I tak w kółko. Temperaturę z małego obiegu masz na wskaźniku, to jest temperatura płynu chłodzącego w silniku. Temperatura poza nim nie ma wpływu na silnik. Co za różnica, czy w dużym obiegu ciecz ma 40C czy 60C? Jak przekroczy pewną wartość np. 90C, to czujnik załącza wentylator na chłodnicy i chłodzi ciecz w dużym obiegu.
Jak masz problem z przegrzewającym się silnikiem, to pierwsza rzecz to termostat i poziom płynu chłodniczego, potem chłodnica czy jest drożna i wiatraki czy się załączają.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Juke”