Hamownia Toruń
: 2010-08-26, 15:45
Primera P11 (98 rok), silnik 2.0 + lpg
rysunek pierwszy:
1. wykres pogrubiony - PB 95
2. wykres cienki - LPG, zwykły mixer zamontowany w dolocie powietrza, tuż przed przepustnicą.
Na rynku widać, że wykres dla benzyny jest bardzo poszarpany. Przyczyną miała być kończąca się pompa paliwa. Niestety pompe wymieniłem na inną i objawy nie ustąpiły.
rysunek drugi (wszystki wygresy dla LPG):
zdemontowany zwykły mikser gazu. zainstalowany BLOS. zamontowany filtr stożkowy za lewą lampą, w miejscu zborniczka wyrównaczego cieczy chłodzącej.
1. wykres pierwszy - zapłon przyśpieszony o 3 jednosktki (w skali od 1 do 10, gdzie jeden to ustawienie fabryczne a 10 przyśpieszony na maxa).
2. wykres drugi - zapłon przyśpieszony o 8.
3. wykres trzeci - zapłon przyśpieszony o 5.
4. wykres czwarty - zapłon przyśpieszony o 5, ale BLOS rozkręcony o równe cztery obroty. wcześniejsze pomiary dla BLOSA rozkręconego o trzy i pół obrotu.
bardzo ciekawy (ale negatywny) jest drugi wykres, gdzie zapłon był przyśpieszony prawie na maxa.
Wykresy momentu i mocy przebiegają trochę niżej od pozostałych i osiągają szczyt przy 4700 obr/min i potem drastycznie spadają.
Różnica pomiędzy wykresem 3 i 4 jest niewielka (rozkręcenie blosa o dodatkowe pół obrotu).
co by nie było widać, że różnica pomiędzy zwykłym mikserem (rysunek 1) a BLOSEM+ustawienie zapłonu (rysunek 2) jest duża. chociaż po zamontowaniu blosa jakoś specjalnie zadowolony nie byłem.
Przyrost mocy wynosi 15 KM, a przyrost momentu o 25 Nm pomiędzy zwykłym mikserem gazu, a BLOSEM+przyśpieszony zapłon.
Niemniej wszystkie wykresu rysunku 2 pokazują, że silnik ciągnie tylko do niecałych 5000 obr/min. a później wogóle nie ma góry.
Nie wiem czy to już są graniczne możliwości instalacji LPG II generacji + BLOS, czy da sie jeszcze coś z tym zrobić?
rysunek pierwszy:
1. wykres pogrubiony - PB 95
2. wykres cienki - LPG, zwykły mixer zamontowany w dolocie powietrza, tuż przed przepustnicą.
Na rynku widać, że wykres dla benzyny jest bardzo poszarpany. Przyczyną miała być kończąca się pompa paliwa. Niestety pompe wymieniłem na inną i objawy nie ustąpiły.
rysunek drugi (wszystki wygresy dla LPG):
zdemontowany zwykły mikser gazu. zainstalowany BLOS. zamontowany filtr stożkowy za lewą lampą, w miejscu zborniczka wyrównaczego cieczy chłodzącej.
1. wykres pierwszy - zapłon przyśpieszony o 3 jednosktki (w skali od 1 do 10, gdzie jeden to ustawienie fabryczne a 10 przyśpieszony na maxa).
2. wykres drugi - zapłon przyśpieszony o 8.
3. wykres trzeci - zapłon przyśpieszony o 5.
4. wykres czwarty - zapłon przyśpieszony o 5, ale BLOS rozkręcony o równe cztery obroty. wcześniejsze pomiary dla BLOSA rozkręconego o trzy i pół obrotu.
bardzo ciekawy (ale negatywny) jest drugi wykres, gdzie zapłon był przyśpieszony prawie na maxa.
Wykresy momentu i mocy przebiegają trochę niżej od pozostałych i osiągają szczyt przy 4700 obr/min i potem drastycznie spadają.
Różnica pomiędzy wykresem 3 i 4 jest niewielka (rozkręcenie blosa o dodatkowe pół obrotu).
co by nie było widać, że różnica pomiędzy zwykłym mikserem (rysunek 1) a BLOSEM+ustawienie zapłonu (rysunek 2) jest duża. chociaż po zamontowaniu blosa jakoś specjalnie zadowolony nie byłem.
Przyrost mocy wynosi 15 KM, a przyrost momentu o 25 Nm pomiędzy zwykłym mikserem gazu, a BLOSEM+przyśpieszony zapłon.
Niemniej wszystkie wykresu rysunku 2 pokazują, że silnik ciągnie tylko do niecałych 5000 obr/min. a później wogóle nie ma góry.
Nie wiem czy to już są graniczne możliwości instalacji LPG II generacji + BLOS, czy da sie jeszcze coś z tym zrobić?