Strona 1 z 1

[N14] Budowa kocura

: 2012-03-12, 16:21
autor: mateusz3003
Witam. Właśnie stałem się posiadaczem Nissana Sunny N14 z 92 roku, 2.0 GTI. Blacharka i wnętrze w średnim stanie. Po odświeżeniu auta nowym lakierem i odnowieniu wnętrz chciałbym się zająć osiągami. Mianowicie Nissan jest po drobnych przeróbkach, więc dysponuje 170 KM, twardym zawieszeniem, krótką skrzynią i sportowym sprzęgłem. Warto dodać, że posiada gaz sekwencyjny. Mam dwa pytania 1. Co może być powodem tego, że na wolnych obrotach faluje i trzęsie (zarówno na benzynie jak i gazie) ? 2. Dysponuję odrobiną gotówki (jakieś 4000zł po odliczeniu blacharki itp.) i jakie przeróbki proponujecie, głównie zalezy mi na osiągach, ale żeby spalanie nie wzrosło o kilkalitrów /100km. Dzięki za odp

: 2012-03-12, 16:29
autor: SnepooN
witam . proponuje przedstawić auto w odpowiednim dziale, z SR20DE nie jest łatwo wyciągnąc 170 koni i zeby cokolwiek Ci pomoc musisz okreslic jakie mody sa juz przeprowadzone...

: 2012-03-12, 16:32
autor: bombel
mateusz3003 pisze:Mianowicie Nissan jest po drobnych przeróbkach, więc dysponuje 170 KM,
Jakie to są mody?? Obawiam się, że bez turbo to i tak sporo.
mateusz3003 pisze:Co może być powodem tego, że na wolnych obrotach faluje i trzęsie (zarówno na benzynie jak i gazie)
Może jest źle wystrojony. Jaka świnka na pokładzie?

: 2012-03-12, 16:36
autor: mateusz3003
No myślę, że to może być złe wystrojenie, zrobią mi to w jakimś punkcie zakładania gazu?? No kupiłem to powiem szczerze, że w ciemno, jedno co wiem na pewno, to to, że silnik jest uszykowany pod 300 KM (uszczelki itp. o wersji GTI-R) sprzęgło TICO z tego co pamiętam, turbo... jestem za, ale jest to możliwe z gazem sekwencyjnym?? i jaki koszt? aha... pamiętam jeszcze, że sprzedający mówił, że silnik to model p11 czy coś takiego, wiem, że w nazie modelu silnika było 11

: 2012-03-12, 16:40
autor: Pawel18PL
Co ile kosztuje patrz podpis bombla, :)

: 2012-03-12, 16:42
autor: bombel
mateusz3003 pisze: No kupiłem to powiem szczerze, że w ciemno, jedno co wiem na pewno, to to, że silnik jest uszykowany pod 300 KM (uszczelki itp. o wersji GTI-R) sprzęgło TICO z tego co pamiętam
Wrzuc foty auta, bo może znamy. Szczególnie spod maski, dolot, wydech itd.

Podejrzewam, że ktoś mógł Cię oszukać. Ile za niego dałeś?

: 2012-03-12, 16:47
autor: mateusz3003
Dałem za niego 3000zł, więc nawet jak mnie oszukał, to nie jestem stratny.

: 2012-03-12, 17:01
autor: Ali-En
Wątpię żeby ktoś sprzedał 170 KM N14 za 3k PLN.

: 2012-03-12, 17:03
autor: bombel
mateusz3003 pisze:Dałem za niego 3000zł, więc nawet jak mnie oszukał, to nie jestem stratny.
To na bank to auto nie ma 170KM. Aby z seryjengo 143 KM osiągnąc ok 160 KM to tzreba zrobić:

1. MOd rozrządu,
2, Kolektor + wydech 2"
3. Dolot
4. ECU MASTER plus strojenie

Do 170 KM to już by musiały być wałki (same wałki kosztują więcej niż Ty dałeś za auto), planowana głowica itd.

Jak ma gaz i to zwykły nie sekwencja to może ze 130 KM masz

: 2012-03-12, 17:10
autor: mateusz3003
No mam gaz sekwencyjny, a moc, to na bank nie jest 140km, bo na 3 biegu trudno nie spalić laka powyżej 5000 obr. Proszę bardzo, fotki. http://imageshack.us/g/41/img150dt.jpg/

: 2012-03-12, 17:19
autor: Pawel18PL
To auto nawet serii 143 koni nie ma na bank.... Przykro mi ale zostałeś zrobiony w wałka...

: 2012-03-12, 17:22
autor: mateusz3003
a ja jestem pewnien, że ma 160-170 KM. blisko mnie jest hamownia, pojadę sprawdzić lada dzień i wrzucę foty.

: 2012-03-12, 17:32
autor: Pawel18PL
Czekam(y) z niecierpliwością

: 2012-03-12, 17:33
autor: Ali-En
mateusz3003 pisze:bo na 3 biegu trudno nie spalić laka powyżej 5000 obr.
Przy kiepskich oponach to żaden wyczyn.
Tam nie widać ani kolektora rurowego, ani zmian w dolocie. Zrobili Cię w bambuko. Jak serię będziesz miał to będzie dobrze.

: 2012-03-12, 17:49
autor: mateusz3003
Możliwe, że zrobili, dałem za to auto 3000zł, więc cenę samej sekwencji, mimo wszystko jest ok. A jest tu ktoś z południowej wielkopolski i zna jakiś dobry warsztat w którym zrobiliby fochowo jakieś przyzwoite przeróbki do 4 tysięcy??

: 2012-03-12, 17:51
autor: DubSon
mateusz3003 pisze:a ja jestem pewnien, że ma 160-170 KM. blisko mnie jest hamownia, pojadę sprawdzić lada dzień i wrzucę foty.
Jak wypluje na hamowni 140KM na benzynie to bedzie dobrze ;)

: 2012-03-12, 18:32
autor: Ali-En
mateusz3003 pisze:A jest tu ktoś z południowej wielkopolski i zna jakiś dobry warsztat w którym zrobiliby fochowo jakieś przyzwoite przeróbki do 4 tysięcy??
Po pierwsze to podchodzisz do tego od D..y strony. N14 to już dość wiekowy samochód, o którego już mało kto dba (poza nielicznymi zapaleńcami jak my z tego forum). Tam remontu na 90% wymaga zawieszenie, hamulce, opony pewnie też już wypadałoby wymienić. Znajdzie się pewnie jeszcze pierdyliard rzeczy do roboty. Ja swojego kupowałem jako igła, i wierz mi że pomimo tego że poprzedni właściciel naprawdę o niego dbał to na dzień dobry włożyłem całkiem nie małą kasę a osiągów się jeszcze nie tykałem.
Wiem że w Twoim wieku chcesz być mistrzem prostej i ścigać się z każdym na drodze, ale jeżeli nie jeździłeś wcześniej w cartingu itp to i tak nie ogarniesz tej mocy co masz teraz.
Kolejną sprawą jest że 4k PLN o których pisałeś miało być pomniejszone o blacharkę. A myślisz że ile blacharka kosztuje? Przy dobrych lotach może te 4k Ci wystarczy...

: 2012-03-12, 20:03
autor: Arbuz
No stawiamy zakłady - 130KM max na hamowni pokaże ;)

A co nissana, to total seria jeszcze z gazem, więc musisz te 4000tys co naszykowałeś to akurat na remont nismo + mody i wtedy moze 160-165KM zobaczysz ;)

Trzymam kciuki :)

PS. Bardzo proste sprawdzenie, ustaw się z BMW e36 2.8 i jeśli wygrasz to masz ponad serie ;)

: 2012-03-12, 22:15
autor: DubSon
Wydech masz juz jakis konkretny? Jak mi dobrze wyjdzie to moge Ci pospawac :D

: 2012-03-12, 22:26
autor: dylson
Modyfikacje SR-a sa juz opisane na forum, problemy z obrotami rozwiazujemy w dziale technicznym sunny.