Strona 1 z 1

Ciekawy SWAP :) Zapraszam do tematu! Jak na razie pytania!

: 2012-02-08, 18:09
autor: Seboo991
Witam Serdecznie Wszystkich Tu Zebranych!

No to zaczynamy...

"Wstęp"

No niestety nadchodzi powoli i nie ubłaganie czas rozstania się z moją P11 ze względu na rdze, a raczej ze względu na brak siły pod pedałem gazu. Stwierdziłem twardo ,że następne wozidło musi mieć minimum 120 koni i nie może to być diesel ani gazociąg.. Rozpocząłem poszukiwania jakichś stosownych samochodów, szukałem w małych samochodach bo nie czuje się dobrze w dużych autkach.. Szukałem i szukałem, znalazłem kilka fajnych propozycji ale po głębszych przemyśleniach stwierdziłem że nie warto sie pchać w auta ,które każdy zna i widzi ich po kilkanaście jak nie ~dziesiąt dziennie .. Lubie się wyróżniać w subtelny sposób (turlam się w łikendy Citroenem CX z 84 :p mimo że jest ogromy to go lubię bo tych samochodów już prawie nie ma)
No i wpadłem na genialny pomysł!

"Rozwinięcie"

Zakupie Polski wynalazek na licencji Fiata zwany również Polonezem i zamiast ori serca dostanie nowe.. I zacząłem szukać co, jak , co do czego, jaki silnik.. Szukałem i szukałem natknąłem się na Projekt gdzie to chłopaki wsadzili do Poloneza z Silnikiem rovera 1.4 (wychodziły takie z fabryki) silnik 1.8.. Podobno P&P lecz bardziej nie mogłem się rozeznać z tematem bo był starsznie zawile i nie przejrzyście napisany a po za tym miał już kilka lat i forum nie zawierało już zdjęć a linki nie działy.. Doczytałem po innych forach ,że jest to silnik z oznaczeniem serii K nic więcej..
Alee...
Biorąc pod uwagę niski podaż PoldoRoverów w naszym kraju są niskie szanse że ów takiego znajdę i zakupię..

"Zakończenie"

Przechodząc do meritum całej tej wypowiedzi mam kilka pytań, pozwolę sobie je rozpisać w punktach by było w miarę przejrzyście :

1) Z jakiego auta można by brać silnik na przeszczep?
2) Jak to się ma do polskiego prawa o ruchu drogowym i innych pozostałych przepisów z tym związanych?
3) Czy jest jakiś "wariat" ( :hah: ) na śląsku, który podjął by się takiego przeszczepu?
4) Co jest potrzebne do takiego przeszczepu oprócz silnika? (moja propozycja to gwarant drugie auto , dawca, prawdopodobnie rozbitek bądź anglik, bądź rozbity anglik)

I pytanie najważniejsze , do was ludziska, którzy ma Cię nietuzinkowo zmodyfikowane samochody, czy naprawdę warto ładować kupę kasy, by jeździć czymś innym niż wszyscy :) ?

Jeśli coś opuściłem, zapomniałem to prosze o wytknięcie mi tego :)
Serdecznie pozdrawiam :)

: 2012-02-08, 18:22
autor: Ryba
Hehe ... nigdy bym nie pomyślał że ktoś na to wpadnie :)

Pomysł oryginalny, jednak czy masz na tyle kasy by pakować się w taki projekt.

Swap, montaż turbo lub sklecenie dobrego N/a nie jest takie proste. Zawsze wychodzi coś :-| Robią się dodatkowe koszty itp. Masz na tyle cierpliwości ??

Widzę że pojęcia o tym równiez nie masz wiec koszty będą znaczne gdy zrobi ktos projekt za Ciebie....

Pytanie czy warto aż tak się wyróżniać :)

: 2012-02-08, 18:31
autor: Seboo991
Ryba dobrze że wspomniałeś o jednej kwestii której nie napisałem..
Ma to być ,silnikowo, bezawaryjne autko, wszystko inne może sie chrzanić bo to zrobie sam ale silnik musi żyć ;) a i N/A
Co jeszcze będzie potrzebne oprócz Dawcy?

Jeśli chodzi o całokształt to dużo rzeczy jestem w stanie zrobić sam lecz najbardziej zależało by mi na (jeśli będzie to konieczne) wyspawaniu odpowiednich łapo pod nową motorownie bo moja spawareczka i umiejętności spawalnicze temu nie podołają..

Z moich obliczeń wynika ,że zmieszcze się w 12tys. i powinienem coś odzyskać z dawcy

: 2012-02-08, 18:33
autor: Ryba
Rzeźba mostu na 100%

: 2012-02-08, 18:36
autor: DiLGT
3) nikt sie nie podejmie, chyba ze znajdziesz jakiegos uzytkownika z forum, ale to juz by trzeba pytac na forach polonezowych.
4) napewno most bo nie wytrzymywal tych 104koni z silnika rovera

: 2012-02-08, 18:45
autor: Seboo991
DiLGT Podchodzi od Sierry a to nie problem

Ryba, Jeśli rzeczywiście jest tak jak pisali koledzy z forum o polonezach to nawet będe sie starał zrobić to we własnym zakresie, mam warunki i każdy potrzebny sprzęt, a jeśli szło by coś nie po mojej myśli ( a na pewno tak będzie :p) to poprosze o pomoc w godzinach wieczornych kilku znajomych pracujących tu i ówdzie :)

: 2012-02-08, 19:07
autor: DiLGT
a silnik 1.8 pochodzi z czego? tez z sierry?

: 2012-02-08, 19:13
autor: dylson
Olej temat poloneza, kup sierre, bmw 3, mera 190 itp. Jak zrobisz swapa w ktoryms z tych aut to oprocz osoiagow bedzie sie jeszcze w miare prowadzil. W polonezie na dzien dobry cale przeniesienie napedu do wymiany.

: 2012-02-08, 19:58
autor: vixo
Wujek ma pięknego złotego mietka 190 w wawie na wale miedzeszyńskim 8-)

: 2012-02-08, 20:08
autor: bombel

: 2012-02-08, 20:31
autor: Marcinek
bombel te fury mają coś w sobie bo kiedyś myślałem o takim :) pzdr

: 2012-02-08, 20:32
autor: killer2000
taki merc w 124 nie do zajechania a swoją drogą u nas w łodzi jeżdzi taki poldek przymodzony w zasadzie bokami lata i nawet mu to niezle wychodzi taki silniczek jak od rovera włożysz to szału pod nogą nie bedzie

: 2012-02-08, 20:46
autor: Ryba
szału nie będzie bo i masa spora :)

Jednak na slickach może i boki by pourywał :)

: 2012-02-08, 21:15
autor: SCOOTER
Był kiedyś opisany Polonez w "GT" z silnikiem od BMW. Szczegółów nie pamiętam, musiałbym pogrzebać w archiwum z gazetami.

Trzeba kupić zdrowego Poloneza i jakieś auto z napędem na tył jako dawca i ogień.

: 2012-02-08, 21:18
autor: Ryba
Racja, jednak takie rozwiązania są już oklepane :P

: 2012-02-08, 21:25
autor: Jarzyn
Pozdro jak sobie akcyzę tego mietka zapłacisz ;P

: 2012-02-08, 21:52
autor: Seboo991
SCOOTER pisze:Był kiedyś opisany Polonez w "GT" z silnikiem od BMW. Szczegółów nie pamiętam, musiałbym pogrzebać w archiwum z gazetami.

Trzeba kupić zdrowego Poloneza i jakieś auto z napędem na tył jako dawca i ogień.
w tym wypadku jest (jak dla mnie ) powazny problem tylnego zawieszenia :/ zrobic niezalezne w tym antyku to spore wyzwanie , czytalem projekt poldka z 6 cylindrowcem pod maska, bodaj z bmki. chlopakowi sie udalo tylko most i wal zmienial po kazdym upalaniu

: 2012-02-09, 03:20
autor: Kwietas
A nie lepiej za te 12k kupic np. Micre, wlozyc do niej SR20 i leczyc leszczy na ulicy? :)

Co do poldona to ktos mu wlozyl V6 ze Scorpio + biturbo z 5 lub 6 lat temu i to jezdzilo, poszukaj na YT, bo z komorki linkow nie podam :/

: 2012-02-09, 08:51
autor: vixo
Był gdzieś taki filmik poligona z motorem od bwm na każdym biegu zrywał asfalt :-o

: 2012-02-09, 11:35
autor: Seboo991
bombel, od w124 na kilometr cadzi przepychem i są to strasznie drobie auta w utrzymaniu i nawet z 3.0 pod maską to wogóle nie jedzie.

dylson, jedyne co z twoich propozycji jest dla mnie w miarę fajną propozycją to Sierra, byłem już pare pooglądać i większość to prze okropne paście gdzie kielichy można pineską przebijać..

Ogólnie to byłem dzisiaj rano u znajomego mechanika i wygląda sprawa tak:
Jeśli przywiozę mu:
1) PoldoRovera w miare dobrym stanie blacharskim
2) Rovera 75/45 z silnikiem na chodzie ,oczywiscie 1.8
3) most od sierry/scorpio
4) i pare innych pierdół
to zrobi mi to bez druciarstwa za zostawienie rovera w rozliczeniu :) więc chyba tragedii nie ma, jak myślicie?

: 2012-02-09, 11:56
autor: MacGayver
odważny ten znajomy mechanik :-D Tylko za zostawienie auta w rozliczeniu :-| No ale jak jest chętny to korzystaj żeby się nie rozmyślił :mrgreen:

: 2012-02-09, 12:05
autor: Seboo991
no glownie buduje rakdowki (jedna z nich nawet pilotuje) czesci do roverow w polsce sa drogie i cziezko dostepne, przykladem jest pompa wpspomagania ktora jest cholernie droga i ciezko jA dostac

: 2012-02-09, 13:03
autor: scubzik
Seboo991, a może przeszczep SR20 albo CA18 do budy od poldżera (+ przeszczep napędu od np.S13) . Z tym że musisz rzeźbić cały spód.. ale w sumie jak rozbierasz poldżera do ostatniej śrubki to jest to do ogarnięcia. Najlepszy byłby stary poldżer :)
taki jak np.
http://otomoto.pl/polonez-1-5-polonez-1 ... 81062.html

: 2012-02-09, 13:12
autor: killer2000
co do tych części do rovera to zajrzyj na angielskiego ebaya nie powinno być problemu a swoją drogą najczęściej spotykane auto na szrocie w Anglii

: 2012-02-09, 14:59
autor: Seboo991
mowilem o dostepnosci w sklepach motoryzacyjnych i kieruje sie tu opinia mojego wuja ktory buja sie roverem :)

[ Dodano: 2012-02-09, 15:00 ]
scubzik, to juz troche , jak nie duzo duzo drozsza operacja

: 2012-02-09, 17:47
autor: Cubuś
http://www.racingforum.pl/index.php?s=6 ... opic=80330

tutaj jest ciekawy swap :) tylko koszta...troche większe niż przewidujesz

: 2012-02-09, 21:47
autor: SiwoL
Cubuś pisze:http://www.racingforum.pl/index.php?s=6 ... opic=80330

tutaj jest ciekawy swap :) tylko koszta...troche większe niż przewidujesz
Jak dobrze sie poszuka to do kantow wsadzaja tez silniki z saab'a turbo ze skrzynia z omegi;)

: 2012-02-09, 21:52
autor: Seboo991
Cubuś, zacny ten kanciak :)

: 2012-02-10, 09:08
autor: scubzik
Seboo991 pisze:zacny ten kanciak
no będzie tęgi bandzior:)