Strona 1 z 1

Nissan sunny gti n14 rozpórka tył

: 2012-02-02, 15:06
autor: pawelas
Wiecie czy pasuje od innego auta rozpórka górna tylnych kielichów bez rzeźby? Czy tylko wchodzi w grę walka z rozpórka od almery albo spawanie na własną rękę

: 2012-02-02, 15:07
autor: scubzik
pawelas, może tylko od 100NX .. bo to ta sama podłoga :)

: 2012-02-06, 20:00
autor: komorokoro
czyli tak samo popularna jak od sunny

wiec pewnie rzeżba

: 2012-03-07, 22:07
autor: zywy0911
ja bende maił za jakiś mieśiąc 2 komplety rozpurek od 100nx na sprzedaż oczywiście samorobne :->

: 2013-03-10, 15:22
autor: czajnik
almera ma inny tył wiec z almery nie pasuje. przednia owszem pasuje:)

: 2013-03-30, 21:20
autor: michals
Ostatnio wymyśliłem aby zrobić do sunnego 3 punktową rozpórkę. Tzn, przykręcić do podłogi w bagażniku ceownik od nie poprowadzić dwa zastrzały do rozpórki między kielichami.

Według mnie takie rozwiązanie znacząco poprawi sztywność kupra w sunnym, który potrafi być w niektórych egzemplarzach dość mocno schrupany. Sztywniejszy tył to mniej pracujący tyła co za tym idzie i mniej rdzewiejący.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?

: 2013-03-30, 21:27
autor: czajnik
jedyną dobrą opcja dla zgnitego nadwozia jest blacharka. rozpórka w tej sytuacji nie wiele pomoże

[ Dodano: 2013-03-30, 21:28 ]
michals pisze:Sztywniejszy tył to mniej pracujący tyła co za tym idzie i mniej rdzewiejący.
jeszcze z taką teorią sie nie spotkałem aby rozpórka zmniejszała korozje nadwozia:)

: 2013-03-31, 01:33
autor: michals
Wiadomo że nie zmniejszy (nie to miałem na myśli) i że tu pomoże tylko blacharka.

Natomiast jeżeli karoseria pracu to pracuje na zgrzewach i tam też zauważyłem powstaje rdza na tylnich nadkolach

: 2013-03-31, 07:35
autor: czajnik
rdza zazwyczaj powstaje na zgrzewach dlatego że w tym miejscu blacha jest przegrzana a poza tym są dwie blachy razem dlatego wilgoć ,syf zbiera sie w tym miejscu i spokojnie w ciszy wpiernicza budę.
dla przykladu nawet ocynkowane karoserie koroduja na zgrzewach bo są one robione z blachy ocynowanej a karoseria musiała by być cynkowana dopiero po zgrzewaniu w całości w wannie jak robisię to np z płotami.

karoseria zawsze pracuje na zgrzewach czy dasz rozpórke czy nie. dlatego budując auta do sportu dodatkowo obspawuje sie budę.

: 2013-03-31, 10:15
autor: michals
w sumie dobrze prawisz :)

Natomiast taka 3 punktowa rozpórka lepiej spełni swoją funkcję niż tylko spięcie kielichów

: 2013-03-31, 14:17
autor: czajnik
jakdokładnie chcesz to zrobić ? w którym miejscu do podłogi spiąć?

: 2013-03-31, 15:37
autor: foo
pawelas pisze:Wiecie czy pasuje od innego auta rozpórka górna tylnych kielichów bez rzeźby? Czy tylko wchodzi w grę walka z rozpórka od almery albo spawanie na własną rękę
Jak 3 drzwi Sunny N14, to zapraszam. 5 drzwiowe wersje w trakcie namierzania normalnego właściciela...
scubzik pisze:pawelas, może tylko od 100NX .. bo to ta sama podłoga :)
100NX, ma deczko inne kąty mocowań, stąd między innymi lepsze prowadzenie B13 już na dzień dobry niż sunny, ma również inne wsporniki na kielichu.
michals pisze:Ostatnio wymyśliłem aby zrobić do sunnego 3
3 punkowa niewiele wniesie więcej niż 2... Jak już w tym kierunku iść, to jedynie x-bar.
czajnik pisze:jedyną dobrą opcja dla zgnitego nadwozia jest blacharka. rozpórka w tej sytuacji nie wiele pomoże
Święte słowa, z gówna bata nie ulepisz.
czajnik pisze:karoseria zawsze pracuje na zgrzewach czy dasz rozpórke czy nie. dlatego budując auta do sportu dodatkowo obspawuje sie budę.
Dokładnie np. almerowata N15 GTI na tył, to nie jest rozpórka zawieszenia, tak samo jak P11 GT przód... Rozpórka w kontekście zawieszenia, a nie usztywnienia budy, co nie jest tożsame - aczkolwiek nie wyklucza się do pewnego stopnia, ma sens jedynie jako masa dodana na mocowania kolumn amortyzatora, a skonstruowana tak, by przeciwstawiać się naprężeniom/przeciążeniom występującym w każdym kierunku. Stąd totalnie bzdurna budowa rozpórek skręcanych śrubą rzymską, lub wszelkiej maści hybryd dodatkowych śrub innych niż bezpośrednie przykręcenie do mocowania poduszki kolumny.

Obspawanie kasty - jeżeli przeznaczeniem jest tor, to jak najbardziej, tutaj ryzyko jest wpisane w zabawę. Dla cywilnego wozu, mówię stanowczo nie - spawy to też strefy zgniotu i kierunek w jakim ma posunąć się dana sekcja przy dzwonie, nie zależnie czy ma kuku zrobić właścicielowi, czy ciału obcemu ;)
czajnik pisze:jakdokładnie chcesz to zrobić ? w którym miejscu do podłogi spiąć?
x2, bo patrząc na podłogę, jedynymi miejscami gdzie można się sensownie przykręcić, to punkty mocowania pasów.

: 2013-03-31, 16:01
autor: czajnik
w rajdówce masz oczywiście klatke poza obspawaną budą. a cywilu nie. poza tym skoro zgrzewy to ogniska korozji to logiczne że i spawy z racji przegrzania miejscowego:)
połączylismy dwa tematy usztywnianie budy rozpórkami i obspawywaniem oraz korozję na łączeniach blach. takowej niestety nie da się uniknąć.jedynie można ją ograniczać co wydłuży przydatność karoserii:)