Nissan sunny gti n14 rozpórka tył
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Nissan sunny gti n14 rozpórka tył
Wiecie czy pasuje od innego auta rozpórka górna tylnych kielichów bez rzeźby? Czy tylko wchodzi w grę walka z rozpórka od almery albo spawanie na własną rękę
pawelas, może tylko od 100NX .. bo to ta sama podłoga
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ostatnio wymyśliłem aby zrobić do sunnego 3 punktową rozpórkę. Tzn, przykręcić do podłogi w bagażniku ceownik od nie poprowadzić dwa zastrzały do rozpórki między kielichami.
Według mnie takie rozwiązanie znacząco poprawi sztywność kupra w sunnym, który potrafi być w niektórych egzemplarzach dość mocno schrupany. Sztywniejszy tył to mniej pracujący tyła co za tym idzie i mniej rdzewiejący.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?
Według mnie takie rozwiązanie znacząco poprawi sztywność kupra w sunnym, który potrafi być w niektórych egzemplarzach dość mocno schrupany. Sztywniejszy tył to mniej pracujący tyła co za tym idzie i mniej rdzewiejący.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?
jedyną dobrą opcja dla zgnitego nadwozia jest blacharka. rozpórka w tej sytuacji nie wiele pomoże
[ Dodano: 2013-03-30, 21:28 ]
[ Dodano: 2013-03-30, 21:28 ]
jeszcze z taką teorią sie nie spotkałem aby rozpórka zmniejszała korozje nadwozia:)michals pisze:Sztywniejszy tył to mniej pracujący tyła co za tym idzie i mniej rdzewiejący.
rdza zazwyczaj powstaje na zgrzewach dlatego że w tym miejscu blacha jest przegrzana a poza tym są dwie blachy razem dlatego wilgoć ,syf zbiera sie w tym miejscu i spokojnie w ciszy wpiernicza budę.
dla przykladu nawet ocynkowane karoserie koroduja na zgrzewach bo są one robione z blachy ocynowanej a karoseria musiała by być cynkowana dopiero po zgrzewaniu w całości w wannie jak robisię to np z płotami.
karoseria zawsze pracuje na zgrzewach czy dasz rozpórke czy nie. dlatego budując auta do sportu dodatkowo obspawuje sie budę.
dla przykladu nawet ocynkowane karoserie koroduja na zgrzewach bo są one robione z blachy ocynowanej a karoseria musiała by być cynkowana dopiero po zgrzewaniu w całości w wannie jak robisię to np z płotami.
karoseria zawsze pracuje na zgrzewach czy dasz rozpórke czy nie. dlatego budując auta do sportu dodatkowo obspawuje sie budę.
Ostatnio zmieniony 2013-03-31, 14:19 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak 3 drzwi Sunny N14, to zapraszam. 5 drzwiowe wersje w trakcie namierzania normalnego właściciela...pawelas pisze:Wiecie czy pasuje od innego auta rozpórka górna tylnych kielichów bez rzeźby? Czy tylko wchodzi w grę walka z rozpórka od almery albo spawanie na własną rękę
100NX, ma deczko inne kąty mocowań, stąd między innymi lepsze prowadzenie B13 już na dzień dobry niż sunny, ma również inne wsporniki na kielichu.scubzik pisze:pawelas, może tylko od 100NX .. bo to ta sama podłoga
3 punkowa niewiele wniesie więcej niż 2... Jak już w tym kierunku iść, to jedynie x-bar.michals pisze:Ostatnio wymyśliłem aby zrobić do sunnego 3
Święte słowa, z gówna bata nie ulepisz.czajnik pisze:jedyną dobrą opcja dla zgnitego nadwozia jest blacharka. rozpórka w tej sytuacji nie wiele pomoże
Dokładnie np. almerowata N15 GTI na tył, to nie jest rozpórka zawieszenia, tak samo jak P11 GT przód... Rozpórka w kontekście zawieszenia, a nie usztywnienia budy, co nie jest tożsame - aczkolwiek nie wyklucza się do pewnego stopnia, ma sens jedynie jako masa dodana na mocowania kolumn amortyzatora, a skonstruowana tak, by przeciwstawiać się naprężeniom/przeciążeniom występującym w każdym kierunku. Stąd totalnie bzdurna budowa rozpórek skręcanych śrubą rzymską, lub wszelkiej maści hybryd dodatkowych śrub innych niż bezpośrednie przykręcenie do mocowania poduszki kolumny.czajnik pisze:karoseria zawsze pracuje na zgrzewach czy dasz rozpórke czy nie. dlatego budując auta do sportu dodatkowo obspawuje sie budę.
Obspawanie kasty - jeżeli przeznaczeniem jest tor, to jak najbardziej, tutaj ryzyko jest wpisane w zabawę. Dla cywilnego wozu, mówię stanowczo nie - spawy to też strefy zgniotu i kierunek w jakim ma posunąć się dana sekcja przy dzwonie, nie zależnie czy ma kuku zrobić właścicielowi, czy ciału obcemu
x2, bo patrząc na podłogę, jedynymi miejscami gdzie można się sensownie przykręcić, to punkty mocowania pasów.czajnik pisze:jakdokładnie chcesz to zrobić ? w którym miejscu do podłogi spiąć?
w rajdówce masz oczywiście klatke poza obspawaną budą. a cywilu nie. poza tym skoro zgrzewy to ogniska korozji to logiczne że i spawy z racji przegrzania miejscowego:)
połączylismy dwa tematy usztywnianie budy rozpórkami i obspawywaniem oraz korozję na łączeniach blach. takowej niestety nie da się uniknąć.jedynie można ją ograniczać co wydłuży przydatność karoserii:)
połączylismy dwa tematy usztywnianie budy rozpórkami i obspawywaniem oraz korozję na łączeniach blach. takowej niestety nie da się uniknąć.jedynie można ją ograniczać co wydłuży przydatność karoserii:)