Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SWAP - pytania i odpowiedzi

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-14, 13:46

Dlaczego? Wydaje mi się, że do zwykłego dupowoza lepsza dłuższa :P
Myślałem,że idziesz w osiągi
DubSon pisze:No tak, to w sumie wiem, ale ecu majster jest intuicyjny w obsłudze. czy lepiej SMT6?
ECUm ma wiecej bajerów i ogarnia zapłon, więc jest lepszy. Co do obsługi to trzeba sporo potrenować

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-14, 14:01

bombel pisze:Myślałem,że idziesz w osiągi
Stwierdziłem, że swap na VE będzie sporo ekonomiczniejszy i mniej awaryjny w obsłudze, niż przecieranie szlaków w uturbianiu GA16DE :->
U mnie w okolicy nawet nie miałbym gdzie się pościgać, a nocne upalanie u mnie nie przejdzie, bo odkąd znajomy kupił Civika z V-TECiem, to policja dość często patroluje wieczorami okolice :D
bombel pisze:ECUm ma wiecej bajerów i ogarnia zapłon, więc jest lepszy. Co do obsługi to trzeba sporo potrenować
Ok, czyli kupię DETa i będę się uczył na moim 1.6, VE wpadnie pewnie dopiero w przyszłym roku, mooooże :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-14, 14:15

DubSon pisze:Ok, czyli kupię DETa i będę się uczył na moim 1.6,
MAm nadzieję, że ogarniasz elektronikę by podłaczyć. To nie jest plug&play. Sam EcuM nie wystarczy. Musisz kupic sondę szerokopasmową np: http://allegro.pl/afr-innovate-lm-2-bas ... 10346.html

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-14, 15:02

bombel pisze:To nie jest plug&play.
To ja wiem.
Muszę się nauczyć, nie będę za każdym razem do Wawy latał na strojenie ;) Raz mogę jechać zobaczyć z czym to się je i na mały trening jak sam nie ogarnę :)

Musi być takie osobne urządzenie do sondy, nie da się jej bezpośrednio do ecum podłączyć?
Kurka 1,5k zł na samą sondę :o

To chyba też ogarnie, posiada kontroler, tylko nie ma wyswietlacza :) ?
http://allegro.pl/innovate-lc-1-szeroko ... 10345.html

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-14, 15:33

DubSon na sondzie masz wyniki AFR, może byc taka podłaczana do laptopa, ale nie podłaczasz jej do ecumastera, tylko wkładasz w wydech. Ecumastera podłaczasz pod laptopa i tam w programie zwiększasz lub zmniejszasz dawkę paliwa i zapłon, patrzac na wskazania z sondy. Tak musisz wystroic by nie było spalania stukowego a afr był w całym zakresie w okolicach 14,7. Na ulicy nie da sie tego zrobic bez kierowcy

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-14, 16:25

Wiem, że w wydech :D
myślałem, że wtyk da się przerobić do ecum i tam pokazuje wynik AFR i wg tego sobie stroje.
Taka co pokazałem może być, tak ?


Już mniej więcej wiem co potrzeba, skończę dolot, założę 4-2-1, obrobię czapkę i biorę się za strojenie, ew. podpasuje jakieś większe wtryski oraz walbro obowiązkowo, no i mod rozrządu :)

Dobra kończę OT, bo trochę zeszliśmy z tematu swapa :D


Dzięki za pomoc bombel !!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-14, 16:42

DubSon pisze:Taka co pokazałem może być, tak ?
Może
DubSon pisze:Dzięki za pomoc bombel !!
No problem. TAk Cię tylko naprowadzam

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-04-14, 16:54

DubSon nie licz, że ktoś tak chętnie pokaże Ci jak stroić bo każdy ma z tego pieniądze nie oszukujmy się...zdecydowana większość też siedziała po zagranicznych forach i tam szukała informacji jak zacząć. Do takiej sondy jak nie chcesz mieć jej cały czas w wozie trzeba jeszcze tulejke wyspawać. Samo podłączenie ECU-M jest opisane dość obszernie w manualach dołączonych, a schody zaczynają się dalej.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-04-14, 19:02

DubSon pisze:niż przecieranie szlaków w uturbianiu GA16DE :->
dlaczego nie ??? żadne przecieranie szlaków prosta droga ;-) sam bym zadziałał bo moja motoronia błaga o remont ale kasa :-> pożyjemy zobaczymy
koniec OT

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2012-04-14, 19:14

bombel pisze:DubSon na sondzie masz wyniki AFR, może byc taka podłaczana do laptopa, ale nie podłaczasz jej do ecumastera, tylko wkładasz w wydech. Ecumastera podłaczasz pod laptopa i tam w programie zwiększasz lub zmniejszasz dawkę paliwa i zapłon, patrzac na wskazania z sondy. Tak musisz wystroic by nie było spalania stukowego a afr był w całym zakresie w okolicach 14,7. Na ulicy nie da sie tego zrobic bez kierowcy
Bombel taki AFR oznaczał będzie mega gorące spaliny i słabe przyspieszenia :) taki AFR powinien być podczas jazdy ze stałą prędkością lub delikatnego operowania przepustnicą. Przy wykorzystaniu osiągów musi być w okolicach 11-12 chyba
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-14, 19:40

Pawel18PL, zacznijmy od tego, ze nigdzie nie napisalem, ze ma to byc za darmo. To ma byc zwykle strojenie, a ja bede bacznie obserwowal :)

ciapek, gdybym mial jakis dupowoz to ok, moglbym uturbiac. Ale wole jak auto na codzien nie jest pozeraczem paliwa i pieniedzy. Popatrz na turbo projekty innych - zawsze cos jest jeszcze do zrobienia, a to kosztuje :)

Wracajac do tematu swapa, to jaka skrzynia byla by najdluzsza? P10, p11?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-04-14, 20:02

Hehe nie no jasne zapłacisz ale jak Ty będziesz kierował to braknie Ci skupienia żeby ogarnąć strojenie ;) Najdłuższa skrzynia była chyba w p10 2.0 sri czy jakoś tak :P Ale do wolnossaka to rób jak bombel radzi, że krótsza będzie lepsza. Z GT skrzynia by była w sam raz :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2012-04-14, 20:09

DubSon pisze: to jaka skrzynia byla by najdluzsza? P10, p11?
wydaje mi się, że z P10 SLX , chyba xtomka VE takową posiada i na 3 biegu dobija do 180km/h ( limiter up ) :-)
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-04-14, 20:23

A tak tak SLX dobrze gadasz
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-14, 20:32

P11.144 też ma długą skrzynię, ale tu jest hydrauliczne sprzegło

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-14, 20:53

Pawel18PL, fakt, ale nie koniecznie ja musze kierowac.sam taki kawal drogi nie bede jechal :-P
Krotka malo ekonomiczma na trasie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-04-14, 21:05

Ale zamulająca na codzień bo auto się wolniej wkręca i osiągi lecą na łeb...Jakbyś chciał tylko po trasie lecieć i to ze stałą prędkością cały czas to z tdi skrzynie weź i będziesz miał 2krpm i 100km/h :lol:
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-14, 21:18

Niby tak, to taka pośrednia jaka dobra :D ?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-30, 22:09

P10 GT :) Nie jest długa ani na tyle krótka jak w P11GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-05-30, 22:35

VE nie będzie, za duża kasa. Jak zajade GA16DE, to może pomyślę nad SR20, bo szkoda budy... Rdza tylko w jednym miejscu i po zlocię będzie zlikwidowana :)

wujtasAve
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-11-06, 21:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wujtasAve » 2012-07-02, 19:51

Witam . Mam primerke p10 92r 1.6 16v , wszystko pod maską sie sypie wiec zastanawiam sie nad przekladką . Oczywiscie przekladka na cos mocniejszego :) Jezeli ktos moze mi podpowiedziec to bede wdzieczny . Zapytam od razu czy jest mozliwosc przelozenie gratow z p11 97r 2.0 sri anglik.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-02, 20:06

wujtasAve przeszczep z 1,6 na 2,0 jak masz calego anglika na czesci ocywiscie jest oplacalny i możliwy. NIestety nie jest to plug and play tylko troche rzeźby

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-07-02, 22:02

wujtasAve zagadaj do Ryby on takiego swapa przerabiał może pomóc a poza tym chyba widziałem gdzieś temat takiego swapa właśnie przez Rybe zrobionego albo mi sie coś przyśniło
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2012-07-03, 09:36


Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2012-07-03, 12:16

jest jakaś różnica po miedzy kolektorem wydechowym sr20de od vvl
więcej niuto koników daje czy nie ma to różnicy
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-07-03, 15:52

Jest różnica na plus ... ! :) Neptun przebadał temat.

najs
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2011-03-13, 21:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: najs » 2012-07-04, 23:50

co z wydechem przy swapie z 1.6 na 2.0 ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-05, 05:23

co z wydechem przy swapie z 1.6 na 2.0 ?
Kolektor i pierwsza część na bank nie pasuje

najs
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2011-03-13, 21:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: najs » 2012-07-05, 23:54

czyli najlepiej całość z GTI bo jest chyba innej średnicy niż w 1.6 ?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-07-06, 06:28

oczywiście że całość :!:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”