Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SWAP - pytania i odpowiedzi

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-05, 21:28

Emu89 pisze:Panie dubson dla wyszukiwarki podales japan-korea-moto z dopiskiem ze wszyscy na forum od nich biora ... a ten silnik z allegro jest wlasnie wystawiowny przez nich a odradzasz
Chyba się nie zrozumieliśmy ;)
Napisałem że nie warto się bawić w SR16VE, a nie SR20VE :)

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-02-05, 21:39

Aaaa to sorki to ja zle zrozumialem :))))

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-02-06, 07:16

DubSon pisze: Napisałem że nie warto się bawić w SR16VE, a nie SR20VE :)
Dubson - uzasadnij dlaczego...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-06, 07:24

Tu nie trzeba nic udowadniać. Mniejsza pojemnośc i mniejsza moc, a trzeba dokładnie to samo zrobić przy swapie

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-02-06, 10:52

heh... zgada się, tyle że dlaczego do N/A wsadzają wałki oraz tłoki z sr16ve.

Nie jest czasem tak, ze ludziska wsadzają zdrowe wały od 2.0 do sr16ve i tym samym uzyskują pojemność 2.0 przy czym mają doprężające tłoki i ostrzejsze wałki na starcie. :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-06, 11:38

Ryba, wałki wsadzają ale nie serie tylko N1. Coobcio by uzyskać 2,0 musiał kupić kit do zwiększania pojemności. Poza tym znajdz mi SR16VE

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-02-06, 11:58

ja mam sr16ve i to nie jest problem żeby taki silnik sprowadzić :D

Po za tym wałki z sr16ve nadają się idealnie do SR20VE tyle że N/A Te z sr16ve maja większe wzniosy zględem 2.0

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-06, 12:02

Ryba, słaba dostępność, jak już się znajdzie, to wychodzi drożej niż SR20VE w PL.
Masz 175KM w serii iii... 161Nm :-?
Wiadomo, że tłoki są lepsze, wałki są lepsze nawet w serii 16VE niż w 20VE.
Ale to nie zmienia faktu, że chyba lepiej kupić 20VE w PL i dokupić tych parę gratów.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-06, 17:16

Kluczowa chyba Będzie tu różnica w zakupie tych silników.
Osobiście wydaje mi się lepszą bazą takie 16VE
właśnie ze względu na wałki i tłoki o które zwłaszcza u nas
trudniej niż o wał czy korby od 2.0 skoro P11 ma identyczne jak VE.
Przy takim swapie zrzucenie czapki to nie problem a można przy
okazji poprawić trochę fabrykę :-D
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-06, 17:24

adam_N14 skoro SR16VE mając super wałki i tłoki ma mniej mocy, to chyba Sr20VE jest jednak lepsza opcją :D

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-02-06, 18:10

DubSon pisze:115KM ma z dwoma katalizatorami w serii, więc bez można liczyć na 120KM
A ile ma niutów ? :-)
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-06, 20:08

W SR16VE mniejsza pojemność to i mocy mniej.
Tylko przeliczając ile koni wychodzi z litra pojemności to już 1.6 wypada lepiej:
-SR16VE 175hp/1.6l ~109,3hp
-SR20VE 189hp/2,0l ~94,5hp
Coobcio wkładał wałeczki ze słabszego SR16VE do 20VE
nie dały takich przyrostów jak N1 ale poprawa na nich jest :-D .

PS. Osobiści też Nie zostałbym przy pojemności 1.6 tylko robił stroker na 2.0 :-)
Chodziło mi jedynie o to że mając w podobnej cenie jako bazę 16VE i 20VE
bardziej bym szedł w 1.6 tylko dlatego że łatwiej u nas znalezć wał i korby z SR20
niż takie wałki czy tłoki z SR16VE :-> .
A Czy to 1.6 zrobione na 2.0 czy 2.0 z gratami od 1.6 finalnie wyjdzie tak samo ;-)
Kwestia tylko cen zakupu i dostępności.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-06, 22:57

adam_N14 pisze:Kwestia tylko cen zakupu i dostępności.
Specjalnie wbiłem na ebay:
http://www.ebay.com/itm/Nissan-Primera- ... 85&vxp=mtr
Tu masz 16VE z 3kPLN, dodam, że najtańszy na ebay.
Nie masz pojęcia jaki ma stan, musisz słono zabulić za wysyłkę - o ile się zgodzą na wysyłkę do PL :)

U nas masz 20VE za 2650zł (wg. allegro).
Na miejscu możesz sobie dowolnie przebierać w silnikach, dostajesz klucze i rozkręcasz, oglądasz, oceniasz, wybierasz, kupujesz i sam wieziesz do domu.

Nadal lepiej jest kupić 16VE? Moim zdaniem - nie.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-07, 00:30

DubSon- Zgadzam się z tobą :-)
Koszt transportu, dostępność i możliwość wyboru na miejscu
przemawia jak najbardziej za SR20VE :-)

Wcześniej porównywałem głównie fabryczną specyfikacje
tych silników i dostępności części pod kątem ich dalszej rozbudowy :-D.
Dostępność samych silników stawiając na tym samym poziomie.
Jeżeli celem jest swap VE bez planów na jego większe modyfikacje
to również brałbym SR20VE. Na miejscu można wybrać najzdrowszy,
włożyć, wystroić i cieszyć się z zabawy ;-).
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-07, 09:01

adam_N14, wiadomo.
Jak ktoś nie liczy się z pieniędzmi, to dla niego żaden problem znaleźć SR16VE N1,
ściągnąć do PL i zrobić stroker na 2.0L.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-07, 09:43

N1 czy 20V to jednak trochę inna liga :-P
Ale zgadzam się z tobą. Zależy co ktoś chce osiągnąć
i jaki budżet ma przygotowany.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2014-02-08, 00:38

Jeśli ktoś mi znajdzie sr16ve N1 silnik na sprzedaż to myślę ze kupił bym go od ręki ;) Niestety jest temat nie do dostania. I raczej problem w dostępności tkwi ;)

Co do 20v to owszem jest kilkanascie sztuk ;) fajnie by było go zgarnąć ze skrzynią 6 biegowa ;)

Jakub_Słabicki
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-02-11, 20:27
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Jakub_Słabicki » 2014-02-11, 20:47

Witam

Jakiś czas temu kupiłem N15 z silnikiem 1.4 87 km, jaki jest koszt wymiany silnika na wersję GTI= mam na myśli zarówno koszt silnika oraz robocizny :). Oraz do ilu koni takowy silnik GTI można "podkręcić". jestem nowy na forum więc prosze o zrozumienie :D

Pzdr

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-02-11, 21:15

A czytać umie :?: bo wszystko napisane
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2014-03-16, 19:59

Będę wkładał SR20 130KM z primery P10 do Sunnego N14 1.6 SR.
Z całą mechaniką sobie poradzę, pytanie mam tylko o elektrykę.
Jak dokładnie przełożyć wiązki, żeby to miało sens? Jest wiązka do ECU ale kable do sondy lambda i wentylatora chłodnicy wychodzą z grubej wiązki która idzie po pasie przednim - kompletnie nie kumam czemu? No i co z tym zrobić - przekładać całą wiązkę z primery łącznie z wtyczkami do świateł, wszystkimi bezpiecznikami, przekaźnikami itp.?
Przy wtyczce do ECU jest kolejna biała wtyczka która prowadzi część kabli gdzieś dalej - gdzie? Co gdzie uciąć i jak to przełożyć?
Przerabiał ktoś taki SWAP? Jakieś dobre rady?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-16, 20:07

Vendo najlepiej przełożyć całą wiązkę i jej nie rzeźbić. Niestety, z racji, że robisz swapa z P10, to trochę rzeźby Cię czeka - zwłaszcza przy zegarach.
Będziesz siedział ze schematami od P10 i N14 i lutował przewody - dobrze jest to zrobić przed włożeniem wiązki do auta.
Zawsze możesz dorwać wiązkę od Sunnego GTI - będzie mniej rzeźby, bo tylko pod maską trochę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-03-16, 22:21

Limon pisze:Jeśli ktoś mi znajdzie sr16ve N1 silnik na sprzedaż to myślę ze kupił bym go od ręki ;)

Co do 20v to owszem jest kilkanascie sztuk ;) fajnie by było go zgarnąć ze skrzynią 6 biegowa ;)
A co powiesz na to ,że znam człowiek z Warszawy co posiada na sprzedaż sr16ve nie pamiętam tylko czy to tawersja N1 ;)
Za to ja mam pytanie do Ciebie Limon ,czym się różni 20v od sr20ve i gdzie można go kupić ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-16, 22:27

WuWa, 20V ma 16V, ale tak sie tylko nazywa. Róznica jest, że był monmtowany w P12 i był już z cewkami na każdym garze

SR16VE jest kilka, ale żaden w wydaniu N1

[ Dodano: 2014-03-16, 22:31 ]
Komplecik: http://www.ebay.com/itm/JDM-SR20VE-NEO- ... 71&vxp=mtr

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-03-16, 22:34

bombel, Ok.Dziękuję za odpowiedź. To czyli 20v był montowany z 6 biegowym manualem ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-16, 22:35

Tak

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-03-16, 22:37

Ale cena powala :shock:

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2014-03-16, 22:38

Czyli wolę poszukać wiązki z sunnego gti. Co jeszczę potrzebuję z sunnego? Doczytałem się obu półosi i lewej poduszki silnika (patrząc w stronę kierunku jazdy).

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-16, 23:00

Vendo przeciez wszystko milion razy było napisane. Jeszcze skrzynia z polosiami, komp i ecuM

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-16, 23:02

bombel pisze:ecuM
To tylko SR20DE :P

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-16, 23:08

De? :P

To jeszcze mamy takie w klubie?? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”