SWAP - pytania i odpowiedzi
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Podpinam się pod odp. DUBSONA
Ma racje, osobiście każdy z nas wybrał by pierwszą opcję. Sam przez to przechodziłem i wiem że jeśli się to z głową zrobi można wyjść na zero. Ja na samym swapie byłem około 400 zł w plecy a zainwestowałem 2,5 tys. Tyle że przed dwa miesiące weekendy oraz popołudnia miałem z życia wyjęte
Ma racje, osobiście każdy z nas wybrał by pierwszą opcję. Sam przez to przechodziłem i wiem że jeśli się to z głową zrobi można wyjść na zero. Ja na samym swapie byłem około 400 zł w plecy a zainwestowałem 2,5 tys. Tyle że przed dwa miesiące weekendy oraz popołudnia miałem z życia wyjęte
siemka
Mam Sunny N14 z silnikiem GA14DE
Mam możliwość dostania silnika GA16DE z amerykańskiej Sentry o mocy 115KM
jest opcja zakupu silnika z ECU, wiązką i osprzętem ale jest i opcja samego silnika z ECU
I tutaj pytanie:
Czy przekłądając takie GA16 do mojego sunny trzebya wymieniać wiązkę i pełen osprzęt?
czy wiązka i całość osprzętu, albo chociaż część z niego może zostać od GA14?
Czy aby napewno wszystko jest Plug&Play?
Proszę o w miarę szybką odpowiedź
pozdro
Mam Sunny N14 z silnikiem GA14DE
Mam możliwość dostania silnika GA16DE z amerykańskiej Sentry o mocy 115KM
jest opcja zakupu silnika z ECU, wiązką i osprzętem ale jest i opcja samego silnika z ECU
I tutaj pytanie:
Czy przekłądając takie GA16 do mojego sunny trzebya wymieniać wiązkę i pełen osprzęt?
czy wiązka i całość osprzętu, albo chociaż część z niego może zostać od GA14?
Czy aby napewno wszystko jest Plug&Play?
Proszę o w miarę szybką odpowiedź
pozdro
Witam.
Jak nie którzy słyszeli ( oraz co u znali za szalone) wymyśliłem sobie micre k10 z silnikiem SR20DE. Za dawce posłużył sunny gti, za biorcę k10 w wersji superS.
Otóż, wszystko szło pięknie ładnie, do momentu, wsadzenia SR do budy micry.
generalnie- to co pokazywali na zagranicznych forach ma się nijak do tego co mam u siebie...
zresztą zobaczcie sami.
tu widać pierwszy problem... skrzynia biegów wystaje zbyt mocno i nawet 13" koła obcierają. bardziej w drugą stronę dać się tego nie da...
kolejny problem: skrzynia biegów opiera się na podporze wahacza...
jak widać miejsca z przodu i z tyłu jest pod dostatkiem..:
generalnie z prawej strony silnika w takim ułożeniu jak teraz jest taki oto kał:
i dochodzimy do sedna sprawy.
wynalałem takie oto rozwiązanie w jednym z podobnych projektów..
ale, jest to z mojej strony ostateczna ostateczność... pytanie do was drodzy koledzy i koleżanki, czy w silnikach SR20 występowały skrzynie biegów które gabarytami były mniejsze niż te w sunny gti?
może macie jakieś sugestie, co mogę wykonać by upchnąć to na szerokości, bo sam po 4 godzinach spędzonych nad autem i przesuwania w tą i tamtą rozłożyłem ręce. niestety przez myśl przeszło mi już powrócenie do silnika 1.2
Bardzo proszę o pomoc!
[ Dodano: 2013-09-12, 16:52 ]
EDIT:
właśnie, bądź czy wsadzenie dłuższych szpilek oraz dystansu załatwiłoby sprawę? o jakie wartości idzie przesuwać koła na dystansach?
Jak nie którzy słyszeli ( oraz co u znali za szalone) wymyśliłem sobie micre k10 z silnikiem SR20DE. Za dawce posłużył sunny gti, za biorcę k10 w wersji superS.
Otóż, wszystko szło pięknie ładnie, do momentu, wsadzenia SR do budy micry.
generalnie- to co pokazywali na zagranicznych forach ma się nijak do tego co mam u siebie...
zresztą zobaczcie sami.
tu widać pierwszy problem... skrzynia biegów wystaje zbyt mocno i nawet 13" koła obcierają. bardziej w drugą stronę dać się tego nie da...
kolejny problem: skrzynia biegów opiera się na podporze wahacza...
jak widać miejsca z przodu i z tyłu jest pod dostatkiem..:
generalnie z prawej strony silnika w takim ułożeniu jak teraz jest taki oto kał:
i dochodzimy do sedna sprawy.
wynalałem takie oto rozwiązanie w jednym z podobnych projektów..
ale, jest to z mojej strony ostateczna ostateczność... pytanie do was drodzy koledzy i koleżanki, czy w silnikach SR20 występowały skrzynie biegów które gabarytami były mniejsze niż te w sunny gti?
może macie jakieś sugestie, co mogę wykonać by upchnąć to na szerokości, bo sam po 4 godzinach spędzonych nad autem i przesuwania w tą i tamtą rozłożyłem ręce. niestety przez myśl przeszło mi już powrócenie do silnika 1.2
Bardzo proszę o pomoc!
[ Dodano: 2013-09-12, 16:52 ]
EDIT:
właśnie, bądź czy wsadzenie dłuższych szpilek oraz dystansu załatwiłoby sprawę? o jakie wartości idzie przesuwać koła na dystansach?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
sznikers99, oprocz tej micry sa jeszcze 2 z sr u nas na forum. tyle ze to sa k11 gdzie podobno takich problemow z osadzeniem silnika nie ma...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Czy masz zamontowane wachacze, amory i zwrotnice z piastami ? Przede wszystkim nie możesz się kierować starymi mocowaniami poduszek. Ja najpierw szukałem poziomica poziomy grunt, później ustawiałem tam samochód, wkładałem piec i mała poziomica ustalałem poziom, później przez otwór w piaście wkładałem dobrana rurę o odpowiedniej średnicy i wsuwałem do wielowypustu mocującego przegub wewnętrzny. To ci uwidoczni położenie półosi, auto musi być na kolach, ta rura czy z prawej czy z lewej musi być równoległa do podłoża i do grodzi( jak najdokładniejsze pomiary ponieważ po obciążeniu jeszcze troszkę to się zmieni. Po samym kolektorze ssącym widać ze piec jest krzywo a delikatne ruszenie spowoduje schowanie się skrzyni i wejdzie ona w odpowiednie miejsce, a kola pasowa wejdą do środka co spowoduje zwiększenie odległości od podłużnicy. dopiero jak go wpasujesz i podłożysz pod miskę coś, pod skrzynie, żeby jakoś ten silnik wstępnie unieruchomić zaznaczasz sobie miejsce poduszki prawej ( od rozrządu) i wstępnie ja tam wspawujesz tak żeby można zrobić drobne korekty jeszcze, a mocowania od skrzyni nie ruszasz tylko dorabiasz poduszkę którą się przykręca do skrzyni. A co do skrzyni to w k11 tez trzeba troszkę podłożnice przyciąć żeby ona weszła w odpowiednie miejsce. Tutaj w temacie Filipk11 jest fotka zakładka 3 wypowiedz z 2012-06-20, 17:36
viewtopic.php?t=9229&postdays=0&postorder=asc&start=60
viewtopic.php?t=9229&postdays=0&postorder=asc&start=60
Mariusz.b86,
generalnie, bardzo mi rozjaśniłeś temat za co poraz kolejny Ci dziękuje, faktycznie ma to sens, bo w momecie jak z zdjęcia:
http://images42.fotosik.pl/446/d947eece367b35ccmed.jpg ( zapożyczone z tematu Filipk11)
przytne podłużnice od dołu, całość pójdzie troche wyżej przez co przestanie opierać mi się skrzynia na podporze wahacza.
w aucie zamontowane są wahacze, amory, zwrotnice wraz z piastami ale to są częsci nadal z K10. docelowo mają być to te z K11...
Piec włożony tak o, na oko chciałem go przymeirzyć jak leży, ba czy w ogóle wejdzie.
Nadal jednam martwi mnie to, że nawet przy maksymalnym dopchnięciu silnika do prawej strony, koła w prawo da się skręcić tylko na ok 70% maksymalnego skrętu.
ponawiam mimo to pytanie odnośnie skrzyni, czy w SR20 występowały gabarytowo mniejsze niż te w sunny GTI czy wszystkie miały takie same obudowy?
generalnie, bardzo mi rozjaśniłeś temat za co poraz kolejny Ci dziękuje, faktycznie ma to sens, bo w momecie jak z zdjęcia:
http://images42.fotosik.pl/446/d947eece367b35ccmed.jpg ( zapożyczone z tematu Filipk11)
przytne podłużnice od dołu, całość pójdzie troche wyżej przez co przestanie opierać mi się skrzynia na podporze wahacza.
w aucie zamontowane są wahacze, amory, zwrotnice wraz z piastami ale to są częsci nadal z K10. docelowo mają być to te z K11...
Piec włożony tak o, na oko chciałem go przymeirzyć jak leży, ba czy w ogóle wejdzie.
Nadal jednam martwi mnie to, że nawet przy maksymalnym dopchnięciu silnika do prawej strony, koła w prawo da się skręcić tylko na ok 70% maksymalnego skrętu.
ponawiam mimo to pytanie odnośnie skrzyni, czy w SR20 występowały gabarytowo mniejsze niż te w sunny GTI czy wszystkie miały takie same obudowy?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Nie sadze, żeby była różnica ponieważ jest to związane z liczba przełożeń. Co do skrętu jakie masz et felgi ? może zmiana felgi da ci odpowiedni zakres skrętu?majchrzok pisze:ponawiam mimo to pytanie odnośnie skrzyni, czy w SR20 występowały gabarytowo mniejsze niż te w sunny GTI czy wszystkie miały takie same obudowy?
I pamiętaj o sprawdzeniu rurka położenia całego silnika i o tym żeby założyć przegub wewnętrzny lewy żeby się zmieścił i nie ocierał o nic
Mariusz.b86, felgi te co są teraz, to fabryczne z K10. niestety nie wiem jakie mają ET
jutro niestety czasu nie bedzie, ale w sobote pobawie się z położeniem całości za pomocą rurki. Boszek w ręce i troche przytne tą podłużnice od spodu tak jak to jest w K11. mam nadzieje że coś z tego wyjdzie.
jutro niestety czasu nie bedzie, ale w sobote pobawie się z położeniem całości za pomocą rurki. Boszek w ręce i troche przytne tą podłużnice od spodu tak jak to jest w K11. mam nadzieje że coś z tego wyjdzie.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
U siebie mam dystans 25mm a do tego felga zamiast zalecanego et 43 ma 35, jezdze tak ponad trzy lata (~40 000km) i poki co nie ma problemu. Znajac zycie to auto nie bedzie sluylo jako dd wiec smialo kladz dystanse i nie martw sie lozyskami.DubSon pisze:każde przesunięcie koła lub zmiana felgi na taką z innym osadzeniem powoduje szybsze zużywanie się łożysk w piastach. Wartości w miarę normalne coby nie szkodziły tak mocno to ok 10-15mm.