Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SWAP - pytania i odpowiedzi

Moderatorzy: Seba WWA, Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

SWAP - pytania i odpowiedzi

Post autor: Quattro » 2009-12-15, 20:23

Proponuje taki watek, w którym, można by zadawać różne pytania na ten temat i oczekiwac odpowiedzi.


Zaczne pytaniem, które mnie nurtuje - ile wiązek elektrycznych posiada Sentra SE-R (SR20DE)? 3? czy 2? Chodzi mi o to czy wiązka komory silnika jest oddzielna od wiązki wewnątrz tak jak w 100NX? Czy obie są połączone jak w Travellerze?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-31, 11:16

Z tego co widzę w manualu to w Sentrach jest tak samo jak w 100NX.
Poza tym oba modele mają oznaczenie B13. Nie mam niestety Travellera..
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-03, 16:53

Dzięki - To było potrzebne mi. Akurat co do Travellera to miałem "przyjemność" porównania wiązek.

Awatar użytkownika
TOMMY1981
fanatyk nissana
Posty: 911
Rejestracja: 2009-12-09, 11:24
Lokalizacja: PLESZEW

Post autor: TOMMY1981 » 2010-03-06, 13:05

Pytanie: co jest potrzebne do SWAPA w primerze p11 pl z GA16DE na SR20 z primery GT? Jak z mocowaniem,wiązkami itp.Czy mogą być części z z anglika?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-06, 15:12

TOMMY1981 pisze:Pytanie: co jest potrzebne do SWAPA w primerze p11 pl z GA16DE na SR20 z primery GT? Jak z mocowaniem,wiązkami itp.Czy mogą być części z z anglika?
1. Silnik, skrzynia, wiazka, mocowania sinika i skrzyni, półosie itd.

2. MOgą

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-03-18, 09:09

Witam.
Jaka jest różnica pomiędzy średnicami cylindrów w ga14 i ga16 bo chcęwpakować kompletną przeportowaną i splanowaną głowicę do mojego GA14DE i zastanawiam się jaką uszczelkę tam wpakować bo jest cyba różnica pomiędzy nimi. Jeśli ktoś wie to jaka??
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-18, 09:26

MICHOO one różnią sie tylko wysokością z tego co mi wiadomo. Średnica ta sama

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-03-18, 10:19

nobo własnie oglądałem na allegro uszczelki pod głowę i do wersji 1.4 ma średnicę 75 a do 1.6 77.5

http://www.allegro.pl/item951875267_usz ... lmera.html

http://www.allegro.pl/item951875710_usz ... erena.html

No i tu mam problem też myślałem ze są te same a tu zonk :-/

[ Dodano: 2010-03-18, 10:19 ]
no chyba że o jakiś badziew
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-18, 10:27

2,5 mm różnicy w średnicy a pozostałe wymiary te same. Ja bym chyba wsadził większa uszczelkę.

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-03-18, 10:49

W planach mam też wrzucenie wału korbowego od GA16 wraz z korbowodami. ciekawe ile wypluje po portingu i planowaniu samej głowicy:->

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-18, 14:50

Ja osobiście rozbirałem 1,6 sentre ona miała zupelnie odzielną wiązke od ECU i od budy co ciekawe wiązki te nigdzie się nie łączyły pod maską jedynie przy ECU bowiem wiązką silnikową szło podłączenie do czujnika temperatury cieczy co na zegary idzie...

W 2.0 myślę że jest indetycznie jak w sunnym Gti czy 100NX Gti...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Jarek104
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 14:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jarek104 » 2010-05-30, 15:04

Na iole do budy N14 fabrycznie GA14DE będzie pasowało 2.0 z Primery P11 GT?
Mam całego dawcę, co mam z niego zaqbrać i na ile będzie rzeźba z mocowaniem silnika?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-05-30, 17:12

skrzynie biegow inna dluzsze poloski wiec nie bedzie raczej pasowalo ...chyba ze wezmiesz silnik a skrzynie z sunnego dobierzesz

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-30, 17:37

Skrzynia, silnik, półosie, poduchy to na pewno musisz zabrać. Przydała by się wiązka z Sunnego GTI.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-30, 18:46

Jarek104 pisze:Na iole do budy N14 fabrycznie GA14DE będzie pasowało 2.0 z Primery P11 GT?
Szczerze to prawie nic nie pasuje

Jarek104
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 14:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jarek104 » 2010-05-30, 18:59

No dobra, ale jakieś konkrety proszę..

Mogę za naprawdę śmieszne pieniądze kupić taka primerę anglika i chcę ją wykorzystać jako dawcę.
Lepiej szukać sunny gti? Przecież to te same siniki..? Czy się mylę?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-30, 19:03

Jarek104 pisze:Lepiej szukać sunny gti? Przecież to te same siniki..? Czy się mylę?
Silnik i skrzynie możesz zaadaptować, ale tez musisz przelozyc kompa, wiązkę itd. W sunnym GTi wałki są na slizgach, a w w P11 na rolkach poza tym róznia sie połozeniem przepustnicy. Lepiej oczywiscie wziac P11. Niestety nic wiecej nie przelozysz, bo inne sa polosie, przeguby itd. Biorac pod uwage to, że bude sprzedasz to mozesz wyjsc na zero. Jak sam zrobisz to tez zaoszczedzisz

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-05-30, 21:14

goago robił takiego swap-a tylko jakoś jego prezentacji nie mogę znaleźć. :-? Była chyba na tym drugim forum.

szymeon
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-07-26, 20:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: szymeon » 2010-07-26, 21:14

Odnoszę wrażenie że łapy silników Hondy z B serii są takie same jak Micry... Ostatnio przeszedł mi przez myśl projekt włożenia do mikrusa serducha 1.6 z hondy. Domyślam się że będzie spora rzeźba ze skrzynią, zamachem i elektryką, ale chodzi mi tylko o mocowanie silnika, czy podejdzie P&P czy trzeba ogarniać dodatkowo ?


Przeszperałem google, ale nie znalazłem odpowiedzi... :(
Jadą jadą chłopaki w japońcach...

Nikt ich nie dogoni - bo kręcą do końca...

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-07-27, 00:15

szymeon pisze:Odnoszę wrażenie że łapy silników Hondy z B serii są takie same jak Micry... Ostatnio przeszedł mi przez myśl projekt włożenia do mikrusa serducha 1.6 z hondy. Domyślam się że będzie spora rzeźba ze skrzynią, zamachem i elektryką, ale chodzi mi tylko o mocowanie silnika, czy podejdzie P&P czy trzeba ogarniać dodatkowo ?


Przeszperałem google, ale nie znalazłem odpowiedzi... :(
rzeźba w gównie :razz:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-07-27, 20:49

Rzeźba, rzeźbą ale efekt mógł by być ciekawy. B16 jest objętościowo mniejsze i lżejsze niż np. SR16 więc do micry lepsze. Sam silnik to legenda. Łapy na pewno nie są rozmieszczone w tym samym miejscu. Hondy mają skrzynie z drugiej strony.
Ale projekt był by mega kozakiem. Taka micra konkurowała by z CRXami a z tego co kojarzę to jest nawet lżejsza.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-27, 23:02

Jarek104 pisze:No dobra, ale jakieś konkrety proszę..

Mogę za naprawdę śmieszne pieniądze kupić taka primerę anglika i chcę ją wykorzystać jako dawcę.
Lepiej szukać sunny gti? Przecież to te same siniki..? Czy się mylę?
Jak za grosze będziesz mieć dawce angola to go bierz...
Jedyne co będziesz potrzebować by z P11 wszytsko przerzućić do sunnego to:
- płosie sunny GTi/100nx gti lub N15 gti...
- poduszki boczne to co powyżej...
- łyżwa dolna z poduszkami pozostaje z twojego 1,4 :)

i troche zabawy z kabelkami by połoczyć wiązkę z P11 z tą z N14 1,4... na sztukę to wystarczy zasilanie po stacyjce do ECU oraz masy i ten głowny zielony przekaźnik i po stacyjce kabelek czarny z białym paskiem do rozrusznika - odpali i będzie wszystko chodzić poza alternatorem :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
mushroom
fanatyk nissana
Posty: 345
Rejestracja: 2009-12-11, 00:12
Lokalizacja: czasem Gdańsk

Post autor: mushroom » 2010-07-28, 18:45

To jam am pytanie takie,

Gdzie w silniku Almery GTi szukać elementu jak air regulator. Przyznam się, że szukałem pod i nad i nie mogę znaleźć, może ktoś wie w którym miejscu mam szukać?
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-07-28, 19:09

w high porcie jest pod kolektorem ssącym może tam powinieneś poszukać......

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-07-28, 20:07

koniec OT, takie pytania nie w tym temacie
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2010-08-22, 20:25

W najbliższym czasie mam zamiar zmienić w Almerze N15 niemcowe GA14DE 75KM na GA16DE o pełnej mocy również pochodzące z Almery :mrgreen:

I tu pojawia się moje pytanie, co zostaje ze starego silnika i pozostałych gratów?

Z tego co wiem, skrzynia, półosie i komputer zostają z GA14DE, jak nie niech mnie ktoś poprawi zanim zacznę grzebać w aucie :->

Jak wygląda sprawa z wiązką?Będzie pasować od starego silnika, czy trzeba rzeźbić?Czy wydech w GA14 i GA16 czymś się różni?

Trzeba zostawić koło zamachowe z GA14?

Co z czujnikiem temperatury?

Trochę pisałem na temat z sergiejem ale on kładł silnik od Primery do N14 i tam była większa rzeźba, stąd moje pytania :mrgreen:

Jeżeli jest coś co pominąłem proszę o wskazówki :mrgreen:

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi :D
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-08-23, 21:09

wszytko z tych silników można na przemiennie stosować, cały osprzęt jest identyczny poza kołem zamachowym i sprzęgłem ale także można go na przemiennie stosować...

Do skrzyni i koła zamachowego z 1,4 spokojnie możesz wpakować większe 190mm sprzęgło dedykowane do 1,6...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-08-24, 05:09

tak jak coobcio pisze ...ale z tego co mi sie wydaje w zaleznosci od rocznika byly inne aparaty zaplonowe co nie zmienia faktu ze tez pewnie pasuja :)

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2010-08-24, 15:47

Coobcio pisze: Do skrzyni i koła zamachowego z 1,4 spokojnie możesz wpakować większe 190mm sprzęgło dedykowane do 1,6...
Tak się niestety składa, że mam założone nowiutkie sprzęgło ale do 1.4, czy wytrzyma przy 1.6?W sumie to tylko 10mm różnicy, chociaż po coś te 10mm jest :mrgreen:

Coobcio, sergiej
dzięki za podpowiedzi...
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-08-28, 23:21

słoma79, jak nie spróbujesz to się (i nas) nie przekonasz :D
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”