Strona 1 z 1

Wzbogacanie wartości opałowej benzyny

: 2011-09-23, 22:03
autor: SenTex
Tak jak w temacie... Próbował ktoś dodawać odczynników chemicznych do benzyny jak:
-nitrometan
-aceton
-ksylen
-naftalina

I... innych o których mi nie wiadomo. Żeby było jasno nie pytam o żadne magiczne buteleczki z dodatkami do paliw po których auto ma wręcz latać tak jak jest to często napisane na etykiecie.

: 2011-09-23, 22:33
autor: SiwoL
Ja do fiata 125p lałem 50/50 95tki i rozpuszalnika fiacior szedł zajebiście tylko wężki paliwowe się topiły :lol:

: 2011-09-23, 22:43
autor: SenTex
Rozpuszczalnik jaki? nitro? ftalowy? ekstrakcyjny? aceton?

: 2011-09-23, 22:53
autor: DubSon
Bodajże Ksylen ma 105 oktan :mrgreen:
Ale nie polecam takich magicznych środków. Chyba, że "zaoszczędzoną" kasę wolisz wydać na kapitalkę silnika :)

Im więcej oktan, tym lepiej można sprężyć mieszankę, ale przesadzć nie można, wiadomo co się stanie, stukowe, samozapłon i dalej możesz wiedzieć ;)

: 2011-09-23, 22:56
autor: SiwoL
SenTex pisze:Rozpuszczalnik jaki? nitro? ftalowy? ekstrakcyjny? aceton?
Nie mam pojęcia ojciec kumpla ma lakiernie i u nich w beczkach rozpuszalnik stał :roll:

: 2011-09-23, 23:28
autor: SenTex
Wiec na 99% Aceton jesli do lakierow, ew ekstrakcyjny... DubSon, ja nie chce oszczedzac... ja chce zapie******, pozostalo mi jedynie planowac glowice czego nie chce. Dlatego szukam dodatkowej mocy w N/A na wszelkie sposoby :P

: 2011-09-23, 23:36
autor: SiwoL
SenTex pisze:Wiec na 99% Aceton jesli do lakierow, ew ekstrakcyjny... DubSon, ja nie chce oszczedzac... ja chce zapie******, pozostalo mi jedynie planowac glowice czego nie chce. Dlatego szukam dodatkowej mocy w N/A na wszelkie sposoby :P
Ale ty jeszcze możech chyba zapłon przyspieszyc? Jakies ostrzejsze wałki? Lżejsze koło zamachowe, większa przepustnica, przepływomierz z p11, strojecie ecu?? jeszcze chyba troche modyfikacji masz do zrobienia

: 2011-09-23, 23:42
autor: SenTex
Ja nie szykuje auta do KJS tylko cywilnie ma przyjemnie sie odpychac. Ostrzejsze walki? kupic za +2tys? glupota pchac taka kase w N/A. Nie kazdy walek da sie przerobic na ostrzejszy, zreszta taka ingerencja = wycieranie krzywek. Przeplywka ta sama P11GT/N15 GTi o ile mnie pamiec nie myli. Lzejsze kolo? Skrzynia po dupie dostanie. Moze jeszcze ITB? Stroic? jak juz kupie ECUMastera to i turbo do tego. Nie ma sensu dlubac tak hardcorowo N/A tymbardziej ze auto jest za ciezkie jak na 1/4

PS: Trzymajmy sie tematu...

: 2011-09-23, 23:46
autor: SiwoL
No dobrze dobrze;))

: 2011-09-24, 02:06
autor: Jarzyn
Jak chcesz jakieś dodatki stosować albo substytuty benzyny, to żeby to miało jakikolwiek sens, trzeba auto wystroić.

: 2011-10-05, 12:13
autor: Limon
My z Coobciem testowaliśmy swojego czasu Toluen chyba 90% składnik paliwa lotniczego mieszalismy go pól na pół z v-powerem 100, ale nie mielismy czasu sprawdzic tego na hamowni ;) Jedynie dowalając jeszcze bardziej zapłon nie było żadnego spalania stukowego ;)

: 2011-10-05, 20:26
autor: SenTex
mieszanka wyszla zatem ok 110oktanow... skad mieliscie na tyle rozpuszczalnika na bazie toluenu że starczyło do mieszania 50/50? Czuć było różnice? szybsze wkręcanie na obroty?

: 2013-03-10, 11:01
autor: Kitus
Można również zalać AVGAS 100 (ołowiowy) lub AVGAS 100LL (niska zawartość ołowiu), liczba oktanowa obu tych paliw to 100+. Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że różnica w przyspieszaniu autka na tym paliwie jest wyczuwalna.

: 2013-03-10, 11:44
autor: czajnik
głownie chodzi o to że dodatki maja podnosic liczbe oktanową aby wyeliminować spalanie stukowe czy detonacyjne bo różnie jest nazywane ale to oczywiście to samo.

nawet dolanie denaturatu spowoduje podwyższenie liczby oktanowej.
stosowany też jest metanol np na żużlu.
nalezy jednak pamiętać że to wszystkozwiększa temperaturę spalania. a dodatkowo sa bardziej "suche" dlatego nie mozna zapominać również o dodatkach smarujących.

co do AVGAZU super sprawa. chetnie kupię:)) przejeżdziłem sezon w wyścigach górskich na dopręzonym silniku. wszystko było git:) polecam