Strona 6 z 9

: 2014-01-10, 16:27
autor: DubSon
zuh, pewnie tak, bo VE ma większe wtryski.
Ale powiedz - po co? :D

: 2014-01-10, 16:35
autor: lazik
ale o jakim seryjnym kompie mówisz, z DE czy VE? bo jak z VE to normalnie bedzie pracował

: 2014-01-10, 16:55
autor: zuh
lazik, chodziło mi o DE. VE chodziło z automatem więc kolejne problemy. NATS itp.
DubSon, no właśnie nie wiem po co :D :D
A na poważnie. Chciałbym sam popróbować strojenia, co prawda musze się jeszcze dużo dokształcić ale jak to mówią kto pyta nie błądzi :). Auta najprawdopodobniej będe musiał używać na co dzień. Jak coś nie wyjdzie ze strojeniem to cyk powrót do seryjnego ECU i przez tydzień można śmigać do pracy a na weekend apiać do strojenia.

: 2014-01-10, 18:27
autor: DubSon
zuh pisze:Jak coś nie wyjdzie ze strojeniem
no może się zdarzyć, że silnik będzie do śmieci, także raczej bym to zostawił..
Gdybym musiał jeździć moim sunnym codziennie do pracy, to pewnie bym się nie podjął sam swapa na GA16 VTC i strojenia :roll: Bo tego na szybko nie zrobisz.
Jakbym się nie bał, to pewnie już dawno byłby wystrojony, a tak to cały czas grzebie z nim co innego byle nie podłączać jeszcze ecu mastera :D

: 2014-01-10, 19:14
autor: zuh
DubSon pisze:no może się zdarzyć, że silnik będzie do śmieci, także raczej bym to zostawił..
Kto nie ryzykuje ten nie pije szampana <piwo>

Masz racje ale już taki jestem że wole sam coś zrobić i przy okazji się nauczyć czegoś. To była jedna z opcji więc dlatego się zapytałem. Tak to zakup VE opóźni się trochę a wcześniej kupie jakiegoś trupa do dojazdu do pracy. No chyba że jak już ogarnę całą teorie i stwierdzę że nie dam rady to wtedy wsadzę VE do primery i dam komuś do wystrojenia. Śledzę twój temat i też chyba robisz pierwszy raz więc myślę, że mnie rozumiesz. Bo też będziesz sam stroił?

: 2014-01-10, 21:07
autor: DubSon
zuh pisze:Masz racje ale już taki jestem że wole sam coś zrobić i przy okazji się nauczyć czegoś.
No to witaj w klubie ;))
Ja mam tą możliwość, że siostry autem mogę sobie pomykać na razie.
Stroić będę sam i przyszła już pora na to.
Także jak przyjedzie do mnie kolektor i tłumik, to się zacznie, a w międzyczasie może już podłączę DETa...
Relacja oczywiście będzie :))

: 2014-01-10, 23:04
autor: zuh
Kibicuje Twojemu projektowi no i Tobie oczywiście.

: 2014-01-10, 23:06
autor: DubSon
zuh, dzięki i wzajemnie! :->

: 2014-01-11, 21:46
autor: bombel
Na kompie z de nie zalaczy sie zmienna faza i obstawiam ze bedzie słabszy niż DE

: 2014-01-11, 23:15
autor: zuh
Trzeba będzie kupić jakieś auto tanie, byle jeździło a primera do garażu :)

: 2014-02-11, 12:33
autor: adrionGT
zuh, Pochwal się drugą primerą :->

: 2014-02-16, 18:50
autor: Lukicrx
Koledzy mam pytanko, pewno z serii idź poszukaj, ale nie znalazłem, czy skrzynia z SR20DE pasuje do SR20VE ? planuję SWAP i chciałbym wykorzystać skrzynię bo mam już zabudowane przełożenie 5.0 i przydałoby się wykorzystać jego potencjał, z góry dziękuję za odpowiedzi uświadamiające.

: 2014-02-16, 18:52
autor: vixo
Pasuje ;)

: 2014-02-16, 19:00
autor: Lukicrx
:pada:

[ Dodano: 2014-02-16, 19:01 ]
To jeszcze jedno, robi ktoś SWAPy na południu naszego pięknego kraju (Śląsk , Małopolska )

: 2014-02-16, 19:15
autor: Ad@mus
mechanicznie sobie poskladasz sam bo to prawie to samo co sr20de jedynie uruchomienie fazy wymaga glebszej wiedzy, wiec laweta i do lodzi lub wawy

wiem ze kiedys jezdzilo po jastrzebiu potem po rybniku kjsowe sunny ve ale to bylo kupione z kraju a nie skladane na miejscu

ewentualnie czajnik z opola moze by pomogl

: 2014-02-16, 19:40
autor: zuh
adrionGT, kupiłem primere bo jest fajnie wyposażona ale nie jeżdżę nią. Trzeba będzie kiedyś opisać nią na forum. Fajnie wyposażona i sprzedający zszedł z ceny to i kupiłem :D
Kilka fotek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/385 ... a834a.html
Nie wiem czemu pokazuje od ostatniego, trzeba klikać "poprzednie"

: 2014-02-16, 19:44
autor: Shadows
Lukicrx pisze:robi ktoś SWAPy na południu naszego pięknego kraju (Śląsk , Małopolska )
PW

: 2014-02-16, 19:44
autor: zuh
Laweta nie koniecznie, bez fazy można dojechać.

: 2014-02-24, 16:17
autor: akarczma
a robi ktos swapy strojenia Zamość okolice?

: 2014-02-24, 16:23
autor: DubSon
akarczma, z klubu raczej nikt. Chyba najbliżej ma do WWA..

: 2014-02-24, 17:57
autor: akarczma
ok, przeczytałem 6 stron wypocin, i wychodzi na to ze do meskiego ve w p11 gt potrzebuje:
- mocne sprzeglo
-walki n1
-tloki z 16ve
-sprezyny i plytki pod n1
-kolektor ssacy
-przepustnice wieksza
-wydech
-ecu majster albo smt6
-no i silnik
cos jeszcze?

aaa i kogoś kto to złoży włozy i wystroi:-)

: 2014-03-03, 21:17
autor: hayboss
Po 1 dniu samodzielnego swapa z sr20de na sr20ve moje spostrzeżenia, może komuś się przydadzą.

1) pompa wspomagania ma inne wyjście dolne, warto zmienić, żeby nie męczyć się później
2) śruby koła zamachowego w ve (automat) są krótsze, jeśli nie chcemy zobaczy jak lata koło przy 7,5-8 tyś obrotów należy dać te od de
3) przepustnice w de i ve różnią się tylko czujnikiem położenia przepustnicy, wystarczy tylko je podmienić, a nie całą przepustnicę
4) aparat zapłonowy w de ma 2 wtyczki, a w ve 1, mamy do wyboru rzeźbić kabelki albo uwalić dolne mocowanie z de (inaczej go nie założymy, trzyma się solidnie)
5) przerzucałem silnik bez skrzyni, dużo wygodniej manewrować
6) dystans pomiędzy skrzynią a blokiem warto założyć przed przykręceniem zamachu

Jutro walczę dalej, ale jak na jeden dzień samodzielnej roboty to i tak nieźle. Jutro wrzucam skrzynie i odpalam

: 2014-03-03, 22:28
autor: MacGayver
lepiej porzeźbić kabelkami niż jeździć z aparatem przymocowanym na jednej śrubie jak większość :-P a jeśli chodzi o blachę pod zamach to inaczej przecież jej się nie założy, bez względu na to czy to VE czy DE ;-)

: 2014-03-03, 23:20
autor: hayboss
No tak i o to mi właśnie chodzi. Dla wielu są to oczywiste sprawy. Robię auta od kilku ładnych lat, do tej pory siedziałem w hondzie i kilka ich złożyłem. Z nissanem jestem od niedawna, ale wiecie co mnie wkurza? Że wszyscy wszystko wiedzą, ale w większości dla siebie. Jedziecie po hondach, ale tam ludzie się wpierają, pomagają sobie. A tu mam wrażenie, że każdy sobie. Może i jest to banalne co napisałem, ale robiłem pierwszy raz swap w nissanie i z fajkiem w reku zajęło mi to kilka godzin, a gdyby ktoś łaskawie o tym napisał wcześniej to byłoby przynajmniej godzinę krócej .

Przepraszam moderatorów za OT

: 2014-03-03, 23:26
autor: janusz
Hayboss nie masz za co przepraszać. Popieram to, co napisałeś.

: 2014-03-03, 23:48
autor: bombel
Taka jest prawda, że swapy na VE robią 3 osoby. Bodek, Coobcio i MacGyver, a oni się ostatnio nie udzielają :/

: 2014-03-04, 09:31
autor: zuh
Każdy medal ma dwie strony. Z jednej strony to oni na tym zarabiają i dlaczego mieliby opisywać krok po kroku co zrobić. Z drugiej strony Ci którzy nie ogarniają mechaniki to i tak przyjadą do kogoś kto się zna i ogarnia temat. Co innego jak ktoś robi sam swapa i najprawdopodobniej już tego robił nie będzie więc taki ktoś może bez problemu opisać co z czym się je. A Ci co ogarniają mechanikę to będą kombinować sami, z pomocą Bodka, Coobcia i MacGyvera byłoby dużo szybciej i łatwiej.
Chociaż prędzej czy później to i tak wyjdzie na światło dzienne, podobnie jak mod rozrządu.
Ja nie ogarniam strojenia więc na razie odpuściłem VE. Ale sam swap, to nie jest nic trudnego. Jak ktoś już takie coś robił już w ogóle. Silnik jak każdy inny. Tylko ta elektryka no i strojenie trzeba ogarnąć chociaż podobno też nic trudnego.

: 2014-03-04, 10:44
autor: lordkain
Prawda jest taka, że ci co robią swapy i strojenia na co dzień nie pomogą bo zarabiają na tym a ci co dowiedzieli się jak to zrobić pomóc nie mogą bo ci co robią na co dzień nie pozwalają mówić pod groźbą, że więcej nie pomogą jak zdradzi się co i jak zrobili.
Ten temat nie ma najmniejszego sensu. 6 stron w większości bezsensownych bzdur a cennych informacji jak na lekarstwo. Mnie także nikt nie chciał pomóc w zdobyciu informacji co i jak więc podobnie jak pozostali i ja nie mam zamiaru udzielać informacji chociażby z tego względu, że zapłaciłem za ich zdobycie (i to nie mało) a poza tym ostatnio chciałem pomóc jednemu z forumowiczów to odbiło się na mnie boleśnie bo mi syf wokół dupy zrobił. SKORO NIE WIESZ TO NA TYM FORUM NIE DOWIESZ SIĘ NA PEWNO - W KAŻDYM RAZIE NIE ZA DARMO. Oto cała prawda o nissanzone.pl, swapach i strojeniach Nissanów.

: 2014-03-04, 10:52
autor: Arias
boli ale w dużej mierze prawda :(

: 2014-03-04, 11:18
autor: DubSon
lordkain pisze:ci co dowiedzieli się jak to zrobić pomóc nie mogą bo ci co robią na co dzień nie pozwalają mówić pod groźbą, że więcej nie pomogą jak zdradzi się co i jak zrobili.
I to jest właśnie śmieszne.
EOT :))