Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SR20DE na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-10-06, 23:13

To taka moja krucjata. Nie zrozumiesz...
Sex był dziś dwa razy. Rano i wieczorem. Z tą samą dziewczyną.

Napisałem, bo uznałem że jest Ci potrzebne wyczerpujące wyjaśnienie. Zapytałeś o rzecz trywialną to dostałeś dosadną odpowiedź.
OT end
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-10-06, 23:37

Moje kolejne pytanie. Nie można ustawić/skopiować ecumastera tak jak jest w seryjnym ecu VVL, ustawić te same parametry. Oczywiście zmienną faze ustawić na niższych obrotach. A może uda się przestawić w seryjnym ecu VVLa zmienną faze na niższe obroty? Chociaż z tego co wiem to nie programowalne, chociaż immo da się usunąć.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-10-07, 06:47

Kolegów - proszę o niewydzielanie w nadmiernej ilości testosteronu. :)

MagicalFire z całym szacunkiem. Zanim zapytasz pomyśl i zastanów się nad nim dwa razy.
yapko pisze:Zapytałeś o rzecz trywialną to dostałeś dosadną odpowiedź.
OT end
Racja ... :-?
zuh pisze:Moje kolejne pytanie. Nie można ustawić/skopiować ecumastera tak jak jest w seryjnym ecu VVL, ustawić te same parametry.
Można. ECU Master może z czytać dane podczas jazdy i wykreślić automatycznie mapę. Nie pamiętam dokładnie jak to się robiło i w jakim etapie etapie. być może podczas konwersji z MAF->MAP. Zapraszam do lektury dostępnej u samego producenta. Tam masz wszystko dobrze opisane.

http://www.ecumaster.com/pobierz/det2/D ... Manual.pdf
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/D ... Manual.pdf

Również na stronie racingformu jest dział poświęcony ECUMaster:
http://www.racingforum.pl/ecumaster-zro ... 43669.html - 162 str. :D

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-07, 06:54

Ryba pisze:Również na stronie racingformu jest dział poświęcony ECUMaster - 156 str.
5 postów z pytaniem z mojej strony - 0 odpowiedzi...

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-10-07, 09:09

DubSon

Może Twoje pytania brzmiały jak kolegi MagicalFire :D

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-10-07, 09:27

temat na RF żyje swoim własnym życiem i nie znam osoby która go ogarnia. Moderatorzy dali sobie spokój z tym topiciem i tam nie sprzątają :-D

DubSon - dawaj tutaj te pytania ;-)
BTW Ludzie z Krakowa który to sprzedają są ogarnięci i przez telefon potrafią pomoc i odpowiedzieć na pytania
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-07, 13:26

Tak w sumie, to nie zauważyłem 2 pierwszych postów na tej stronie :D

Ale dobra:
Ryba, wątpię. Umiem pisać po Polsku :))
yapko, pytałem czy podłączał już ktoś tam EcuM do GA16 i czy sugerować się schematem podłączania z SR20. Tyle. z 5 razy pytałem, ale jakoś bez echa..
Nie dziwię się, bo kto na racingforum bawi się GA16 ;)

Widziałem, że głównie odpowiada Jadźwin. Są też typki co jakieś tam podpowiedzi dają.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-10-07, 13:47

DubSon jak masz schemat kompa w GA16 to podłaczasz analogicznie jak w SR20

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-07, 15:50

bombel, tak myślałem właśnie, ale zawsze wolę się upewnić, bo to nie jest rurka z kremem, że tak powiem i nie chcę nic uwalić :) Dzięki :))

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-10-07, 16:10

Stronę producenta na pewno poczytam. Teraz jade na fuche i nie mam troche czasu.
Skopiowanie parametrów z ecu ve do ecumastera byłoby dla mnie złotym środkiem. Obniżyłbym tylko załączanie zmiennej fazy i gitara. Seryjne ve na razie mi wystarczy więc seryjne nastawy ecu też no oprócz załączania fazy. No może jeszcze udałoby się zlikwidować ograniczenie prędkości

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-10-07, 18:26

zuh - to nie jest złoty środek. Każdy Ci tu tłumaczy, że nie ma dwóch identycznych układow silnikowych i trzeba podstrajać pod konkretny egzemplarz.
Jeżeli obniżysz moment włączenia wyższych krzywek, a nic nie zrobisz z paliwem ( z Twojej wypowiedzi to wywnioskowałem) to już na pewno nie będzie to nawet srebrny środek, bo zwiększysz przepływy powietrza i zabraknie paliwa :-/
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2013-10-07, 19:11

zuh pisze:Skopiowanie parametrów z ecu ve do ecumastera
Poczytaj jak działają ECU benzynowe i jak sterują procesem spalania, są fajne książeczki z Boscha, instrukcję EMU (polskiego standalone) poczytaj, potem poczytaj jak działa Ecumaster i co robi i z jakimi sygnałami, bo na razie nie masz żadnej wiedzy na ten temat.
Nikt Ci nic na tacy nie poda, spędź nad taką lekturą kilka miesięcy, a później ew. zadawaj pytania jak nie będziesz czegoś konkretnego rozumiał, bo w tym momencie to Ty nie wiesz po prostu NIC.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-10-07, 19:26

Fajny FAQ na temat strojenia wydał kiedyś HKS do swojej jednostki, krąży w sieci.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-10-07, 20:39

yapko pisze:zuh - to nie jest złoty środek. Każdy Ci tu tłumaczy, że nie ma dwóch identycznych układow silnikowych i trzeba podstrajać pod konkretny egzemplarz.
Ja to rozumiem ale przecież są jakieś uniwersalne parametry dla danego modelu silnika.
Jakby tak nie było to np. nie mógłbym zamontować do mojej primery innego ecu z takiego samego auta jak moje bo przecież silnik jest już inny choć model ten sam.
yapko pisze:Jeżeli obniżysz moment włączenia wyższych krzywek, a nic nie zrobisz z paliwem ( z Twojej wypowiedzi to wywnioskowałem) to już na pewno nie będzie to nawet srebrny środek, bo zwiększysz przepływy powietrza i zabraknie paliwa :-/

No źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że obniżyć moment włączania zmiennej fazy i co za tym idzie skopiować mape paliwa i zapłonu gdzie już jest załączona faza.

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Tak jak radzicie, dokształcę się trochę i się wtedy zobaczy. Jak macie jeszcze jakieś wskazówki dla mnie to proszę pisać. Oprócz tych co podaliście możecie jeszcze polecić jakieś artykuły?

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-10-08, 09:25

Życzę powodzenia w odpaleniu sr20ve na seryjnym kompie ;) A bym zapomniał, pamietaj że sr20ve było z automatem ;)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-10-08, 10:56

W p12 SR20VE było ze skrzynią 6-biegów :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-10-08, 11:26

Arias pisze:W p12 SR20VE
To jest SR20VE 20V- zupełnie inna bajka pod względem elektroniki.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-10-08, 11:55

Ja mowię o dostepnych sr20ve w polsce. Raczej nikt nie zapłaci za sr20ve 20v od 2 do 3.5 tys dolców. Plus koszt sprowadzenia do polski.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-08, 18:34

Limon pisze:A bym zapomniał, pamietaj że sr20ve było z automatem
Ten sam problem miałem u siebie.
GA16DE NVCS / NATS / Automat.
Chyba prościej mi zostawić kompa i wiązkę z Sunny i podłączyć EcuMaster :))
To samo wiąże się z VVL.

nxturbo
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-06-06, 11:06
Lokalizacja: dol

Post autor: nxturbo » 2013-10-31, 22:33

apropos vvl na zagranicznych forach pełno na forum schematów do vvl a u nas nic ktoś ma jakieś schematy jak trzeba przerobić istniejąca wiązkę z de na ve ?? czy każdy trzyma w tajemnicy

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-01, 05:47

Wiazka zostaje ta sama

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-01, 06:00

A to będą jakieś różnice między schematami z zagranicy a polskimi ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-01, 08:45

wiązka ta sama, różnica żadna - pewnie dlatego nie ma schematu :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

nxturbo
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-06-06, 11:06
Lokalizacja: dol

Post autor: nxturbo » 2013-11-04, 10:04

A podłączenie solenoidy??

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-11-04, 10:23

ECU MASTER-EM

nxturbo
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-06-06, 11:06
Lokalizacja: dol

Post autor: nxturbo » 2013-11-05, 08:10

A jak się podłączy sr20ve pod instalacje z DE bez solenoid to czy odpali by dojechać na strojenie ???

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-05, 09:14

odpali i dojedzie spokojnie na strojenie ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-05, 09:16

nxturbo odpali ale zmienna faza nie bedzie działać

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-05, 09:21

no ale na strojenie dojedzie, i jak już będzie, to na miejscu przecież można podciągnąć instalacje do solenoidów :-P Logiczne że jak się nie podłączy to nie ma prawa działać ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-10, 16:26

Jak będzie się jeździć z VE pod maską ale na seryjnym kompie to co się będzie działo? Będzie przelewany?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”