Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SR20DE na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

SR20DE na SR20VE

Post autor: GrzegorzPPP » 2011-08-22, 08:08

Panowie bardzo poważnie zastanawiam się nad swapem z mojego SR20DE na VE.

Pytanie tylko co dokładnie trzeba pozmieniać.
Ile będzie kosztowała przekładka.
Jak szybko sprzedać obecny silnik (nie mam czasu na allegro itp.)

Na allegro koleś sprzedaje te silniki za 3200 bez ECU i 3600 z ECU. Gwarancja tylko tygodniowa na montaż.

Jest sens się w to pchać :?: Jakie są szanse że ten silnik będzie chodził bezawaryjnie :?: Nie mam w planach go tuningować. Zwykła seria mi wystarczy. Samochód nie do wyścigów tylko do normalnej jazdy.

Najbardziej pasowałoby mi zostawić stary silnik w zamian za przekładkę na VE, ale pewnie żaden warsztat na to nie pójdzie.

Długo czasu zajmie przekładka z ewentualnym dostrojeniem :?:

WSKAZÓWKI / PODPOWIEDZI DOTYCZĄCE SWAP NA VE

1) pompa wspomagania ma inne wyjście dolne, warto zmienić, żeby nie męczyć się później
2) śruby koła zamachowego w ve (automat) są krótsze, jeśli nie chcemy zobaczy jak lata koło przy 7,5-8 tyś obrotów należy dać te od de
3) przepustnice w de i ve różnią się tylko czujnikiem położenia przepustnicy, wystarczy tylko je podmienić, a nie całą przepustnicę
4) aparat zapłonowy w de ma 2 wtyczki, a w ve 1, mamy do wyboru rzeźbić kabelki albo uwalić dolne mocowanie z de (inaczej go nie założymy, trzyma się solidnie)
5) przerzucałem silnik bez skrzyni, dużo wygodniej manewrować
6) dystans pomiędzy skrzynią a blokiem warto założyć przed przykręceniem zamachu, ewentualnie gdy zdarzy Ci się zapomnieć, pokręć w lewo w prawo i też wejdzie.

CDN.
Ostatnio zmieniony 2014-03-05, 09:30 przez GrzegorzPPP, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-22, 08:29

hmm.. temat jest na biegu.. z pewnością już takie pytania byłby.

Z pewnością nie nie kupował bym silnika z ECU. Do takiego SWAP-u wystarczy Twój ori ECU + ECU MASTER :) co by można było wyregulować. Cenowo wyjdzie tak samo, jednak masz wieksze możliwości niż ori ECU

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2011-08-22, 08:47

Kurcze wiem, że ten temat był nie raz poruszany, ale właśnie w każdym temacie jest coś, a w sumie nic konktretnego.

Myślisz że na gotowo do jazdy w 4000zł szło by się zmieścić :?: I jak myślisz jak będzie z trwałością tego silnika :?:

Chciałbym żeby był niezawodny jak mój SR20DE. Nie za bardzo mam czas na latanie z silnikiem po mechanikach.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-22, 08:52

GrzegorzPPP temat się ciagnie już dawno. Coobcio z tego co wiem to brał ok 5500 PLN na gotowo. Silniki te z Japonii mają przejechane po jakieś 30-40 tyś km, wiec pewnie polatają dużo. Tak jak pisane było wczesniej. Sam silnik plus ecumaster i bedzie git.

Co do Twojego silnika to bys musiał sie dogadac z Kubą

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-08-23, 23:55

No i plus jeszcze jest pare rzeczy do przerobienia kto wkładał ve to wie ;) Doliczyć najlepiej odrazu 2 razy olej ponieważ te silniki stoją jakiś czas wiec zalac olej zrobic ze 100 km i wymienić ;-) Nowy płyn chłodniczy, termostat troszke kosztów sie zbiera ;-)

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2011-09-23, 06:58

Pytanie czy uszczelka pokrywy zaworów jest taka sama jak w DE? Na oko pokrywy mają inne kształty, ale w necie wyczytałem na jakiś "zagramanicznych" forach że są takie same.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2011-09-23, 07:33

Wydaje mi się iż uszczelka od VE ma dodatkowy otwór, którego w DE brak.
Chyba czytałem o tym w jedym z wydań GT.
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2011-09-23, 13:45

Ktoś coś wię na 100% ?
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-09-23, 14:52

Uszczelka pod głowicą ma dodatkowy otwór na 100% ale pod pokrywą są `chyba` takie same.Kiedyś przeglądałem Ebaya i w paru ogłoszeniach były do DE/VE w jednej aukcji.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2011-09-24, 09:56

No właśnie, wszystko jest chyba, być może. Poczekam, może ktoś potwierdzi na 100%

[ Dodano: 2011-09-25, 23:49 ]
Dla potomności, od Coobcia dowiedziałem się że są takie same :)
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2011-10-03, 16:53

Mi mój sr20de się kończy więc chyba też będzie trzeba się bliżej ve przyjrzeć:D

Bo jak to tak do końca jest w przypadku transplantacji do sunnego gti?
wiązka pasuje.
kolektor wydechowy?
dolotowy i przepustnica by musiała być z ve bo tam lowport a w sunnym highport?
rozrusznik i alternator z de pasuje pewnie?
jeszcze pompa paliwa wydajniejsza, jakieś wallbro
Ponadto wkładając ve w miejsce de bez podłączania ecu mastera do ogarnięcia zmiennych faz odpali to i pojedzie?
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-10-03, 17:33

kolektor pasuje przepustnicę przekładasz z DE alternator pasuje bez ecu m odpali i pojedzie zapewne będzie przelany

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-03, 18:14

Bez ECU majstra nie odpalisz zmiennej fazy

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-10-03, 18:53

ale odpali samochód i pojedzie bo chyba o to chodziło...?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-03, 19:52

Powinien odpalic, ale nie wiem co bedzie jak dojdzie do momentu gdzie fazy sie powinny załaczyc

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2011-10-03, 19:59

MRC pisze:ale odpali samochód i pojedzie bo chyba o to chodziło...?
dokładnie o to, bo żeby odpalić zmienne ecu master jakiś jest potrzebny to wiadomo :)
oprócz zmiennych co jeszcze w przypadku takiej przekładki się ogarnia ecumasterem? sygnał z przepływki żeby paliwa było ok? czy może detIII w fuel implant? (czy jakoś tak się to pisało:P )
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-10-03, 21:43

Nie trzeba robić FI, ecumastera trzeba normalnie wpiąć i wystroić zapłon i paliwo, czyli tak jak każdą inną furę ecumasterem.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-04, 21:07

Samochód bez ecumastera odpali, bedzie jeździł jak wolnossak bez zmiennych faz ale nie bedzie to płynna jazda... Nie trzeba robić żadnej funkcji fuel implant czy jak to tam sie zwie....

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2011-10-04, 22:59

Tak sobie kminie jak to z tym ecumasterem, instrukcje i fora trochę poczytałem...
Podłączenie DET3 do ECU według tego schematu:
Obrazek[/URL]

Plus do tego zasilanie zmiennych faz wypuszczone z 18 pinu DETa konfigurowane po obrotach.

I teraz zostają jeszcze 2 wolne wejścia analogowe, więc myślę że fajnie byłoby je wykorzystać do jakiejś korekcji, może szerokopasmówkę LC-01 Innovate by podłączyć dodatkowo? Myślałem też o czujniku temp. wody/powietrza w dolocie ale to raczej się mija z celem, bo seryjne ecu sobie po nich modyfikuje czasy wtrysków?

I obciążenie silnika w takim setupie dla DETa łapać z TPSa czy z przepływki?
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-10-05, 06:43

miarą obciążenia jest uchylenie przepustnicy, zasilanie zmiennych faz podłączasz to wyjścia na którym jest warunek logiczny (nie pamiętam jak w DET3 ale pewnie któryś power uot)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-05, 12:11

Lepiej sobie poszukać używkę ecumaster det2 ;) do Silnika sr20ve nie jest koniecznie det 3 ;) z tego co wiem to Zuru od primery VE ma chyba na sprzedaż det 2 ;)

Sonda szerokopasmowa nie jest Ci potrzebna w wolnossaku wiec nie ma potrzeby ładować sie w jakieś dodatkowe koszta ;-)

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2011-10-05, 14:17

Aczkolwiek do samego wystrojenia paliwa byłaby jak najbardziej przydatna szerokopasmówka? Bo tak w ciemno to troszkę niekoniecznie jest sens stroić, bo skąd wtedy wiemy czy za mało czy za dużo paliwa, i co najważniejsze, o ile?
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-10-05, 16:56

oczywiście, że det2 wystarczy i oczywiście, że jest potrzebna szerokopasmówka
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-06, 10:19

Wystroić raz kto posiada sondę szerokopasmową, ewentualnie mozna dorzucić czujnik temp w dolocie i korekcje zrobic coby wóz zimą, i w chłodne dni nie miał problemu ze złym składem mieszanki ;)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-10-01, 21:08

Pytanie mam do was. Chciałbym sobie przerzucić silnik na VE tzn. zastanawiam się nad tym. Ale w gre wchodzi seria. Seryjny VE plus seryjny komp z VE. I teraz tak, co z immo? Immo jest w kompie? Jest ktoś kto mógłby ewentualnie zdjąć mi immo z kompa z VE? Co z sondą? Zostaje moja czy musi być z VE?
Kupując VE na co zwracać uwagę?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-01, 21:12

zuh pisze:Seryjny VE plus seryjny komp z VE.
Prędkość max. 180km/h :)
No i zmienna faza na wałku wydechowym załącza się krótko przed odcięciem, więc nie będzie za dużo słychać :P

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-10-01, 21:20

zuh pisze:Pytanie mam do was. Chciałbym sobie przerzucić silnik na VE tzn. zastanawiam się nad tym. Ale w gre wchodzi seria. Seryjny VE plus seryjny komp z VE. I teraz tak, co z immo? Immo jest w kompie? Jest ktoś kto mógłby ewentualnie zdjąć mi immo z kompa z VE? Co z sondą? Zostaje moja czy musi być z VE?
Kupując VE na co zwracać uwagę?
Po co Ci komp z ve? Utrudniasz sobie zycie

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-10-01, 21:46

Silnik bez problemu sam przełożę ale ecumastera już nie raczej nie wystroje.
Prędkość ograniczona jest do przebolenia. Martwi mnie załączanie fazy na wydechowym że dopiero tak późno. A jak jest z ssącym? Więcej konkretów? przy jakich obrotach?
Jakie jeszcze minusy są seryjnego kompa?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-10-01, 22:11

to z VE sa jakies problemy :-o podobno to ideał :mrgreen:

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-01, 23:05

zuh, ssący chyba na 5300RPM ale mogę się mylić - piszę z pamięci ;)
Seria SR20VE ma 187KM więc nie wiem dlaczego się martwisz tym wydechowym :P
zuh pisze:ale ecumastera już nie raczej nie wystroje.
Spoko Panie, ja mam zamiar robić to sam, tzn. nauczyć się :)) Daleko raczej nie mieszkamy od siebie więc można współpracować :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”