Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Sunny KJS

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

[N14] Sunny KJS

Post autor: david611 » 2009-12-13, 14:52

Witam szanowne grono.
Chce przygotować swojego Sunny n14 102KM do startów w rajdach KJS.
Będę wdzięczny za wszystkie rady i uwagi dotyczące tych przeróbek.

Od czego zacząć i jak najlepiej się przygotować pod względem technicznym, co zrobić , co pozmieniać?
Z góry dziękuję za wszystkie wypowiedzi i opinie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2009-12-14, 17:33 przez david611, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-13, 14:56

Z pewnością zaczął bym od podniesienia mocy w najłatwiejszy sposób - katalizator i EGR do kosza.Szerokie opony(195 albo koło tego),usztywnić zawieszenie,klatka,wydupić to co nie potrzebne,czyli wszelkie wygłuszenia,siedzenia,tylne szyby z plexy,rozpórki na kielichy,ogólnie wsadzisz w to gruby worek kasiurki ;).

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

Post autor: david611 » 2009-12-13, 14:59

EGR-a i katalizatora juz dawno nie mam. A jakie rozporki polecacie i jakie zawieszenie? ma ktoś moze cos na zbyciu co by mi się przydało?

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-13, 15:08

Poliuretany N14 -właśnie są w przygotowaniu
Rozpórka N14 - też w przygotowaniu
Ogólnie to chłopaki na micra.pl kupowali Whiteline'a i sobie chwalili,poszukaj(tylko drogie mogą być bo z Angli).
Co do zawiasu,na alledrogo może będą jakieś bilsteiny(dosyć twarde) ew. sprężynki -35mm tylko nie wiem czy na KJS opłaca się obniżać auto.

mushroom
fanatyk nissana
Posty: 345
Rejestracja: 2009-12-11, 00:12
Lokalizacja: czasem Gdańsk

Post autor: mushroom » 2009-12-13, 15:46

Gdzieś kiedyś czytałem, że do KJS nieżle się nadaje seryjny zawias z jakimś lepszym amortyzatorem. Wydaje mi się, że idąc tym tropem to Kayaby Ultra SR mogłyby się sprawdzić.
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-13, 15:59

Ewentualnie gumy w sprężyny,żeby się nie uginały za bardzo i powinno być ok.

mushroom
fanatyk nissana
Posty: 345
Rejestracja: 2009-12-11, 00:12
Lokalizacja: czasem Gdańsk

Post autor: mushroom » 2009-12-13, 16:02

aBa pisze:Ewentualnie gumy w sprężyny,żeby się nie uginały za bardzo i powinno być ok.
:-| Na serio dajesz takie rady??
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-13, 16:05

Ewentualnie ;P.Zależy od budżetu,oczywiście najlepiej by było jakiś porządny amor kupić w miarę twardy.

mushroom
fanatyk nissana
Posty: 345
Rejestracja: 2009-12-11, 00:12
Lokalizacja: czasem Gdańsk

Post autor: mushroom » 2009-12-13, 16:15

aBa pisze:Ewentualnie ;P.Zależy od budżetu,oczywiście najlepiej by było jakiś porządny amor kupić w miarę twardy.
Mając na uwadze bezpieczeństwo własne i innych osób, jeżeli ktoś nie ma budżetu aby przygotować samochód do takiej zabawy, to lepiej niech poobserwuje sobie z boku. Takie jest moje zdanie.
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

Post autor: david611 » 2009-12-13, 16:15

A jakie amory najbardziej polecacie?

mushroom
fanatyk nissana
Posty: 345
Rejestracja: 2009-12-11, 00:12
Lokalizacja: czasem Gdańsk

Post autor: mushroom » 2009-12-13, 16:55

Tak jak wcześniej napisałem, dużo dobrych opinii słyszałem o kayabach ultra sr, no ale może ktoś się wypowie z jakimś doświadczeniem większym w kjs.
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-13, 17:34

A w jaki sposob taka guma w sprezynach wplywa na bezpieczenstwo wlasne i innych?

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-13, 17:43

A ja bym radzil posmigac na paru imprezach tym co masz i sam na wlasnej skorze poczujesz co jest nie tak i co trzeba zmienic. Chociaz tak jak powiedzial aBa warto wywalic srodek auta bo duza waga nie jest przy takich autach pozadana :)

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

Post autor: david611 » 2009-12-13, 18:47

Środek juz wywalony. wykładzina tez. czekam na projekt i wycena klatki bezpieczeństwa.
A jak podnieść jeszcze moc silnika?

mushroom
fanatyk nissana
Posty: 345
Rejestracja: 2009-12-11, 00:12
Lokalizacja: czasem Gdańsk

Post autor: mushroom » 2009-12-13, 18:52

A w jaki sposob taka guma w sprezynach wplywa na bezpieczenstwo wlasne i innych?
Z tego co mi się obiło o uszy to akurat w Sunnym nie sprawdziły się one i lubiły wypadać. Trzeba też zauważyć, że sprężyna nie pracuje w pełnym zakresie zwoi. Być może nie ma to aż tak destruktywnego wpływu na żywotność, ale chyba nikt tego nie sprawdził. Osobiście odradzam, choć nie miałem przyjemności jeździć autem z takimi gumami :-P. Mogę natomiast powiedzieć, że po zmianie amortyzatorów na lepsze, seryjne zwawieszenie daję radę.
Takie jest moje zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać, po to jest forum, żeby dyskutować.
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-13, 18:55

Po wymianie tylnych amorow na gazowe sachsy czuc roznice. jest sztywniej i pewniej a i komfort pozostal, wiec amory maja znaczenie :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-13, 19:53

Jest to guma wiec zwoj pod ktory bedzie podlozona tez bedzie pracowal tylko nie w az takim zakresie. Mozna kupic sobie takie gumy, zalozyc na probe i sprawdzic co sa warte. Moze proby nie robic w wyscigu tylko podczas treningu. Wiadomo, ze to polsrodek ale jesli obecnie np nie ma kasy na nic lepszego.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2009-12-13, 19:58

zwłaszcza że to całe 5 zeta za sztukę....upchnąłem po sztuce na tyle bo dobijało nadkole o oponę - teraz tego nie ma.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-13, 20:13

To samo zrobilem w carismie i tez z takiej przyczyny - dobijanie o ranty. Pamietaj zeby posmarowac czyms ta gume bo inaczej ciezko bedzie ja wcisnac :-)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-13, 22:22

zwiekszenie mocy ?? na poczatek walke z DS ... potem jaki kolektow 4-2-1 i moze wydech z sunny gti ponoc cos tam daje ... pobaw sie zaplonem ... po kosztach nie wielkich mozna 130 km uzyskac z tego silnika ... przynajmniej tak niektorzy twierzdza ...coobcio ma jakies zestawy podnoszace moc do 120 + HP ... dalej mozesz sie bawic jeszcze z kolektorem dolotowym od sentry ... pozniej wydajniesze wtryski ... pompa paliwa ... jak o czyms zapomnialem to mnie poprawcie :P

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

Post autor: david611 » 2009-12-13, 22:58

sergiej pisze:na poczatek walke z DS ...
Tzn???
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-13, 23:02

GA16DS - ma ostrzejsze krzywki,Ty masz GA16DE

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

Post autor: david611 » 2009-12-13, 23:11

A czym się różni DS od DE? Myślałem że juz mam tą mocniejszą wersje.
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-14, 04:45

sergiej pisze:zwiekszenie mocy ?? na poczatek walke z DS ... potem jaki kolektow 4-2-1 i moze wydech z sunny gti ponoc cos tam daje ... pobaw sie zaplonem ... po kosztach nie wielkich mozna 130 km uzyskac z tego silnika
No nie po takich kosztach. 130KM z tego motoru wymaga troche pracy i kasy. Po kosztach to mozna wrzucic walki od DS i ssacy 73C. Konkretny wydech i dolot to juz kilka zer. Mysle, ze jednak lekko ponad 100KM i zbicie z wagi da jakies rezultaty na trasie. Zejscie z wagi to chyba najtanszy sposob na polepszenie osiagow no chyba, ze chcesz wchodzic w wlokno weglowe, plexi i lekkie komponenty ;)

Tak czy siak powodzenia
pzdr
rz

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-14, 07:26

jak sie ktos chce w sport bawic to troche kasy musi miec ...ale wymiana waleczkow to nie duzy koszt ...

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

Post autor: david611 » 2009-12-14, 08:12

A ile za takie wałki bym musiał liczyć? Wszystkie boczne i tilna szyba będą z poliwęglanu.
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-14, 10:51

szukaj na froum chociaz to chodliwy temat ale ze 100-150 zl napewno znajdziesz

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-14, 20:39

Zabawy w KJS trzeba rozpocząć przede wszystkim od doprowadzenia auta do perfekt stanu, przed każdym KJS masz normalne badanie techniczne, zwracają uwagę na wszystko od świateł tylnych przeciw mgłowych po przez to czy odma jest seryjna i czy akumulator trzyma się stabilnie i ma zasłoniętą klemę +...

Dalej obowiązkowo trzeba mieć płytę pod silnikiem to da gwarancję że ukończysz rajd...

Co do zawiasu to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie to zawias seryjny + stabilizatory z GTi. Nie wolno auta obniżać, ja już wiele razy dowiodłem że nawet w jeździe torowej obniżanie praktycznie nie wpływa na czas a na samopoczucie, postawa to dobry amor, seryjne jak zdrowe są znakomite jak są słabe to najlepsza pozycja to KYB Ultra SR.

Zanim zajmiesz się podnoszeniem mocy zabierz się za odchudzanie auta oraz przygotuj sobie odpowiednie koła, nie wiem jaka to będzie nawieszchnia ale genralnie w sunnym najlepiej sprawują się 14" i opony 185/60R14 wszystko co większe zmuli Ci auto...
Najlepsze opony uniwersalne pod 14" to bez wątpienia Toyo T1R w rozmiarze 195/55R15 - bardzo twardy boczek doskonale zabezpieczy felgę...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

Post autor: david611 » 2009-12-15, 14:53

A za takie stabilizatory to duzo pieniążków trzeba dac??
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2010-01-11, 00:31


ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”