[N14] Sunny KJS
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
[N14] Sunny KJS
Witam szanowne grono.
Chce przygotować swojego Sunny n14 102KM do startów w rajdach KJS.
Będę wdzięczny za wszystkie rady i uwagi dotyczące tych przeróbek.
Od czego zacząć i jak najlepiej się przygotować pod względem technicznym, co zrobić , co pozmieniać?
Z góry dziękuję za wszystkie wypowiedzi i opinie.
Pozdrawiam
Chce przygotować swojego Sunny n14 102KM do startów w rajdach KJS.
Będę wdzięczny za wszystkie rady i uwagi dotyczące tych przeróbek.
Od czego zacząć i jak najlepiej się przygotować pod względem technicznym, co zrobić , co pozmieniać?
Z góry dziękuję za wszystkie wypowiedzi i opinie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2009-12-14, 17:33 przez david611, łącznie zmieniany 1 raz.
Z pewnością zaczął bym od podniesienia mocy w najłatwiejszy sposób - katalizator i EGR do kosza.Szerokie opony(195 albo koło tego),usztywnić zawieszenie,klatka,wydupić to co nie potrzebne,czyli wszelkie wygłuszenia,siedzenia,tylne szyby z plexy,rozpórki na kielichy,ogólnie wsadzisz w to gruby worek kasiurki .
Poliuretany N14 -właśnie są w przygotowaniu
Rozpórka N14 - też w przygotowaniu
Ogólnie to chłopaki na micra.pl kupowali Whiteline'a i sobie chwalili,poszukaj(tylko drogie mogą być bo z Angli).
Co do zawiasu,na alledrogo może będą jakieś bilsteiny(dosyć twarde) ew. sprężynki -35mm tylko nie wiem czy na KJS opłaca się obniżać auto.
Rozpórka N14 - też w przygotowaniu
Ogólnie to chłopaki na micra.pl kupowali Whiteline'a i sobie chwalili,poszukaj(tylko drogie mogą być bo z Angli).
Co do zawiasu,na alledrogo może będą jakieś bilsteiny(dosyć twarde) ew. sprężynki -35mm tylko nie wiem czy na KJS opłaca się obniżać auto.
Mając na uwadze bezpieczeństwo własne i innych osób, jeżeli ktoś nie ma budżetu aby przygotować samochód do takiej zabawy, to lepiej niech poobserwuje sobie z boku. Takie jest moje zdanie.aBa pisze:Ewentualnie ;P.Zależy od budżetu,oczywiście najlepiej by było jakiś porządny amor kupić w miarę twardy.
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"
Z tego co mi się obiło o uszy to akurat w Sunnym nie sprawdziły się one i lubiły wypadać. Trzeba też zauważyć, że sprężyna nie pracuje w pełnym zakresie zwoi. Być może nie ma to aż tak destruktywnego wpływu na żywotność, ale chyba nikt tego nie sprawdził. Osobiście odradzam, choć nie miałem przyjemności jeździć autem z takimi gumami . Mogę natomiast powiedzieć, że po zmianie amortyzatorów na lepsze, seryjne zwawieszenie daję radę.A w jaki sposob taka guma w sprezynach wplywa na bezpieczenstwo wlasne i innych?
Takie jest moje zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać, po to jest forum, żeby dyskutować.
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"
Jest to guma wiec zwoj pod ktory bedzie podlozona tez bedzie pracowal tylko nie w az takim zakresie. Mozna kupic sobie takie gumy, zalozyc na probe i sprawdzic co sa warte. Moze proby nie robic w wyscigu tylko podczas treningu. Wiadomo, ze to polsrodek ale jesli obecnie np nie ma kasy na nic lepszego.
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
zwiekszenie mocy na poczatek walke z DS ... potem jaki kolektow 4-2-1 i moze wydech z sunny gti ponoc cos tam daje ... pobaw sie zaplonem ... po kosztach nie wielkich mozna 130 km uzyskac z tego silnika ... przynajmniej tak niektorzy twierzdza ...coobcio ma jakies zestawy podnoszace moc do 120 + HP ... dalej mozesz sie bawic jeszcze z kolektorem dolotowym od sentry ... pozniej wydajniesze wtryski ... pompa paliwa ... jak o czyms zapomnialem to mnie poprawcie
No nie po takich kosztach. 130KM z tego motoru wymaga troche pracy i kasy. Po kosztach to mozna wrzucic walki od DS i ssacy 73C. Konkretny wydech i dolot to juz kilka zer. Mysle, ze jednak lekko ponad 100KM i zbicie z wagi da jakies rezultaty na trasie. Zejscie z wagi to chyba najtanszy sposob na polepszenie osiagow no chyba, ze chcesz wchodzic w wlokno weglowe, plexi i lekkie komponentysergiej pisze:zwiekszenie mocy na poczatek walke z DS ... potem jaki kolektow 4-2-1 i moze wydech z sunny gti ponoc cos tam daje ... pobaw sie zaplonem ... po kosztach nie wielkich mozna 130 km uzyskac z tego silnika
Tak czy siak powodzenia
pzdr
rz
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zabawy w KJS trzeba rozpocząć przede wszystkim od doprowadzenia auta do perfekt stanu, przed każdym KJS masz normalne badanie techniczne, zwracają uwagę na wszystko od świateł tylnych przeciw mgłowych po przez to czy odma jest seryjna i czy akumulator trzyma się stabilnie i ma zasłoniętą klemę +...
Dalej obowiązkowo trzeba mieć płytę pod silnikiem to da gwarancję że ukończysz rajd...
Co do zawiasu to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie to zawias seryjny + stabilizatory z GTi. Nie wolno auta obniżać, ja już wiele razy dowiodłem że nawet w jeździe torowej obniżanie praktycznie nie wpływa na czas a na samopoczucie, postawa to dobry amor, seryjne jak zdrowe są znakomite jak są słabe to najlepsza pozycja to KYB Ultra SR.
Zanim zajmiesz się podnoszeniem mocy zabierz się za odchudzanie auta oraz przygotuj sobie odpowiednie koła, nie wiem jaka to będzie nawieszchnia ale genralnie w sunnym najlepiej sprawują się 14" i opony 185/60R14 wszystko co większe zmuli Ci auto...
Najlepsze opony uniwersalne pod 14" to bez wątpienia Toyo T1R w rozmiarze 195/55R15 - bardzo twardy boczek doskonale zabezpieczy felgę...
Dalej obowiązkowo trzeba mieć płytę pod silnikiem to da gwarancję że ukończysz rajd...
Co do zawiasu to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie to zawias seryjny + stabilizatory z GTi. Nie wolno auta obniżać, ja już wiele razy dowiodłem że nawet w jeździe torowej obniżanie praktycznie nie wpływa na czas a na samopoczucie, postawa to dobry amor, seryjne jak zdrowe są znakomite jak są słabe to najlepsza pozycja to KYB Ultra SR.
Zanim zajmiesz się podnoszeniem mocy zabierz się za odchudzanie auta oraz przygotuj sobie odpowiednie koła, nie wiem jaka to będzie nawieszchnia ale genralnie w sunnym najlepiej sprawują się 14" i opony 185/60R14 wszystko co większe zmuli Ci auto...
Najlepsze opony uniwersalne pod 14" to bez wątpienia Toyo T1R w rozmiarze 195/55R15 - bardzo twardy boczek doskonale zabezpieczy felgę...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM