Strona 1 z 2
SR20DET z s14 do sunny gti
: 2010-04-04, 17:51
autor: urbanxxx
Witam, jak w temacie czy silnik s14 podejdzie do sunnego gti, w s14 idą dwie łapy do bloku, w sunny tego nie ma, czy jest ciężką sprawą przeswapowanie tego od sunniacza??
: 2010-04-05, 09:52
autor: bombel
NIe bo skrzynia nie pasuje z zadnego FWD do tego silnika. Poza tym juz było o tym
: 2010-04-05, 15:36
autor: DiLGT
Jak masz gdzies wsadzic Sr20det to lepiej wsadz go do S13

: 2010-04-07, 01:10
autor: Coobcio
Skrzynia pasuje

Nie pasuje natomiast głowica tak wiec trzeba ją przełożyć z normalnego SR20DE przy czym jeden gwincik w pompie oleju nie będzie pasował ale nie szkodzi...
Większym problemem jest sam blok który nie ma gwintów pod przykręcenie bocznego wspornika poduszki silnika - to to samo z przednim

: 2010-04-07, 11:11
autor: andy_czarny
czyli jak juzbylo setki razy mission imposible

: 2013-03-10, 18:24
autor: czajnik
oj troche pomieszane:) gwinty są aby przykręcić łapę i ustawić silnik jak do FWDale koło zamachowe w DET z s14 jest wieksze i otwory w bloku do przykręcenia skrzyni sa w innym miejscu.
trzeba użyć det np z blubirda
: 2013-03-10, 21:13
autor: yapko
oj troche pomieszane:) gwinty są aby przykręcić łapę i ustawić silnik jak do FWDale koło zamachowe w DET z s14 jest wieksze i otwory w bloku do przykręcenia skrzyni sa w innym miejscu.
Koło zamachowe jest większe , ale ma taki sam rozstaw srub mocujacych do wału jak Primera. Przekładka takiego koła to nie problem

Sam nie porównywałem skrzyni RWD i FWD wiec się nie wypowiadam
BTW są w Polsce 200sx z kołami zamachowymi z Primery i sprzęgłami dedykowanymi do FWD, a ich właściciele o tym nie wiedzą...
: 2013-03-10, 22:04
autor: czajnik
no to coś nie gra jednak. silnik DET z 200SX ma inny rozstaw srub jesli chodzi o przykręcenie skrzyni niż FWD. tak wiec nie będzie pasowała do niego skrzynia z FWD. jeslichodzi o koło zamachowe to fakt da sie przykręcić jest jednak róznica w wielkości koła a tarcza sprzęgłowa ma inny wielowypust tak jak i skrzynia. nie wiem jakim cudem można założyć zestaw sprzęgła koło+ tarcza + docisk z primery do skrzyni z 200sx skoro ma inny wałek sprzęgłowy. kolejną rzeczą jest fakt że skoro koło zamachowe ma inną srednicę to i wieniec który ma współpracować z rozrusznikiem jest na innej średnicy. rozrusznik nie zesprzęgli sie z kołem.
mam oba silniki i sprawdzałem to więc nie jest to teoretyzowanie. chciałem połączyć skrzynię z RWD z silnikiem FWD DET z Blubirda i nie ma takiej opcji oczywiście bez rzeźby. po co kombinować jak jest gotowy zeztaw skrzynia+ silnik z 200sx:)
: 2013-03-10, 22:24
autor: yapko
miałem wkładać koło zamachowe z RWD do swojego FWD i też wiem o czym mówie

różnią sie też łożyska oporowe średnicą

wałek jest inny... a jednak niektóre firmy "tuningowe" zamawiają z USA zestawy sprzęgieł FWD i ludzie upalają je. Jak to robią ? nie wiem, trzeba ich pytać
Pisze tylko że wiem o takich praktykach
: 2013-03-10, 22:30
autor: czajnik
a sprawdzałeś czy wieniec jest takiej samej średnicy w obu kołach?
średnice tarcz sa różne i fresy również. może sa na rynku jakieś hybrydy dostepne. seryjna tarcza z 200sx nie pasuje do skrzyni FWD na 100% jestem tego pewny przynajmniej w tym co mam na warsztacie:)
: 2013-03-11, 00:05
autor: yapko
ty, chyba wieniec jest takiej samej średnicy ale w 200sx jest on zakryty zewnętrzną części zamachu na której są otwory na śruby i kołki montażowe. W FWD wieniec jest wiekszy niż przylga.
Z powyższego wynika dlaczego w FWD jest średnica tarczy sprzęgłowej tylko 215mm, a w RWD 240mm.
czajnik pisze:średnice tarcz sa różne i fresy również. może sa na rynku jakieś hybrydy dostepne. seryjna tarcza z 200sx nie pasuje do skrzyni FWD na 100% jestem tego pewny przynajmniej w tym co mam na warsztacie:)
Proste

średnice tarczy sprzęgłowej i średnica docisku są różne, bo koła zamachowe od strony skrzyni są różne
: 2013-03-11, 00:32
autor: Chochlik
Czyli rozwijając myśl yapka zamach od rwd zmieściłby się do fwd aby sprzęgło 240 mm zapodać?
: 2013-03-11, 07:15
autor: yapko
zamach z RWD jest większy i nie zmieści się do FWD ( za mała obudowa skrzyni).
Odwrotnie jest mozliwe chociaż głowy nie daje

musiałbym sprawdzić bo jeszcze gdzieś mam zamach od S14
Ja żeby uzyskać większą średnice sprzęgła włożyłem docisk od Saaba 228mm. Trzeba było w ori zamachu zrobić nowe dziury i kołki montażowe gdzie indziej
: 2013-03-11, 08:50
autor: czajnik
yapko pisze:Proste średnice tarczy sprzęgłowej i średnica docisku są różne, bo koła zamachowe od strony skrzyni są różne
no to przecież o tym wiem. tylko cały czas mówię że tarcze sie różnia nie tylko wielkością ale i wielowypustem na wałek sprzęgłowy. bo twierdzisz że zakładaja mniejsze sprzegło z primery do 200sx. podważam to dlatego własnie że tarcza z primery nie wejdzie na wałek sprzęgłowy z 200sx
[ Dodano: 2013-03-11, 08:55 ]
nie ma sensy debatować nad tym skoro to jakies sprzęgła tuningowe.
fabryczne nie zadziała jakaś tuningowa wydumka pewnie pasuje stąd całe nieporozumienie.
ale tak sie zastanawiam po co większe sprzęgło do n14 jak mozna spieka założyć?
: 2013-03-11, 15:02
autor: yapko
spieki różnych firm nie wytrzymywały.
Radzikowski i Wróbel bo powiedzieli że 215 to za mało na przeniesienie 600Nm. Założyłem sobie taki moment obrotowy żeby móc startować z mięciutkiej opony ( Hoosier) z launch control ~0.5 bara.
Jedyną możliwością była większa średnica... Podpasował Saab. Pierwotnie był docisk z 9-5, a teraz jest z 9-3 Viggen.
Niby kilka głupich mm a robi różnice.
W jednym miejscu trzeba było zebrać materiału bo dociski Saaba są wyższe niż Nissana
koniec końców spiek 3 łapkowy plus docisk 9-3 Viggen jeździ u mnie a niewyrabiają półosie...
: 2013-03-11, 19:20
autor: czajnik
oki a spieka miałeś wcześniej ilo łapkowego że nie wytrzymywał?
[ Dodano: 2013-03-11, 19:22 ]
a tak pi razy drzwi ile wytrzymują seryjne półośki z N14? czy juz masz jakieś lepsiejsze? wolnossące sr20 wytrzymaja bo tak sie zastanawiam czy juz czegos szukać
: 2013-03-11, 19:40
autor: DubSon
yapko już parę razy chyba zmieniał na zawodach o ile mnie pamięć nie myli

: 2013-03-11, 19:55
autor: czajnik
Ale ma DET czyli turbolot mi chodziło o to ile pojeżdżę u siebie w wolnossacym
: 2013-03-11, 20:03
autor: Pawel18PL
czajnik pisze:wolnossące sr20 wytrzymaja bo tak sie zastanawiam czy juz czegos szukać
Zdrowe seryjne półosie powinny wydać u ciebie

Zobacz u mnie na kompresorze (charakterystyka podobna do wolnossaka) spokojnie rok upalam i nic

: 2013-03-11, 20:21
autor: czajnik
no liczyłem na taka odpowiedź bo skoro wytrzymują przy uturbionych motorach to dobrze by było żeby i u mnie w N/A nic sie nie działo.
: 2013-03-11, 20:28
autor: bombel
u mnie tez sie trzymaja. zetnij profilaktycznie gumy oslaniajace polos
: 2013-03-11, 20:29
autor: czajnik
dlaczego?
: 2013-03-11, 20:32
autor: bombel
bo sie zbiera w nich woda i walki rdzewieja. w primerach plaga
: 2013-03-11, 20:50
autor: czajnik
a nie no to temat znam ale u mnie jest wszystko oki. auto wiecej w wrsztacie stoi niż jeżdzi:) półośki po przegladzie

: 2013-03-11, 21:38
autor: yapko
case of power and transmision:
if 250KM, toyo T1R 195/50 r 15, Aisin+Exedy docisk then WRONG
if 277KM, Hoosier 225/45 r 15, CluchtMaster set spiek 6 łapek + docisk then WRONG
if 277KM, toyo T1R 195/50 r15, spiek 6 łapek Radzikowski + docisk OEM Nissan then OK
if 277KM, Markgum 205/50 r15, spiek 6 łapek Radzikowski + docisk OEM Nissan then 50% OK ( nadaje się do streetu, ale nie do dragu)
if 340KM, Markgum 205/50 r15, spiek 3 łapki Wróbel + docisk Saab 9-5 then WRONG
if 362KM, Markgum 225/45 r17, spiek 3 łapki Wróbel + docisk Saab 9-3 Viggen Then OK

takie moje doświadczenia ze sprzęgłami
ukręcanie półosiek zaczęło przy setapie 300+ na Markgumach 205/50 r15 w mieszance S-1.
Same półosie nie są problemem. Przegub zewnętrzny ma tylko 25mm średnicy i strzela na zawołanie na Markgumach 225/45 r17 S-0

Przeguby testowałem każdej możliwej firmy... Na zawodach w Ełku całą półoś zmieniliśmy w dwie osoby w 8 minut. Całą skrzynie zmieniamy w 23 minuty w warsztacie
Żeby nie było OT : Można włożyć w końcu silnik z S14 do N14 albo P10 ? Dla mnie się da tylko trzeba chwile porzeźbić... ale gdzie nie trzeba ?...
: 2013-03-11, 22:10
autor: czajnik
wszystko sie da tylko po co sie męczyć jak sa dostępne silniki DET do FWD i RWD:) jak by był tylko jeden SR20DET to by sie kombinowało ale tych odmian jest kilka

)
[ Dodano: 2013-03-11, 22:15 ]
tak z ciekawości ile płaciłeś za te spieki? tak orientacyjnie. to cale tarcze robione od zera bez tłumików na sztywno czy jakie ?
: 2013-03-11, 22:38
autor: yapko
czajnik pisze:wszystko sie da tylko po co sie męczyć jak sa dostępne silniki DET do FWD i RWD:) jak by był tylko jeden SR20DET to by sie kombinowało ale tych odmian jest kilka )
True story bro
viewtopic.php?t=2313&postdays=0&postorder=asc&start=330
^ tu masz mniej wiecej opisane i sfotografowane. Ceny nie pamiętam ale chyba 320zł za przeróbke OEM tarczy Nissan na 3 łapkowego spieka z okładzinami
: 2013-03-11, 23:01
autor: czajnik
ooo. ja mam u siebie spieka 4łapkowego bez tłumików drgań czyli generalnie system 0-1 wykonany od podstaw przez firme z B-Białej za nie całe 300zł.tak własnie orientacyjnie chciałem porównac ceny bo nie od dziś wiadomo że Stolica tania nie jest:)))
[ Dodano: 2013-03-11, 23:04 ]
o takie cuś
: 2013-03-17, 14:47
autor: Coobcio
Czapa z 200SX S14 o tyle jest fajna że ma VTC dzięki czemu lepszy dół będzie na niej

: 2013-03-17, 19:17
autor: czajnik
czapka ok ale co z dołem silnika? skrzynia FWD nie podejdzie do bloku z 200sx bez adaptera. a i blok z det FWD jest inny i raczej czapka z 200sx nie zapasuje bez rzeżby