SR20DET z s14 do sunny gti
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
SR20DET z s14 do sunny gti
Witam, jak w temacie czy silnik s14 podejdzie do sunnego gti, w s14 idą dwie łapy do bloku, w sunny tego nie ma, czy jest ciężką sprawą przeswapowanie tego od sunniacza??
Lakiery VHT, NEVR-DULL, LCK, PLASTILAK!!!
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Skrzynia pasuje
Nie pasuje natomiast głowica tak wiec trzeba ją przełożyć z normalnego SR20DE przy czym jeden gwincik w pompie oleju nie będzie pasował ale nie szkodzi...
Większym problemem jest sam blok który nie ma gwintów pod przykręcenie bocznego wspornika poduszki silnika - to to samo z przednim
Nie pasuje natomiast głowica tak wiec trzeba ją przełożyć z normalnego SR20DE przy czym jeden gwincik w pompie oleju nie będzie pasował ale nie szkodzi...
Większym problemem jest sam blok który nie ma gwintów pod przykręcenie bocznego wspornika poduszki silnika - to to samo z przednim
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- andy_czarny
- nowy na forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 2010-01-30, 20:51
- Lokalizacja: CTR
Koło zamachowe jest większe , ale ma taki sam rozstaw srub mocujacych do wału jak Primera. Przekładka takiego koła to nie problemoj troche pomieszane:) gwinty są aby przykręcić łapę i ustawić silnik jak do FWDale koło zamachowe w DET z s14 jest wieksze i otwory w bloku do przykręcenia skrzyni sa w innym miejscu.
Sam nie porównywałem skrzyni RWD i FWD wiec się nie wypowiadam
BTW są w Polsce 200sx z kołami zamachowymi z Primery i sprzęgłami dedykowanymi do FWD, a ich właściciele o tym nie wiedzą...
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
no to coś nie gra jednak. silnik DET z 200SX ma inny rozstaw srub jesli chodzi o przykręcenie skrzyni niż FWD. tak wiec nie będzie pasowała do niego skrzynia z FWD. jeslichodzi o koło zamachowe to fakt da sie przykręcić jest jednak róznica w wielkości koła a tarcza sprzęgłowa ma inny wielowypust tak jak i skrzynia. nie wiem jakim cudem można założyć zestaw sprzęgła koło+ tarcza + docisk z primery do skrzyni z 200sx skoro ma inny wałek sprzęgłowy. kolejną rzeczą jest fakt że skoro koło zamachowe ma inną srednicę to i wieniec który ma współpracować z rozrusznikiem jest na innej średnicy. rozrusznik nie zesprzęgli sie z kołem.
mam oba silniki i sprawdzałem to więc nie jest to teoretyzowanie. chciałem połączyć skrzynię z RWD z silnikiem FWD DET z Blubirda i nie ma takiej opcji oczywiście bez rzeźby. po co kombinować jak jest gotowy zeztaw skrzynia+ silnik z 200sx:)
mam oba silniki i sprawdzałem to więc nie jest to teoretyzowanie. chciałem połączyć skrzynię z RWD z silnikiem FWD DET z Blubirda i nie ma takiej opcji oczywiście bez rzeźby. po co kombinować jak jest gotowy zeztaw skrzynia+ silnik z 200sx:)
miałem wkładać koło zamachowe z RWD do swojego FWD i też wiem o czym mówie
różnią sie też łożyska oporowe średnicą wałek jest inny... a jednak niektóre firmy "tuningowe" zamawiają z USA zestawy sprzęgieł FWD i ludzie upalają je. Jak to robią ? nie wiem, trzeba ich pytać
Pisze tylko że wiem o takich praktykach
różnią sie też łożyska oporowe średnicą wałek jest inny... a jednak niektóre firmy "tuningowe" zamawiają z USA zestawy sprzęgieł FWD i ludzie upalają je. Jak to robią ? nie wiem, trzeba ich pytać
Pisze tylko że wiem o takich praktykach
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
ty, chyba wieniec jest takiej samej średnicy ale w 200sx jest on zakryty zewnętrzną części zamachu na której są otwory na śruby i kołki montażowe. W FWD wieniec jest wiekszy niż przylga.
Z powyższego wynika dlaczego w FWD jest średnica tarczy sprzęgłowej tylko 215mm, a w RWD 240mm.
Z powyższego wynika dlaczego w FWD jest średnica tarczy sprzęgłowej tylko 215mm, a w RWD 240mm.
Proste średnice tarczy sprzęgłowej i średnica docisku są różne, bo koła zamachowe od strony skrzyni są różneczajnik pisze:średnice tarcz sa różne i fresy również. może sa na rynku jakieś hybrydy dostepne. seryjna tarcza z 200sx nie pasuje do skrzyni FWD na 100% jestem tego pewny przynajmniej w tym co mam na warsztacie:)
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
zamach z RWD jest większy i nie zmieści się do FWD ( za mała obudowa skrzyni).
Odwrotnie jest mozliwe chociaż głowy nie daje musiałbym sprawdzić bo jeszcze gdzieś mam zamach od S14
Ja żeby uzyskać większą średnice sprzęgła włożyłem docisk od Saaba 228mm. Trzeba było w ori zamachu zrobić nowe dziury i kołki montażowe gdzie indziej
Odwrotnie jest mozliwe chociaż głowy nie daje musiałbym sprawdzić bo jeszcze gdzieś mam zamach od S14
Ja żeby uzyskać większą średnice sprzęgła włożyłem docisk od Saaba 228mm. Trzeba było w ori zamachu zrobić nowe dziury i kołki montażowe gdzie indziej
no to przecież o tym wiem. tylko cały czas mówię że tarcze sie różnia nie tylko wielkością ale i wielowypustem na wałek sprzęgłowy. bo twierdzisz że zakładaja mniejsze sprzegło z primery do 200sx. podważam to dlatego własnie że tarcza z primery nie wejdzie na wałek sprzęgłowy z 200sxyapko pisze:Proste średnice tarczy sprzęgłowej i średnica docisku są różne, bo koła zamachowe od strony skrzyni są różne
[ Dodano: 2013-03-11, 08:55 ]
nie ma sensy debatować nad tym skoro to jakies sprzęgła tuningowe.
fabryczne nie zadziała jakaś tuningowa wydumka pewnie pasuje stąd całe nieporozumienie.
ale tak sie zastanawiam po co większe sprzęgło do n14 jak mozna spieka założyć?
spieki różnych firm nie wytrzymywały.
Radzikowski i Wróbel bo powiedzieli że 215 to za mało na przeniesienie 600Nm. Założyłem sobie taki moment obrotowy żeby móc startować z mięciutkiej opony ( Hoosier) z launch control ~0.5 bara.
Jedyną możliwością była większa średnica... Podpasował Saab. Pierwotnie był docisk z 9-5, a teraz jest z 9-3 Viggen.
Niby kilka głupich mm a robi różnice.
W jednym miejscu trzeba było zebrać materiału bo dociski Saaba są wyższe niż Nissana
koniec końców spiek 3 łapkowy plus docisk 9-3 Viggen jeździ u mnie a niewyrabiają półosie...
Radzikowski i Wróbel bo powiedzieli że 215 to za mało na przeniesienie 600Nm. Założyłem sobie taki moment obrotowy żeby móc startować z mięciutkiej opony ( Hoosier) z launch control ~0.5 bara.
Jedyną możliwością była większa średnica... Podpasował Saab. Pierwotnie był docisk z 9-5, a teraz jest z 9-3 Viggen.
Niby kilka głupich mm a robi różnice.
W jednym miejscu trzeba było zebrać materiału bo dociski Saaba są wyższe niż Nissana
koniec końców spiek 3 łapkowy plus docisk 9-3 Viggen jeździ u mnie a niewyrabiają półosie...
Zdrowe seryjne półosie powinny wydać u ciebie Zobacz u mnie na kompresorze (charakterystyka podobna do wolnossaka) spokojnie rok upalam i nicczajnik pisze:wolnossące sr20 wytrzymaja bo tak sie zastanawiam czy juz czegos szukać
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
case of power and transmision:
if 250KM, toyo T1R 195/50 r 15, Aisin+Exedy docisk then WRONG
if 277KM, Hoosier 225/45 r 15, CluchtMaster set spiek 6 łapek + docisk then WRONG
if 277KM, toyo T1R 195/50 r15, spiek 6 łapek Radzikowski + docisk OEM Nissan then OK
if 277KM, Markgum 205/50 r15, spiek 6 łapek Radzikowski + docisk OEM Nissan then 50% OK ( nadaje się do streetu, ale nie do dragu)
if 340KM, Markgum 205/50 r15, spiek 3 łapki Wróbel + docisk Saab 9-5 then WRONG
if 362KM, Markgum 225/45 r17, spiek 3 łapki Wróbel + docisk Saab 9-3 Viggen Then OK
takie moje doświadczenia ze sprzęgłami
ukręcanie półosiek zaczęło przy setapie 300+ na Markgumach 205/50 r15 w mieszance S-1.
Same półosie nie są problemem. Przegub zewnętrzny ma tylko 25mm średnicy i strzela na zawołanie na Markgumach 225/45 r17 S-0
Przeguby testowałem każdej możliwej firmy... Na zawodach w Ełku całą półoś zmieniliśmy w dwie osoby w 8 minut. Całą skrzynie zmieniamy w 23 minuty w warsztacie
Żeby nie było OT : Można włożyć w końcu silnik z S14 do N14 albo P10 ? Dla mnie się da tylko trzeba chwile porzeźbić... ale gdzie nie trzeba ?...
if 250KM, toyo T1R 195/50 r 15, Aisin+Exedy docisk then WRONG
if 277KM, Hoosier 225/45 r 15, CluchtMaster set spiek 6 łapek + docisk then WRONG
if 277KM, toyo T1R 195/50 r15, spiek 6 łapek Radzikowski + docisk OEM Nissan then OK
if 277KM, Markgum 205/50 r15, spiek 6 łapek Radzikowski + docisk OEM Nissan then 50% OK ( nadaje się do streetu, ale nie do dragu)
if 340KM, Markgum 205/50 r15, spiek 3 łapki Wróbel + docisk Saab 9-5 then WRONG
if 362KM, Markgum 225/45 r17, spiek 3 łapki Wróbel + docisk Saab 9-3 Viggen Then OK
takie moje doświadczenia ze sprzęgłami
ukręcanie półosiek zaczęło przy setapie 300+ na Markgumach 205/50 r15 w mieszance S-1.
Same półosie nie są problemem. Przegub zewnętrzny ma tylko 25mm średnicy i strzela na zawołanie na Markgumach 225/45 r17 S-0
Przeguby testowałem każdej możliwej firmy... Na zawodach w Ełku całą półoś zmieniliśmy w dwie osoby w 8 minut. Całą skrzynie zmieniamy w 23 minuty w warsztacie
Żeby nie było OT : Można włożyć w końcu silnik z S14 do N14 albo P10 ? Dla mnie się da tylko trzeba chwile porzeźbić... ale gdzie nie trzeba ?...
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
wszystko sie da tylko po co sie męczyć jak sa dostępne silniki DET do FWD i RWD:) jak by był tylko jeden SR20DET to by sie kombinowało ale tych odmian jest kilka )
[ Dodano: 2013-03-11, 22:15 ]
tak z ciekawości ile płaciłeś za te spieki? tak orientacyjnie. to cale tarcze robione od zera bez tłumików na sztywno czy jakie ?
[ Dodano: 2013-03-11, 22:15 ]
tak z ciekawości ile płaciłeś za te spieki? tak orientacyjnie. to cale tarcze robione od zera bez tłumików na sztywno czy jakie ?
True story broczajnik pisze:wszystko sie da tylko po co sie męczyć jak sa dostępne silniki DET do FWD i RWD:) jak by był tylko jeden SR20DET to by sie kombinowało ale tych odmian jest kilka )
viewtopic.php?t=2313&postdays=0&postorder=asc&start=330
^ tu masz mniej wiecej opisane i sfotografowane. Ceny nie pamiętam ale chyba 320zł za przeróbke OEM tarczy Nissan na 3 łapkowego spieka z okładzinami
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Czapa z 200SX S14 o tyle jest fajna że ma VTC dzięki czemu lepszy dół będzie na niej
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM