Strona 1 z 1

MICRA swap SRDE

: 2015-02-26, 00:02
autor: Prosiaq
Witam.

Czy ktoś w Polsce dysponuje kompletnymi planami na temat swapa SRDE do Micry K11

W chwili obecnej mam kompletnego dawce primera P11, zastanawiam się nad kosztem takiego projektu.

Dodam że dawca w b.d stanie mechanicznie lecz dostał całusa w dupę ,zwinęła się podłoga i wykrzywiła podłużnica :-(

Podobno koszt zrobienia 5K ,ale po pierwsze dla mnie nie opłacalne po drugie nie wiem jak z bezpieczeństwem.



Pozdrawiam

: 2015-02-26, 06:40
autor: majchrzok
jak masz upor, troche wiedzy i czas to mozesz zrobic taki swap. ogolnie roboty jest bardzo duzo. na forum u nas sa 3? k11 z sr20.
i wiedz, ze jezeli podjąłbys sie takiego swapu( nawet po taniosci jak ja) to licz, ze takie 5 tysiecy zniknie w oczach nawet nie bedziesz wiedzial kiedy i jak.

: 2015-02-26, 09:06
autor: Prosiaq
5k to nie tragedia, a posiada ktoś taka wiedze co trzeba i z czego przełożyć ? jesli projekt poza zakupem micry i dodatkowych części wyjdzie do 10K to się chyba zdecyduje

ale bez konkretnych planów dla blacharza / mechanika nawet do tego nie podchodzę bo stane w pół drogi projektu i strace kase

: 2015-02-26, 09:42
autor: bombel
Prosiaq, dział ZAPREZENTUJ SWOJE NISMO. Takie MICRY ma m in.SID i MAriuszB86

: 2015-02-26, 11:58
autor: majchrzok
rzezba. do k10 nie pasowalo nic. wszystko dorabiane na sztuke. przypuszczam ze w k11 jest podobnie.

: 2015-02-26, 12:57
autor: gwaltek
Rzeźba, rzeźba wszystko rzeźba, ale bez tego nie było by całej zabawy i satysfakcji ;)

: 2015-02-26, 20:08
autor: MacGayver
Jeśli ma to jakoś się prowadzić to z doświadczenia proponowałbym bardziej GA16 niż SR20. 1.6 prowadzi się praktycznie tak samo jak 1.3, a z 2.0 już masz problem z wchodzeniem w zakręt, raczej auto tylko na ćwiartkę. Mnie póki co udało się wykrzesać z 1.6 146KM na dzień dzisiejszy czyli to samo co z seryjnego 2.0 tylko da się skręcać ;)

: 2015-02-26, 21:20
autor: majchrzok
MacGayver, ma racje, niestety masa silnika robi swoje... ale znowu też nie ma aż takiej tragedii, osobiście spodziewałem się gorszego prowadzenia. :-)

: 2015-02-26, 21:32
autor: MacGayver
to musiałbyś się przejechać moją to byś miał porównanie ;-)

: 2015-02-26, 21:39
autor: majchrzok
MacGayver, to napewno, Ty masz chodźby stabilizator na przodzie, który napewno dużo daje. w k10 brak. do tego masa zespołu napędowego. moja zemną i pełnym bakiem wazy tone- to dużo jak na takie auto.
ogólnie nie ten temat. jak kolega Prosiaq, chce uzyskać jakieś informacje doklładnie musiałby się najlepiej odezwać do Mariusza, on doskonale zna ten temat.

: 2015-02-27, 23:14
autor: Mariusz.b86
J u siebie tez spodziewałem się gorszego prowadzenia ale jestem bardzo zadowolony ze sterowności Micry. Wiadomo ze rozłożenie masy jest ważne, jak uda mi się dojechać na zlot bo to wielka niewiadoma to sie zamienimy MacGayver na chwile bo ja wole moje sr20ve :P. Co do tematu to rzeźba rzeźba rzeźba, mój budżet dawno już się skończył :-P Ale służę rada aby się nie pakować w zbędne koszty tak jak ja ;-)

: 2015-02-28, 01:56
autor: Vendo
Jest taka zasada, że aby nie pakować się w zbędne koszty, to powinno się wkładać do auta silnik który wychodził w tej budzie z fabryki. Czyli np. mamy Sunnego 1.4, to max w co idziemy to SR20, Micra, to max GA16 itp. Wkładanie silnika do budy w jakiej motor nie wychodził to w 95% przypadków rzeźba która się nie opłaca. Chyba, że ktoś robi sztukę dla sztuki, to wtedy proszę bardzo.

: 2015-02-28, 05:38
autor: bombel
Vendo, 1,6 tez nie było w K11

: 2015-02-28, 06:54
autor: DubSon
Vendo, u Maca nie bylo takiej rzezby, bo Mac ma skrzynie z 1.3 na custom adapterze ;))

: 2015-02-28, 08:29
autor: radziejwwl
Vendo, pokaż mi seryjną Micre 1,6

: 2015-02-28, 12:47
autor: MacGayver
Oprócz skrzyni reszta była rzeźba, ale fakt faktem jeden element odszedł ;-)

: 2015-02-28, 13:30
autor: majchrzok
a to Macu skrzynie masz z 1.3? co trzeba bylo zrobic by polaczyc jedno z drugim? skrzynia ma identyczne polozenie jak w 1.3?

: 2015-02-28, 14:32
autor: MacGayver
Teraz to już mam hybryde z kilku skrzyń ale w obudowie 1.3, przełożenia sporo krótsze niż w 1.0. Skrzynia nią stoi w tym samym miejscu co była, no moz trochę do przodu poszła ;)

: 2015-02-28, 14:41
autor: majchrzok
a przeguby i półosie fabryczne tak?
chyba najlepsze rozwiązanie takiej operacji, bo mocowania skrzyni, przeniesienie napędu wszystko zostaje fabryczne. dużo zabawy w połączeniu jednego z drugim?

: 2015-02-28, 16:37
autor: Vendo
radziejwwl pisze:Vendo, pokaż mi seryjną Micre 1,6
Miałem na myśli Micrę III ale ten silnik to raczej nie GA16, mój błąd.
Chodziło mi tylko o podanie przykładu. Nie zniechęcam nikogo na siłę, jeśli ktoś ma czas i kasę to niech robi. Ja trzy razy robiłem swapa z czego dwa razy dochodziły dwa cylindry i wiem jakie są często problemy. Osobiście marzy mi się RB25 w Sunnym ale póki nie wygram w totka, to odganiam tę myśl najdalej jak się da ;-)

: 2015-02-28, 18:21
autor: MacGayver
majchrzok, polosie i przeguby zostały, skrzynia niby została ale tak naprawdę jest przesunięta do przodu. Zabawy i tam jest sporo bo chce się po części zaadoptować elementy które juz są. W przypadku np SR'a wiesz ze zmieniasz wszytko i po temacie xD

p. s. Jest Sunny z silnikiem RB ;)