Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

remont silnika CA18DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-11-13, 23:11

DubSon, tak na dobrą sprawę, robiąc np. remont silnika we własnym zakresie, wyjdą podobne pieniądze co kupisz używany. Plus taki, że masz pewniaka i remont silnika za sobą - a to z kolei daje satysfakcję której z używanym silnikiem nie kupisz :D Jeżeli weźmiemy pod uwagę SWAP na SR20 w w/w modelu, to jak najbardziej używany silnik...

Po 1. Nie są one jakieś bardzo stare rocznikowo i za niewielkie pieniądze można wyrwać dobrą sztukę.

Po 2. Jak już przygotujesz "grunt" pod SR20 to masz z górki (nawet jak używka się wys*a, to remontowanie go to czysta przyjemność - zamiast zamulonych dajmy na to 143km po remoncie masz świeżynkę)

Po 3. Czy remontując silnik, czy Swapując SR20, robisz gablote na parę ładnych lat, więc koszty liczysz z przymrużeniem oka.

Po 4. W zależności od podejścia, SR20 nawet w N13, to nadal FWD... no chyba, że masz N13 milano X1 z automatycznym napędem 4x4 który wychodził z CA16DE. W takiej sytuacji koszty przestają grać role.

Moje zdanie namiast jest takie:

Zamiast kupować parchaty silnik nie wiadomo jakiego pochodzenia który fabrycznie mamy u siebie w aucie i starczają nam jego możliwości, czyli np. mamy zarżnięte CA18 i kupujemy inne CA18, być może tak samo (albo bardziej) zajechane , mija się z celem

Jeśli ładujemy np. SR20 w miejsce CA18 to już co innego, jak się zesra w między czasie wtedy dopiero remont :-/

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-11-13, 23:46

Prawda jest taka, że praktycznie zawsze kupując używany silnik kupujesz kota w worku.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-13, 23:53

Kiedys kupiłe silnik i miał być nówka sztuka nie rozbierany. Gdy musiałem remontować, to się okazało, że nie ma jak splanować głowicy, tyle razy była planowana :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-14, 06:44

Jesli mialbym CA18 i malbym roboc remont to na gratach z DET odrazu :mrgreen:

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-14, 08:23

karol282 pisze:Prawda jest taka, że praktycznie zawsze kupując używany silnik kupujesz kota w worku.
dokładnie tak.

znajomy zajechał SR20 det z 200sx. i uparł się że zamiast robic kapitalke kupi sobie używkę z automata... nie słuchał argumentów żeby nie kupować uparł się i ch.... kupił
jak się później okazało zatarty złom z nieszczelna głowicą bez kolektora wydechowego i turba. dał 3.5 tysiaka... a póżniej płakał że jeszcze tylekasy na remont musi wydać. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2014-11-14, 08:26 ]
DubSon pisze:Jesli mialbym CA18 i malbym roboc remont to na gratach z DET odrazu :mrgreen:
ale te graty chyba nie do końca pasują :-o bloki inne , głowice inne bebechy też
XXX

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2014-11-14, 08:33

VE Killer, inne niż CA18DET? przecież to to samo co CA18 tyle że z turbo. Po 3 mieście jeździło N13 GTi właśnie z CA18DET i nawet to podawało.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-11-14, 12:58

W którymś temacie pisałem o różnicach między DET a DE. Nie opłaca się robić DET z DE, za dużo dłubaniny, nawet bloki się różnią. Tak jak pisał i trąbił wszędzie gdzie się pojawiały takie pomysły kolega bombel, nt. robienia SR'a wolnossaka na DET. GRA NIE WARTA ŚWIECZKI.

Sajmooon, wsadzisz CA18DET bez większego pierdnięcia do takiego sunnego to fakt, ale zrobienie z CA18DE silnika DET się nie opłaca są takie różnice w konstrukcji, nawet blok jest inny.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-14, 13:00

karol282 pisze:blok jest inny
Czym się różni?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-11-14, 13:07

W DET masz natrysk oleum na denka tłoków, w DE nie ma i zaczyna się rzeźba.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2014-11-14, 13:10

karol282 pisze:Tak jak pisał i trąbił wszędzie gdzie się pojawiały takie pomysły kolega bombel, nt. robienia SR'a wolnossaka na DET. GRA NIE WARTA ŚWIECZKI.
i z tym się nie zgodzę, że jedną osobę wyniosło coś tyle i tyle a kogoś innego kosztowało to 1/2 tej kwoty zależy kto i jak co robił więc to trąbienie było największym z możliwych błędów radzić owszem odradzać coś co komuś będzie sprawiało suma sumarum frajde to bzdura. Nie mówmy że coś jest nie warte świeczki bo przy czymś takim tak naprawdę wszyscy kupmy sobie bilety miesięczne na komunikację miejską i w ogóle będzie git.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-11-14, 13:22

Jeżeli masz zaplecze, wiedzę i chęć przerobienia DE na DET to droga wolna nikt nikomu tutaj nie rozkazuje iść daną drogą tylko wyraża własną opinię, od tego jest forum. Nie ukrywajmy że wszystko zależy od zaplecza finansowego a z reguły ono jest właśnie wyznacznikiem tego kto jaką drogę podejmie przy podnoszeniu mocy w swoim aucie. A moim skromnym zdaniem robienie DET z DE w przypadku CA jest droższą opcją niż wpakowanie od razu DET po dobrze wykonanym remoncie, dlatego że i tak w większości takie swapy chodzą po głowie wtedy jak już CA się wysypie, akurat przypadłość tego silnika nieszczęsne panewki.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2014-11-14, 15:28

Ja pewnie bym wkładał CA18DET swap z sx'a, choć rozsądek podpowiada że lepiej SR20DE, mniej awaryjny, bez turbo, mniej pali, ma wystarczającą moc jak na tą bude. Jeden wielki minus to że dużo rzeczy trzeba przerobić.

Co do panewek w CA w sunnym silnik jest bokiem względem toru jazdy i nie ma takich przeciążeń żeby brakło pod smokiem oleju, w 200sx silnik jest prosto i wykorzystywany do driftu gdzie znowu jest bokiem w odniesieniu do kierunku jazdy.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-11-14, 15:30

Mi nie chodzilo o strone finansowa bo akurat wiem ile kosztuje remont silnika. Chcialbym tylko wiedziec jakie sa wrazenia z jazdy zdrowym CA18DE :-) Jesli robi sie auto dla siebie kwestia finansowa to rzecz drugoplanowa.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2014-11-14, 16:20

Ja niestety ci na to nie odpowiem mam CA16DE :) Silnik jak na obecne czasy za mocny nie jest, ale w połączeniu z lekką budą wystarcza do dynamicznej jazdy, ale jak wiadomo mocy zawsze za mało:). Prędkość maksymalna, nie wiem ile podaje serwisówka ale mi udało się rozpędzić do 200 bez żadnego problemu ciągnąc dalej jeszcze by się udało trochę wydusić.

Założenie jest takie: biorąc pod uwagę to co napisałem, CA18 będzie dawał więcej przyjemności z jazdy i na pewno za niedługo będzie ci brakować HP :)
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-11-14, 18:03

Jeżeli SWAP to SR20, jak do k10 się da do 13 też ;-) a jeśli chodzi o CA16, to mówią, że zrywniejszy niż CA18

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-11-14, 19:02

garygary, zrywniejszy bo skrzynia podobno ma krotsze przelozenia. Tak szczerze mowiac to ja na samym poczatku jak kupilem mojego Gruza to 210 udalo mi sie bez problemu wycisnac moze i wiecej by poszedl nie wiem. Po jakims czasie juz mu bylo coraz ciezej(teraz wiadomo czemu hehehe).

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2014-11-14, 20:47

garygary pisze:Jeżeli SWAP to SR20, jak do k10 się da do 13 też ;-) a jeśli chodzi o CA16, to mówią, że zrywniejszy niż CA18
No zmieści się na bank, już nie jeden projekt taki jeździ. Bardziej chodzi mi o czas i pieniądze :-) mi osobiście auto służy do jazdy na co dzień:-) czy taki zrywny to nie wiem już się przyzwyczaiłem, ale chyba trochę tak :-) ca18 nie miałem przyjemności się przejechać chyba że det ale to inna bajka

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-11-14, 20:50

beton88 pisze:...mi osobiście auto służy do jazdy na co dzień:-) ...
mi aktualnie micra tez robi za dupowóz. oprócz mega cięzkiego manewrowania na parkingach i uważania na przekraczanie prędkości, to całkiem zwyczajne auto.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2014-11-14, 20:51

silentbob pisze:garygary, zrywniejszy bo skrzynia podobno ma krotsze przelozenia. Tak szczerze mowiac to ja na samym poczatku jak kupilem mojego Gruza to 210 udalo mi sie bez problemu wycisnac moze i wiecej by poszedl nie wiem. Po jakims czasie juz mu bylo coraz ciezej(teraz wiadomo czemu hehehe).


Jeśli samemu chcesz remontować silnik i masz o tym jakieś pojęcie to w 1000 możesz się zamknąć no trochę więcej może. Zależy jeszcze co chcesz zrobić :-) bo remont można i za 3000 zrobić:-P

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-14, 22:31

Sajmooon pisze:VE Killer, inne niż CA18DET? przecież to to samo co CA18 tyle że z turbo. Po 3 mieście jeździło N13 GTi właśnie z CA18DET i nawet to podawało.
nie no jasne .. chyba jeszcze się nie obudziłem jak to pisałem:))) karny kutas się należy:))))
XXX

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-11-15, 09:09

SR20 wejdzie i na bank da sporo frajdy (kolega od k10 SR20 potwierdzi na pewno) ;)
CA18det w n13 też się upchnie i 250km jest tu do zrobienia - przykład ? N13 Chlewiora, a czy da się tym na codzień? Jasne ! Im więcej masz pod butem tym większa frajda z jazdy, a to, że tam na parkingu ciężko czy coś, no cóż... Albo jeździsz kondonem, albo zapierd*lasz. Ja zamiast wygodnie i komfortowo poruszać się po parkingu wolałbym komfortowo poruszać się po ulicy :)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-15, 09:24

DO SR przede wszystkim lepszy i łatwiejszy dostep do części czy to nowych czy używanych. nie wspominając o gratach do modyfikacji ;)
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”