Strona 1 z 1

Mocowanie fotel wg zał J Sunny n14

: 2014-04-15, 20:24
autor: d-rose
Siemanko,
chciałem niedługo zamontowac fotele wg zał J. Wiem ze wszystko jest tam opisane, ale czy nie ma ktoś zdjęc z przebiegu takiego montażu lub jakiś uwag/zaleceń? Będe to robił z zaprzyjaźnionym spawaczem i mechanikiem więc jakieś rady na początek dałyby dużo.
Pozdro

: 2014-04-15, 21:24
autor: sxp22
Może tu coś znajdziesz: Link

: 2014-04-15, 22:00
autor: d-rose
Dzięki, ale mi chodzi o załącznikowe mocowanie bardziej...

: 2014-04-17, 17:57
autor: Misiek
Jeżeli chodzi o załącznikowe mocowanie to zapytałbym kolegów z https://www.facebook.com/ultersportrallyteam?fref=ts na forum też ich znajdziesz.

: 2014-10-12, 13:16
autor: VE Killer
Masz dwie możliwości.. ale nie musisz robić wg Zał J dlatego że n14 ma takie mocowanie w homologacji. a jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J

: 2014-10-13, 18:35
autor: Vendo
A masz kolego homologację do Sunnego?

: 2014-10-13, 20:00
autor: Lukicrx
A co Wy chcecie w tej homologacji wyczytać w temacie mocowania fotela ? Trzeba zrobić porządną bazę do podłogi z profila C lub L, porządnie przyspawać do tego przykręcić szyny montażowe na śrubach takich jak przewiduje producent szyn czy samego fotela i zmontować , ot logika, żadne BK tego nie podważy, homologacja tu nic innego nie powie.

: 2014-10-13, 20:18
autor: VE Killer
a owszem masz kolego homologacje.

w homologacji poza wyczytaniem czegoś są też zdjęcia... Na BK nie będziesz miał problemów jeśli zrobisz wg homologacji albo wg zał J. o takich dwóch opcjach mówiłem... aha jest jeszcze możliwość zostawienia mocowania fabrycznego ;)

żadna baza do podłogi co to za wydumki? profile zamknięte kwadratowe lub rury wspawane miedzy próg a tunel... wszystko jest w zał J dokładnie opisane i narysowane łącznie z wymiarami ... a w homologacji masz zdjęcia jeśli taką opcję wybierasz.

: 2014-10-13, 20:28
autor: Lukicrx
chcesz to poślij mi @ na PW, pośle Ci scan z Homologacji, wiele się tam nie dowiesz, a jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ktoś to na BK sprawdzał z załącznikiem czy homologacją

: 2014-10-13, 20:42
autor: VE Killer
w KJS takich rzeczy nie sprawdzają ale np. w GSMP nic innego poza opisanymi przeze mnie rozwiązaniami nie przejdzie. nie wiem w jakich zawodach startujesz więc nie mogę wypowiedzieć się na temat sposobu przeprowadzania BK.

[ Dodano: 2014-10-13, 21:49 ]
Proponuję zerknąć do homologacji Agrupa strona 10 01/01 VO zdjęcie np. 35 i 36 i to wszystko co potrzeba żeby wiedzieć ;)

: 2014-10-13, 20:53
autor: Lukicrx
To Cię zapewniam że auto przechodzi BK na poziomie RPP

[ Dodano: 2014-10-13, 21:57 ]
A co takiego widzisz na zdjęciu 35 i 36 w homologacji czego nie opisałem w 1 moim poście ?? Ceownik wspawany od tunelu do progu, tyle kombinacji

: 2014-10-13, 22:13
autor: Vendo
O homologację chodziło mi tylko dlatego, że chcę rozbudowywać auto, a jeśli już to robić to zgodnie z homo.
VE Killer napisałeś: " jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J" częściowo masz rację, trzeba jednak pamiętać, że auto startujące w zawodach rangi KJS ma być zgodne z zał. J i tyle. Zdarza się, że auto ma zrobione modyfikacje zgodnie z homo, a BK nie przechodzi. Pierwszy lepszy przykład z brzegu: zmiana układu hamulcowego z krzyżowego na przód i tył i dołożenie hydrołapy - czasem są z tym niezłe jaja na BK np. na PPAIK w Koszalinie.
Jeśli chodzi o przepisowy montaż fotela to załącznik J. str. 24-25.

: 2014-10-14, 04:44
autor: VE Killer
Lukicrx pisze:To Cię zapewniam że auto przechodzi BK na poziomie RPP

[ Dodano: 2014-10-13, 21:57 ]
A co takiego widzisz na zdjęciu 35 i 36 w homologacji czego nie opisałem w 1 moim poście ?? Ceownik wspawany od tunelu do progu, tyle kombinacji
Kolego nie porównuj rangą Rajdowego Pucharu Polski z Mistrzostwami Polski to po pierwsze i BK zapewniam Cie jest bardziej liberalne na RPP.

Mylisz ceownik z profilem zamkniętym to po pierwsze, po drugie piszesz o podłodze a próg i tunel to jednak inne punkty zakotwiczenia... w budowie auta do sportu takie rzeczy są bardzo istotne. Sędzia który przepuszcza mocowanie na ceowniku a nie na profilu zamkniętym jest partaczem i nie ma pojęcia o zał J.

[ Dodano: 2014-10-14, 05:52 ]
Vendo pisze:O homologację chodziło mi tylko dlatego, że chcę rozbudowywać auto, a jeśli już to robić to zgodnie z homo.
VE Killer napisałeś: " jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J" częściowo masz rację, trzeba jednak pamiętać, że auto startujące w zawodach rangi KJS ma być zgodne z zał. J i tyle. Zdarza się, że auto ma zrobione modyfikacje zgodnie z homo, a BK nie przechodzi. Pierwszy lepszy przykład z brzegu: zmiana układu hamulcowego z krzyżowego na przód i tył i dołożenie hydrołapy - czasem są z tym niezłe jaja na BK np. na PPAIK w Koszalinie.
Jeśli chodzi o przepisowy montaż fotela to załącznik J. str. 24-25.
To że auto jest przygotowane wg homo a nie przechodzi BK to wina tego że zawodnik nie zna przepisów i nie umie się wybronić na BK.

Homologacja FIA jest pierwszym i najważniejszym dokumentem ... jeśli czegoś w niej nie ma to należy trzymać się załącznika J. opisany przykład jest ok ale to rola zawodnika żeby udowodnić w tym wypadku że jest cienki jak sik pajaka i nie ma pojęcia o robocie na BK. Przykład PPAIK przykład zawodów rango KJS.

Panowie znam przepisy i ludzi którzy robią BK i egzekwują te przepisy na poziomie Mistrzostw Polski I Europy więc uwierzcie mi ze wiem jak interpretować poprawnie te przepisy i wiem o czym piszę ... pozdrawiam

[ Dodano: 2014-10-14, 05:56 ]
aha i jeszcze jedno... nawet w KJS homologacja FIA jest ważniejsza od zał J tylko po prostu jeśli masz coś wg niej zrobione to trzeba ja pokazać na BK i udowodnić sędziemu że głupoty gada i tyle..

: 2014-10-14, 05:46
autor: Lukicrx
RPP ma inne BK jak RSMP ?? lol , gdzie tak jest ? człowiek się całe życie uczy. Z podłogą to faktycznie napisałem zbyt ogólnie, ale to z montażu samo wynika że do podłogi samej w sobie raczej się zamocować nie da bezpośrednio bo podstawa nawet nie jest równa a szyny też trzeba mieć jak przykręcić, a co do C czy profilu zamkniętego to gdzie Ci to w homologacji pisze jaki typ profilu ma być ? A co d przepisów to przykre jest to że "fachowcy" nie wszyscy rzecz jasna próbują udowodnić, bo ktoś dał trochę władzy i można, takie to Polskie, PZM-otowskie, widziałeś BK za granicą ? W Czechach choćby czy na eliminacji mistrzostw Niemiec ? Da się to zrobić życiowo, nie znaczy na odpi**ol, i nikt nic sędziemu udowadniać nie musi, bo nie szuka problemu gdzie go nie ma, jak u Nas.

: 2014-10-14, 10:39
autor: VE Killer
owszem wiem jak wygląda BK za granicą i wiem też że u nas BK wygląda specyficznie dlatego takie szczegóły są istotne. Prawda jest taka że w szczególności sądziowska elyta ze stolicy szuka problemów... Jesteś Kolego z Bielska widzę... powinieneś znać Pana Marka SZ. sędziego technicznego. warto z Nim omawiać różne modyfikacje bo człowiek ma zdrowe i rzeczowe podejście do przepisów.

co się tyczy fotek w Homo jeśli masz oryginał ... a powinieneś mieć bo tego wymagają przepisy zawodów to przyjrzyj się fotkom dokładnie widać na nich profil z wspawanymi tulejamia natomiast przy progu dolną spoinę profilu ... stąd właśnie chyba że wolisz mocowanie wg zał J to jest tam ładny rysunek złożaniowy z przekrojami na str którą podał kolega wyżej....

żeby było jasne nie chcę się z nikim spierać ani kłócić tylko uświadomić pewne niejasności.... każdy zrobi i tak po swojemu a BK zweryfikuje... Prawda jest taka że nawet jeśli auto przechodziło cały czas to może zmienić się sędzia który stwierdzi że nie jest coś zgodne z przepisami i dlatego warto czytać dokładnie przepisy bo zawodnik znający przepisy ma szansę udowodnić swoją rację

: 2014-10-14, 11:07
autor: Ad@mus
zadzwońcie sobie do kogoś kto ma papiery na wykonywanie klatek etc to będzie miał najdokładniejszą wiedzę
ckmotorsport np. wiem że czajnik robi klaty do rajdów, do driftów i ogółem grubo z projektami siedzi:
viewtopic.php?p=365285#365285

dzwońcie sobie pogadać, ma też sunnego oklatkowanego więc pewno i ma zgodne mocowania

: 2014-10-14, 11:37
autor: VE Killer
nie znam a widzę że koleś coś w GSMP startuje na stronie ma jakieś filmy z zawodów i faktycznie coś tam buduje....

: 2014-10-14, 12:21
autor: Ad@mus
byłem, wąchałem i macałem
poszerzone sunny gti, sr20de z hiportem modzone na 4 przepustnice, obrana glowa doprezone, custom zawory. ostry walek prawie 300st etc-niby ma być potencjal:)
pełna klatka, krótka skrzynia na jakimś wkładzie z Kinder jajka co ma być pod góry killerowa

i niby uśmiechem właściciela ma być min 230ps:) po cichu liczone 250ps

: 2014-10-14, 13:05
autor: Lukicrx
Też się nie mam zamiaru spierać, znam na Śląsku wielu technicznych, bywam tu i tam, najbardziej mnie trafia szlag, że co u jednego jest ok, za dwa tygodnie ok nie jest u drugiego, taki Polski burdel, a My się mamy doktoryzować w homologacji, przepisach etc. , zasada Polskiego urzędu skarbowego, z założenia jesteś winny i swą niewinność masz wykazać, brawo, jeszcze trochę tu pojeżdżę i spadam raczej do Czeskiego Volnego Pucharu, dziękuję, postoję, tu zawodnik jest dla władz, nie władze dla zawodnika, i róbmy sobie pod górę, daleko zajedziemy, a co do feralnego mocowania, już mi raz na BK próbowali udowodnić że mocowanie z homologacji nie jest zgodne, tyle że Ja homologację mam

: 2014-10-14, 16:24
autor: VE Killer
no czyli doskonale wiesz że przepisy trzeba znać bo inaczej nie dopuszczą ;)

Adamus fotki trzeba było porobić a nie tylko pomacać :-o więcej info nie dało się wydębić od kolesia co tam ma za bebechy powkładane i czym to strojone jest??? jeżdzi to coś w ogóle????

: 2014-10-14, 16:32
autor: Lukicrx
No właśnie nie do końca znajomość przepisów jest gwarantem sukcesu, nie raz cwaniactwo bardziej popłaca, niestety