Strona 1 z 1

VVL w N16

: 2013-01-03, 16:21
autor: MRC
Proszę o sugestię na temat swapu SR20VE do budy n16 1.8 co muszę mieć żeby zrobić to kompleksowo? Rozumiem że oprócz silnika pewnie trzeba dokupić skrzynie i półosie a co wiązką ? o czymś napewno nie wiem a chętnie się dowiem ;)

: 2013-01-03, 17:00
autor: bonzo
Może TU coś wyczytasz

: 2013-01-03, 17:40
autor: bombel
MRC wiązka i komp może być ze zwykłego SR. Bankowo potrzebować będziesz ecumastera by ogarnąć zmienna fazę

: 2013-01-03, 18:13
autor: MRC
ECU master to wiadomo "must have" wiązkę pewnie też trzeba przeszczepić.. a co ze skrzynią ? albo mi się przewidziało albo kiedyś czytałem że w 1.8 jest taka jak w SR20DE ? rzeźbienia z pewnością trochę jest no ale znaleźć n15 w sensownym stanie to jak igłę w stogu siana...

: 2013-01-03, 18:21
autor: bombel
MRC pisze:kiedyś czytałem że w 1.8 jest taka jak w SR20DE ?
http://chomikuj.pl/bmbl80/P11-144

mt.pdf strona 86/92

Kiedyś też spec od skrzyń w Siedlcach tez mi to powiedział :)

: 2013-01-03, 20:43
autor: onyxx
Spec od skrzyń powiedział Ci to co chciałeś usłyszeć ;) Bombel czy widziałeś obok siebie te 2 skrzynie? Po kiego grzyba powtarzasz te same bzdury już w 2 temacie?

Obie skrzynie mają te same przełożenia i na tym podobieństwo się kończy.

Co do wsadzania SR'a do N16 to wszystko zależy od tego czy jest to wersja przed FL czy po FL.
Do zabawy z wersją przed FL potrzebne będą:
silnik
skrzynia
wiązka
łapy silnika
chłodnica

Do zabawy z wersją po FL potrzebne będą:
silnik
skrzynia
wiązka
łapy silnika
chłodnica
przerobienie układu paliwowego (jest bez powrotu)
zabawa z wiązką i szyną CAN (po FL praktycznie wszystko jest na CAN'ie)
pedały z wersji przed FL (po FL jest drive-by-wire) i dorobienie linki gazu

W obu przypadkach mnóstwo cierpliwości i pieniędzy, aby zrobić to porządnie - bez przysłowiowego druta.

: 2013-01-03, 21:26
autor: bombel
onyxx:

2,0 -> http://allegro.pl/skrzynia-biegow-nissa ... 77020.html

1,8 -> http://allegro.pl/skrzynia-biegow-nissa ... 98902.html

Na moje identyczne

P11.144 ma inną skrzynię niż pozostałe SR20

: 2013-01-03, 21:26
autor: Mas
Dla wyjaśnienia i potwierdzenia - kolega onyxx przeszedł operację przeszczepiania SR"cośtam" :mrgreen: do N16 więc wie dokładnie, co pisze oraz jaki nakład pracy jest potrzebny :)

Skrzynie są podobne, ale nawet w P11.144 są niestety trochę inne mocowania z tego co wiem i nie podchodzi to niestety p'n'p...
Internalsy są takie same.

: 2013-01-03, 21:31
autor: DubSon
bombel, jeśli te skrzynie mają identyczne mocowania dosilnika, to ja jestem ślepy :roll:
Zobacz chociaż na rozmieszczenie otworów na śruby :-|

: 2013-01-03, 21:37
autor: bombel
Coś mi się rzuca na oczy. Myślę, że temat pasowania skrzyni można zamknąć

: 2013-01-03, 21:38
autor: onyxx
Mas pisze:Dla wyjaśnienia i potwierdzenia - kolega onyxx przeszedł operację przeszczepiania SR"cośtam" :mrgreen: do N16 więc wie dokładnie, co pisze oraz jaki nakład pracy jest potrzebny :)
Dzięki Mas ;)


Miałem to szczęście :)

Pozostawiony sam sobie z rozgrzebanym autem, przy którym praktycznie wszystko pozostało do poprawy, ale dałem radę - oczywiście miało być pięknie i mega prosto :P Zapewniali wszyscy gooru ;) A okazało się to co się okazało. Żalu nie mam, ale niesmak pozostał - dobrze że nauczony doświadczeniem człowiek z tego mocniejszy wyszedł.

N16 SR20DET
DubSon pisze:bombel, jeśli te skrzynie mają identyczne mocowania dosilnika, to ja jestem ślepy :roll:
Zobacz chociaż na rozmieszczenie otworów na śruby :-|
O to właśnie chodzi ;)

: 2013-01-03, 22:05
autor: MRC
wielkie dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie tematem! onyxx bardzo rozjaśnił temat gratów potrzebnych do operacji <soczek> pozwolę sobie podsumować i uzupełnić tą listę:

"Do zabawy z wersją przed FL potrzebne będą:
-silnik
-skrzynia SR20
-wiązka
-łapy silnika
-chłodnica
-ecu master
- półosie SR20
- mnóstwo pracy :P

Jeśli coś powinno się tu jeszcze pojawić to proszę o dopisanie/uzupełnienie

btw onyxx, kozak projekt naprawdę zajebista alma :) ps. czy przypadkiem ona nie zaczynała transformacji w AutoR ?? :->

: 2013-01-03, 22:29
autor: killer2000
tu jest skrzynia za 500stówek
http://moto.allegro.pl/nissan-almera-n- ... 10482.html

[ Dodano: 2013-01-03, 22:29 ]
pewnie da rade coś przytargować

: 2013-01-03, 22:40
autor: onyxx
Nie ma problemu :) Dziękuję za miłe słowa.


Niestety tak. Po 3 miesiącach (miało być 3 tyg.) psucia auta (porżnięta wiązka, źle wyspawany wydech - napierdalał w tylną belkę, ujebana smarami tapicerka, z IC wystającym 5cm poniżej zderzaka, silnik z rzeki wsadzony na sztukę - oparty o belkę podsilnikową i ze spieprzonymi łożyskami przednich kół - przetaczanie auta po placu z wyjętymi półosiami) - tak się przedstawiają mody z tamtego okresu. Mam szczerą nadzieję, że los odpowiednio potraktuje osobę, która mnie na mody tam namówiła i poniekąd też na tym zarobiła. Gratuluję tupetu :)
Dobry przyjaciel mnie zmotywował, aby zabrać auto i dokończyć samemu. Spakowane auto na lawecie wróciło do domu. Po 4 tygodniach pracy po godzinach auto wyjechało samodzielnie i zaczęły się modyfikacje, które trwają do dziś. Na pewno w tej kwestii jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa ;)
killer2000 pisze:tu jest skrzynia za 500stówek
http://moto.allegro.pl/nissan-almera-n- ... 10482.html

[ Dodano: 2013-01-03, 22:29 ]
pewnie da rade coś przytargować
Co do skrzyni, lepiej wziąć tę z p11.144 mimo dłuższych przełożeń - posiada hydrauliczny wysprzęglik, w N16 taki też jest w serii, a w dodatku jest to najmocniejsza skrzynia FWD. A najlepiej zrobić hybrydę :)

: 2013-01-04, 02:06
autor: killer2000
jak byś się zdecydował to znalazłem dobry temacik o wrzuceniu do n16 sr16ve dużo ciekawych rzeczy można wyczytać o tych wysprzęglikach też coś jest jak skrzynie zamontować od czego mocowanie jaka półoś tylko po angielsku jest z 60 stron do czytania
trzeba się zalogować jeszcze do tego

[ Dodano: 2013-01-04, 02:09 ]
Obrazek

[ Dodano: 2013-01-04, 02:12 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-10-25, 00:39 ]
gościu opisuje swapa vvl-a do n16 dużo ciekawych rzeczy jest tylko po angielsku
http://aberdeenalmeras.com/