Strona 1 z 2

modzenie qg18de?

: 2012-12-19, 21:52
autor: Ad@mus
w tematach niektórych userow mozna znalesc odpowiedzi na pytanie z tematu jednak chcialbym miec wszystko w pigulce lacznie z kosztami wiec zaczynamy:
-odetkanie dolotu to pierwsze co domorosly majsterklepka potrafi wykonac, jednak jest to temat troche glebszy
*jaka powinna byc optymalna dlugosc dolotu? w qg zauwazylem ze dol jest naprawde przyzwoity za to gora to poracha na maxa wiec raczej poprawic chce gore
*w kolektorze ssacym sa jakies klapko przepustnice, czy mozna je wywalic bez mrugniecia okiem a jesli nie to jaki mozna zastosowac zamiennie kolektor??

-odetkanie wydechu:
*wywalenie drugiego kata, chyba lepiej dac tlumik przelotowy w obudowie kata AWG zeby diagnosta nie weszyl zbyt wiele
*koncowy?? przelot?? czy seryjny wystarczy-w sumie zalezalo by mi na cichym wydechu

to na razie tyle chce zrobic bo nie chce bawic sie swinkami, czy cos jeszcze mozna zrobic w domowych warunkach??

-EGR
*czy ten mod jest warty zachodu??

na sam koniec tematu edytuje 1szy post dla potomnych bo o qg18de malo slychac, bardziej sie unika tego wynalazku niz modzi

aha-i czemu p12 mialo 128ps??

: 2012-12-20, 09:12
autor: bodek
Z tego co pamiętam jak z Masem modowaliśmy (a raczej wspierałem go wtedy mentalnie i narzędziowo :-D ) qg18 to..
Dolot na stożku i stożek w okolicy akumulatora. Wydech ~60mm, kolektor wydechowy 4-2-1, klapki w przepustnicy wywaliliśmy ale wóz był od razu strojony więc nie pamiętam czy samo wywalenie klapek jest możliwe. Przepustnica chyba z Maximy. Coś było z kolektorem ssącym, był z innej wersji silnika czy jakoś tak. Porting kanałów dolotowych. Przestawienie wałka wydechowego i mieliśmy też plan na wywalenie zmiennej fazy i ustawienie wałka ssącego na sztywno. Strojenie zapłonu a obecnie zastanawiam się nad przemieszczeniem czujnika położenia wału. Strojenie mieszanki. Można popróbować z planowaniem głowicy o jakieś niewielkie wartości.
U Masa jest chyba ponad 140KM obecnie i jak pamiętam to bardzo przyjemnie się auto odpycha.

: 2012-12-20, 14:10
autor: MacGayver
W QG nie ma potrzeby przemieszczania czujnika wału w celu przyspieszenia zapłonu. Mój komputer ma możliwość przyspieszenia zapłonu o 5 stopni i zapisanie tej wartości w komputerze silnika na stałe. Nie ma więc sensu ingerencja w czujnik :-P

: 2012-12-20, 14:10
autor: onyxx
Kolektory ssące z wersji po FL nie mają swirl-valves (motylków) ;) Więc lepiej wziąć taki kolektor i do tego przepustnicę z QR25
MacGayver pisze:W QG nie ma potrzeby przemieszczania czujnika wału w celu przyspieszenia zapłonu. Mój komputer ma możliwość przyspieszenia zapłonu o 5 stopni i zapisanie tej wartości w komputerze silnika na stałe. Nie ma więc sensu ingerencja w czujnik :-P
W QG po każdorazowym usuwaniu błędów, ustawienie zapłonu wraca na 0

: 2012-12-20, 14:13
autor: MacGayver
W QG po każdorazowym usuwaniu błędów, ustawienie zapłonu wraca na 0
ja nie usuwam błędów, ich po prostu nie ma, a zapłon jest przestawiony bo sprawdzałem ten manewr w kilku autach

: 2012-12-20, 14:31
autor: Ad@mus
na pierwszy ogien chce zrobic cos prostego ale sensownego, na razie nie chce swiniaka wkladac, nie mam tez w okolicy nikogo kto znal by sie na tyle na NISSANie zeby wiedzial co i jak zamontowac

moj cel to max 130ps bez Swiniaka

: 2012-12-20, 18:13
autor: bodek
Wydech z kolektorem, dolot, ewentualnie przestawienie wałka i egr out

: 2012-12-20, 20:28
autor: Ad@mus
przestaawienie walka nie wymusi grzebania w ECU??
jaki koszt takiej modyfikacji i jaki przyrost?

: 2012-12-20, 20:53
autor: MacGayver
ale przestawienie wydechowego? bo przecież nie ssącego? myślę że nawet bez przestawiania wałka na tych elementach co wymieniłeś spokojnie te 130 będzie

: 2012-12-20, 21:48
autor: Ad@mus
no ok ale mod rozrzadu ile kosztuje :) wiem ze to robicie na codzien :) w przerwie na kawe :mrgreen:

: 2012-12-20, 22:16
autor: bodek
Tak, jak napisałem wyżej panie Mac. Nie wiem ile to daje koni i nie wiem jaka jest bezpieczna granica bo nie badałem rozebranego silnika. Modyfikacja została wykonana jako składowa całości. Przyrost mocy i momentu był znaczny jak na qg18. Na temat kosztów dżentelmeni nie rozmawiają ;)

: 2012-12-21, 08:50
autor: Mas
wałek był ruszony delikatnie tylko - taki stage 1 - o około 2-3 stopnie. Z tego co nam wychodziło to bezpieczna granica dla wydechowego to obrót o około 6 stopni. Ciśnienie na garach podskoczyło o 0,5 bara = 13,5bar. Podciągnęło to oczywiście niutony i wyprostowało wykresik momentu :)

: 2012-12-21, 09:45
autor: onyxx
MacGayver pisze:
W QG po każdorazowym usuwaniu błędów, ustawienie zapłonu wraca na 0
ja nie usuwam błędów, ich po prostu nie ma, a zapłon jest przestawiony bo sprawdzałem ten manewr w kilku autach
Proszę czytaj ze zrozumieniem. Ten mod nie powoduje błędów, tylko że jeżeli pojawią się inne błędy, które trzeba będzie skasować to trzeba pamiętać żeby każdorazowo zapłon przyspieszyć na nowo.

: 2012-12-22, 22:55
autor: Ad@mus
zauwazylem ze w usa sa popularne sentry qg18de... czy one mialy te same osiagi co nasze qg??

: 2012-12-23, 00:44
autor: onyxx
Dokładnie to samo, chociaż u nich niby 125hp wyjeżdżało z fabryki. Mas ma właśnie kolektor wydechowy od takiej sentry, lecz lekko poprawiony.

: 2012-12-23, 09:19
autor: DubSon
onyxx pisze:Mas ma właśnie kolektor wydechowy od takiej sentry
Mas nie ma SSACa czasem? ;>

: 2012-12-23, 09:46
autor: Mas
DubSon pisze:
onyxx pisze:Mas ma właśnie kolektor wydechowy od takiej sentry
Mas nie ma SSACa czasem? ;>
SSACa, ale z US, więc dedykowanego do Sentry i jeszcze lekko poprawionego przeze mnie i Bodka :D

: 2012-12-23, 13:59
autor: MacGayver
a to nie są te SSAC'i z mniejszym wyjściem? Czy ma już 2 cale ?

: 2012-12-23, 16:11
autor: Ad@mus
jak widac temat robi sie ciekawy, mozliwosci jest wiele... czekam na dalszy rozwoj, jesli ktos ma niekonwencjonalne pomysly na mody to niech tez pisze:)

: 2012-12-23, 20:48
autor: Mas
MacGayver pisze:a to nie są te SSAC'i z mniejszym wyjściem? Czy ma już 2 cale ?
2 cale :D i reszta wydechu też tak poszła z tego względu.
Chociaż mam wrażenie, że 1,75 cala byłoby lepsze i podciągnęło by trochę Nm :)

: 2012-12-23, 21:24
autor: BaSsGrU
Mas pisze:2 cale i reszta wydechu też tak poszła z tego względu.
Chociaż mam wrażenie, że 1,75 cala byłoby lepsze i podciągnęło by trochę Nm
1,75 za środkowym wydechem 8-)

: 2012-12-23, 21:42
autor: Mas
BaSsGrU pisze:
Mas pisze:2 cale i reszta wydechu też tak poszła z tego względu.
Chociaż mam wrażenie, że 1,75 cala byłoby lepsze i podciągnęło by trochę Nm
1,75 za środkowym wydechem 8-)
ofkors ;D

: 2012-12-23, 22:15
autor: Ad@mus
ile cala ma seryjna wydeszka??
na jaka srednice robic dolot??

: 2012-12-23, 23:36
autor: MacGayver
seryjny wydech ma około 45mm
BaSsGrU pisze:1,75 za środkowym wydechem 8-)
a ja się nie zgodzę. Całość na 2 cale a końcowy tłumik na 1.8-1.9 cala żeby pojemność układu była dostatecznie duża i zmniejszenie na końcu w celu utrzymania ciśnienia

dolot śmiało na 65mm

: 2012-12-23, 23:44
autor: Ad@mus
a ile fi ma przeplywka??

: 2012-12-24, 11:32
autor: Mas
MacGayver pisze:seryjny wydech ma około 45mm
Seryjnie jest tak jak piszesz 1,75 cala na początku a pomiędzy środkowym a końcowym z tego co pamiętam już tylko 1,5 cala.
MacGayver pisze: a ja się nie zgodzę. Całość na 2 cale a końcowy tłumik na 1.8-1.9 cala żeby pojemność układu była dostatecznie duża i zmniejszenie na końcu w celu utrzymania ciśnienia
Wydech jest krótszy vs np. Primera stąd pomysł na zwężenie aby zwiększyć nieco ciśnienie w układzie - przy wydechu na pełnym przelocie i bez katów oczywiście :)
Kiedyś sprawdzę ;)
MacGayver pisze:dolot śmiało na 65mm
Dokładnie - na 2,5 cala - więcej nie ma sensu bo przepustnica i wejście kolektora ssącego (nawet po wyfrezowaniu) więcej nie wyda - to okolice fi 60mm
Ad@mus pisze:a ile fi ma przeplywka??
okolice fi 60 - nie ma sensu zmieniać bo najwęższe gardło to przepustnica i wejście kolektora ssącego.

: 2015-01-27, 23:11
autor: Ad@mus
przeorałem na własną rękę trochę tematów z zagranicy i już wiem dlaczego olej chlepie qg18de

zastosowanie przez nissana dwóch katalizatorów obnizylo znacznie emisje spalin, jednak katalizatory maja jedna wstretna wade, podnosza temperaturę spalin aby wypalić szkodliwe związki. Z racji ze pierścienie tłokowe sa bardzo wysoko przesunięte dochodzi do ich przegrzania. Potem zaczyna się branie oleju.

Mocno rozbudowany temat tego typu dotyczyl sentry z qr25de, tam w szybkim czasie jeśli użytkownik zareagowal i wymienil kolektor na 4-1 (aftermarket z USA) i wywalil drugiego kata mogl liczyc na wzrost znaczny mocy bo do prawie 200ps oraz na uzdrowienie silnika z olejożerności. dokładnie to samo nas czega w QG.

Aby mod miał sens trzeba wrzucić swiniaka na pokład, wywalić sondy i zrobić mape w fuelimplancie i mamy moc oraz lekarstwo na pijaństwo silnika.

Sposób znany na wielką wodą a sam silnik cieszy się sporą popularnością wśród tunerów. :mrgreen:

: 2015-01-27, 23:35
autor: janusz
Ad@mus, czyli w zasadzie można powiedzieć to samo o SR20DEH (wg manuala SR20DE) i niektórych SR20DE (wg manuala SR20De) z P11

: 2015-01-28, 10:12
autor: marlos90
Janusz, wyciąłeś oba katalizatory u siebie? jeśli tak to zostało Ci pierścienie wymienić i sprawdzić zużycie oleju..

: 2015-01-28, 10:38
autor: janusz
Marlos90, dokładnie oba out, co do pierścieni to właśnie nastawiam się na to psychicznie.....