Strona 1 z 1

: 2012-12-14, 16:57
autor: Chemik
U panie,niektórzy pewnie to po kilku/kilkunastu tysiach przestali liczyc :mrgreen:

: 2012-12-14, 17:06
autor: bombel
sznikers99 u mnie w podpisie masz ile kosztuje turbo :D

: 2012-12-14, 18:03
autor: ANDREW
Po co liczyć denerwować się i zniechęcać tym innych :D

: 2012-12-14, 20:35
autor: DubSon
To zależy czy robisz sam, czy oddajesz komuś.
Ceny części używanych także się wahają, czasami sporo.

Ciężko ogarnąć takie coś.

Łatwiej napisać co i jak dokładnie zrobić, a ceny frutów sobie ktoś będzie sprawdzał na bieżąco :)

: 2012-12-14, 21:48
autor: Neptune
O takie info wystarczy spytać właścicieli aut w których ktoś dokonywał modyfikacji ... najlepiej na PW :D

Myślę że nie ma sensu się "chwalić" kosztami... faktem jest że dużo osób może się zniechęcić, albo porzucić swoje plany, o których zawsze marzył. Ja gdybym wiedział ile wydam na swoje padło w całym jej życiu pewnie nigdy bym nie zaczął modyfikacji... poczekał bym i kupił zamiast P10 --> S14a :D Poza tym przeważnie poza podstawowymi kosztami osiągania mocy dochodzą koszty pośrednie jak dojazdy, hamownia, paliwo dochodzi modyfikacja zawieszenia, szmat kasy na robociznę może nawet 1/3 zabawy itd. Nie mówię o sytuacji gdy coś się spier...i i nagle wydajemy dodatkowe kilka koła ;)
Podstawy wszyscy znają bądź łatwo znaleźć ile kosztuje mocniejsza pompa paliwa, średnia cena kolektora ssącego w GA albo SSACa w DE. Nie wszyscy robią mody w tej samej kolejności i różny jest efekt końcowy. Nie ma gotowej recepty na x koni. 2 auta te same mody i różnica kilku koni i niutów... czemu? znów kolejne 10 zmiennych ;P

Na pewno plusem jest że dzisiaj w porównaniu do kilku lat wstecz prawie wszystko można dorwać taniej... nasze auta się starzeją ;)

: 2012-12-15, 12:03
autor: komorokoro
Neptune pisze:Myślę że nie ma sensu się "chwalić" kosztami...
no chyba ze w drugą stronę czyli jak najniższym kosztem uzwyskać najwiekszą moc

bo wiadomo ze majac górę $$ moc rośnie szybko

: 2012-12-15, 13:15
autor: scubzik
sznikers99 pisze:Sunny N14 1.4 75 - > 100 km
pisałem ostatnio na forum ..
Przykładowe koszta :
- kolektor "polski" - 73c - 100-150zł
- wydech cały - ok 800-1500 - z "przystępnym cenowo" tłumikiem końcowym - przelot bez kata i z "jakimśtam" tłumikiem środkowym (głośno .. ale wydech jest "po taniości")
- dolot - ok 150-200zł (z tanim stożkiem) - gotowe zestawy chodziły po 180zł kiedyś na a...gro.pl
- wałki od DS-a 1,6 - ok 150-180zł
- mod rozrządu - ok 200zł - mniej jeśli wiesz co i jak albo masz "zaprzyjaźnionego" i ogarniętego "mecha"
- EWENTUALNE strojenie ... do 300zł ..

Auto wtedy powinno uzyskać ok 100KM.. (potwierdzone modami w naszym klubie)
ale niekoniecznie musi "jeździć"
Do tego koszta lżejszej felgi, lepszego zawiasu .. i ewentualnie zejścia z masy (laminaty) o ile auto ma jeździć "wyczynowo"

tyle ogólników .. a co do faktycznych kosztów .. to chyba dla swojego zdrowia psychicznego nikt tego tak skrupulatnie nie liczy

: 2012-12-15, 13:38
autor: DubSon
scubzo, strojenie ;> a piggy back? a szerokopasmowka do afr? ;)
Wydech po taniosci mnie wyszedl ciut ponad 500, ale same materialy, bo robota swoja. Jest na 4rech tlumikach.
Takze to sa koszta dla kazdego inne. Bo niejeden sam nic nie zrobi i odda komus do modzenia, a inny zrobi 99% sam :-P

: 2012-12-15, 14:01
autor: scubzik
DubSon, no o tym mówię .. pominąłem koszt "kompa" i szerokopasmUFFki :) to dodatkowe "grube stuffki" . .. bardziej chodziło mi o mechaniczne dogranie elementów.
DubSon pisze:Takze to sa koszta dla kazdego inne. Bo niejeden sam nic nie zrobi i odda komus do modzenia, a inny zrobi 99% sam
dokładnie .

: 2012-12-15, 15:53
autor: DubSon
scubzik pisze:bardziej chodziło mi o mechaniczne dogranie elementów.
aa, no to to to okej :D

Jak skończe modzić moje GA16 to mogę zdać relacje ile mnie to wyszło i jaki jest przyrost (o ile chociaż obecną komprechę będzie trzymać :D), ale za same części ;)

: 2012-12-15, 17:45
autor: Ryba
Zawsze mnie uczono że apetyt rośnie w miarę jedzenia :D

: 2012-12-15, 21:26
autor: scubzik
Troszke pojechales z cenami:
to są ceny "realne" .. Ty mówisz o "okazyjnych" :) ale faktycznie .. można , w co wierzę .. niemal za połowę tej kwoty to zrobić , ale trza się samemu narobić no i szukać "okazji" .. a samo "szukanie" też kosztuje :)

: 2012-12-16, 14:44
autor: BeNeK
To ja podpowiem tak mniej więcej jak to wyszło u mnie :)
Dolot :
Filtra na odmę - 20zł
Kolanko silikonowe - 20zł
Rura do dolotu w zależności od materiału ale jest to przedział od 20zł do 100zł
Filtr stożkowy Fujita 250zł
Do tego zastosowałem bandaż termo żeby odizolować dolot - 50zł
Odizolowanie stożka okolice 30zł
Nawiew na filtr około 15-20zł
+Kolektor 73c tez okolice 100zł

W tej kasie będziesz miał na prawdę dobrze ogarnięty dolocik :) Zapodać jeszcze mod rozrządu i pobawić się zapłonem i będzie już fajnie ;-)

Jeśli chodzi o wydech to można zrobić bardzo budżetowy Wyciąć wszystko co stoi na drodze dobrego przepływu(kat,środkowy) i wymienić końcowy na przelot . Wtedy będzie bardzoooooooo głośno :D Lub jeśli masz migomat i umiesz się nim posługiwać , to kup rury z stali aluminiowej o średnic jak do 1.4 max 2" za duży wydech do małej pojemności NA też nie jest dobry a wręcz zabija moment obrotowy... Koszt materiału około +/- 3xx zł Do tego zgrać to z kolektorkiem 4-2-1(od 350zł do 600zł za kolektor wydechowy) i powinno być już na prawdę fajnie .

Mam nadzieję że pomogłem .
Pozdro !

: 2012-12-16, 19:27
autor: BeNeK
sznikers99 pisze:BeNeK, masz GA16DE?
GA16DS ;)

: 2013-03-10, 12:03
autor: czajnik
ja tak orientacyjnie kiedyś przeanalizowałem ile kasy mam wsadzone w silnik+skrzynia. to sa koszy samych części i obróbek. wyszło jakies 20.000zł

skrzynia: szpera niesmo + final drive 5.0 = 4500zł ceny (2008rok)
silnik : wałkizawory tłoki panewy kolektory korby obróbki itd. spokjnie ok.15.000zł w zasadzie to wszystko co jest opisane w moim temacie

do tego hamulce i zawieszenie:) kolejne złotówki:)