Strona 1 z 1

Nissan Sunny N13

: 2012-11-14, 19:01
autor: garygary
Witam dawno mnie tu nie było pisze ponieważ w moim n13 zabrakło mocy... Plany na wiosne, to zapakowanie pod maske czegoś mocniejszego, chciałbym dowiedzieć się jak to wygląda jesłi chodzie o wiązke, półośki, aspekty techniczne, itp. Do wyboru mam albo silnik CA18de z s13 albo sr20de z p10, co byście proponowali i jak to zorganizować, za pomoc z góry dziekuj, i pozdrawiam zapaleńców

: 2012-11-14, 19:21
autor: vixo
SR z p10 lepiej będzie jak już napęd na przód jest.

: 2012-11-14, 20:11
autor: garygary
ok, a wie ktoś może jak z półośkami i mocowaniem silnika?? np. Ga16de mocowanie i ogólnie cala komora silnika n14 wygląda tak samo jak w n13. a jak jest z mocowaniem sr'ki?

: 2012-11-14, 20:49
autor: bonzo
W n14 SR wchodzi na mocowania GA bez problemu
W n13 były już GA także powinno podejść ale nie wiem jak to się ma do aut z początku produkcji kiedy nie montowali jeszcze GA

: 2012-11-14, 20:52
autor: garygary
No moje n13, 88 rok, poza tym nie wiem jak z wiazka elektryczna. Projekt rusza na wiosne na razie odkladam kase :P

: 2012-11-14, 21:15
autor: bombel
garygary jak nie masz N13 gti to sie nie pchaj w CA18. Jak rzeźbić to włóż sr20

: 2012-11-14, 21:19
autor: garygary
mówisz bombel? a ty smigasz jeszcze n13 ?

: 2012-11-14, 23:10
autor: bombel
garygary pisze:a ty smigasz jeszcze n13 ?
Niestety już nie, ale temat przerabiałem.

Po 1. Skrzynia od GA16i nie pasuje ani pod Sr ani pod CA, a taką od CA FWD teraz bedzie trudno znaleźć
Po 2. Musisz dorobić łapy pod silnik nowy, do tego półosie itd
Po 3. CA18DET to awaryjny silnik

Generalnie jak masz dużo pieniędzy na to to wsadzaj SR20, bo tyle samo się narobisz, a wynik może być gorszy

: 2012-11-15, 18:19
autor: garygary
Wlasnie z kasą moze nie byc kolorowo, tak naprawde najistotniejsza jest skrzynia i półosie. Myślalem tez o CA16I czyli 12V 1.6 90km, ale doszedlem do wniosku ze jak juz robic to raz a porzadnie :)

: 2012-11-15, 18:21
autor: bombel
garygary pisze:Wlasnie z kasą moze nie byc kolorowo
Myślę, że spokojnie potzrebujesz z 4-5 tys PLN

: 2012-11-15, 18:24
autor: garygary
hmm, od czego mamy banki ;)

: 2012-11-15, 23:02
autor: SiwoL
Jest sen w takie stare auto wkładać tyle kasy? Której i tak nie odzyskać i jeszcze się na ten cel zapożyczać??? Jeszcze jakby to było gti to rozumiem...

: 2012-11-16, 10:34
autor: karol282
garygary pisze:Wlasnie z kasą moze nie byc kolorowo, tak naprawde najistotniejsza jest skrzynia i półosie. Myślalem tez o CA16I czyli 12V 1.6 90km, ale doszedlem do wniosku ze jak juz robic to raz a porzadnie :)
GA16i 12V jak już :) Ja mam taki silnik i powiem szczerze że jest on wg. mnie idealny do tego autka i jeszcze jedna kwestia która dla niektórych jest kontrowersyjna ale jest to dobra baza na zrobienie typowego youngtimer'a czyli gaźniki jakiś ładny wydech i takie tam. ;)
SiwoL pisze:Jest sen w takie stare auto wkładać tyle kasy? Której i tak nie odzyskać i jeszcze się na ten cel zapożyczać??? Jeszcze jakby to było gti to rozumiem...
Tu chodzi o to że jest on już rzadkością na naszych drogach, tutaj już pieniądze nie grają roli, najważniejszy jest pomysł i wykonanie. Bez względu jaką drogę przeróbek wybierze garygary to nadal będzie n13 które budzi zainteresowanie w kręgu ludzi takich jak my ;)

: 2012-11-16, 12:02
autor: bombel
Przy zwiększaniu mocy dojdzie wymiana tylnego zawieszenia na takie z tarczami, bo seria słabo raczej hamuje

: 2012-11-16, 13:59
autor: karol282
Najlepszy był by komplet od GTI + dobre tarcze (ebc turbogroove albo diamond black) i green stuff też EBC jeśli chodzi o klocki. Nowa miedź stalowy oplot i pompa hamulcowa od maximy j30, widziałem taki zestaw na Australijskim forum.

: 2012-11-17, 09:59
autor: garygary
Zawias:

*Końcówki drążków - 555
*Sworznie - KAGER
*Amory - KYB olej, przód tył
*Sprężyny - przód KAGER
*Sprężyny tył - OBK

Heble:
*Seria Przód + Tył
*wymienione przewody

i tyle jak na razie. Teraz jeszcze tylko silnik no i raczej SR20DE ale, z drugiej strony może GA16De albo Ga16i 12V, :roll:

: 2012-12-30, 18:20
autor: karol282
Jeśli chcesz iść w moc to wybierz sr20 na dzień dobry masz jej sporo jak na taki samochód jakim jest n13. GA16DE od GA16i różni się tym że pierwszy ma 16 zaworów i pełen wtrysk a drugi jakiego sam jestem posiadaczem ma monowtrysk i 12 zaworów. Z racji tego że n13 to ginący gatunek na drogach podsyłam filmik mojego autorstwa, nie udał się zbytnio ale masz porównanie mniej więcej z tym silnikiem który masz teraz ;) Za daleko przeciągnąłem na dwójce a później to już trasy zabrakło ;)

GA16i

: 2012-12-30, 18:37
autor: bombel

: 2012-12-31, 13:07
autor: karol282
Ewentualnie coś takiego, ale bardziej dopracowanego. Było by to "coś" ;)

http://www.youtube.com/watch?v=UElacE11syY&NR=1


http://www.youtube.com/watch?v=DlgNN5BRdLc

: 2013-01-22, 18:30
autor: garygary
karol282 słuchaj a jakie masz łapy silnika przy tym swoim GA16i??

http://moto.allegro.pl/poduszka-silnika ... 75303.html

: 2014-02-17, 19:47
autor: karol282
Odsmażę kotleta, garygary jak idą prace nad autkiem ? Jakieś njusy ? :) Podsyłam filmik motywujący do swapu ;)

http://www.youtube.com/watch?v=m3WxOgEotsc&hd=1

Roczne kotlety

: 2015-03-21, 22:12
autor: garygary
A propo kotleta karol to ja odsmażę :D bo potrzebne mi są wszelkie schematy wiązki silnika e16i oraz GA16DE

: 2015-03-22, 09:06
autor: karol282
nissan4u.com i ryć w necie Tobie pozostało ;-) Swap na GA ? :mrgreen:

: 2015-03-22, 09:19
autor: majchrzok
w manualu masz opisy wiązek. tylko nie wiem czy uda Ci się poszukać od sunny n13

: 2015-03-22, 10:44
autor: garygary
karol282, Cśśś, nic nie powiem :P
majchrzok, Mam w manualu ale po niemiecku :(

: 2015-03-22, 19:28
autor: majchrzok
mam angielska od 100nx a tam jest opisana elektryka z 1.6. Niestety polskiej nie widzialem...

: 2015-03-22, 20:05
autor: garygary
A bardzo miałeś hardkor przy wiązce do swojej micry?

: 2015-03-22, 22:55
autor: majchrzok
miałem taki hardcor, że wiązka z micry wyleciała a w jej miejsce wpadła z sunny gti. do tego lutowanie kostek pod światła, wycieraczki, nagrzewnice itp... wydawało mi się to pewniejsze, ponieważ troche na setkowym forum naczytałem się problemów związanych z swapem pomiędzy 1.6ds a SR20 na wiązce z ds'a, zatem chciałem uniknąć kulejącej pracy silnika, tym bardziej, że elektryk ze mnie żaden...
w ten sposób ( co prawda lutowania zeszło ze dwa dni) silnik pracuje dobrze, a i reszta elektryki ( z drobnymi wyjątkami) dziala. ;-)