Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Nissan Sunny N13

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Nissan Sunny N13

Post autor: garygary » 2012-11-14, 19:01

Witam dawno mnie tu nie było pisze ponieważ w moim n13 zabrakło mocy... Plany na wiosne, to zapakowanie pod maske czegoś mocniejszego, chciałbym dowiedzieć się jak to wygląda jesłi chodzie o wiązke, półośki, aspekty techniczne, itp. Do wyboru mam albo silnik CA18de z s13 albo sr20de z p10, co byście proponowali i jak to zorganizować, za pomoc z góry dziekuj, i pozdrawiam zapaleńców

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-11-14, 19:21

SR z p10 lepiej będzie jak już napęd na przód jest.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2012-11-14, 20:11

ok, a wie ktoś może jak z półośkami i mocowaniem silnika?? np. Ga16de mocowanie i ogólnie cala komora silnika n14 wygląda tak samo jak w n13. a jak jest z mocowaniem sr'ki?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-11-14, 20:49

W n14 SR wchodzi na mocowania GA bez problemu
W n13 były już GA także powinno podejść ale nie wiem jak to się ma do aut z początku produkcji kiedy nie montowali jeszcze GA
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2012-11-14, 20:52

No moje n13, 88 rok, poza tym nie wiem jak z wiazka elektryczna. Projekt rusza na wiosne na razie odkladam kase :P

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-11-14, 21:15

garygary jak nie masz N13 gti to sie nie pchaj w CA18. Jak rzeźbić to włóż sr20

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2012-11-14, 21:19

mówisz bombel? a ty smigasz jeszcze n13 ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-11-14, 23:10

garygary pisze:a ty smigasz jeszcze n13 ?
Niestety już nie, ale temat przerabiałem.

Po 1. Skrzynia od GA16i nie pasuje ani pod Sr ani pod CA, a taką od CA FWD teraz bedzie trudno znaleźć
Po 2. Musisz dorobić łapy pod silnik nowy, do tego półosie itd
Po 3. CA18DET to awaryjny silnik

Generalnie jak masz dużo pieniędzy na to to wsadzaj SR20, bo tyle samo się narobisz, a wynik może być gorszy

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2012-11-15, 18:19

Wlasnie z kasą moze nie byc kolorowo, tak naprawde najistotniejsza jest skrzynia i półosie. Myślalem tez o CA16I czyli 12V 1.6 90km, ale doszedlem do wniosku ze jak juz robic to raz a porzadnie :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-11-15, 18:21

garygary pisze:Wlasnie z kasą moze nie byc kolorowo
Myślę, że spokojnie potzrebujesz z 4-5 tys PLN

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2012-11-15, 18:24

hmm, od czego mamy banki ;)

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-11-15, 23:02

Jest sen w takie stare auto wkładać tyle kasy? Której i tak nie odzyskać i jeszcze się na ten cel zapożyczać??? Jeszcze jakby to było gti to rozumiem...
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2012-11-16, 10:34

garygary pisze:Wlasnie z kasą moze nie byc kolorowo, tak naprawde najistotniejsza jest skrzynia i półosie. Myślalem tez o CA16I czyli 12V 1.6 90km, ale doszedlem do wniosku ze jak juz robic to raz a porzadnie :)
GA16i 12V jak już :) Ja mam taki silnik i powiem szczerze że jest on wg. mnie idealny do tego autka i jeszcze jedna kwestia która dla niektórych jest kontrowersyjna ale jest to dobra baza na zrobienie typowego youngtimer'a czyli gaźniki jakiś ładny wydech i takie tam. ;)
SiwoL pisze:Jest sen w takie stare auto wkładać tyle kasy? Której i tak nie odzyskać i jeszcze się na ten cel zapożyczać??? Jeszcze jakby to było gti to rozumiem...
Tu chodzi o to że jest on już rzadkością na naszych drogach, tutaj już pieniądze nie grają roli, najważniejszy jest pomysł i wykonanie. Bez względu jaką drogę przeróbek wybierze garygary to nadal będzie n13 które budzi zainteresowanie w kręgu ludzi takich jak my ;)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-11-16, 12:02

Przy zwiększaniu mocy dojdzie wymiana tylnego zawieszenia na takie z tarczami, bo seria słabo raczej hamuje

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2012-11-16, 13:59

Najlepszy był by komplet od GTI + dobre tarcze (ebc turbogroove albo diamond black) i green stuff też EBC jeśli chodzi o klocki. Nowa miedź stalowy oplot i pompa hamulcowa od maximy j30, widziałem taki zestaw na Australijskim forum.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2012-11-17, 09:59

Zawias:

*Końcówki drążków - 555
*Sworznie - KAGER
*Amory - KYB olej, przód tył
*Sprężyny - przód KAGER
*Sprężyny tył - OBK

Heble:
*Seria Przód + Tył
*wymienione przewody

i tyle jak na razie. Teraz jeszcze tylko silnik no i raczej SR20DE ale, z drugiej strony może GA16De albo Ga16i 12V, :roll:

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2012-12-30, 18:20

Jeśli chcesz iść w moc to wybierz sr20 na dzień dobry masz jej sporo jak na taki samochód jakim jest n13. GA16DE od GA16i różni się tym że pierwszy ma 16 zaworów i pełen wtrysk a drugi jakiego sam jestem posiadaczem ma monowtrysk i 12 zaworów. Z racji tego że n13 to ginący gatunek na drogach podsyłam filmik mojego autorstwa, nie udał się zbytnio ale masz porównanie mniej więcej z tym silnikiem który masz teraz ;) Za daleko przeciągnąłem na dwójce a później to już trasy zabrakło ;)

GA16i
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-12-30, 18:37


karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2012-12-31, 13:07

Ewentualnie coś takiego, ale bardziej dopracowanego. Było by to "coś" ;)

http://www.youtube.com/watch?v=UElacE11syY&NR=1


http://www.youtube.com/watch?v=DlgNN5BRdLc
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-01-22, 18:30

karol282 słuchaj a jakie masz łapy silnika przy tym swoim GA16i??

http://moto.allegro.pl/poduszka-silnika ... 75303.html

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-02-17, 19:47

Odsmażę kotleta, garygary jak idą prace nad autkiem ? Jakieś njusy ? :) Podsyłam filmik motywujący do swapu ;)

http://www.youtube.com/watch?v=m3WxOgEotsc&hd=1
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Roczne kotlety

Post autor: garygary » 2015-03-21, 22:12

A propo kotleta karol to ja odsmażę :D bo potrzebne mi są wszelkie schematy wiązki silnika e16i oraz GA16DE

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-03-22, 09:06

nissan4u.com i ryć w necie Tobie pozostało ;-) Swap na GA ? :mrgreen:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-03-22, 09:19

w manualu masz opisy wiązek. tylko nie wiem czy uda Ci się poszukać od sunny n13

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-03-22, 10:44

karol282, Cśśś, nic nie powiem :P
majchrzok, Mam w manualu ale po niemiecku :(

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-03-22, 19:28

mam angielska od 100nx a tam jest opisana elektryka z 1.6. Niestety polskiej nie widzialem...

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-03-22, 20:05

A bardzo miałeś hardkor przy wiązce do swojej micry?

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-03-22, 22:55

miałem taki hardcor, że wiązka z micry wyleciała a w jej miejsce wpadła z sunny gti. do tego lutowanie kostek pod światła, wycieraczki, nagrzewnice itp... wydawało mi się to pewniejsze, ponieważ troche na setkowym forum naczytałem się problemów związanych z swapem pomiędzy 1.6ds a SR20 na wiązce z ds'a, zatem chciałem uniknąć kulejącej pracy silnika, tym bardziej, że elektryk ze mnie żaden...
w ten sposób ( co prawda lutowania zeszło ze dwa dni) silnik pracuje dobrze, a i reszta elektryki ( z drobnymi wyjątkami) dziala. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”