Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pojazd typu buggy z silnikiem P10GT

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-03, 23:25

Zuhu - zadajesz bardzo głupie pytania. Oczywiście, że wrzucaj zdjęcia :] .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-02-04, 00:23

:D no ok jutro coś porobię. :)

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-04, 10:02

Zrób parę fotek dolotu będzie łatwiej nam pomóc.
Z podciśnień to zostało u mnie jedynie to od regulatora paliwa
wpięte za przepustnicą.
Wygląda jakby gdzieś było lewe powietrze.
Odmy obie wpięte? jedna w kolektor druga przed przepustnice.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-02-04, 19:19

adam_N14, kolejny raz masz racje. W książce "sam naprawiam" opisane jest które podciśnienia idą do tej puszki z węglem aktywnym. Wielkie dzięki dla Janusza za pomoc (podesłanie książki sam naprawiam). Okazuje się, że do tej puszki idą prawie wszystkie podciśnienia. No i je pozaślepiałem. Co się okazało że jeden z węzy odm (ten od kolektora) był dziurawy. Na filmiku słychać jak gasł po chwili, potem naprawiłem odme i już nie gasł. Silnika nie moge za długo gazować bo nie ma jeszcze płynu chłodniczego.

Nie miałem czy robić zdjęć dzisiaj. Z telefonu gdzieś znalazłem jak walczyłem z instalacją.
Obrazek

No i film z pierwszego odpalenia i w miare normalnej pracy silnika
http://www.youtube.com/watch?v=hxkekKcY ... e=youtu.be

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-04, 19:35

Zuhu nie ma za co dziękować :] Mogłem w jakimś tam niewielkim stopniu pomóc, to pomogłem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-03-09, 18:00

Ale to już nie pierwszy raz :)

[ Dodano: 2014-02-08, 23:14 ]
Ostatnio nie mam na nic czasu więc wolno idzie. Dzisiaj usunąłem troche instalacji.
Kilka fot. Sporo błędów z "młodości" ale wszystko da się poprawić.
Zbędna instalacja
Obrazek
Z przodu na zdjęciu jakiś wąski i wysoki wyszedł.
Obrazek
Ale mam burdel w garażu :D
Obrazek
Obrazek
Układ chłodzenia :)
Obrazek
Żeby kolorowo było :) (docelowo będą czarne)
Obrazek
Układ dźwigni do zmiany biegów
Obrazek
Z tyłu
Obrazek

________________________________________________________________________

Panowie pomocy

Potrzebny jest mi opis przekaźników do primery P10. Przekaźniki które są w komorze silnika.
Super byłoby jakby był tez opis bezpieczników w kabinie.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-03-09, 18:03

W nocy jak wrócę do domu to będziesz miał ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-03-11, 21:49

I jak tam? :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-03-12, 08:33

Mam :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2014-03-12, 13:28

widziałem Buggy z podobnie zamontowanym układem chłodzenia, ale mam pytanie- nie boisz się że chłodnica może strzelić i płynem dostaniesz po karku? Myślisz nad jakiś zabezpieczeniem tego?

P.S. Wielki szacun za projekt :)
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Wierzej
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2013-11-01, 15:12
Lokalizacja: Wierzejki

Post autor: Wierzej » 2014-03-12, 14:57

zuh, Jeżeli chcesz mogę ci schemat kompletny od sr na pocztę wysłać.
Ok poszło:).
Ostatnio zmieniony 2014-03-15, 21:53 przez Wierzej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-03-17, 21:45

vixo, wielkie dzięki, tego mi było trzeba :)
Misiek, chyba wszystkie tego typu maszyny mają podobnie chłodnice zamontowaną. Obawiam się, że jak chłodnica strzeli to będę poparzony. Robiąc osłonę przed poparzeniem stracę na chłodzeniu chłodnicy. Myślę nad przeniesieniem chłodnicy ale zbytnio nie mam gdzie ;/
Mam schemat ale jakbyś mógł to wyślij na zuh1305@wp.pl może będzie inny niż mój.

__________________________________________________________________

[ Dodano: 2014-03-17, 21:43 ]
Co to jest PTC? Bo Heater to grzałka.
Wie ktoś może od czego są przekaźniki które są na prawo od przekaźnika HORN? Na zdjęciu które wrzucił vixo.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-03-17, 22:00

Horn to chyba klakson ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-17, 22:12

RAD FAN to wiatraki chłodnicy. RAD FAN2 jest wtedy, kiedy wiatraki są dwubiegowe. Normalnie masz tylko RAD FAN1.
HORN to klakson
FR FOG LAMP to przednie przeciwmgłowe
AIR CON - klima
FUEL PUMP - wiadomo
PTC HEATER - podgrzewanie przepustnicy?! Szczerze powiedziawszy też się zastanawiałem nad tym.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-03-17, 22:23

Wielki dzięki.
Jeszcze bezpieczniki :)
Niektóre wiedziałem to napisałem, niektórych nie jestem pewny i ich nie pisałem.
tail lamp
starter rozrusznik
hazard
horn klakson
driving lamp
heat seat
meter
turn
fr defog
stop lamp światło stop
room lamp lampka w kabinie?
anti skid
h/lamp wiper
iplecontrol
fat. fog lamp
heter blower motor
wiper fat
fuel pump pompa paliwa
air bag poduszka powietrzna
audio radio
air-con
mirror lusterko
cigar lighter zapalniczka
fog lamp
Mogą być literówki bo spać mi się chce i nie widzę dobrze na oczy :)

A chodziło mi o te przekaźniki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-17, 22:29

tail lamp - światła pozycyjne
hazard - awaryjne
driving lamp - światła drogowe
heat seat - podgrzewane fotele
meter - zegary
turn - kierunki
rr defog - grzanie tylnej szyby
anti skid - coś z ABSem
h/lamp wiper - wycieraczki lamp
idle control - coś z wolnymi obrotami - pewno krokówka ect.
frt. fog lamp - przednie przeciwmgłowe
heter blower motor - dmuchawa nagrzewnicy
wiper frt - przednie wycieraczki
air-con - klima
rr fog lamp - tylne przeciwmgłowe
Ostatnio zmieniony 2014-03-18, 16:57 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-17, 22:38

heter blower motor - to nie jest czasem silnik dmuchawy?
janusz, Tail lamp to są światła pozycyjne tylne, a driving lamp to będą raczej "długie", czyli drogowe ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-17, 22:51

DubSon możliwe - ja dziś już nie myślę.... Juto wyciągnę u siebie bezpiecznik i sprawdzę co nie świeci.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-17, 22:56

Co do PTC Heater - w dieslach podobno jest to dogrzewanie płynu chłodniczego jeśli temp. na zewnątrz spada poniżej 0stC. Nie wiem czy tak samo jest w Nissanach :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-18, 16:57

DubSon masz rację TAIL LAMP to pozycyjne - przód+tył


Zuh zobacz to :]
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... cal/relay/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-03-18, 19:46

Dzięki wielkie. Wszystko już wiem, jak będzie czas wolny to zabiorę się za buggy.

Wierzej
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2013-11-01, 15:12
Lokalizacja: Wierzejki

Post autor: Wierzej » 2014-03-27, 22:58

I jak praca,idzie do przodu?;>

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-03-28, 09:06

Na razie stoi, czasu brak. Ale w następny tydzień ruszy się coś bo będę miał trochę luźniej.
Teraz muszę sobie kupić praskę do zaciskania końcówek przewodów hamulcowych. No i za hamulce się wezmę.

Wierzej
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2013-11-01, 15:12
Lokalizacja: Wierzejki

Post autor: Wierzej » 2014-03-28, 22:18

hmm nie taniej wyjdzie zacisnąć u kogoś kto się tym trudni?.

Wyjdzie,ci to jakieś 15-30 zł max a kupując praskę za jakieś grosze długo ci nie pożyje ;/

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-03-28, 22:53

Już nie raz woziłem do zaciskania i stwierdziłem, że w końcu muszę sobie kupić. Czasami robie ludziom hamulce to przyda się. Chciałbym kupić jakąś lepszą która też ogarnie stalowe przewody. Zdarzało się, że końcówka miała wyjechany sześciokąt i musiałem wymieniać cały przewód bo nie miałem jak zacisnąć stalowej rurki. Chociaż na samą miedź też by starczyła.

Wierzej
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2013-11-01, 15:12
Lokalizacja: Wierzejki

Post autor: Wierzej » 2014-09-01, 16:33

zuh, I jak tam buggy ?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-10-13, 22:00

A ostatnio się zabrałem za niego. Rozebrałem na części pierwsze pospawałem wszystko. na gotowo. Teraz muszę jeszcze niektóre elementy poprawić, coś uciąć, coś przeszlifować.
Ogólnie już doszedłem do ładu. No nie mam jeszcze sondy podłączonej. Cały był skręcony i w sumie gotowy był do jazdy ale nie miałem założonej tarczy sprzęgła. Jeszcze czeka mnie malowanie na gotowo i złożenie wszystkiego do kupy. No i jazda :)
Potem to już takie dodatki typu kubełek, błotniki, wyciągarka ale to już w czasie użytkowania.
Ale jak na razie czasu brakuje.
Za jakiś czas będę pomagał kumplowi w budowie barracudy więc będzie z kim jeździć.

[ Dodano: 2014-09-13, 10:32 ]
Kilka pomalowanych elementów i częściowo rama. W takich będzie kolorach.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wkleiłem linki w taki img ale jakoś nie pokazują się, nie wiem dlaczego ;/
Tu link do galerii https://plus.google.com/photos?banner=p ... 6130982872

linki naprawione ;)

[ Dodano: 2014-10-13, 22:42 ]
Znowu się trochę wziąłem za buggy
A tak wygląda SR20, jeszcze nie wszystko zamontowane
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-10-13, 22:03

No, w końcu jakiś UP :D
Ładne to to będzie, ale do pierwszej jazdy w terenie :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-10-14, 12:19

ale to będzie latać! powodzenia :-)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-01-08, 20:56

Coś nie halo z silnikiem. Panowie pomocy.
Silnik na początku kuleje. Przy odpalaniu muszę lekko przygazować i chwile trzymać na gazie inaczej zgaśnie. Potem chodzi nawet znośnie i jak już się nagrzeje to silnik kuleje, czasami zgaśnie. Jak się przygazuje to potrafi strzelić w dolot. Zapłon ustawiony mniej więcej pośrodku. Czujnik stukowy chyba jest pęknięty, nie wiem jak sprawdzić czy jest sprawny. Niby powinien bez stukowego poprawnie działać? Sondy nie mam podłączonej ale czy to może być przyczyną? Mam zamontowany prowizorycznie filtr z horneta bez obudowy.

Czy coś co napisałem może być przyczyną?
Co może być jeszcze nie tak?
Może coś z elektroniką?
Nagrałem film ale w sumie prawie nic nie słychać.
https://www.youtube.com/watch?v=h1Tj0qh ... Qtp8gXCFGw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”