Strona 4 z 9

: 2013-03-22, 20:20
autor: vixo
Daj adres na pw ;) trochę ten schemat z dupy robiony ale po paru godzinnej analizie coś się wyczyta

: 2013-03-24, 23:41
autor: zuh
A może ten króciec jest od tej puszki z węglem aktywnym czy jak to się nazywa. Już nie mam pomysłów od czego to może być, prośba jak ktoś mógłby zobaczyć gdzie to idzie. I ta kostka co pisałem wcześniej. Byłbym wdzięczny. :)

: 2013-03-27, 00:02
autor: vixo
Króciec leci do tej dużej czarnej puszki (wegiel
aktywny czy jakoś tak)
Wtyczka która jest przy silniku krokowym wchodzi
w gniazdo wtyczki która ma dwa kable czarny i
żółty chyba ale dalej zamieniają się w jeden
kabel
Edyta:
Ruszyło się coś :?:

: 2013-03-27, 00:49
autor: zuh
Jutro może coś pogrzebie jak czas znajdę. Teraz słabo stoję i z kasą i z czasem. Dzięki za info :) Mam nadzieje że to przez to silnik gaśnie.

A ten aktywny węgiel to po co? Potrzebny on jest? Z tej puszki znowu kilka króćców jest i nie wiadomo który gdzie idzie ;/

: 2013-03-27, 00:54
autor: vixo
Zatykaleś tą rurke :?:

: 2013-03-27, 11:24
autor: zuh
Jeszcze nie ale chyba zatkam skoro ona jest od tego węgla.

: 2013-04-28, 03:32
autor: vixo
Progress :?: :)

: 2013-05-02, 13:05
autor: zuh
Nie, dalej to samo ;/ a nawet gorzej. Ostatnio odpalał na chwile a teraz w ogóle.

Zabrałem się dalej za buugiego. Po przestawieniu maxymalnie zapłonu silnik jakby lepiej gada ale dalej nie jest ok. Na początku myślałem że P10 nie ma knock sensora ale okazało się że byłem w błędzie. Szybka diagnoza nie podłączony czujnik znaczy komp cofa zapłon, nie wiem czy diagnoza sprawna czy nie ale to jest mało teraz ważne. Czujnik spalania stukowego i tak musze podłączyć, no ale gdzie?
Wie ktoś może jakiego koloru przewody idą do czujnika spalania stukowego?

: 2013-05-02, 13:49
autor: vixo
Żółty i jakiś jeszcze wtyczka typu jak do krokowego ;)

: 2013-05-02, 13:53
autor: zuh
może zielony i żółto-czarny?

: 2013-05-02, 14:45
autor: vixo
a masz gdzieś w pobliżu wtyczke z czarnym kablem :?:

: 2013-05-02, 14:52
autor: zuh
Albo z jakiej kostki wychodzą kable na ten czujnik?
Znalazłem jakąś wtyczke która ma oderwane kable. Wtyczka pasuje do czujnika i z niej wychodzą dwa zółte kable. Ale w wiążce nie ma takich kabli, jest tylko dwa urwane i jeden to zielony a drugi to zółto czarny;/

[ Dodano: 2013-05-02, 15:56 ]
Mam wtyczke z kablem czarnym i z żółto-zielonym ale ta wtyczka nie pasuje do czujnika. W sumie to mam dwie takie wtyczki z takimi kablami ale tylko jedna z nich ma na tyle długie przewody żeby sięgnąć do czujnika.

: 2013-05-02, 15:03
autor: vixo

: 2013-05-02, 15:11
autor: zuh
te trzy kostki które trzymam w ręku są takie same ale kable mają różne.
Jedna ma biały/kremowy i czarno-biały ale "więcej" jest czarnego koloru
druga kostka ma czarny i zielono-żółty z tym że więcej zielonego
trzecia kostka ma jeden przewód czarny a drugi przewód zółto-zielony z tym że więcej jest żółtego.

: 2013-05-02, 15:12
autor: vixo
Cały czarny musi być jeden kabel ;)

: 2013-05-02, 15:16
autor: zuh
to zostają dwie dostki.
Jedna z czarnym i z żółto-zielonym
druga z czarnym i zielono-żółtym

: 2013-05-02, 15:19
autor: vixo
Mi coś z żółtym się kojarzy ale jaj nie dam sobie uciąć :D w schematach jest mowa o czarnym tylko ;)

: 2013-05-02, 15:20
autor: zuh
a do krokowego jakie kable idą?

: 2013-05-02, 15:37
autor: vixo
nie mam na razie auta niestety ale krótki kabel tam jest :)

: 2013-05-02, 15:44
autor: zuh
Jak myślisz, może być tak że do jednej z tych kostek może być podłączona drugi kawałek wiązki który jest podłączony do czujnika?
Bo już mi się pomysły kończą. Mam wtyczke która pasuje do czujnika i z niej wychodzą dwa żółte kable.

: 2013-05-02, 15:50
autor: vixo
no do czujnika jest podłączony kawałek kabla z dwiema wtyczkami jedna do czujnika druga do wiązki ;)

[ Dodano: 2013-05-02, 16:51 ]
taka przejściówka :)

: 2014-01-24, 21:16
autor: zuh
Trochę mi to wyjaśnia.

[ Dodano: 2013-05-02, 20:29 ]
A więc tak, trochę pomogło. Zapłon już mniej więcej normalnie ustawiony i silnik odpala ale po chwili gaśnie. Po próbie dodania gazu gaśnie jakby czegoś brakowało. Po chwili zastanowienia, padło na to że pompa już przepompowała to co miała przepompować i już nie daje rady. Auto miało instalacje LPG więc pewnie pompa nie miała lekko. Po odpięciu jednego wtrysku silnik kulał dosyć mocno ale chodził dłużej niż na czterech cylindrach.

[ Dodano: 2014-01-24, 21:15 ]
Znowu buggy zawitało w garażu. Walczę z instalacją ale tym razem w ręku jest schemat którego kompletnie nie rozumiem :P Nie no po głębszej analizie postanowiłem go posklejać do kupy i przeczytać co poszczególne oznaczenia znaczą (trochę masło maślane no ale nie ważne). Potem się sporo wyjaśniło.
Tylko kompletnie nie rozumiem dlaczego tak po durnemu są oznaczone piny w ECU.
Co mnie jeszcze ciekawi dlaczego nie mam takiego czegoś jak regulator powietrza który jest podłączony do przekaźnika pompy i wg schematu powinien się włączać razem z pompą paliwa.
Poniżej fotka schematu.
Obrazek
Aha czy zawór powietrza dodatkowego to jest silniczek krokowy?

Możecie napisać co jak się nazywa bo pewny nie jestem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2014-01-24, 22:49
autor: vixo
Na pierwszym zdjęciu (pomijając schemat)
Jest czujnik temperatury
Ten czerwony o ile dobrze kojarze od ciśnienia oleju
Drugie foto
Na czerwono silniczek krokowy
Żółto jakiś czujnik , coś z powietrzem będzie :-P
To na trzecim to nie kojarze, ale bankowo idzie tam czarna kostka z drutem zabezpieczającym :mrgreen:

: 2014-01-26, 02:28
autor: zuh
To tak jak myślałem z tym że czujnik ciśnienia oleju okazało się że jest pod kolektorem ssącym.
Jeszcze muszę pokombinować z zegarami bo kontrolki się nie świecą :/

: 2014-01-27, 11:11
autor: adam_N14
Pierwsze zdjęcie: czujniki temperatury cieczy,
jedno pinowy to sygnał na zegary, dwu pinowy sygnał do komputera.
Drugie zdjęcie: w czerwonym silniczek krokowy a w żółtym zawór od podbicia obrotów po włączeniu klimatyzacji.
Trzecie zdjęcie: zawór IAAC od ssania. Taka sama wtyczka jak do niego idzie do czujnika stuku.

: 2014-01-27, 13:07
autor: zuh
Dzięki wielkie.

: 2014-01-27, 15:59
autor: adam_N14
Z tego co pamiętam to czujnika stuku idzie czarny grubszy przewód,
w środku jest ekranowany tak jakby masą.
Może tak będzie Ci łatwiej go namierzyć w wiązce.

: 2014-01-27, 21:15
autor: zuh
Czujnik spalania stukowego mam już podpięty. Masz racje idzie ekranowany przewód. Jutro jak dam rade będzie próba odpalenia.

: 2014-01-28, 14:44
autor: adam_N14
To widać nie doczytałem.
Jak coś bym mógł pomóc pisz to podam nr.tel. na pw.
Sporo przy swoim spędziłem czasu robiąc przekładkę na GTI
co prawda w N14 ale wielkich różnic względem P10 ni ma :-).

: 2014-01-28, 15:00
autor: zuh
Bo nie napisałem ;/
W buggy to z P10 mam tylko napęd, silnik skrzynia itp więc to samo co w GTI

[ Dodano: 2014-01-28, 15:10 ]
Wszytko pięknie ładnie ale zapomniałem o baku ;/ dzisiaj z nim powalcze.
No i zegary się okazały od P10 1.6 i to chyba na gaźniku. Zegary już dawno kupiłem i coś mi w nich nie pasowało. I się okazało że nie ma kontrolki "czek". Po wsadzeniu żarówek i wybebeszeniu zegarów z płytek (tam gdzie są symbole kontrolek) jakaś żaróweczka się zapaliła która wcześniej była zasłonięta. To jest czek bo robiąc autodiagnostyke wymigałami kod 55 czyli brak błędów.
Mogą być jeszcze jakieś różnice między zegarami z 1.6 gaźnik a 2.0 ?