Strona 5 z 9

: 2013-10-06, 23:13
autor: yapko
To taka moja krucjata. Nie zrozumiesz...
Sex był dziś dwa razy. Rano i wieczorem. Z tą samą dziewczyną.

Napisałem, bo uznałem że jest Ci potrzebne wyczerpujące wyjaśnienie. Zapytałeś o rzecz trywialną to dostałeś dosadną odpowiedź.
OT end

: 2013-10-06, 23:37
autor: zuh
Moje kolejne pytanie. Nie można ustawić/skopiować ecumastera tak jak jest w seryjnym ecu VVL, ustawić te same parametry. Oczywiście zmienną faze ustawić na niższych obrotach. A może uda się przestawić w seryjnym ecu VVLa zmienną faze na niższe obroty? Chociaż z tego co wiem to nie programowalne, chociaż immo da się usunąć.

: 2013-10-07, 06:47
autor: Ryba
Kolegów - proszę o niewydzielanie w nadmiernej ilości testosteronu. :)

MagicalFire z całym szacunkiem. Zanim zapytasz pomyśl i zastanów się nad nim dwa razy.
yapko pisze:Zapytałeś o rzecz trywialną to dostałeś dosadną odpowiedź.
OT end
Racja ... :-?
zuh pisze:Moje kolejne pytanie. Nie można ustawić/skopiować ecumastera tak jak jest w seryjnym ecu VVL, ustawić te same parametry.
Można. ECU Master może z czytać dane podczas jazdy i wykreślić automatycznie mapę. Nie pamiętam dokładnie jak to się robiło i w jakim etapie etapie. być może podczas konwersji z MAF->MAP. Zapraszam do lektury dostępnej u samego producenta. Tam masz wszystko dobrze opisane.

http://www.ecumaster.com/pobierz/det2/D ... Manual.pdf
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/D ... Manual.pdf

Również na stronie racingformu jest dział poświęcony ECUMaster:
http://www.racingforum.pl/ecumaster-zro ... 43669.html - 162 str. :D

: 2013-10-07, 06:54
autor: DubSon
Ryba pisze:Również na stronie racingformu jest dział poświęcony ECUMaster - 156 str.
5 postów z pytaniem z mojej strony - 0 odpowiedzi...

: 2013-10-07, 09:09
autor: Ryba
DubSon

Może Twoje pytania brzmiały jak kolegi MagicalFire :D

: 2013-10-07, 09:27
autor: yapko
temat na RF żyje swoim własnym życiem i nie znam osoby która go ogarnia. Moderatorzy dali sobie spokój z tym topiciem i tam nie sprzątają :-D

DubSon - dawaj tutaj te pytania ;-)
BTW Ludzie z Krakowa który to sprzedają są ogarnięci i przez telefon potrafią pomoc i odpowiedzieć na pytania

: 2013-10-07, 13:26
autor: DubSon
Tak w sumie, to nie zauważyłem 2 pierwszych postów na tej stronie :D

Ale dobra:
Ryba, wątpię. Umiem pisać po Polsku :))
yapko, pytałem czy podłączał już ktoś tam EcuM do GA16 i czy sugerować się schematem podłączania z SR20. Tyle. z 5 razy pytałem, ale jakoś bez echa..
Nie dziwię się, bo kto na racingforum bawi się GA16 ;)

Widziałem, że głównie odpowiada Jadźwin. Są też typki co jakieś tam podpowiedzi dają.

: 2013-10-07, 13:47
autor: bombel
DubSon jak masz schemat kompa w GA16 to podłaczasz analogicznie jak w SR20

: 2013-10-07, 15:50
autor: DubSon
bombel, tak myślałem właśnie, ale zawsze wolę się upewnić, bo to nie jest rurka z kremem, że tak powiem i nie chcę nic uwalić :) Dzięki :))

: 2013-10-07, 16:10
autor: zuh
Stronę producenta na pewno poczytam. Teraz jade na fuche i nie mam troche czasu.
Skopiowanie parametrów z ecu ve do ecumastera byłoby dla mnie złotym środkiem. Obniżyłbym tylko załączanie zmiennej fazy i gitara. Seryjne ve na razie mi wystarczy więc seryjne nastawy ecu też no oprócz załączania fazy. No może jeszcze udałoby się zlikwidować ograniczenie prędkości

: 2013-10-07, 18:26
autor: yapko
zuh - to nie jest złoty środek. Każdy Ci tu tłumaczy, że nie ma dwóch identycznych układow silnikowych i trzeba podstrajać pod konkretny egzemplarz.
Jeżeli obniżysz moment włączenia wyższych krzywek, a nic nie zrobisz z paliwem ( z Twojej wypowiedzi to wywnioskowałem) to już na pewno nie będzie to nawet srebrny środek, bo zwiększysz przepływy powietrza i zabraknie paliwa :-/

: 2013-10-07, 19:11
autor: Jarzyn
zuh pisze:Skopiowanie parametrów z ecu ve do ecumastera
Poczytaj jak działają ECU benzynowe i jak sterują procesem spalania, są fajne książeczki z Boscha, instrukcję EMU (polskiego standalone) poczytaj, potem poczytaj jak działa Ecumaster i co robi i z jakimi sygnałami, bo na razie nie masz żadnej wiedzy na ten temat.
Nikt Ci nic na tacy nie poda, spędź nad taką lekturą kilka miesięcy, a później ew. zadawaj pytania jak nie będziesz czegoś konkretnego rozumiał, bo w tym momencie to Ty nie wiesz po prostu NIC.

: 2013-10-07, 19:26
autor: Pawel18PL
Fajny FAQ na temat strojenia wydał kiedyś HKS do swojej jednostki, krąży w sieci.

: 2013-10-07, 20:39
autor: zuh
yapko pisze:zuh - to nie jest złoty środek. Każdy Ci tu tłumaczy, że nie ma dwóch identycznych układow silnikowych i trzeba podstrajać pod konkretny egzemplarz.
Ja to rozumiem ale przecież są jakieś uniwersalne parametry dla danego modelu silnika.
Jakby tak nie było to np. nie mógłbym zamontować do mojej primery innego ecu z takiego samego auta jak moje bo przecież silnik jest już inny choć model ten sam.
yapko pisze:Jeżeli obniżysz moment włączenia wyższych krzywek, a nic nie zrobisz z paliwem ( z Twojej wypowiedzi to wywnioskowałem) to już na pewno nie będzie to nawet srebrny środek, bo zwiększysz przepływy powietrza i zabraknie paliwa :-/

No źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że obniżyć moment włączania zmiennej fazy i co za tym idzie skopiować mape paliwa i zapłonu gdzie już jest załączona faza.

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Tak jak radzicie, dokształcę się trochę i się wtedy zobaczy. Jak macie jeszcze jakieś wskazówki dla mnie to proszę pisać. Oprócz tych co podaliście możecie jeszcze polecić jakieś artykuły?

: 2013-10-08, 09:25
autor: Limon
Życzę powodzenia w odpaleniu sr20ve na seryjnym kompie ;) A bym zapomniał, pamietaj że sr20ve było z automatem ;)

: 2013-10-08, 10:56
autor: Arias
W p12 SR20VE było ze skrzynią 6-biegów :)

: 2013-10-08, 11:26
autor: Modzelitto
Arias pisze:W p12 SR20VE
To jest SR20VE 20V- zupełnie inna bajka pod względem elektroniki.

: 2013-10-08, 11:55
autor: Limon
Ja mowię o dostepnych sr20ve w polsce. Raczej nikt nie zapłaci za sr20ve 20v od 2 do 3.5 tys dolców. Plus koszt sprowadzenia do polski.

: 2013-10-08, 18:34
autor: DubSon
Limon pisze:A bym zapomniał, pamietaj że sr20ve było z automatem
Ten sam problem miałem u siebie.
GA16DE NVCS / NATS / Automat.
Chyba prościej mi zostawić kompa i wiązkę z Sunny i podłączyć EcuMaster :))
To samo wiąże się z VVL.

: 2013-10-31, 22:33
autor: nxturbo
apropos vvl na zagranicznych forach pełno na forum schematów do vvl a u nas nic ktoś ma jakieś schematy jak trzeba przerobić istniejąca wiązkę z de na ve ?? czy każdy trzyma w tajemnicy

: 2013-11-01, 05:47
autor: bombel
Wiazka zostaje ta sama

: 2013-11-01, 06:00
autor: vixo
A to będą jakieś różnice między schematami z zagranicy a polskimi ??

: 2013-11-01, 08:45
autor: MacGayver
wiązka ta sama, różnica żadna - pewnie dlatego nie ma schematu :-P

: 2013-11-04, 10:04
autor: nxturbo
A podłączenie solenoidy??

: 2013-11-04, 10:23
autor: Ryba
ECU MASTER-EM

: 2013-11-05, 08:10
autor: nxturbo
A jak się podłączy sr20ve pod instalacje z DE bez solenoid to czy odpali by dojechać na strojenie ???

: 2013-11-05, 09:14
autor: MacGayver
odpali i dojedzie spokojnie na strojenie ;-)

: 2013-11-05, 09:16
autor: bombel
nxturbo odpali ale zmienna faza nie bedzie działać

: 2013-11-05, 09:21
autor: MacGayver
no ale na strojenie dojedzie, i jak już będzie, to na miejscu przecież można podciągnąć instalacje do solenoidów :-P Logiczne że jak się nie podłączy to nie ma prawa działać ;-)

: 2014-01-10, 16:26
autor: zuh
Jak będzie się jeździć z VE pod maską ale na seryjnym kompie to co się będzie działo? Będzie przelewany?