SWAP - pytania i odpowiedzi
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
ciekawe jaka przebitke maja na jednym...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
- Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
bombel, no bardzo blisko z odp. Dokładnie tam jest tak jakby przegląd przy 80000 tyś.km. I żeby dostać zezwolenie na użytkowanie samochodu , często to przewyższa wartość danego samochodu Więc oddają go do rozbiórki ,tak zwanej utylizacji. Właśnie z tad się biorą "frąt clipy" Przeglądałem tamtejsze strony szrotów...... I mało nie zszedlem na zawał serca Gram Light-y co u nas za używki w kiepskim stanie krzyczą sobie po 3000 tyś.zł. tam były za 350 zł. A cena za SR20VE mnie zamordował a
Dziękuję i już poprawiam
Dbamy o ortografię
Dziękuję i już poprawiam
Dbamy o ortografię
Ostatnio zmieniony 2014-03-18, 06:36 przez WuWa, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
- Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
Ryba, DubSon, siedziałem nad tymi ich swistaszkami mnóstwo czaszu ,ale powoli zabieram się do tematu ponownie i na pewno będę o was pamiętał Panowie
Janusz z telefonu piszę.
Janusz z telefonu piszę.
Ostatnio zmieniony 2014-03-18, 22:08 przez WuWa, łącznie zmieniany 2 razy.
- parzyh
- stały bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 2014-05-14, 02:07
- Lokalizacja: Wrocław-Ratowice
- Kontakt:
a transport do polski z 3 tys zł albo i 4 znajomy kupował plastikowy dyfuzor do e36 z usa i za transport zapłacił 1000zł....
Ostatnio zmieniony 2014-05-14, 18:59 przez parzyh, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakiś czas temu pytałem co należy dokupić przy swapie SR20De z Primery P10 do Sunnego 1.6 SR i wchodziło, że niby tylko półosie, poduszkę skrzyni i wiązkę z Sunnego GTI. Dziś wiem, że nie jest tak kolorowo.
Napisze więc dla potomnych.
1. Wiązka silnika z Sunnego GTI nie do końca pasuje do low porta jakim jest silknik z P10 SLX. Trzeba trochę polutować ale nie ma tragedii.
2.Przewód od wspomagania z primery nie pasuje do gniazda przy kielichu w sunnym - trzeba dokupić przewód wspomagania (ten ciśnieniowy z zakutymi końcówkami) z Sunnego gti.
3. Poduszki zespołu napędowego - żadna z poduszek i żadna łapa silnika czy skrzyni z p10 nie pasuje do Sunnego - ANI JEDNA
Belka pod silnik i poduszki tej belki pasują z Sunnego 1.6 - łapy tych poduszek przykręcane do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI - ewentualnie przednią można zostawić tylko trzeba ją lekko podciąć ale to trochę partyzanckie rozwiązanie więc nie polecam.
Poduszkę od strony skrzyni i jej łapę przykręcaną do podłużnicy, tak samo poduszkę od strony rozrządu i jej łapę przykręcaną do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI.
4. Poza tym trochę zabawy z kabelkami: wiązką od alternatora i z połączeniem wiązek przy akumulatorze oraz podłączeniem sondy lambda - na tym etapie jestem. Jak skończę wszystko to podzielę się wrażeniami końcowymi. Na razie silnik odpala ale trzeba ogarnąć wszystkie szczegóły.
Mój wniosek jest taki:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Edit:
Prawie skończyłem więc piszę co i jak.
Do swapa przydaje się mała wiązka skrzyni z GA14/16, podpinamy ją i czujnik luzu/wstecznego/ciśnienia oleju i prędkości mamy z głowy (w p10 jest prędkościomierz na linkę więc zostają zegary z GA14/16 i trzeba wstawić impulsator zamiast napędu linki żeby prędkościomierz działał). Trzeba poprowadzić całkiem nową wiązkę do sondy lambda i wpiąć się w odpowiednie miejsca - sygnał w pin 19 ECU (a dokładnie mówiąc w jednej kostce wychodzi ten kabel), + po zapłonie i minus na stałe lub + na stałe i minus po zapłonie, bo taki właśnie znalazłem. Do kostki przy ECU która idzie do liczników w sunnym gti brakuje 2 przewodów - masy silnika i sygnału do czujnika temperatury cieczy - trzeba je pociągnąć z komory silnika. No i jeszcze jedna ciekawostka. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej musi być z GA14/16, bo ten z p10 ma inną charakterystykę i na rozgrzanym silniku zegar temperatury cieczy ledwo drgnie.
Wydech: na razie mam przelot zrobiony z dwóch wydechów bez kata: mix P10 i GA16 - brzmi męsko
Półosie trzeba mieć z Sunnego GTI, bo primera ma inny rozstaw kół i inne piasty czyli znów nic nie pasuje...
Chłodnicę trzeba przełożyć z SR20, bo ta z GA jest za mała i na cienkich wężach.
Jak coś jeszcze mi się przypomni, to na pewno dopiszę.
Podsumowanie takie jak ostatnio czyli:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Pozdrawiam
Napisze więc dla potomnych.
1. Wiązka silnika z Sunnego GTI nie do końca pasuje do low porta jakim jest silknik z P10 SLX. Trzeba trochę polutować ale nie ma tragedii.
2.Przewód od wspomagania z primery nie pasuje do gniazda przy kielichu w sunnym - trzeba dokupić przewód wspomagania (ten ciśnieniowy z zakutymi końcówkami) z Sunnego gti.
3. Poduszki zespołu napędowego - żadna z poduszek i żadna łapa silnika czy skrzyni z p10 nie pasuje do Sunnego - ANI JEDNA
Belka pod silnik i poduszki tej belki pasują z Sunnego 1.6 - łapy tych poduszek przykręcane do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI - ewentualnie przednią można zostawić tylko trzeba ją lekko podciąć ale to trochę partyzanckie rozwiązanie więc nie polecam.
Poduszkę od strony skrzyni i jej łapę przykręcaną do podłużnicy, tak samo poduszkę od strony rozrządu i jej łapę przykręcaną do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI.
4. Poza tym trochę zabawy z kabelkami: wiązką od alternatora i z połączeniem wiązek przy akumulatorze oraz podłączeniem sondy lambda - na tym etapie jestem. Jak skończę wszystko to podzielę się wrażeniami końcowymi. Na razie silnik odpala ale trzeba ogarnąć wszystkie szczegóły.
Mój wniosek jest taki:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Edit:
Prawie skończyłem więc piszę co i jak.
Do swapa przydaje się mała wiązka skrzyni z GA14/16, podpinamy ją i czujnik luzu/wstecznego/ciśnienia oleju i prędkości mamy z głowy (w p10 jest prędkościomierz na linkę więc zostają zegary z GA14/16 i trzeba wstawić impulsator zamiast napędu linki żeby prędkościomierz działał). Trzeba poprowadzić całkiem nową wiązkę do sondy lambda i wpiąć się w odpowiednie miejsca - sygnał w pin 19 ECU (a dokładnie mówiąc w jednej kostce wychodzi ten kabel), + po zapłonie i minus na stałe lub + na stałe i minus po zapłonie, bo taki właśnie znalazłem. Do kostki przy ECU która idzie do liczników w sunnym gti brakuje 2 przewodów - masy silnika i sygnału do czujnika temperatury cieczy - trzeba je pociągnąć z komory silnika. No i jeszcze jedna ciekawostka. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej musi być z GA14/16, bo ten z p10 ma inną charakterystykę i na rozgrzanym silniku zegar temperatury cieczy ledwo drgnie.
Wydech: na razie mam przelot zrobiony z dwóch wydechów bez kata: mix P10 i GA16 - brzmi męsko
Półosie trzeba mieć z Sunnego GTI, bo primera ma inny rozstaw kół i inne piasty czyli znów nic nie pasuje...
Chłodnicę trzeba przełożyć z SR20, bo ta z GA jest za mała i na cienkich wężach.
Jak coś jeszcze mi się przypomni, to na pewno dopiszę.
Podsumowanie takie jak ostatnio czyli:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Pozdrawiam
Cześć.
Tak sobie czytam te wasze tematy, posty i kilku skrótów nie rozumiem, mamy gdzieś słownik slangu forumowego
A tak na poważnie to szukam ciekawego silnika do swojego Terrano 1 Obecny motor to Z24i 4 gary, 8 zaworów, 8 świec i całe 102KM które chlają 15L/100km - ogólnie muł.
Rozważałem 3.0 V6 z Maximy ale zastanawiam się czy coś w drugą stronę nie będzie lepsze - np. 1.8 lub 2.0 z zasobem mocy
miejsca pod maską dużo jedynie przedni napęd wadzi i miski trzeba przerabiać.
Ktoś coś podpowie ?
Tak sobie czytam te wasze tematy, posty i kilku skrótów nie rozumiem, mamy gdzieś słownik slangu forumowego
A tak na poważnie to szukam ciekawego silnika do swojego Terrano 1 Obecny motor to Z24i 4 gary, 8 zaworów, 8 świec i całe 102KM które chlają 15L/100km - ogólnie muł.
Rozważałem 3.0 V6 z Maximy ale zastanawiam się czy coś w drugą stronę nie będzie lepsze - np. 1.8 lub 2.0 z zasobem mocy
miejsca pod maską dużo jedynie przedni napęd wadzi i miski trzeba przerabiać.
Ktoś coś podpowie ?
Popełniłem Terrano I
G.Mazur, czy to ma być silnik w teren czy w trasy?
Silnik 2.4 to stara konstrukcja, która w porównaniu do nowszych braci, może służyć bezawaryjnie. Owe 15l spalania to nic innego jak brak ekobzdetów w silniku, ecu i osprzęcie. W takim silniku nie zatka się nic, wszystko przepali, check nie zaświeci (pod warunkiem ogólnej dobrej sprawności i kondycji jednostki).
Swap na v6 wymusi wiele zmian, najważniejsze jest jednak to, aby spasować do takiego silnika skrzynię biegów. Jak szukasz mocy to można z odpowiednim zasobem zapakować nawet RB26DET. Da się wszystko. Na pytanie za ile od razu powiem ile masz... bo od tego zależy ewentualny dawca i zakres prac. Ale na wstępie powiem, że tanio nie będzie.
Jeśli ktoś pomoże to tylko mały v8, on ma to forum w małym palcu.
Silnik 2.4 to stara konstrukcja, która w porównaniu do nowszych braci, może służyć bezawaryjnie. Owe 15l spalania to nic innego jak brak ekobzdetów w silniku, ecu i osprzęcie. W takim silniku nie zatka się nic, wszystko przepali, check nie zaświeci (pod warunkiem ogólnej dobrej sprawności i kondycji jednostki).
Swap na v6 wymusi wiele zmian, najważniejsze jest jednak to, aby spasować do takiego silnika skrzynię biegów. Jak szukasz mocy to można z odpowiednim zasobem zapakować nawet RB26DET. Da się wszystko. Na pytanie za ile od razu powiem ile masz... bo od tego zależy ewentualny dawca i zakres prac. Ale na wstępie powiem, że tanio nie będzie.
Jeśli ktoś pomoże to tylko mały v8, on ma to forum w małym palcu.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Motor mam zdrowy, rok temu miał generalkę. Jedynie mocą nie grzeszy. Jedyne co mu może się zapalić to kontrolka ładowania lub ciśnienia oleju.
Co do V6 to musiał bym zmienić skrzynie która była montowana z V6 - maja inne dzwony.
Nawet myślałem by w obecnym motorze coś grzebnąć, tylko to jest na jednopunkcie więc nie bardzo wiem jak to ugryźć.
Fura jeździ więcej na płaskim niż w terenie.
Co do V6 to musiał bym zmienić skrzynie która była montowana z V6 - maja inne dzwony.
Nawet myślałem by w obecnym motorze coś grzebnąć, tylko to jest na jednopunkcie więc nie bardzo wiem jak to ugryźć.
Fura jeździ więcej na płaskim niż w terenie.
Jak nie zależy ci na napędzie 4x4 (zakładam, że takowy masz) to żeby było autko szybsze można zapakować sr20det. Będzie rzeźba i nie będzie tanio ale moce 300+ jak najbardziej osiągalne. Nawet 230+ jakie ma det w serii rwało by ci sandały. Nie mniej jednak Nissan nie bez Pardonu montował w tych Tereniach takie mułowate i duże benzyniaki. One mają coś, z czym zgodzili się inżynierowie Nissana.
Jak dalej patrzeć to są inne silniki jakie można wpakować do twojej fury. Wszelakie R6 z BMW. Łatwo dostępne i stosunkowo łatwe w adaptacji. Wszystko wszystkim.
Obecny silnik jedynie w serii niech lata jako bezawaryjny
Jak dalej patrzeć to są inne silniki jakie można wpakować do twojej fury. Wszelakie R6 z BMW. Łatwo dostępne i stosunkowo łatwe w adaptacji. Wszystko wszystkim.
Obecny silnik jedynie w serii niech lata jako bezawaryjny
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Na spot wybiorę się tylko poskładam to i owo. Obecnie idzie nowy układ wydechowy, stary ma już dość.
Sprzątam pod podwoziem i upycham tłumik - tłumiki tak by za ramę nic nie wystawało. Jedyne płaskie dobrane do pojemności to te z Ursusa... Wydech skracam i robię wylot boczny przed kołem.
Co do Webera to muszę rozglądnąć się za tematem.
Sprzątam pod podwoziem i upycham tłumik - tłumiki tak by za ramę nic nie wystawało. Jedyne płaskie dobrane do pojemności to te z Ursusa... Wydech skracam i robię wylot boczny przed kołem.
Co do Webera to muszę rozglądnąć się za tematem.
Popełniłem Terrano I
RBze skrzynia z diesla ogarnia temat. auto wazylo 2.5 tony. oczywiscie silnik był zdrowy a nie jakis zajechany parch. zhamowane 280koni i 360niuta
Ostatnio zmieniony 2017-03-14, 07:58 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
Zmieniam GA14DS z sunny na GA16DS z 100nx. Kilka szybkich pytań.
1. Serwisówki każą wyjąć silnik dołem, rozpiąć przeguby, wymontować półosie; po zdjęciach widzę, że jednak chłopaki wyjmują górą. Idzie bez problemu?
2. W 1.6 jest połamana kopułka innego typu; będzie pasował aparat z 1.4 z nową kopułką i palcem?
1. Serwisówki każą wyjąć silnik dołem, rozpiąć przeguby, wymontować półosie; po zdjęciach widzę, że jednak chłopaki wyjmują górą. Idzie bez problemu?
2. W 1.6 jest połamana kopułka innego typu; będzie pasował aparat z 1.4 z nową kopułką i palcem?
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
damianos, da sie wyciagnac gorą. Kopulka do ds to koszt 30zl , zatem moze lepiej wymienić przy okazji ją na nową?
Sam aparat wg nissan4u nie pasuje. Jak.jest naprawde,nie wiem ale ten sam katalog podaje dziwne info. Bo niby ga16ds i ga14ds w wersji bez podcisnienia nie pasuje zamiennie, ale patrzac w jakich autach oba występowały to śmiem przypuszczać ze jednak będzie pasował. Wystepowaly wg tego w silniku ga16i.
Zatem najlepiej sprawdzic łopatologicznie;)
Sam aparat wg nissan4u nie pasuje. Jak.jest naprawde,nie wiem ale ten sam katalog podaje dziwne info. Bo niby ga16ds i ga14ds w wersji bez podcisnienia nie pasuje zamiennie, ale patrzac w jakich autach oba występowały to śmiem przypuszczać ze jednak będzie pasował. Wystepowaly wg tego w silniku ga16i.
Zatem najlepiej sprawdzic łopatologicznie;)
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859