Mocowanie fotel wg zał J Sunny n14
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Mocowanie fotel wg zał J Sunny n14
Siemanko,
chciałem niedługo zamontowac fotele wg zał J. Wiem ze wszystko jest tam opisane, ale czy nie ma ktoś zdjęc z przebiegu takiego montażu lub jakiś uwag/zaleceń? Będe to robił z zaprzyjaźnionym spawaczem i mechanikiem więc jakieś rady na początek dałyby dużo.
Pozdro
chciałem niedługo zamontowac fotele wg zał J. Wiem ze wszystko jest tam opisane, ale czy nie ma ktoś zdjęc z przebiegu takiego montażu lub jakiś uwag/zaleceń? Będe to robił z zaprzyjaźnionym spawaczem i mechanikiem więc jakieś rady na początek dałyby dużo.
Pozdro
Jeżeli chodzi o załącznikowe mocowanie to zapytałbym kolegów z https://www.facebook.com/ultersportrallyteam?fref=ts na forum też ich znajdziesz.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
A co Wy chcecie w tej homologacji wyczytać w temacie mocowania fotela ? Trzeba zrobić porządną bazę do podłogi z profila C lub L, porządnie przyspawać do tego przykręcić szyny montażowe na śrubach takich jak przewiduje producent szyn czy samego fotela i zmontować , ot logika, żadne BK tego nie podważy, homologacja tu nic innego nie powie.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
a owszem masz kolego homologacje.
w homologacji poza wyczytaniem czegoś są też zdjęcia... Na BK nie będziesz miał problemów jeśli zrobisz wg homologacji albo wg zał J. o takich dwóch opcjach mówiłem... aha jest jeszcze możliwość zostawienia mocowania fabrycznego
żadna baza do podłogi co to za wydumki? profile zamknięte kwadratowe lub rury wspawane miedzy próg a tunel... wszystko jest w zał J dokładnie opisane i narysowane łącznie z wymiarami ... a w homologacji masz zdjęcia jeśli taką opcję wybierasz.
w homologacji poza wyczytaniem czegoś są też zdjęcia... Na BK nie będziesz miał problemów jeśli zrobisz wg homologacji albo wg zał J. o takich dwóch opcjach mówiłem... aha jest jeszcze możliwość zostawienia mocowania fabrycznego
żadna baza do podłogi co to za wydumki? profile zamknięte kwadratowe lub rury wspawane miedzy próg a tunel... wszystko jest w zał J dokładnie opisane i narysowane łącznie z wymiarami ... a w homologacji masz zdjęcia jeśli taką opcję wybierasz.
XXX
chcesz to poślij mi @ na PW, pośle Ci scan z Homologacji, wiele się tam nie dowiesz, a jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ktoś to na BK sprawdzał z załącznikiem czy homologacją
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
w KJS takich rzeczy nie sprawdzają ale np. w GSMP nic innego poza opisanymi przeze mnie rozwiązaniami nie przejdzie. nie wiem w jakich zawodach startujesz więc nie mogę wypowiedzieć się na temat sposobu przeprowadzania BK.
[ Dodano: 2014-10-13, 21:49 ]
Proponuję zerknąć do homologacji Agrupa strona 10 01/01 VO zdjęcie np. 35 i 36 i to wszystko co potrzeba żeby wiedzieć
[ Dodano: 2014-10-13, 21:49 ]
Proponuję zerknąć do homologacji Agrupa strona 10 01/01 VO zdjęcie np. 35 i 36 i to wszystko co potrzeba żeby wiedzieć
XXX
To Cię zapewniam że auto przechodzi BK na poziomie RPP
[ Dodano: 2014-10-13, 21:57 ]
A co takiego widzisz na zdjęciu 35 i 36 w homologacji czego nie opisałem w 1 moim poście Ceownik wspawany od tunelu do progu, tyle kombinacji
[ Dodano: 2014-10-13, 21:57 ]
A co takiego widzisz na zdjęciu 35 i 36 w homologacji czego nie opisałem w 1 moim poście Ceownik wspawany od tunelu do progu, tyle kombinacji
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
O homologację chodziło mi tylko dlatego, że chcę rozbudowywać auto, a jeśli już to robić to zgodnie z homo.
VE Killer napisałeś: " jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J" częściowo masz rację, trzeba jednak pamiętać, że auto startujące w zawodach rangi KJS ma być zgodne z zał. J i tyle. Zdarza się, że auto ma zrobione modyfikacje zgodnie z homo, a BK nie przechodzi. Pierwszy lepszy przykład z brzegu: zmiana układu hamulcowego z krzyżowego na przód i tył i dołożenie hydrołapy - czasem są z tym niezłe jaja na BK np. na PPAIK w Koszalinie.
Jeśli chodzi o przepisowy montaż fotela to załącznik J. str. 24-25.
VE Killer napisałeś: " jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J" częściowo masz rację, trzeba jednak pamiętać, że auto startujące w zawodach rangi KJS ma być zgodne z zał. J i tyle. Zdarza się, że auto ma zrobione modyfikacje zgodnie z homo, a BK nie przechodzi. Pierwszy lepszy przykład z brzegu: zmiana układu hamulcowego z krzyżowego na przód i tył i dołożenie hydrołapy - czasem są z tym niezłe jaja na BK np. na PPAIK w Koszalinie.
Jeśli chodzi o przepisowy montaż fotela to załącznik J. str. 24-25.
Kolego nie porównuj rangą Rajdowego Pucharu Polski z Mistrzostwami Polski to po pierwsze i BK zapewniam Cie jest bardziej liberalne na RPP.Lukicrx pisze:To Cię zapewniam że auto przechodzi BK na poziomie RPP
[ Dodano: 2014-10-13, 21:57 ]
A co takiego widzisz na zdjęciu 35 i 36 w homologacji czego nie opisałem w 1 moim poście Ceownik wspawany od tunelu do progu, tyle kombinacji
Mylisz ceownik z profilem zamkniętym to po pierwsze, po drugie piszesz o podłodze a próg i tunel to jednak inne punkty zakotwiczenia... w budowie auta do sportu takie rzeczy są bardzo istotne. Sędzia który przepuszcza mocowanie na ceowniku a nie na profilu zamkniętym jest partaczem i nie ma pojęcia o zał J.
[ Dodano: 2014-10-14, 05:52 ]
To że auto jest przygotowane wg homo a nie przechodzi BK to wina tego że zawodnik nie zna przepisów i nie umie się wybronić na BK.Vendo pisze:O homologację chodziło mi tylko dlatego, że chcę rozbudowywać auto, a jeśli już to robić to zgodnie z homo.
VE Killer napisałeś: " jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J" częściowo masz rację, trzeba jednak pamiętać, że auto startujące w zawodach rangi KJS ma być zgodne z zał. J i tyle. Zdarza się, że auto ma zrobione modyfikacje zgodnie z homo, a BK nie przechodzi. Pierwszy lepszy przykład z brzegu: zmiana układu hamulcowego z krzyżowego na przód i tył i dołożenie hydrołapy - czasem są z tym niezłe jaja na BK np. na PPAIK w Koszalinie.
Jeśli chodzi o przepisowy montaż fotela to załącznik J. str. 24-25.
Homologacja FIA jest pierwszym i najważniejszym dokumentem ... jeśli czegoś w niej nie ma to należy trzymać się załącznika J. opisany przykład jest ok ale to rola zawodnika żeby udowodnić w tym wypadku że jest cienki jak sik pajaka i nie ma pojęcia o robocie na BK. Przykład PPAIK przykład zawodów rango KJS.
Panowie znam przepisy i ludzi którzy robią BK i egzekwują te przepisy na poziomie Mistrzostw Polski I Europy więc uwierzcie mi ze wiem jak interpretować poprawnie te przepisy i wiem o czym piszę ... pozdrawiam
[ Dodano: 2014-10-14, 05:56 ]
aha i jeszcze jedno... nawet w KJS homologacja FIA jest ważniejsza od zał J tylko po prostu jeśli masz coś wg niej zrobione to trzeba ja pokazać na BK i udowodnić sędziemu że głupoty gada i tyle..
RPP ma inne BK jak RSMP lol , gdzie tak jest ? człowiek się całe życie uczy. Z podłogą to faktycznie napisałem zbyt ogólnie, ale to z montażu samo wynika że do podłogi samej w sobie raczej się zamocować nie da bezpośrednio bo podstawa nawet nie jest równa a szyny też trzeba mieć jak przykręcić, a co do C czy profilu zamkniętego to gdzie Ci to w homologacji pisze jaki typ profilu ma być ? A co d przepisów to przykre jest to że "fachowcy" nie wszyscy rzecz jasna próbują udowodnić, bo ktoś dał trochę władzy i można, takie to Polskie, PZM-otowskie, widziałeś BK za granicą ? W Czechach choćby czy na eliminacji mistrzostw Niemiec ? Da się to zrobić życiowo, nie znaczy na odpi**ol, i nikt nic sędziemu udowadniać nie musi, bo nie szuka problemu gdzie go nie ma, jak u Nas.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
owszem wiem jak wygląda BK za granicą i wiem też że u nas BK wygląda specyficznie dlatego takie szczegóły są istotne. Prawda jest taka że w szczególności sądziowska elyta ze stolicy szuka problemów... Jesteś Kolego z Bielska widzę... powinieneś znać Pana Marka SZ. sędziego technicznego. warto z Nim omawiać różne modyfikacje bo człowiek ma zdrowe i rzeczowe podejście do przepisów.
co się tyczy fotek w Homo jeśli masz oryginał ... a powinieneś mieć bo tego wymagają przepisy zawodów to przyjrzyj się fotkom dokładnie widać na nich profil z wspawanymi tulejamia natomiast przy progu dolną spoinę profilu ... stąd właśnie chyba że wolisz mocowanie wg zał J to jest tam ładny rysunek złożaniowy z przekrojami na str którą podał kolega wyżej....
żeby było jasne nie chcę się z nikim spierać ani kłócić tylko uświadomić pewne niejasności.... każdy zrobi i tak po swojemu a BK zweryfikuje... Prawda jest taka że nawet jeśli auto przechodziło cały czas to może zmienić się sędzia który stwierdzi że nie jest coś zgodne z przepisami i dlatego warto czytać dokładnie przepisy bo zawodnik znający przepisy ma szansę udowodnić swoją rację
co się tyczy fotek w Homo jeśli masz oryginał ... a powinieneś mieć bo tego wymagają przepisy zawodów to przyjrzyj się fotkom dokładnie widać na nich profil z wspawanymi tulejamia natomiast przy progu dolną spoinę profilu ... stąd właśnie chyba że wolisz mocowanie wg zał J to jest tam ładny rysunek złożaniowy z przekrojami na str którą podał kolega wyżej....
żeby było jasne nie chcę się z nikim spierać ani kłócić tylko uświadomić pewne niejasności.... każdy zrobi i tak po swojemu a BK zweryfikuje... Prawda jest taka że nawet jeśli auto przechodziło cały czas to może zmienić się sędzia który stwierdzi że nie jest coś zgodne z przepisami i dlatego warto czytać dokładnie przepisy bo zawodnik znający przepisy ma szansę udowodnić swoją rację
zadzwońcie sobie do kogoś kto ma papiery na wykonywanie klatek etc to będzie miał najdokładniejszą wiedzę
ckmotorsport np. wiem że czajnik robi klaty do rajdów, do driftów i ogółem grubo z projektami siedzi:
viewtopic.php?p=365285#365285
dzwońcie sobie pogadać, ma też sunnego oklatkowanego więc pewno i ma zgodne mocowania
ckmotorsport np. wiem że czajnik robi klaty do rajdów, do driftów i ogółem grubo z projektami siedzi:
viewtopic.php?p=365285#365285
dzwońcie sobie pogadać, ma też sunnego oklatkowanego więc pewno i ma zgodne mocowania
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
byłem, wąchałem i macałem
poszerzone sunny gti, sr20de z hiportem modzone na 4 przepustnice, obrana glowa doprezone, custom zawory. ostry walek prawie 300st etc-niby ma być potencjal:)
pełna klatka, krótka skrzynia na jakimś wkładzie z Kinder jajka co ma być pod góry killerowa
i niby uśmiechem właściciela ma być min 230ps:) po cichu liczone 250ps
poszerzone sunny gti, sr20de z hiportem modzone na 4 przepustnice, obrana glowa doprezone, custom zawory. ostry walek prawie 300st etc-niby ma być potencjal:)
pełna klatka, krótka skrzynia na jakimś wkładzie z Kinder jajka co ma być pod góry killerowa
i niby uśmiechem właściciela ma być min 230ps:) po cichu liczone 250ps
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Też się nie mam zamiaru spierać, znam na Śląsku wielu technicznych, bywam tu i tam, najbardziej mnie trafia szlag, że co u jednego jest ok, za dwa tygodnie ok nie jest u drugiego, taki Polski burdel, a My się mamy doktoryzować w homologacji, przepisach etc. , zasada Polskiego urzędu skarbowego, z założenia jesteś winny i swą niewinność masz wykazać, brawo, jeszcze trochę tu pojeżdżę i spadam raczej do Czeskiego Volnego Pucharu, dziękuję, postoję, tu zawodnik jest dla władz, nie władze dla zawodnika, i róbmy sobie pod górę, daleko zajedziemy, a co do feralnego mocowania, już mi raz na BK próbowali udowodnić że mocowanie z homologacji nie jest zgodne, tyle że Ja homologację mam
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
No właśnie nie do końca znajomość przepisów jest gwarantem sukcesu, nie raz cwaniactwo bardziej popłaca, niestety
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606