modzenie qg18de?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
modzenie qg18de?
w tematach niektórych userow mozna znalesc odpowiedzi na pytanie z tematu jednak chcialbym miec wszystko w pigulce lacznie z kosztami wiec zaczynamy:
-odetkanie dolotu to pierwsze co domorosly majsterklepka potrafi wykonac, jednak jest to temat troche glebszy
*jaka powinna byc optymalna dlugosc dolotu? w qg zauwazylem ze dol jest naprawde przyzwoity za to gora to poracha na maxa wiec raczej poprawic chce gore
*w kolektorze ssacym sa jakies klapko przepustnice, czy mozna je wywalic bez mrugniecia okiem a jesli nie to jaki mozna zastosowac zamiennie kolektor??
-odetkanie wydechu:
*wywalenie drugiego kata, chyba lepiej dac tlumik przelotowy w obudowie kata AWG zeby diagnosta nie weszyl zbyt wiele
*koncowy?? przelot?? czy seryjny wystarczy-w sumie zalezalo by mi na cichym wydechu
to na razie tyle chce zrobic bo nie chce bawic sie swinkami, czy cos jeszcze mozna zrobic w domowych warunkach??
-EGR
*czy ten mod jest warty zachodu??
na sam koniec tematu edytuje 1szy post dla potomnych bo o qg18de malo slychac, bardziej sie unika tego wynalazku niz modzi
aha-i czemu p12 mialo 128ps??
-odetkanie dolotu to pierwsze co domorosly majsterklepka potrafi wykonac, jednak jest to temat troche glebszy
*jaka powinna byc optymalna dlugosc dolotu? w qg zauwazylem ze dol jest naprawde przyzwoity za to gora to poracha na maxa wiec raczej poprawic chce gore
*w kolektorze ssacym sa jakies klapko przepustnice, czy mozna je wywalic bez mrugniecia okiem a jesli nie to jaki mozna zastosowac zamiennie kolektor??
-odetkanie wydechu:
*wywalenie drugiego kata, chyba lepiej dac tlumik przelotowy w obudowie kata AWG zeby diagnosta nie weszyl zbyt wiele
*koncowy?? przelot?? czy seryjny wystarczy-w sumie zalezalo by mi na cichym wydechu
to na razie tyle chce zrobic bo nie chce bawic sie swinkami, czy cos jeszcze mozna zrobic w domowych warunkach??
-EGR
*czy ten mod jest warty zachodu??
na sam koniec tematu edytuje 1szy post dla potomnych bo o qg18de malo slychac, bardziej sie unika tego wynalazku niz modzi
aha-i czemu p12 mialo 128ps??
Z tego co pamiętam jak z Masem modowaliśmy (a raczej wspierałem go wtedy mentalnie i narzędziowo ) qg18 to..
Dolot na stożku i stożek w okolicy akumulatora. Wydech ~60mm, kolektor wydechowy 4-2-1, klapki w przepustnicy wywaliliśmy ale wóz był od razu strojony więc nie pamiętam czy samo wywalenie klapek jest możliwe. Przepustnica chyba z Maximy. Coś było z kolektorem ssącym, był z innej wersji silnika czy jakoś tak. Porting kanałów dolotowych. Przestawienie wałka wydechowego i mieliśmy też plan na wywalenie zmiennej fazy i ustawienie wałka ssącego na sztywno. Strojenie zapłonu a obecnie zastanawiam się nad przemieszczeniem czujnika położenia wału. Strojenie mieszanki. Można popróbować z planowaniem głowicy o jakieś niewielkie wartości.
U Masa jest chyba ponad 140KM obecnie i jak pamiętam to bardzo przyjemnie się auto odpycha.
Dolot na stożku i stożek w okolicy akumulatora. Wydech ~60mm, kolektor wydechowy 4-2-1, klapki w przepustnicy wywaliliśmy ale wóz był od razu strojony więc nie pamiętam czy samo wywalenie klapek jest możliwe. Przepustnica chyba z Maximy. Coś było z kolektorem ssącym, był z innej wersji silnika czy jakoś tak. Porting kanałów dolotowych. Przestawienie wałka wydechowego i mieliśmy też plan na wywalenie zmiennej fazy i ustawienie wałka ssącego na sztywno. Strojenie zapłonu a obecnie zastanawiam się nad przemieszczeniem czujnika położenia wału. Strojenie mieszanki. Można popróbować z planowaniem głowicy o jakieś niewielkie wartości.
U Masa jest chyba ponad 140KM obecnie i jak pamiętam to bardzo przyjemnie się auto odpycha.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Kolektory ssące z wersji po FL nie mają swirl-valves (motylków) Więc lepiej wziąć taki kolektor i do tego przepustnicę z QR25
W QG po każdorazowym usuwaniu błędów, ustawienie zapłonu wraca na 0MacGayver pisze:W QG nie ma potrzeby przemieszczania czujnika wału w celu przyspieszenia zapłonu. Mój komputer ma możliwość przyspieszenia zapłonu o 5 stopni i zapisanie tej wartości w komputerze silnika na stałe. Nie ma więc sensu ingerencja w czujnik
Tak, jak napisałem wyżej panie Mac. Nie wiem ile to daje koni i nie wiem jaka jest bezpieczna granica bo nie badałem rozebranego silnika. Modyfikacja została wykonana jako składowa całości. Przyrost mocy i momentu był znaczny jak na qg18. Na temat kosztów dżentelmeni nie rozmawiają
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Proszę czytaj ze zrozumieniem. Ten mod nie powoduje błędów, tylko że jeżeli pojawią się inne błędy, które trzeba będzie skasować to trzeba pamiętać żeby każdorazowo zapłon przyspieszyć na nowo.MacGayver pisze:ja nie usuwam błędów, ich po prostu nie ma, a zapłon jest przestawiony bo sprawdzałem ten manewr w kilku autachW QG po każdorazowym usuwaniu błędów, ustawienie zapłonu wraca na 0
Seryjnie jest tak jak piszesz 1,75 cala na początku a pomiędzy środkowym a końcowym z tego co pamiętam już tylko 1,5 cala.MacGayver pisze:seryjny wydech ma około 45mm
Wydech jest krótszy vs np. Primera stąd pomysł na zwężenie aby zwiększyć nieco ciśnienie w układzie - przy wydechu na pełnym przelocie i bez katów oczywiścieMacGayver pisze: a ja się nie zgodzę. Całość na 2 cale a końcowy tłumik na 1.8-1.9 cala żeby pojemność układu była dostatecznie duża i zmniejszenie na końcu w celu utrzymania ciśnienia
Kiedyś sprawdzę
Dokładnie - na 2,5 cala - więcej nie ma sensu bo przepustnica i wejście kolektora ssącego (nawet po wyfrezowaniu) więcej nie wyda - to okolice fi 60mmMacGayver pisze:dolot śmiało na 65mm
okolice fi 60 - nie ma sensu zmieniać bo najwęższe gardło to przepustnica i wejście kolektora ssącego.Ad@mus pisze:a ile fi ma przeplywka??
przeorałem na własną rękę trochę tematów z zagranicy i już wiem dlaczego olej chlepie qg18de
zastosowanie przez nissana dwóch katalizatorów obnizylo znacznie emisje spalin, jednak katalizatory maja jedna wstretna wade, podnosza temperaturę spalin aby wypalić szkodliwe związki. Z racji ze pierścienie tłokowe sa bardzo wysoko przesunięte dochodzi do ich przegrzania. Potem zaczyna się branie oleju.
Mocno rozbudowany temat tego typu dotyczyl sentry z qr25de, tam w szybkim czasie jeśli użytkownik zareagowal i wymienil kolektor na 4-1 (aftermarket z USA) i wywalil drugiego kata mogl liczyc na wzrost znaczny mocy bo do prawie 200ps oraz na uzdrowienie silnika z olejożerności. dokładnie to samo nas czega w QG.
Aby mod miał sens trzeba wrzucić swiniaka na pokład, wywalić sondy i zrobić mape w fuelimplancie i mamy moc oraz lekarstwo na pijaństwo silnika.
Sposób znany na wielką wodą a sam silnik cieszy się sporą popularnością wśród tunerów.
zastosowanie przez nissana dwóch katalizatorów obnizylo znacznie emisje spalin, jednak katalizatory maja jedna wstretna wade, podnosza temperaturę spalin aby wypalić szkodliwe związki. Z racji ze pierścienie tłokowe sa bardzo wysoko przesunięte dochodzi do ich przegrzania. Potem zaczyna się branie oleju.
Mocno rozbudowany temat tego typu dotyczyl sentry z qr25de, tam w szybkim czasie jeśli użytkownik zareagowal i wymienil kolektor na 4-1 (aftermarket z USA) i wywalil drugiego kata mogl liczyc na wzrost znaczny mocy bo do prawie 200ps oraz na uzdrowienie silnika z olejożerności. dokładnie to samo nas czega w QG.
Aby mod miał sens trzeba wrzucić swiniaka na pokład, wywalić sondy i zrobić mape w fuelimplancie i mamy moc oraz lekarstwo na pijaństwo silnika.
Sposób znany na wielką wodą a sam silnik cieszy się sporą popularnością wśród tunerów.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, czyli w zasadzie można powiedzieć to samo o SR20DEH (wg manuala SR20DE) i niektórych SR20DE (wg manuala SR20De) z P11
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Janusz, wyciąłeś oba katalizatory u siebie? jeśli tak to zostało Ci pierścienie wymienić i sprawdzić zużycie oleju..
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Marlos90, dokładnie oba out, co do pierścieni to właśnie nastawiam się na to psychicznie.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_