Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

short shifter do P11.144 SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

short shifter do P11.144 SR20DE

Post autor: lordkain » 2012-06-29, 19:55

Pytanie, czy coś takiego podejdzie do w/w:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Według producenta pasuje do:
Infiniti G20 1991-2001
Nissan 200SX 1995-2001
Nissan Altima 1993-2001
Nissan Maxima 1995-2001
Nissan NX1600-2000 1991-1993
Nissan Pulsar GTIR 1991-1994
Nissan Sentra 1991-2001

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-29, 20:22

Powinna pasować, tylko bedziesz musiał ja troche nagiąć :)

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-06-29, 20:31

bombel, a dlaczego? Będzie haczyć o coś?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-29, 20:34

lordkain pisze:Będzie haczyć o coś?
U mnie bardzo blisko na 3 jest konsoli centralnej

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-06-29, 21:07

W takim razie biorę i zobaczymy. Dzięki za info Panie bombel. Pozdro! :-)

SID
fanatyk nissana
Posty: 299
Rejestracja: 2011-05-02, 19:17
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: SID » 2012-07-02, 19:26

Panowie a ile takie cudo kosztuje? :-)
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-07-03, 00:09

SID pisze:Panowie a ile takie cudo kosztuje? :-)
a nie taniej i pewniej przerobić oryginalny? może nie bedzie się tak błyszczał ale przynajmniej nie będzie wadził np o radio jak wspomniał bombel
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-07-03, 00:21

Pamiętam jak miałem oryginalną gałkę... było to takie długie jak w starze, albo w jelczu... mogłem ustawiać nawiewy podczas zmiany na 3 bieg :D zmieniłem gałkę na niższą i jest o wiele lepiej. Właśnie noszę się zamiarem delikatnego skrócenia oryginalnego drążka. Na pewno jest to tańsze rozwiązanie niż wydawać kasę i tak później przerabiać...

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-07-03, 00:27

ale skrócenie drążka od góry to nie wszytko. Cała zabawa polega przede wszystkim na wydłużeniu drążka poniżej jabłka. Mam tak i w Micrze i w Maximie. W Sunnym zresztą też przerabiałem w ten sposób
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-10-30, 20:19

Zgodnie z przewidywaniami Bombla waliło o nawiew. Mistrz Bodek ogarnął temat w 5min i wszystko śmiga jak należy. Oryginał w trakcie przeróbek, może będzie lepiej.

kaczorKRK
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-12-31, 17:11
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: kaczorKRK » 2013-01-04, 15:10

Podepne sie pod temat.Szukam do suuny gtir.Ma ktos taki ''gadzecik''?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-04, 21:19

Ja chce przerobić oryginalny. O ile trzeba przedłużyć tą część poniżej jabłka?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-01-04, 22:15

o tyle ile skracasz gore :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-05, 01:22

zuh pisze:Ja chce przerobić oryginalny. O ile trzeba przedłużyć tą część poniżej jabłka?
nie trzeba o tyle ile góra. Można nawet góry w ogóle nie ruszać, wygląd ten sam pozostaje ale skuteczność jest lepsza. Standardowo można dół wydłużyć do 3cm ale ile kto chce to już pozostawię do jego oceny :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-01-05, 01:27

MacGayver, dopisuje Ci kolejna rzecz do listy jaką musisz zrobić jak GieTek będzie u Ciebie :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-05, 01:39

vixo pisze: MacGayver, dopisuje Ci kolejna rzecz do listy jaką musisz zrobić jak GieTek będzie u Ciebie :D
to to jest pryszcz :-P szkoda że VE nie prędko zagości, chyba że się mylę :-P

shorty fajnie wychodzą i się sprawują ale przerobione z oryginału, tylko trzeba uważać na utrzymanie osi. kupne są dziwnie wygięte i idą za bardzo do przodu, Bombel coś o tym wie ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-01-05, 01:46

Na urodziny dopiero sobie kupię :D [z tą uszczelka się trochę wk..lem ] co do shortow to mam 4ori lewarki biegów więc trochę żyć jest :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-05, 21:39

MacGayver pisze:nie trzeba o tyle ile góra. Można nawet góry w ogóle nie ruszać, wygląd ten sam pozostaje ale skuteczność jest lepsza. Standardowo można dół wydłużyć do 3cm ale ile kto chce to już pozostawię do jego oceny :-P
Żeby też nie przesadzić :) Dlatego się wolałem zapytać.
W garażu mam buggy rozebrane ;/ ale może jakoś poskładam to wjadę primerą i się zajmę tym. Już dawno o tym myślałem.

[ Dodano: 2013-01-05, 21:38 ]
Miałem przedłużyć jak radził MacGayver, ale znalazłem kawałek pręta o długości 33mm i o tyle przedłużyłem. No i efekt super. Dźwignia ma teraz krótszy skok i nie trzeba mieszać jak łyżką w garnku z zupą :P
Chociaż żeby zamontować blaszaną osłone nad wydechem musiałem ją podgiąć. Myśle że dłuższe przedłużenie uniemożliwi zamontowanie tej osłony.
Ale ogólnie efekt bardzo zadowalający :)

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-01-05, 22:22

A podpowie ktoś jak wyjąć drążek żeby zrobić shorta w b13/n14 ? :) Będę bardzo wdzięczny za instrukcję .
Tak trochę nie w temacie P11.144 ale nie chce zakładać nowego tematu ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-05, 23:20

A podpowie ktoś jak wyjąć drążek żeby zrobić shorta w b13/n14 ? :) Będę bardzo wdzięczny za instrukcję .
Tak trochę nie w temacie P11.144 ale nie chce zakładać nowego tematu ;)
zasada jest ta sama co w P11.144 więc i innym się przyda. Od spodu trzeba odkręcić osłonę wydechu. Jeśli odkręcają się łatwo śruby od wydechu to można odkręcić i opuścić wydech, będzie łatwiej. Później odkręcasz nakrętkę ze śruby na 12 kluczyk od drążka. Później odkręcasz dwie pionowe nakrętki przy drążku. Później rozbierasz sobie górę czyli gałkę itp i na dole już wylatuje drążek z jabłuszka :-) Ot cała filozofia 8-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Beliar
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2012-07-18, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Beliar » 2013-03-23, 22:46

To jak ogolnie nie polecacie kupowac short shiftera tylko przerobic oryginalny? Mam gt ponoc w gt od seri jest krotsze przelozenie 3 i 4

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-03-23, 22:57

To nie chodzi o długość przełożeń w skrzyni tylko o długość skoku lewarka przy zmianie biegów :) Short Shifter ma za zadanie zmniejszyć dystans który pokonuje drążek przy zmianie biegów w celu szybszego zapięcia biegu ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Beliar
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2012-07-18, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Beliar » 2013-03-24, 11:24

Benek wiem na czym polega short tylko zle sie okreslilem moj blad. Nismojoe ma ogarniac short shifter i sie zastanawiam czy sie oplaca kupowac skoro jest tyle problemow z tym ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 11:29

Beliar problem jest tylko w p11.144 z tego co wiem

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-24, 13:04

A ma ktoś może fotę oryginalnego drążka z P11? Jak go przerobić, dospawać przedłużenie czy rozciąć i włożyć w tulejkę oba kawałki (rozsuwając je wewnątrz niej do pożądanej długości)?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-24, 13:44

Przecinasz między jabłkiem a tulejką i wspawujesz kawałek pręta.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-06-11, 08:42

OK, ja już shorta zrobiłem (+2cm poniżej jabłka, jeszcze nie założony), w sumie niby po fakcie ale zapytam: przy przerabianiu ori lewarka do spawania pręta zdejmujecie jabłko? Ono jest chyba z teflonu? Z tego co widzę wszystkie tuningowe lewarki są w całości metalowe...
Bo mnie mój spawacz ostrzegł, że jabłko nie wytrzyma i może się stopić, więc rozciąłem je na dwa kawałki a teraz po spawaniu przykleiłem epoxy 300kg. Posiedzi w imadle do jutra i powinno trzymać, tylko zastanawiam się, czy rzeczywiście koniecznie trzeba je zdejmować?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-05-16, 10:51

Czy short z b13/n14/n15/primery/maximy będzie pasował do Micry k11 ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
gladol
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2014-05-07, 16:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gladol » 2014-05-16, 12:57

@BeNeK

Jeżeli masz na myśli taki short jak wrzuciłeś w temacie sprzedaży to tak, podejdzie. Taki jeździ u mnie w 1.0 (a przynajmniej ze zdjęcia jest identyczny).
Ostatnio zmieniony 2014-05-16, 13:02 przez gladol, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”