Witam Panów
Na forum jestem nowy ... założyłem konto z w celu uzupełnienia paru informacji do prezentacji w szkole ale czytając forum widzę że zostanę tu na dłużej ale o tym innym razem ...
Mam do was pytanie w sprawie turbosprężarek Wiedza wasza zapewne nieskończona więc pytam ...
Jak działa Aktuator ?
Znam zasadę działania turbosprężarki mam przy sobie jedną, Garrett GT1749S dowiedziałem się że używane są w 2,5l silnikach wysokoprężnych przy niej jak się dowiedziałem jest Aktuator nie wiem niestety jak dokładnie on działa ;x Czytając kilka stron forum dowiedziałem się że odpowiada on za ciśnienie... ale dolotowe, wylotowe ? Zauważyłem że odprowadzona jest z niego rurka po stronie dolotowej zapewne coś od pomiaru ciśnienia (Nie wiem czy dobrze myślę ) ... od Aktuator w stronę dolotową jest wyprowadzona długa śruba która łączy się z jakąś dźwignią ... dodam że chce się tego dowiedzieć żeby zrobić prezentację i jestem uczniem technikum już 3 rok a o doładowaniu będzie coś dopiero w 4 klasie ;< Prosiłbym o w miarę proste wytłumaczenie co to jest i z czym to się je
Proszę o szybką odpowiedź
Pozdrawiam Piotrek
Serdecznie dziękuje za odpowiedzi Odpowiedź okazała się banalnie prosta Jeszcze raz wszystkim dziękuje ! ^^
Co to jest aktuator
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Co to jest aktuator
Ostatnio zmieniony 2012-05-14, 18:21 przez Pijetras, łącznie zmieniany 1 raz.
Pijetras wydzieliłem Twój temat.
Po pierwsze zapoznaj się z tym: http://www.technikajazdy.info/quiz-moto ... wastegate/
Aktuator to ta puszka nazwana siłownikiem. Jak w nim jest wyrobiona sprężyna to łatwiej otwiera się wastegate i przez to spada ciśnienie w turbinie
Po pierwsze zapoznaj się z tym: http://www.technikajazdy.info/quiz-moto ... wastegate/
Aktuator to ta puszka nazwana siłownikiem. Jak w nim jest wyrobiona sprężyna to łatwiej otwiera się wastegate i przez to spada ciśnienie w turbinie