Aerodynamika
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Ja tylko zwróciłem uwagę na to, że dyfuzor zawsze będzie spowalniał przepływ powietrza i to jest właśnie fizyka. A to, że to co dzieje się pod samochodem to proces złożony to się oczywiście zgadzamArias pisze: obrazki, obrazkami, a fizyka fizyką
VE Killer
Pewnie nikomu nie będzie chciało się wrzucać zdjęć, ale mam coś ciekawego dla zainteresowanych :
http://sportcars-history.com/assets/con ... dition.pdf
Do tego są jeszcze inne książki:
"Race car aerodynamics"
"Competition car aerodynamics"
tumba, bardzo ciekawe chociaż gdyby człowiek chciał choć połowę tych modyfikacji zastosować w seryjnym aucie to ilość laminatu szpachli i nitów liczylibyśmy w tonach
Aczkolwiek najprostsze rozwiązania są najlepsze. W powyższej książce jest o tym mowa
Polecam również tytuł Competition car aerodynamics
Aczkolwiek najprostsze rozwiązania są najlepsze. W powyższej książce jest o tym mowa
Polecam również tytuł Competition car aerodynamics
Ad@mus, Calibra ma Cx 0,26 tyle samo ma najnowszy GTR. Primera P11 ma 0,3 ; GT ma 0,29; Sportline 0,28. W konfrontacji z resztą chołoty wcale źle nie wychodzi na tle szajswagenów, bolidów młodych wieśniaków itd
Druga kwestia to, że jak chcesz porównywać to odpowiednikiem Calibry byłby bardziej 200SX, zaś Primery, Vectra B o Cx=0,29 w V6.
[ Dodano: 2014-11-24, 12:34 ]
Ja w P11 GT widzę to tak:
1. Płyta pod silnik, kończąca się za przednim zawieszeniem ze szparą wysokości ok 2cm od podłogi, co by ciepłe powietrze uciekało. (Splitter jest w Polsce cholera nielegalny i dowód zabierają za wystajace ostre krawędzie, aczkolwiek czarny może by się nie rzucał w oczy)
2.Dyfuzor tylnego zderzaka, który niestety musi się zaczynać za belką, a co za tym idzie, powietrze i tak częściowo będzie się dostawać pod zderzak, dlatego...
3.Dwa otwory w tylnym zderzaku zamaskowane czarną siatką, co by powietrze zza zderzaka uchodziło.
4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.
5.Tylna lotka regulowana albo z EVO albo na styl Time Attack.
Oczywiście to odległe tematy, bo mechanika najważniejsza Najpierw ogarnąć co jest, turbo, hamulce itd...
Druga kwestia to, że jak chcesz porównywać to odpowiednikiem Calibry byłby bardziej 200SX, zaś Primery, Vectra B o Cx=0,29 w V6.
[ Dodano: 2014-11-24, 12:34 ]
Ja w P11 GT widzę to tak:
1. Płyta pod silnik, kończąca się za przednim zawieszeniem ze szparą wysokości ok 2cm od podłogi, co by ciepłe powietrze uciekało. (Splitter jest w Polsce cholera nielegalny i dowód zabierają za wystajace ostre krawędzie, aczkolwiek czarny może by się nie rzucał w oczy)
2.Dyfuzor tylnego zderzaka, który niestety musi się zaczynać za belką, a co za tym idzie, powietrze i tak częściowo będzie się dostawać pod zderzak, dlatego...
3.Dwa otwory w tylnym zderzaku zamaskowane czarną siatką, co by powietrze zza zderzaka uchodziło.
4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.
5.Tylna lotka regulowana albo z EVO albo na styl Time Attack.
Oczywiście to odległe tematy, bo mechanika najważniejsza Najpierw ogarnąć co jest, turbo, hamulce itd...
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Czy za to również nie poleci dowód? Też w sumie ostra, dodatkowa krawędź...Arias pisze:4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."