Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Aerodynamika

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-22, 15:49

może komyś by się chciało i powrzucałby kilka fot różnych rozwiązań dyfuzorów i dociskow przednich ;)
XXX

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-23, 21:58

Arias pisze: obrazki, obrazkami, a fizyka fizyką
Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Ja tylko zwróciłem uwagę na to, że dyfuzor zawsze będzie spowalniał przepływ powietrza i to jest właśnie fizyka. A to, że to co dzieje się pod samochodem to proces złożony to się oczywiście zgadzam :)

VE Killer
Pewnie nikomu nie będzie chciało się wrzucać zdjęć, ale mam coś ciekawego dla zainteresowanych :-) :
http://sportcars-history.com/assets/con ... dition.pdf

Do tego są jeszcze inne książki:
"Race car aerodynamics"
"Competition car aerodynamics"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-23, 22:03

ja twierdzę, że Nissany z lat '90 mają niezłą aerodynamikę.
porownaj aerodynamike primery z aerodynamika calibry :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-24, 09:09

Ad@musto może qźwa z Polonezem jeszcze:))))))
XXX

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-11-24, 10:12

tumba, bardzo ciekawe chociaż gdyby człowiek chciał choć połowę tych modyfikacji zastosować w seryjnym aucie to ilość laminatu szpachli i nitów liczylibyśmy w tonach ;)

Aczkolwiek najprostsze rozwiązania są najlepsze. W powyższej książce jest o tym mowa ;)

Polecam również tytuł Competition car aerodynamics

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-24, 12:19

Ad@mus, Calibra ma Cx 0,26 tyle samo ma najnowszy GTR. Primera P11 ma 0,3 ; GT ma 0,29; Sportline 0,28. W konfrontacji z resztą chołoty wcale źle nie wychodzi na tle szajswagenów, bolidów młodych wieśniaków itd :]

Druga kwestia to, że jak chcesz porównywać to odpowiednikiem Calibry byłby bardziej 200SX, zaś Primery, Vectra B o Cx=0,29 w V6.

[ Dodano: 2014-11-24, 12:34 ]
Ja w P11 GT widzę to tak:

1. Płyta pod silnik, kończąca się za przednim zawieszeniem ze szparą wysokości ok 2cm od podłogi, co by ciepłe powietrze uciekało. (Splitter jest w Polsce cholera nielegalny i dowód zabierają za wystajace ostre krawędzie, aczkolwiek czarny może by się nie rzucał w oczy)

2.Dyfuzor tylnego zderzaka, który niestety musi się zaczynać za belką, a co za tym idzie, powietrze i tak częściowo będzie się dostawać pod zderzak, dlatego...

3.Dwa otwory w tylnym zderzaku zamaskowane czarną siatką, co by powietrze zza zderzaka uchodziło.

4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.

5.Tylna lotka regulowana albo z EVO albo na styl Time Attack.

Oczywiście to odległe tematy, bo mechanika najważniejsza :] Najpierw ogarnąć co jest, turbo, hamulce itd...
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-11-24, 16:43

Arias pisze:4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.
Czy za to również nie poleci dowód? Też w sumie ostra, dodatkowa krawędź...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-24, 17:27

Zielkq, W sumie też mogą, zresztą jak do wszystkiego do lotki z carbonu też się mogą doczepić
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”