Strona 1 z 2

Chłodzenie VE

: 2013-07-08, 17:34
autor: Pawel18PL
Hej hej w związku z tym moim swapem na VE chciałbym się dowiedzieć od posiadaczy czy swoje VE jakoś dodatkowo chłodzicie przez grubsze chłodnice, chłodnice oleju itd. Sam się zastanawiam czy dać nową OEM chłodnicę brand new czy zainwestować np w taką :
http://www.ebay.com/itm/MISHIMOTO-Radia ... c0&vxp=mtr
Czy w N/A z mocno okazjonalnymi wypadami na pojeżdżawki w przyszłości to przerost formy nad treścią. A może zamiast tego chłodnica oleju z termostatem ?

: 2013-07-08, 17:46
autor: BeNeK
A np. nie jest grubsza chłodnica od 2.0D w n14 ? Tez nówkę można kupić no i POWINNA pasować :)

: 2013-07-08, 17:59
autor: Pawel18PL
Wg katalogu nissena są takie same 2.0D/2.0B

: 2013-07-08, 18:07
autor: vixo
W P10 2.0 spotkałem się z 2rodzajami chłodnic. Grubsza i ciensza.

: 2013-07-08, 18:17
autor: bombel
Paweł ja mam standard chłodnicę i wóz się nie grzeje, a mam tylko jeden wiatrak

: 2013-07-08, 18:22
autor: Pawel18PL
Hmm też tak mi się wydaje, że jak nie ma turba i nic nie grzeje ekstra oleju to OEM powinien sobie dać radę. Lepiej chyba te pieniążki wydać na coś innego ;)
Mój w sumie nigdy na małej chłodnicy z Hondy się nie zagrzał a bardziej wysilony był nie ma co się oszukiwać.

: 2013-07-08, 20:42
autor: MacGayver
generalnie problemu być nie powinno, ale co do grubszej czy cieńszej
BeNeK pisze:A np. nie jest grubsza chłodnica od 2.0D w n14 ? Tez nówkę można kupić no i POWINNA pasować :)
Pawel18PL pisze:Wg katalogu nissena są takie same 2.0D/2.0B
W P10 2.0 spotkałem się z 2rodzajami chłodnic. Grubsza i ciensza.
to co sprzedają według katalogu zamienniki itp to nigdy nie będzie ta sama chłodnica co w P10 GT, N14 GTi czy 100NX GTi. Tam są grubsze 2x chłodnice. I to że kupi się nowy zamiennik to on będzie pasował itp tylko już będzie cienki tak jak w zwykłych P11 czy N14 1.6. Im tylko chodzi o to że wymiarami pasuje i będzie przecież jeździć. Jak chcesz coś dobrego założyć to nowej nie masz co szukać chyba że tą MISHIMOTO
lub tylko oryginał nowy. Ewentualnie ratuje Cię używka gruba, i wtedy na 100% jest to oem bo nigdy zamienniki nie były grube tylko cienkie. Mam nadzieje że trochę się rozjaśniło :)

: 2013-07-08, 20:50
autor: Pawel18PL
Spoko MacGayver mam dojście do nowej koyo 33mm w dobrej cenie :)

: 2013-07-08, 21:00
autor: MacGayver
no i po problemie :) bo firmy typu nissens nie mają tych grubych więc nie ma co szukać ;-)

: 2013-07-08, 21:26
autor: Boro1989
seryjne chłodzenie starczy w zupełności , codziennie latam do pracy 60km w jedną stronę nie żadko idzie dobra chłosta na drodzę , ale czy to upał czy ochłodzenie to temperatura ani drgnie ;) więc nie wiem czy jest sens :)

: 2013-07-08, 21:39
autor: Pawel18PL
Boro1989 pisze:ale czy to upał czy ochłodzenie to temperatura ani drgnie
A masz seryjny wskaźnik czy jakiś dodatkowy ?? :roll:

: 2013-07-08, 22:12
autor: Boro1989
seryjny , :) ale i po serii wiem co widzę ;) przy +30 lecąc non stop 150 / 160 + nie drga temp :)

: 2013-07-08, 22:20
autor: janusz
Boro1989 pęd powietrza robi swoje - chłodzi wystarczająco dobrze.

: 2013-07-08, 23:22
autor: Boro1989
wiem dlatego nie wiem czy jest sens ładować grubszą chłodnicę niż seryjną co mam np. w P11 , starczy w zupełności, mimo trzymania silnika na sporych obrotach :)

: 2013-07-08, 23:22
autor: Misiek
Pawel18PL, jak chłodnica Ci nie cieknie i nie jest pozgniatana to bym ją zostawił, dla spokoju obejrzałbym/wymienił drobniejsze elementy chłodzenia jak np. węże (sparciałe wymienić), czujnik, termostat.

: 2013-07-08, 23:28
autor: Limon
Zależy jak wóz jest upalany, jak chcesz jeździć na pojeżdzawki to jak kupować ja bym kupił aluminiową. Tylko aluminiową jakąs grubszy rdzeń bo to tylko różnica w cenie.

: 2013-07-09, 00:12
autor: yapko
mogę Ci załatwić w dobrej cenie od kolegi nówkę chinola
http://allegro.pl/wyczynowa-chlodnica-n ... 17015.html
dabtuner już chyba wrócił z Belgii

A chłodzenie rozwiązuje inaczej ... 8-)

: 2013-07-09, 05:07
autor: Pawel18PL
Boro1989 pisze:seryjny , :) ale i po serii wiem co widzę ;) przy +30 lecąc non stop 150 / 160 + nie drga temp :)
Seryjny czujnik to mógłby się smażyć w piekle i nie drgnie :P
yapko chińczyka się boję bo a to pompy wody rozwala, a to rdzeń z takiego materiału że słabo oddaje ciepło...Ma być markowa jak już coś...

: 2013-07-09, 13:49
autor: Neptune
Macu dobrze pisze. Ja mam serię 15mm (pewnie zamiennik) rdzeń w turbo i jakoś latam :P Na zlocie temp powyżej 100 nie wskoczyło tyle że u mnie wiatrak sam uruchamiam. Te wersje np do NXa GT ori mają coś koło 25mm i styknie tym bardziej że auto upalane rekreacyjnie.

Co do oryginalnego czujnika... nie mam termostatu, mam za to AG czujnik i wskaźnik. Jadąc w temperaturze otoczenia ok 20st. temp. wody nie przekracza 80st. Jak temperatura otoczenia spadła do 14 i padał deszcz to temp. wody zmalała do 60st a wskaźnik seryjny delikatnie tylko spadł w dół. Reasumując trzeba by minimum odchylenia +/- 20st aby seryjny wskaźnik pokazał zmiany. Czyli w skrajnym wypadku woda się już gotuje ;)

: 2013-07-09, 15:50
autor: foo
A ja doskonale rozumie Pawła obawy i drążenie tematu, wszyscy rozpatrujecie chłodzenie pod kątem P1x, N1x - z atrapą, a rozbija się o nx'a, gdzie front to samo zuo chłodniczne ;)

Generalnie rozglądałbym się za ori w dobrej kondycji/new, plus korek na 1.3 i jakiś wydajniejszy wiatraczek np. od Mishimoto.

Pozdr,
foo

: 2013-07-09, 16:53
autor: Pawel18PL
foo pisze:Generalnie rozglądałbym się za ori w dobrej kondycji/new, plus korek na 1.3 i jakiś wydajniejszy wiatraczek np. od Mishimoto.
Tylko nowa wchodzi w grę, dodatkowo można zastosować patent z cooling plate i skierować większy pęd powietrza na chłodnicę.

: 2013-07-09, 16:56
autor: BeNeK
"cooling plate" podobno mega ściema i efekt tylko bling bling pod maską ;)

: 2013-07-09, 20:01
autor: Limon
Kupuj smiało chłodnice chinola aluminiowa, jak masz zamiar upalać wóz na pojeżdzawkach. Coling panel napewno daje, tak samo wszelkiego rodzaju siatki w zderzakach sie wywala bo robi poduszka powietrzna, sprawdzone i nie do podważenia :-)

: 2013-07-09, 20:06
autor: Pawel18PL
Chinola nie chce, jak mam robić to porządnie - przyoszczędze z 2 miechy więcej i kupię markową - tylko pytanie czy jest sens, czy może nowa ori oem poradzi sobie, a będzie jedynie mniej lansersko wyglądać pod maską.

: 2013-07-09, 21:54
autor: Limon
Myslę że oem da radę tylko jak nagrubszą poszukać, np z gti-r.

: 2013-07-09, 22:00
autor: Pawel18PL
Wg nissan4u ta z gtir to taka sama jak w 2.0D sunnym, a katalog nissena podaje, że wsio to samo oem miało wymiary rdzenia : 320 x 657 x 33

: 2013-07-10, 10:03
autor: MacGayver
Pawel18PL, dokładnej grubości nie znałem, ale widać że w takim razie jest akurat grubość oem 33mm, tylko to że jest podany wymiar oem'a to w takim samym wymiarze sprzedają zamiennik?

: 2013-07-10, 10:45
autor: vixo
U mnie w GT'ku jest ta gruba. W kombi miałem cienką i w większości nissanów widzę cienką. Calsonic o ile dobrze kojarze mam tą cienką ;)

: 2013-07-10, 16:54
autor: Pawel18PL
Ten który ja mam mieć ma 33 mm

: 2013-07-11, 10:28
autor: Dreams
Pawel18PL ja mam seryjną a upalam wóz cały czas :) więc myślę że seria wystarczy :)